Märkä-kuivaimuri talliin

Yleistä keskustelua enduroista

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

MotoMasa
Viestit: 368
Liittynyt: Pe Touko 20, 2011 9:15 am
Pyörä: 990Adv

Re: Märkä-kuivaimuri talliin

Viesti Kirjoittaja MotoMasa »

Ihan ite olen harjalla levitellyt sulamisvedet, niin kuivahtaa suht nopiaan lämpimässä tilassa. Vois tosin ostaa jonkun halvan EiHelvetin ihan niille hommille ja pitää normi imurit kuivilla.
Nomen est omen
Viestit: 48
Liittynyt: Su Huhti 08, 2012 8:32 pm
Pyörä: Africa Twin '96

Re: Märkä-kuivaimuri talliin

Viesti Kirjoittaja Nomen est omen »

Mulla on clen-merkkinen imuri käytössä. Hinta oli 80e. Sillä olen imuroinut betonia, tuhkaa, vettä, sahanpurua, jne. Kovasti olen tyytyväinen ollut.
Avatar
tertsu
Viestit: 2813
Liittynyt: Pe Loka 01, 2004 11:11 am
Pyörä: GGasGas EC450, KTM 990 S -07
Paikkakunta: Oulu

Re: Märkä-kuivaimuri talliin

Viesti Kirjoittaja tertsu »

Puuilon ja Lidlin imurit tsekattu ja Lidlin halvan olisin ostanut, mutta siinä ei ollut työkaluliitäntää. Puuilossa oli Einhellejä monessa koossa ja sitten kalliimpiakin vehkeitä, mutta jäivät vielä hyllyyn. Clenin painepesuri on ja siitä hyviä kokemuksia, joten Clen voisi tulla kyseeseen jos saa edullisesti.
Kura lentää...
Koheltaja
Viestit: 8074
Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla

Re: Märkä-kuivaimuri talliin

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Muutamia Clenejä oli meillä vara/lainaimurina ja ne oli ihan toimivia, ja niihin saa varaosia jatkossakin kun ei ole mikään markettimerkki.
Kylätason kurapyöräilijä.
Korruptio
Viestit: 182
Liittynyt: Su Maalis 13, 2011 9:34 pm
Pyörä: KTM Adventure 990
Paikkakunta: Baltimore

Re: Märkä-kuivaimuri talliin

Viesti Kirjoittaja Korruptio »

Mulla on semmoinen lidlin imuri, renkaat saatana halkeaa ja irtoaa akselista niin ne pitää liimata. Muuten hyvä peli, edes betonin hiomapöly ei ole sitä vielä särkenyt. Vettä se imee mutta nakkelen ennemmin kumilastalla ovesta ulos ettei jankitu se imurissa jo oleva tavara veden kanssa tönkiksi.
--Sent from my computer using a keyboard
Avatar
tertsu
Viestit: 2813
Liittynyt: Pe Loka 01, 2004 11:11 am
Pyörä: GGasGas EC450, KTM 990 S -07
Paikkakunta: Oulu

Re: Märkä-kuivaimuri talliin

Viesti Kirjoittaja tertsu »

Bilteman imurin kävin hakeen ja sulamisvedet sillä lähti näppärästi.
Kura lentää...
Avatar
Å
Viestit: 1849
Liittynyt: Ti Heinä 25, 2006 12:37 pm
Pyörä: Liian monta
Paikkakunta: Upper Sawo

Re: Märkä-kuivaimuri talliin

Viesti Kirjoittaja Å »

Korruptio kirjoitti:Mulla on semmoinen lidlin imuri, renkaat saatana halkeaa ja irtoaa akselista niin ne pitää liimata. Muuten hyvä peli, edes betonin hiomapöly ei ole sitä vielä särkenyt. Vettä se imee mutta nakkelen ennemmin kumilastalla ovesta ulos ettei jankitu se imurissa jo oleva tavara veden kanssa tönkiksi.
Onkohan Lidl päivittänyt laatumääritykset. Mulla on jo muutaman vuoden ollut käytössä heidän kookkaampi Parkside - siis se jossa on automaattikäynnistystoiminto. On ollut monenlaisessa hommassa mukana ja kestänyt todella hyvin. Uhkaava vesivahinkokin sillä on torjuttu eli imi todella hyvin ja nopeasti vedet lattialta. Ainoa ongelma on, ettei ole mitään hajua, mistä sais uusia suodattimia. En tosin ole vielä kovin ankarasti etsinytkään.
Miten tää oikein menee...
Ei ole mitään väliä, jos ajaa kovaa ja pääsee ensimmäisenä perille, mutta on väärässä paikassa. Mukaillen Iina Rytikangas
Seikkailu alkaa, kun suunnitelma pettää
Avatar
tertsu
Viestit: 2813
Liittynyt: Pe Loka 01, 2004 11:11 am
Pyörä: GGasGas EC450, KTM 990 S -07
Paikkakunta: Oulu

Re: Märkä-kuivaimuri talliin

Viesti Kirjoittaja tertsu »

Google haku "Parkside imuri suodatin"
Esim.
https://www.findust.com/c/4514/parkside-pnts-lidl
Kura lentää...
Avatar
Å
Viestit: 1849
Liittynyt: Ti Heinä 25, 2006 12:37 pm
Pyörä: Liian monta
Paikkakunta: Upper Sawo

Re: Märkä-kuivaimuri talliin

Viesti Kirjoittaja Å »

tertsu kirjoitti:Google haku "Parkside imuri suodatin"
Esim.
https://www.findust.com/c/4514/parkside-pnts-lidl
Tarkoitin suodatinta, en pölypusseja. Lidlin imureihin käy ilmeisesti Einhellin suodattimet.
Miten tää oikein menee...
Ei ole mitään väliä, jos ajaa kovaa ja pääsee ensimmäisenä perille, mutta on väärässä paikassa. Mukaillen Iina Rytikangas
Seikkailu alkaa, kun suunnitelma pettää
Avatar
tertsu
Viestit: 2813
Liittynyt: Pe Loka 01, 2004 11:11 am
Pyörä: GGasGas EC450, KTM 990 S -07
Paikkakunta: Oulu

Re: Märkä-kuivaimuri talliin

Viesti Kirjoittaja tertsu »

Å kirjoitti:
tertsu kirjoitti:Google haku "Parkside imuri suodatin"
Esim.
https://www.findust.com/c/4514/parkside-pnts-lidl
Tarkoitin suodatinta, en pölypusseja. Lidlin imureihin käy ilmeisesti Einhellin suodattimet.
No eikös tuolla samalla sivulla ollut kolmenlaisiakin suodattimia. Noita leikattavia suodatinmateriaaleja saa melkein mistä vaan vai onko siinä imurissa jokin mallikohtainen paperisuodatinkin mikä hakusessa?
Kura lentää...
teppogarde
Viestit: 315
Liittynyt: To Tammi 03, 2008 11:14 am
Pyörä: DL 650 V-Strom
Paikkakunta: Valkeala

Re: Märkä-kuivaimuri talliin

Viesti Kirjoittaja teppogarde »

Alle satasen Lavor on mulla pelannu kohta kymmenen vuotta. (jopa kaikki pyörät ehjiä!!) Vedetty betonipölyt ja sahajauhot ym. raksaroippeet, veden imurointia varten otan pölypussin pois ja jätän sen vaahtomuovisuodattimen ettei roiskeet mene puhaltimeen. Ainut pieni kiusa on aika ohut imuletku, välillä männynneulasetkin jää poikittain ja tukkii imun. Helppo kyllä putsata kun tukos jää yleensä putken liitokseen. Nyt jos ostaisin, merkki luultavasti pysyisi samana mutta ottaisin hieman isommalla rst-säiliöllä, nykyinen muovisäiliöllä. IKH esim. pitää näitä hyllyssä eikä ne kaikki älyttömiä maksa... http://www.ikh.fi/tuotehaku/lavor#!tid2383
Älä sano, ettet osaa jos et ole vähintään paria kertaa kokeillut.
Vastaa Viestiin