Märkä-kuivaimuri talliin
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
- tertsu
- Viestit: 2813
- Liittynyt: Pe Loka 01, 2004 11:11 am
- Pyörä: GGasGas EC450, KTM 990 S -07
- Paikkakunta: Oulu
Märkä-kuivaimuri talliin
Pitäis hommata imuri jolla vois imeä pyörän ja kelkan sulamisvedet tallin lattialta kun ei ole tallissa kaivoa. Plussaa jos siltä vois käyttää vaikka auton imurointiin ja kytkeä vaikka käsihiomakoneeseen. Sais tietenki olla myös edullinen
Tekisköhän tällä mitään? http://www.biltema.fi/fi/Tyokalut/Sahko ... 030-17209/
Kura lentää...
Re: Märkä-kuivaimuri talliin
Meillä on töisä suunnilleen tuota vastaavam tehonen Kärcher. Sillä ei ainakaan tee mitään. Lisää pitäämolla wateja tai jotain muuta.
Varmaan kun numerot alkaa olemaan sen normaalin kotitalous imurin noin 2000w niin alkaa tapahtuun.
Varmaan kun numerot alkaa olemaan sen normaalin kotitalous imurin noin 2000w niin alkaa tapahtuun.
Paskapuhetta, mutta uskon.
-
ankara
- Viestit: 671
- Liittynyt: Ma Elo 01, 2005 10:45 am
- Pyörä: Hupsvarma&LadyDomina
- Paikkakunta: Hausjärvi
Re: Märkä-kuivaimuri talliin
Mulla on tallissa kuivaimurikäytössä tommonen, veden ryystöä en ole kokeillut. Kuivaimuroinnissa toimii paremmin kuin Kärcherin pikkunen halpis muovi-imuri. Suodatinsysteemiä ja pussia olen käyttänyt koska en halua kierrättää pölyä. Ei ole mennyt tukkoon hioma- ja betonipölystä niin helposti kuin se Kärkkeri, itse asiassa ei vielä kertaakaan. Noi suulakesysteemit on vähän kiinalaisia ja imuletku lyhyehkö. Virtakytkin on suojattu muovikortsulla joka ehkäisee kytkimen käytön tehokkaasti. Puukotin sen läppämalliseksi niin jopa toimii. IP-luokitus vähän muuttuitertsu kirjoitti:Pitäis hommata imuri jolla vois imeä pyörän ja kelkan sulamisvedet tallin lattialta kun ei ole tallissa kaivoa. Plussaa jos siltä vois käyttää vaikka auton imurointiin ja kytkeä vaikka käsihiomakoneeseen. Sais tietenki olla myös edullinenTekisköhän tällä mitään? http://www.biltema.fi/fi/Tyokalut/Sahko ... 030-17209/
Mutta verratuna pieneen keltaiseen tossa B-värkissä saa rahalla enemmän vastinetta. Suodattimet ja pussit halpoja, ostin heti repullisen siltä varalta että poistuu markkinoilta.
-
Koheltaja
- Viestit: 8074
- Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
- Pyörä: pyörätön
- Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Re: Märkä-kuivaimuri talliin
Ammattikäyttöön tehdyissä vesi-imureissa on 1500w moottori, joskus kaksi. Meillä oli molempia ja 38mm imuletkulla pituutta 10 metriä, molemmissa imutehon kanssa ei ollut ongelmia mutta ne oli yli tonnin koneita. Vesi-imurin kanssa halpa ja hyvä ei kulje käsi kädessä, IKH:lla taisi olla pari kelvollista parinsadan hintaluokassa olevaa imuria jotka tekee muutakin kun pitää pahaa ääntä. Yleensä noi sopii myös kuiva imurointiin pölypussin tai erottelijan kanssa. Liian pientä pönttöä ei kannata ottaa, 30L säiliö on melkein minimi siitä syystä ettei se ole heti täynnä ja vedet/pölyt turbiinissa. Vaikka näissä on sulkuventtiilit niin siitä huolimatta kone sanoo välillä hörpsis kun pytty tulee täyteen, sähköpuolelle vesi ei pääse mutta turbiini ei tykkää vedestä ja pölystä.Peltsi kirjoitti:Varmaan kun numerot alkaa olemaan sen normaalin kotitalous imurin noin 2000w niin alkaa tapahtuun.
Kärcher on hyvä merkki mutta se ei aina ole takuu siitä että itse tuote olisi hyvä ja toimiva, halvemmat lelut on ammattikäyttäjän silmissä ylihinnoiteltua kuraa ja niissä on satsattu enemmän ulkonäköön kuin toimivuuteen/tehokkuuteen. Samalla hinnalla saa monesti toimivamman ja karun näköisen työkalun jolla oikeasti voi tehdä jotain.
Kylätason kurapyöräilijä.
Re: Märkä-kuivaimuri talliin
Minulla on muistaakseni Puuilotalosta ostettu Einhell merkkinen.Aivan paska vehe 
- tertsu
- Viestit: 2813
- Liittynyt: Pe Loka 01, 2004 11:11 am
- Pyörä: GGasGas EC450, KTM 990 S -07
- Paikkakunta: Oulu
Re: Märkä-kuivaimuri talliin
Ei sitten Einhelliä
Kovasti kiinnostaa saako sillä Bilteman imurilla lätäköt imastua lattialta kun ei tässä aivan ammattilaitetta kuitenkaan olla satunnaiseen käyttöön hakemassa. Nopealla googletuksella se oli pärjännyt jossain Tee se itse lehden testissäkin ilmeisen hyvin. Saa vinkkailla lisääkin n. 100€ hintaluokassa ja se pistorasia automaattikäynnistys olis kyllä plussaa.
Kovasti kiinnostaa saako sillä Bilteman imurilla lätäköt imastua lattialta kun ei tässä aivan ammattilaitetta kuitenkaan olla satunnaiseen käyttöön hakemassa. Nopealla googletuksella se oli pärjännyt jossain Tee se itse lehden testissäkin ilmeisen hyvin. Saa vinkkailla lisääkin n. 100€ hintaluokassa ja se pistorasia automaattikäynnistys olis kyllä plussaa.
Kura lentää...
Re: Märkä-kuivaimuri talliin
Meillä on duunissa kevyehkössä käytössä Nilfiskin imureita. Ainakin vedet imasee äkäsesti.
Hintahan vaan nousee
http://cdon.fi/kodinkoneet/nilfisk-alto ... -p22724524
-Tero
Hintahan vaan nousee
http://cdon.fi/kodinkoneet/nilfisk-alto ... -p22724524
-Tero
Re: Märkä-kuivaimuri talliin
Litlissä taitaa olla tarjousimureita mutta en tiedä miten pelaa. Minulla on Kärcherin halpis ja kyllä sillä olen lattiakaivoja tyhjennelllyt ongelmitta.
http://www.motonet.fi/fi/tuote/790015/K ... oimi-imuri
http://www.motonet.fi/fi/tuote/790015/K ... oimi-imuri
Weteraani kurapyöräilijä
-
Tase
- Viestit: 2629
- Liittynyt: Pe Elo 12, 2005 6:28 pm
- Pyörä: HVA: 901 Expedition, FE 450, BMW K100
- Paikkakunta: Oulu
Re: Märkä-kuivaimuri talliin
Tertsu hei. Minulla on verkkokaupasta ostettu Kärcher, rapiat 100 euroa. Tule käväisemään joku hetki niin kokeillaan kuinka se imaisee vettä. Tallissa on lattiakaivo niin voi holovata veden kanssa enemmänkin.
- JUHHisi
- Viestit: 1070
- Liittynyt: Pe Syys 05, 2008 8:15 pm
- Pyörä: XR650R vm.-00 & XR400R vm.-97
- Paikkakunta: Häme
Re: Märkä-kuivaimuri talliin
Töissä nilfiskin joku pieni märkä/kuivaimuri(alto?). Muuten hyvä, mutta ei löydy 50 000 asukkaan kaupungista pölypusseja siihen.Teppi kirjoitti:Meillä on duunissa kevyehkössä käytössä Nilfiskin imureita. Ainakin vedet imasee äkäsesti.
Hintahan vaan nousee![]()
http://cdon.fi/kodinkoneet/nilfisk-alto ... -p22724524
-Tero
Ittellä on tuolla tallin hyllyllä 69€ Kärcherin MV2 - märkä/kuivaimuri paketissa. (en oo hennonu ottaa käyttöön kun ei oo ollu tarvetta)
Tallin lattiaa oon imuroinu silleen että on ollu tavalinen philipsin imuri ja tuhka esierottelija siinä edessä johon jää suurimmat kököt.
-
Koheltaja
- Viestit: 8074
- Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
- Pyörä: pyörätön
- Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Re: Märkä-kuivaimuri talliin
No joo, tuli vissiin kirjoitettua ex-ammattilaisen näkökulmastatertsu kirjoitti:ei tässä aivan ammattilaitetta kuitenkaan olla satunnaiseen käyttöön hakemassa.
Kylätason kurapyöräilijä.
Re: Märkä-kuivaimuri talliin
Mulla on ollut puuilon halvin einhell jo kohta 10 vuotta. On sillä saanut sulamisvedet pois tallin lattialta ihan hyvin.
Tosi rempulahan tuo on mutta vasta joulun alla tuli ensimmäinen vika kun meni imuletku poikki. Senkin sain korjatua ilmastointiteipillä
Tosi rempulahan tuo on mutta vasta joulun alla tuli ensimmäinen vika kun meni imuletku poikki. Senkin sain korjatua ilmastointiteipillä
Re: Märkä-kuivaimuri talliin
Se ominaisuus, että imuri käynnistyy, kun vaikka sirkkelin käynnistää, on hyvä. Minulla sellaista ei ole ja kun noi autotalli-imurit ei mitään kuiskaavia käyntiääneltään ole, harmittaa aina käynnistää imuri erikseen. Ja säästyyhän siinä yhdeltä jatkojohdoltakin.
Minulla on ollut Kärcher, oli ihan ok, kunnes kieri portaita alas ja hajosi. Einhell, imuteho ei ollut kovinkaan hyvä ja lopulta moottori kärähti, ilmeisesti kosteuden vaikutuksesta. Nyt viimeisin on Nilfisk, joka on muuten ok, mutta toi käynnistyksen ohjaus puuttuu.
Mallejahan kaikilla merkeillä on joka lähtöön, nämä minun ovat olleet hinnat alkaen malleja, 50-100 eur hintaluokassa.
Minulla on ollut Kärcher, oli ihan ok, kunnes kieri portaita alas ja hajosi. Einhell, imuteho ei ollut kovinkaan hyvä ja lopulta moottori kärähti, ilmeisesti kosteuden vaikutuksesta. Nyt viimeisin on Nilfisk, joka on muuten ok, mutta toi käynnistyksen ohjaus puuttuu.
Mallejahan kaikilla merkeillä on joka lähtöön, nämä minun ovat olleet hinnat alkaen malleja, 50-100 eur hintaluokassa.
- tertsu
- Viestit: 2813
- Liittynyt: Pe Loka 01, 2004 11:11 am
- Pyörä: GGasGas EC450, KTM 990 S -07
- Paikkakunta: Oulu
Re: Märkä-kuivaimuri talliin
Mulla olis jo vettäkin eilisen iltalenkin jälkeen lattialla valmiiksi, joten otappa Kärcher mukaan ja tule käymäänTase kirjoitti:Tertsu hei. Minulla on verkkokaupasta ostettu Kärcher, rapiat 100 euroa. Tule käväisemään joku hetki niin kokeillaan kuinka se imaisee vettä. Tallissa on lattiakaivo niin voi holovata veden kanssa enemmänkin.
Taitaa käydä vanhanaikaisesti eli ostaa ensin sen halvan ja sitten joskus sen hyvän...
Kura lentää...
Re: Märkä-kuivaimuri talliin
Haapalehdon lidlissä näytti olevan "hyllyssä" tuollainen imuri. Tuskin sen huonompi kuin muut vastaavat. Hinta taisi olla vajaa 70,- Onhan tuossa metallisäiliö. Kuvan mukaan aika lyhyt letku. Puuilossa on myös Lavor-merkkisiä, jotka pitäisi olla ok. Hinta pompsahtaa sitten vähintään kahteen sataan.
Itse tein tuon meikäläiselle normaalin virheen, Vilén tyylisesti halavalla...
Eli pieni muovinen einhell. On kyllä niin susi kampe. Rimpula, lyhyt imu- ja sähköletku jne. Ainut hyvä puoli on mataluus, niin mahtuu esim. työpöydän alle säilytykseen.
Itse tein tuon meikäläiselle normaalin virheen, Vilén tyylisesti halavalla...
Sami