Zumo 660 reititys pielessä !

GPS, kartat, navigaattorit, eksymiset ynnä muut navigointiin liittyvät jutut.

Valvoja: Moderaattorit

Iskemia
Viestit: 6
Liittynyt: Ti Huhti 22, 2014 5:03 am
Pyörä: F650GS

Re: Zumo 660 reititys pielessä !

Viesti Kirjoittaja Iskemia »

JTapani kirjoitti:Onko kokemuksia uusimmasta 2015.20 aineistosta? Näkyy Garmin Express tuota tyrkyttävän...
Zumo 350:ssä näkyy reititys olevan edelleenkin pielessä, eli vain päällystettyjä teitä käytetään.
RiiMi
Viestit: 1483
Liittynyt: Su Syys 25, 2005 11:46 am
Pyörä: Honda cbf 1000f
Paikkakunta: somero

Re: Zumo 660 reititys pielessä !

Viesti Kirjoittaja RiiMi »

Mulla on myös ollut 660:n reititys pielessä. Olin jo myymässä Zumoa autokäyttöön puolitutulle kaverille ja tää kaveri vielä kysyi , et voithan vielä ladata uusimmat päivitykset koneeseen , kun ite ei tehtävästä suoriudu. Tottahan minä ne lataan,vastasin. Viime viikolla tyrkkäsin Zumon kiinni tietsikkaan , Garmin express aukes ja tyrkytti uutta laitesoftaa ja karttaa. Lataus,kun oli valmis ei Zumossa enää ollut koko laitesoftaa.Ilmoitus : System software missing tuli näyttöön. Kartta kyllä tuli koneeseen :? . Tämän jälkeen ei enää mulla ollut paukkuja muuhun , kun soittaa Garminin tukeen , jossa kerrottiin et mulle on nyt sähköpostiin tullut ohjeet miten ja minne Zumo lähetetään.(ulkomaille lähti) Ei sitte tullut Zumosta kauppoja :evil: . Saapas nähdä , et minkälainen kapine tulee takaisin. Näitä postauksia luettuani ei voi paljoa odottaa. Mulle riittäis ihan mainiosti Sellanen Zumo 660 joka tuo laite oli uutena, eli toimiva laite näihin hommiin.
Any bike can be taken off road. The question is:
How much fun did you have doing it
MKR1200GS
Viestit: 12
Liittynyt: Ke Touko 15, 2013 10:28 am
Pyörä: R1200GS

Re: Zumo 660 reititys pielessä !

Viesti Kirjoittaja MKR1200GS »

RiiMi kirjoitti:Mulla on myös ollut 660:n reititys pielessä. Olin jo myymässä Zumoa autokäyttöön puolitutulle kaverille ja tää kaveri vielä kysyi , et voithan vielä ladata uusimmat päivitykset koneeseen , kun ite ei tehtävästä suoriudu. Tottahan minä ne lataan,vastasin. Viime viikolla tyrkkäsin Zumon kiinni tietsikkaan , Garmin express aukes ja tyrkytti uutta laitesoftaa ja karttaa. Lataus,kun oli valmis ei Zumossa enää ollut koko laitesoftaa.Ilmoitus : System software missing tuli näyttöön. Kartta kyllä tuli koneeseen :? . Tämän jälkeen ei enää mulla ollut paukkuja muuhun , kun soittaa Garminin tukeen , jossa kerrottiin et mulle on nyt sähköpostiin tullut ohjeet miten ja minne Zumo lähetetään.(ulkomaille lähti) Ei sitte tullut Zumosta kauppoja :evil: . Saapas nähdä , et minkälainen kapine tulee takaisin. Näitä postauksia luettuani ei voi paljoa odottaa. Mulle riittäis ihan mainiosti Sellanen Zumo 660 joka tuo laite oli uutena, eli toimiva laite näihin hommiin.
Minulle kävi sama juttu. Katso ketju alla Garmin 660 ei käynnisty. Ehdottelivat Garminilta Tanskaan lähettämistä.
Ketjusta löytyvällä ohjeella korjaus kotona 10 min....
Avatar
juhan
Viestit: 2605
Liittynyt: Ti Elo 29, 2006 1:25 am
Pyörä: R12GS -13, XCh -07, KTM 690 ENDURO 2009
Paikkakunta: JKL

Re: Zumo 660 reititys pielessä !

Viesti Kirjoittaja juhan »

Viimeisimmän päivityksen jälkeen USB toimii oudosti. Välillä basecampissa/tietsikassa näkyy laite, joskus myös muistikortti, useimmiten putoaa heti pois USB-tilasta ja lataa kartat. Aiemmin pyysi sulkemaan patterin kannen. Softaversio 5.10, kartta 2015.20.
Päällyste päättyy, elämä alkaa - juha -
Avatar
juvander
Viestit: 1758
Liittynyt: Su Elo 16, 2009 8:05 pm
Pyörä: KTM690EnduroR
Paikkakunta: Espoo

Re: Zumo 660 reititys pielessä !

Viesti Kirjoittaja juvander »

juhan kirjoitti:Viimeisimmän päivityksen jälkeen USB toimii oudosti. Välillä basecampissa/tietsikassa näkyy laite, joskus myös muistikortti, useimmiten putoaa heti pois USB-tilasta ja lataa kartat. Aiemmin pyysi sulkemaan patterin kannen. Softaversio 5.10, kartta 2015.20.
Tuo *ominaisuus* on ollut jo jonkin tovin mukana.

Liittyy siihen, että se käsittelee niitä jälkiä ja jos siellä on niitä turhan paljon vaiheessa niin tekee juurikin tällaisen ilmiön. Minulla tullut/tulee yleensä esiin kun on todella pitkiä/monimutkaisia jälkiä jäänyt laitteeseen, muutaman sadan kilometrin maantieajeluilla ei *yleensä* ole tullut esiin.

Hieman auttaa kun sen GPX historiakansion tyhjentelee säännöllisin väliajoin tauhkasta.
https://www.juvander.me/ilpo
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FIN-F-FL-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT
M-MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
RiiMi
Viestit: 1483
Liittynyt: Su Syys 25, 2005 11:46 am
Pyörä: Honda cbf 1000f
Paikkakunta: somero

Re: Zumo 660 reititys pielessä !

Viesti Kirjoittaja RiiMi »

Eihän täs yksin olla näiden Zumo 660 ongelmien kanssa , josse ny ketään lohduttaa ja yhtä paskaa palvelua Garminilta jokapuolella. Globaaleja ovat ropleemat :mrgreen:

Stefaan Wybouw jakoi ensimmäisenä:

Warning! I'm feeling scandalised by Garmin!
Before I start this you should know I was a big fan of the Garmin #Zumo 660 in combination with BaseCamp but this until last weeks' update. My local dealer reminded me of a map update being available and their email convinced me to do this via Garmin Express. Normally I do this manually.
All went well and the download/installation took a whole night. Checking the status of my Zumo via Express confirmed the installation was successful and that I had about 300K storage left. After disconnecting the unit and firing it up again the Zumo got into an endless loop while loading the maps, giving me the impression of not having enough memory available. I hoped to be able to check this and if necessary delete some content but the Zumo is no longer discoverable via USB ...
After a visit at my local GPS dealer and after paying 15€ for having them looking at my problem, they confirmed that sometimes this problem occurs and that the only solution is to buy a new one. Garmin seems to be aware of this and therefor offers a (gentle?!?) solution to buy a refurbished Zumo 660 at ONLY 185€ !!! The guy said I was really unlucky since my Zumo had 25 months and the warranty is 24 months, but yes Garmin is very strict on that!
I find this unacceptable since I was using a Garmin product and doing a Garmin update via a Garmin software!!! I am scandalised since the Zumo costed me 600 € only 25 months ago...
With this I would like to warn all of you to be extra careful when doing updates. Due to this Garmin policy, lacking respect for their customers, my plan to buy a Garmin runners watch and a Virb camera are being buried
Any bike can be taken off road. The question is:
How much fun did you have doing it
Avatar
suke62
Viestit: 1166
Liittynyt: Pe Loka 09, 2009 9:22 pm
Pyörä: Tiger 800
Paikkakunta: Rauma

Re: Zumo 660 reititys pielessä !

Viesti Kirjoittaja suke62 »

Garmin on asettanut itsensä kulutajan yläpuoleelle :shock: Mikä on sinäänsä ihmeellistä, koska me kuitenkin ostamme laitteet ja mielestäni asetamme vaatimukset laitteille :o
"Sataa saatana niin vitusti, koko ajan... menään vaan"
Avatar
Å
Viestit: 1894
Liittynyt: Ti Heinä 25, 2006 12:37 pm
Pyörä: Liian monta
Paikkakunta: Upper Sawo

Re: Zumo 660 reititys pielessä !

Viesti Kirjoittaja Å »

Onkohan väki kuullut tästä jotain uutta? Messuilla jututin yhdellä osastolla yhtä jälleenmyyjää, joka tuntui olevan hiukan nörtimpään suuntaan näiden vehkeiden kanssa ja sanoi, että syksyllä olisi pukannut jotain korjattua pakettia ulos. Joko uskaltaisi päivittää?
Miten tää oikein menee...
Ei ole mitään väliä, jos ajaa kovaa ja pääsee ensimmäisenä perille, mutta on väärässä paikassa. Mukaillen Iina Rytikangas
Seikkailu alkaa, kun suunnitelma pettää
RiiMi
Viestit: 1483
Liittynyt: Su Syys 25, 2005 11:46 am
Pyörä: Honda cbf 1000f
Paikkakunta: somero

Re: Zumo 660 reititys pielessä !

Viesti Kirjoittaja RiiMi »

Muistaakseni helmikuussa päivitin oman 660 Zumon. Eilen tuli testattua mitenkäs päivitys on onnistunut :evil: . Samaa paskaa,kun viime kesänäkin, eli ei muutosta. Isovalkeen laavulta lyhin reitti Lahnajärven keskustaan on aina ollut aika hauskaa ja monipuolista hiekkatie-metsäautotie uraa , jollainlailla muistan tämän ko.reitin jo ulkoakin mutta zumo 660 vaan reitittää kokoajan suurimmalle mahdolliselle tielle ja nopeinta reittiä. Pahus,kun on hyvässä uskossa tullut hankittua tollanen kallis autonavi.
Any bike can be taken off road. The question is:
How much fun did you have doing it
rjh
Viestit: 30
Liittynyt: Pe Maalis 04, 2011 11:24 pm
Pyörä: Suzuki DL-650 V-STROM A
Paikkakunta: Lappeenranta
Viesti:

Re: Zumo 660 reititys pielessä !

Viesti Kirjoittaja rjh »

RiiMi kirjoitti: mutta zumo 660 vaan reitittää kokoajan suurimmalle mahdolliselle tielle ja nopeinta reittiä. Pahus,kun on hyvässä uskossa tullut hankittua tollanen kallis autonavi.
Tuli pitkästä aikaa luettua tätäkin palstaa joten kommentoin vasta nyt.
Minulla ei jostain syystä ole ollut zumo 660 kanssa mainitsemianne ongelmia. Laite on jo neljä vuotta vanha ja olen sen päivittänyt aina kun sellainen on ollut saatavilla. Niin kartat kuin ohjelmistonkin.

Laite siis reitittää hiekkateitä pitkin niin halutessani, joskus jopa niin pieniä etten ole kehdannut sellaista ajaa. Totta on että karttojen päivittyessä reititysominaisuus muuttuu pienimpien teiden osalta. Eli sellaisten joita pitkin ei olisi sallittua/ tarkoituksenmukaista ajaa. Mutta yllättävän pieniä polkuja vieläkin halutessani saan sen ehdottelemaan.

Jos olen oikein polkuja pitkin ( ei siis ajettavaksi tarkoitettuja) halunnut ajaa. Olen tehnyt reitityksen tietokoneella käyttäen maastokarttaa ja zumon tiekarttaa yhdessä. Tämän reitin olen sitten siirtänyt zumoon ja kun se on kysynyt reititetäänkö uudelleen, olen vastannut ei. City Navigator europessa ainakin minulla näkyy myös ajopolut jotka juuri ja juuri ovat DL650 ajettavissa ja kartta myös halutessani reitittää niitä pitkin.

Olettehan te kytkeneet zumon asetuksista vältettävät kohdasta ei hiekkateitä pois päältä ja asettaneet navigoinnin moodiin käytä lyhintä reittiä?
Avatar
suke62
Viestit: 1166
Liittynyt: Pe Loka 09, 2009 9:22 pm
Pyörä: Tiger 800
Paikkakunta: Rauma

Re: Zumo 660 reititys pielessä !

Viesti Kirjoittaja suke62 »

rjh kirjoitti:
RiiMi kirjoitti: mutta zumo 660 vaan reitittää kokoajan suurimmalle mahdolliselle tielle ja nopeinta reittiä. Pahus,kun on hyvässä uskossa tullut hankittua tollanen kallis autonavi.
Tuli pitkästä aikaa luettua tätäkin palstaa joten kommentoin vasta nyt.
Minulla ei jostain syystä ole ollut zumo 660 kanssa mainitsemianne ongelmia. Laite on jo neljä vuotta vanha ja olen sen päivittänyt aina kun sellainen on ollut saatavilla. Niin kartat kuin ohjelmistonkin.

Laite siis reitittää hiekkateitä pitkin niin halutessani, joskus jopa niin pieniä etten ole kehdannut sellaista ajaa. Totta on että karttojen päivittyessä reititysominaisuus muuttuu pienimpien teiden osalta. Eli sellaisten joita pitkin ei olisi sallittua/ tarkoituksenmukaista ajaa. Mutta yllättävän pieniä polkuja vieläkin halutessani saan sen ehdottelemaan.

Jos olen oikein polkuja pitkin ( ei siis ajettavaksi tarkoitettuja) halunnut ajaa. Olen tehnyt reitityksen tietokoneella käyttäen maastokarttaa ja zumon tiekarttaa yhdessä. Tämän reitin olen sitten siirtänyt zumoon ja kun se on kysynyt reititetäänkö uudelleen, olen vastannut ei. City Navigator europessa ainakin minulla näkyy myös ajopolut jotka juuri ja juuri ovat DL650 ajettavissa ja kartta myös halutessani reitittää niitä pitkin.
Olettehan te kytkeneet zumon asetuksista vältettävät kohdasta ei hiekkateitä pois päältä ja asettaneet navigoinnin moodiin käytä lyhintä reittiä?
Kannatais edes vähän lukea ja ajatella,ennen kun kirjoittaa :lol: :lol: :lol:
"Sataa saatana niin vitusti, koko ajan... menään vaan"
rjh
Viestit: 30
Liittynyt: Pe Maalis 04, 2011 11:24 pm
Pyörä: Suzuki DL-650 V-STROM A
Paikkakunta: Lappeenranta
Viesti:

Re: Zumo 660 reititys pielessä !

Viesti Kirjoittaja rjh »

Kannatais edes vähän lukea ja ajatella,ennen kun kirjoittaa :lol: :lol: :lol:
Olet täysin oikeassa. Pyydän tyhmyyttäni anteeksi. En näköjään ollenkaan ymmärrä mitä tällä palstalla on kirjoitettu vaikka kuinka luen. Voisitko täsmentää? :roll:
Avatar
suke62
Viestit: 1166
Liittynyt: Pe Loka 09, 2009 9:22 pm
Pyörä: Tiger 800
Paikkakunta: Rauma

Re: Zumo 660 reititys pielessä !

Viesti Kirjoittaja suke62 »

rjh kirjoitti:
Kannatais edes vähän lukea ja ajatella,ennen kun kirjoittaa :lol: :lol: :lol:
Olet täysin oikeassa. Pyydän tyhmyyttäni anteeksi. En näköjään ollenkaan ymmärrä mitä tällä palstalla on kirjoitettu vaikka kuinka luen. Voisitko täsmentää? :roll:
Joo,lue... :lol: :lol: :lol:
"Sataa saatana niin vitusti, koko ajan... menään vaan"
rjh
Viestit: 30
Liittynyt: Pe Maalis 04, 2011 11:24 pm
Pyörä: Suzuki DL-650 V-STROM A
Paikkakunta: Lappeenranta
Viesti:

Re: Zumo 660 reititys pielessä !

Viesti Kirjoittaja rjh »

suke62 kirjoitti:
rjh kirjoitti:
RiiMi kirjoitti: mutta zumo 660 vaan reitittää kokoajan suurimmalle mahdolliselle tielle ja nopeinta reittiä. Pahus,kun on hyvässä uskossa tullut hankittua tollanen kallis autonavi.
Kannatais edes vähän lukea ja ajatella,ennen kun kirjoittaa :lol: :lol: :lol:
Olen nyt lukenut viestisi moneen kertaan ja olen nyt aivan varma että ongelma ei ole navigaattorissa vaan aivan jossain muualla. Tuote on vallan mainio ja toimii kuten olen edellä kirjoittanut. Reitittää edelleen myös pienimpiä teitä pitkin. Niitä mitä ei reititä ei myöskään ole saanut tai voinut ajaa. Kehottaisin perehtymään laitteen käyttöohjeeseen paremmin ennen kuin moitit tuotetta.

Tämän lisäksi olisi hyvä hallita navigoinnin perusteet ilman navigaattoria jotta ymmärtäisi sen toimintaa. Lisäksi olisi hyvä ymmärtää maastoajo lakia jotta voisi käsittää miksi navigaattorit jättävät joitain jopa ajokelpoiseksi luokiteltavia ajoväyliä reitittämättä. Nämä kun sisäistää voi paremmin muokata laitteen reititystä mieleiseksi tai jopa pakottaa se reitittämään haluttuja polkuja pitkin. :wink:
Ayrtono
Viestit: 246
Liittynyt: To Huhti 18, 2013 6:53 pm
Pyörä: R1200GS Adv.
Paikkakunta: Vantaa

Re: Zumo 660 reititys pielessä !

Viesti Kirjoittaja Ayrtono »

Tosin täytyy sanoa, itselläni nyt 660 sekä 590. Ne oikeasti eivät reititä samalla tavoin samoilla asetuksilla. Logiikkaa en vielä osaa erotella, mutta esimerkiksi "shortest route"-asetus ei anna molemmissa samaa reittiä, vaikka kartat ovat samat.
Eikä saada koskaan tietää rakastiko Hannu piparia vai Kerttua.
Vastaa Viestiin