KTM 1190 Adventure
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
Re: KTM 1190 Adventure
nopeustieto tulee etupyörältä ainakin taas tämän päivän ajelujen perusteella. Senverran löi Kotari joutavaa, et taatusti olis huomannu nopeusmittarin lukemissa jos laatikolta tieto tulis.
Nää 25mm Touratech korotuspalat tais olla loistohankinta. Tapeilta ajaessa ajoasento on paaaljon parempi ja toinen hyvä asia mikä tuli huomattua oli tämä kypärään tuleva turbulenssi. Se inhottava turina on pois. Eipä uskois,et tollanen 25mm vois vaikuttaa tuohon asiaan mutta näin vaan on. Adv rider foorumilla joku oli huomannut,että peilit poistamalla tää turbulenssi katosi niinpä ko. tyyppi oli hankkinut SE:n peilit,jolloin myös tämä kypärään kohdistuva turina oli lakannut. No tässä mun tapauksessa peilitkin nousi sen 25mm ja näin pääsi käymään,et turbulenssi ei enää vaikuta millään lailla häiritsevästi ainakaan mulla. Tiedä sitten häntä miten asia on muiden kohdalla saattaahan se olla , et mua lyhyemmällä tai pidemmällä kuskilla ei tällasta vaivaa koskaan ole ollutkaan.
Any bike can be taken off road. The question is:
How much fun did you have doing it
-
Reissaja62
- Pyörä: KTM Adventure 1190
Kerronpa minäkin oman mielipiteeni 2 kuukauden ja 12tkm kokemuksella vm:2014 1190 Adventuresta. Eli heinäkuussa aloin tutustumaan pyörään.
Olin ostamassa toisen merkistä ”Ensinmäistä Adventureani”, liikkeen myyjän ruokatauon päättymistä odotellessa kävin koeajamassa viereisessä kaupassa olevaa KTM:ää enkä enää palannut. Pyöränä mahtava, olin myyty heti koeajo lenkin jälkeen.
Pyöränä onnistunut ostos, etsin vastaiskua Suomen teiden nyky kunnolle, nyt ei tarvitse hidastella vaikka millaisessa kunnossa tie olisi, jousitus toimii. Tuntus kuin tiet olis päällystetty edellisen pyörän jälkeen, tosin kyllä Venäjältä löytyi yksi pätkä missä oli hiljennettävä kävelyvauhtiin. Hiekkatiellä minun ajotaidoilla irtosora on myrkkyä, vois ehkä kokeilla karkeampaa rengasta, mutta en suostus tinkimään mutkateiden pidosta, mahdoton yhtälö?
Vikoja tuntuu olevan: ABS+Luiston esto hajos ekalla retkellä, Touring laukun lukko ja Touring laukku toisella (ei tainnut kestää Venäjän röykytystä). Myöhemmin Euroopassa jälleen lukko, jousituksen varoitusvalo syttyi kerran muttei ei ole hälyytellyt sen jälkeen. Etujarru levy menossa kieroksi, mutta ei haittaa vielä, saa odottaa huoltoa. Saksan maalla lukon saaminen olisi kestänyt viikon, ystävällistä palvelua paikallisessa KTM-huollossa ja olisivat laittaneet lukon kuntoon, mutta näyttelypyörästäkin lukko oli jo ”varastettu”, väänsivät väkivalloin lukon auki ja lukko toimikin Vuosaaren satamaan asti. ABS+luiston esto anturi korjattiin juuri (pyöräliikkeen huolto ei pystynyt järjestää huolto-aikaa ennen Eurooppa turneeta, mutta niillä ei olekaan ”pelisilmää”, esittivät 3 viikkoa vanhasta lukosta yli sadan euron korjaus laskua. Perui kyllä kun kysyin takuun kattavuutta). Nyt odotellaan KTM:n vastausta ”murrettuun” lukkoon, saanko uuden takuuseen? Pistää mietityttämään että ennen ensikesän retkeä ostan yhden lukon varaosiksi mukaan ja selvittäs miten se poraamalla irrotetaan jos ei satu merkkihuolto ihan kohdalle. Älkää säilyttäkö puhelimia laukussa niin kuin joku tyhmä teki, tuli aika orpo olo vieraalla maalla. Toivottavasti lukoista tulee parannettu versio ennen takuun umpeutumista ja sais kaikki ilmaiseksi. Mitäs jos lukko olis hajonnut ennen Venäjän rajaa, olisko tulli käyttäneet sorkkarautaa vai poraa? Nyt onneksi hajosi vasta seuraavana aamuna Viron puolella.
Minulla edelleen orginaalit (Conti Attack2) kumit vielä alla, ajettu 12tkm ja 2/3 kilsoista ajettu rauhallisesti kaksi päällä täysillä laukuilla. Ehkä takakumilla vielä tonnin-kaks ajelee, ei paha minun mielestä. Tosin kyllä huomasin kuinka herkästi rengas kuluu jos alkaa riehumaan mutkaisilla teillä, reilun tunnin riehumista ilman luistonestoa Kroatian rantatiellä, sivut oli kuluneet silmissä ja aivan ruvella. Eli jos veikkaan, tuossa nurkissa riehumalla uudet kestäs mulla 6tkm, tuntuu vääntöä löytyvän ja takarenkaan saa niin helposti luistamaan kun alkaa pitämään hauskaa.
Mulle alkuperäinen pleksi alimmassa asennossa toimii, tykkään pienestä tuulen vireestä enkä edes kokeillut muita asentoja, tosin yli 180km/h vauhdeissa alkaa hauskuus rapisemaan ja 200km/h kohdalla sitä ei ole mitään jäljellä, tuuli tunkee hihan suista ja kaikkialta takin alle. Vakaa baanalla tyynellä kelillä täydellä kuormalla ajettaessa, tuulisessa säässä matkavauhti jää reiluun 160km/h. KTM:n Garmin teline on nappi ostos, parempaan paikkaa tuskin garminille läytyy, juuri mittariston yläpuolella sopivasti. Kahvan lämmittimissä riittää tehot ainakin normikeleillä ajettaessa. Lämmitettävä penkki, kuka tämänkin on suunnitellut? Johtoja miljoona ja kytkimelle porattava iso reikä mittaripanelii? Käyttö valikon taakse ja yhdellä piuhan liittämisellä tämä olis pitänyt tehdä.
Eli suosittelen pyörää mutten touring laukkuja, onko alumiini versiossa paremmat lukot? Mitäköhän tuleva Super malli tuo tullessaan?
Tekisin edelleen saman valinnan kuin kesällä.
Olin ostamassa toisen merkistä ”Ensinmäistä Adventureani”, liikkeen myyjän ruokatauon päättymistä odotellessa kävin koeajamassa viereisessä kaupassa olevaa KTM:ää enkä enää palannut. Pyöränä mahtava, olin myyty heti koeajo lenkin jälkeen.
Pyöränä onnistunut ostos, etsin vastaiskua Suomen teiden nyky kunnolle, nyt ei tarvitse hidastella vaikka millaisessa kunnossa tie olisi, jousitus toimii. Tuntus kuin tiet olis päällystetty edellisen pyörän jälkeen, tosin kyllä Venäjältä löytyi yksi pätkä missä oli hiljennettävä kävelyvauhtiin. Hiekkatiellä minun ajotaidoilla irtosora on myrkkyä, vois ehkä kokeilla karkeampaa rengasta, mutta en suostus tinkimään mutkateiden pidosta, mahdoton yhtälö?
Vikoja tuntuu olevan: ABS+Luiston esto hajos ekalla retkellä, Touring laukun lukko ja Touring laukku toisella (ei tainnut kestää Venäjän röykytystä). Myöhemmin Euroopassa jälleen lukko, jousituksen varoitusvalo syttyi kerran muttei ei ole hälyytellyt sen jälkeen. Etujarru levy menossa kieroksi, mutta ei haittaa vielä, saa odottaa huoltoa. Saksan maalla lukon saaminen olisi kestänyt viikon, ystävällistä palvelua paikallisessa KTM-huollossa ja olisivat laittaneet lukon kuntoon, mutta näyttelypyörästäkin lukko oli jo ”varastettu”, väänsivät väkivalloin lukon auki ja lukko toimikin Vuosaaren satamaan asti. ABS+luiston esto anturi korjattiin juuri (pyöräliikkeen huolto ei pystynyt järjestää huolto-aikaa ennen Eurooppa turneeta, mutta niillä ei olekaan ”pelisilmää”, esittivät 3 viikkoa vanhasta lukosta yli sadan euron korjaus laskua. Perui kyllä kun kysyin takuun kattavuutta). Nyt odotellaan KTM:n vastausta ”murrettuun” lukkoon, saanko uuden takuuseen? Pistää mietityttämään että ennen ensikesän retkeä ostan yhden lukon varaosiksi mukaan ja selvittäs miten se poraamalla irrotetaan jos ei satu merkkihuolto ihan kohdalle. Älkää säilyttäkö puhelimia laukussa niin kuin joku tyhmä teki, tuli aika orpo olo vieraalla maalla. Toivottavasti lukoista tulee parannettu versio ennen takuun umpeutumista ja sais kaikki ilmaiseksi. Mitäs jos lukko olis hajonnut ennen Venäjän rajaa, olisko tulli käyttäneet sorkkarautaa vai poraa? Nyt onneksi hajosi vasta seuraavana aamuna Viron puolella.
Minulla edelleen orginaalit (Conti Attack2) kumit vielä alla, ajettu 12tkm ja 2/3 kilsoista ajettu rauhallisesti kaksi päällä täysillä laukuilla. Ehkä takakumilla vielä tonnin-kaks ajelee, ei paha minun mielestä. Tosin kyllä huomasin kuinka herkästi rengas kuluu jos alkaa riehumaan mutkaisilla teillä, reilun tunnin riehumista ilman luistonestoa Kroatian rantatiellä, sivut oli kuluneet silmissä ja aivan ruvella. Eli jos veikkaan, tuossa nurkissa riehumalla uudet kestäs mulla 6tkm, tuntuu vääntöä löytyvän ja takarenkaan saa niin helposti luistamaan kun alkaa pitämään hauskaa.
Mulle alkuperäinen pleksi alimmassa asennossa toimii, tykkään pienestä tuulen vireestä enkä edes kokeillut muita asentoja, tosin yli 180km/h vauhdeissa alkaa hauskuus rapisemaan ja 200km/h kohdalla sitä ei ole mitään jäljellä, tuuli tunkee hihan suista ja kaikkialta takin alle. Vakaa baanalla tyynellä kelillä täydellä kuormalla ajettaessa, tuulisessa säässä matkavauhti jää reiluun 160km/h. KTM:n Garmin teline on nappi ostos, parempaan paikkaa tuskin garminille läytyy, juuri mittariston yläpuolella sopivasti. Kahvan lämmittimissä riittää tehot ainakin normikeleillä ajettaessa. Lämmitettävä penkki, kuka tämänkin on suunnitellut? Johtoja miljoona ja kytkimelle porattava iso reikä mittaripanelii? Käyttö valikon taakse ja yhdellä piuhan liittämisellä tämä olis pitänyt tehdä.
Eli suosittelen pyörää mutten touring laukkuja, onko alumiini versiossa paremmat lukot? Mitäköhän tuleva Super malli tuo tullessaan?
Tekisin edelleen saman valinnan kuin kesällä.
- terhogr
- Pyörä: KTM 1190 Adventure R 2014
Moro, itse vaihdoin Supersproxin 45 piikkisen taakse ja välitys on todella parempi hitaassa ajossa sekä myös maantiellä, koska normi ajelussa 90 km/h kiertää hieman enemmän ei esim. ketjut rallata enää niin pahasti.. Nopeusmittariin ei toisaan vaikuta eikä mitää säätöjä tartte tehdä, kulkee enää sitten sen 240, mut haittaax se2or4 kirjoitti:Saman olen havainnut - pieni tangon korotus ei olisi pahitteeksi, joten Turhatekin palikat on tilauksessa. Mukava kuulla, että 25mm saattaa olla sopivaa suuruusluokkaa.RiiMi kirjoitti:Tuli taas 1190adv ärrää tuunattua. Tapeilta ajaessa ajoasento tuntuu hieman samalta,kun mäkihyppääjällä välillä hyppyrin nokka-alastulorinne. Pituutta on mulle siunaantunut 183cm . Ostin Kotariin jo uutena korkeimmat mahdolliset Power parts tangon korokkeet mitä tarjolla oli mutta niistä ei paljoa apua ollut. Ainakin Touratechilla on valikoimiin tullut 25mm korkeet korotuspalat , jotka sit tuli hommattua. Näiden korkeimpien Power parts korokkeiden kanssa meni tanko jo mielestäni liian korkeelle mutta kun laitoin alkuperäiset tangon kiinnikkeet niin vaikuttais aika passelilta. Paremmin asia selkii vielä huomenna , jos kävis jossain pienemmillä poluilla testaamassa.
Toinen lähiaikojen modaus on 45-piikkisen takarattaan (JT) asennus, minkä olettaisin vähentävän kytkimen luistattelutarvetta hitaassa ajossa. Nopeusmittarin näyttämä menee tästä tietty entistä optimistisemmaksi. Onko jollakin tietoa, voiko ajotietokoneeseen jotenkin muuttaa välityksen parametreja? Speedohealer'iahan Adveen ei ole saatavana.
8000 km takana. Vein myyjäliikkeeseen ölpän vaihtoon kun en itse ennätä tekemään, tarkistivat samalla muutamia kohteita. Takapytyn venakoppa on itkenyt hieman, korjataan kuulemma takuuseen jos se jatkuu. Suosittivat myös ilmanputsarin vaihtoa, no mikäs siinä. Väärä paikka säästää. Samalla alle Karoo3:t. Orkkiksissa on vielä sen niin paljon pintaa että nuukana otin mukaan ja ajan ne loppuun vaikka ensi kesänä jossain välissä, ja hyvähän niillä on matkaa ajaa. Ei noi karoot varmaan kauan alla vanhene.
Sivulaukut halusin ottaa pois huoltokeikan ajaksi, mutta siinäpä onnistuin vain puolittain. Oikeanpuoleinen kieltäytyi irtoamasta. Tästä esitin reklamaatiota. Kuulemma lukot yleensä toimii kun puhaltaa pölyt paineilmalla ja ruiskuttaa silikonia. Sanoin etten ala kompressoria kuskaamaan ympäri Lapin sorapolkuja, ja pyysin vihjaamaan tehtaalle sanotaanko vaikka näin että "kaikki asiakkaat eivät ehkä ole varauksettoman tyytyväisiä konstruktion toimivuuteen".
Itse pyörä toimii kuin ihmisen ajatus, ja toi jarru/vetoluistonesto itse asiassa vähän paremmin. Toimintasäde on merkittävästi parempi kuin vanhassa advessa, nyt pääsee yleensä reilut 300km ennenkuin pitää alkaa etsiä tankkauspaikkaa (vanhassa 200km).
Pleksi on täällä kans alimmassa asennossa. Jos tarviin tuulilasia niin lähden autolla. Sitäpaitsi toihan suojaa tosi hyvin jos vähänkin kumartuu eteen. Ainakin jos vertaa streetfighteriin, jossa 200 jälkeen visiiri alkaa ottaa nenään kiinni.
Saikos tohon enskamoodiin jollain asetuksella täydet tehot? Muuten sillä ei tee mitään. Ilmeisesti bad fuel donglella ainakin asetus säilyy.
Sivulaukut halusin ottaa pois huoltokeikan ajaksi, mutta siinäpä onnistuin vain puolittain. Oikeanpuoleinen kieltäytyi irtoamasta. Tästä esitin reklamaatiota. Kuulemma lukot yleensä toimii kun puhaltaa pölyt paineilmalla ja ruiskuttaa silikonia. Sanoin etten ala kompressoria kuskaamaan ympäri Lapin sorapolkuja, ja pyysin vihjaamaan tehtaalle sanotaanko vaikka näin että "kaikki asiakkaat eivät ehkä ole varauksettoman tyytyväisiä konstruktion toimivuuteen".
Itse pyörä toimii kuin ihmisen ajatus, ja toi jarru/vetoluistonesto itse asiassa vähän paremmin. Toimintasäde on merkittävästi parempi kuin vanhassa advessa, nyt pääsee yleensä reilut 300km ennenkuin pitää alkaa etsiä tankkauspaikkaa (vanhassa 200km).
Pleksi on täällä kans alimmassa asennossa. Jos tarviin tuulilasia niin lähden autolla. Sitäpaitsi toihan suojaa tosi hyvin jos vähänkin kumartuu eteen. Ainakin jos vertaa streetfighteriin, jossa 200 jälkeen visiiri alkaa ottaa nenään kiinni.
Saikos tohon enskamoodiin jollain asetuksella täydet tehot? Muuten sillä ei tee mitään. Ilmeisesti bad fuel donglella ainakin asetus säilyy.
SF 1098S
MTS V4S
MTS V4S
-
enskaTNT
- Pyörä: ktm adventure 1190
Ihmeellistä kyllä mulla on sivulaukkujen lukot pelanneet moitteettomasti =) kaikki muut "lapsen taudit" on kyllä tässä yksilössä ollut ... Nyt 37000km ajettu,"pikku" päivitysten jälkeen tämän kesän pelannut hyvin =) ... onko kukaan vaihtanut akkua tehokkaampaan,kannattaako ? Vähän kaipais ruutia enemmän tuohon kylmäkäynistykseen !!
Nyt kun tulee ajettua enempi mettäteitä niin laitoin superendurosta jääneet taittuvat peilit Adventureen. Hyvin näkee, mutta mikä tärkeintä niin se R:n matala pleksi toimii loistavasti näiden peilien kanssa. Eli se tämän pyörän heikoin lenkki penkin ohella eli huono pleksi ei olekaan huono vaan ongelma on niissä peileissä. Nyt oli aivan sama oliko pleksi ylä- vai ala-asennossa, visiiri ei väpättänyt. Käykää joku muukin kokeilemassa vaikka ilman peilejä, eihän tämä voi olla tottakaan.
KTM 450 SMR 2007
Honda CR500 2001
KTM 1290 Superduke 2014
KTM 790 Adventure Rally
Husqvarna 701 2020
Ducati Multistrada V4S
Honda CR500 2001
KTM 1290 Superduke 2014
KTM 790 Adventure Rally
Husqvarna 701 2020
Ducati Multistrada V4S
- Maarala
- Pyörä: Polle Haukansilmä...
Siinä TM:n "vertailussa" pyörän ainoa huono puoli oli tuo pleksi. Eli kun vika ei olekaan tuossa pleksissä, niin nythän ktm nousee varmaan bmw:n ohi vertailun voittoon... 
mikkoyli kirjoitti:
Nyt kun tulee ajettua enempi mettäteitä niin laitoin superendurosta jääneet taittuvat peilit Adventureen. Hyvin näkee, mutta mikä tärkeintä niin se R:n matala pleksi toimii loistavasti näiden peilien kanssa. Eli se tämän pyörän heikoin lenkki penkin ohella eli huono pleksi ei olekaan huono vaan ongelma on niissä peileissä. Nyt oli aivan sama oliko pleksi ylä- vai ala-asennossa, visiiri ei väpättänyt. Käykää joku muukin kokeilemassa vaikka ilman peilejä, eihän tämä voi olla tottakaan.
RiiMi kirjoitti:
Just tota peili hommaa tässä viestiketjussa vähän ylempänä kanssa ihmettelin. Mulla nousi 25mm tangon korotuspalojen myötä tietenkin myös peilit. Korotuspalojen hankinta vaikutti positiivisesti sekä ajoasentoon jalkatapeilta ajaessa että juuri tähän visiirin väpätykseen , turinaan joksi itse tätä kutsuin. Pienestä homma voi olla kiinni. Ei tullut mieleenkään ,et toi raivostuttava turina vois johtua peileistä,vaan paskaa tuulilasia tuli syytettyä. Ois pitäny het vaan uskoa Adv rider sivuston kirjoittajaa ,joka sai turinat pois hankkimalla SE:n peilit 1190 adv ärräänsä. Mukavaa,et joku muu tälläkin foorumilla on selättänyt saman ropleeman.
RiiMi kirjoitti:
Just tota peili hommaa tässä viestiketjussa vähän ylempänä kanssa ihmettelin. Mulla nousi 25mm tangon korotuspalojen myötä tietenkin myös peilit. Korotuspalojen hankinta vaikutti positiivisesti sekä ajoasentoon jalkatapeilta ajaessa että juuri tähän visiirin väpätykseen , turinaan joksi itse tätä kutsuin. Pienestä homma voi olla kiinni. Ei tullut mieleenkään ,et toi raivostuttava turina vois johtua peileistä,vaan paskaa tuulilasia tuli syytettyä. Ois pitäny het vaan uskoa Adv rider sivuston kirjoittajaa ,joka sai turinat pois hankkimalla SE:n peilit 1190 adv ärräänsä. Mukavaa,et joku muu tälläkin foorumilla on selättänyt saman ropleeman.
Hanski T kirjoitti:Tulipa sitten testattua laitetta radalla, päivä Motoparkissa 1190R:llä, orkkisrenkain. Pudotin rengaspaineet edessä muistaakseni 2,3 ja takana 2,2 bariin. Muutaman kiekan jälkeen mittaristo näytti paineiksi 2,5 etu ja 2,8 taka. Pinta näytti olevan ok. Jousien esijännitys vähän löysempi kuin tehdasasetus. Suoranopeus jäi 220 paikkeille, tehoa olisi saanut olla enemmän. Koneella on ajettu vajaa 2000km, joten ehkä se siitä vielä notkistuu.
Jarrut ovat tosihyvät ja helpot käyttää. MSC kai toimii mutta jotenkin sitä koittaa välttää kallistuksessa jarrutusta.
Pientä vatkausta etufillarissa pompuissa suuressa nopeudessa, ei dramaattista, ja saisi vaimennuksen säädöillä ehkä pois tai ainakin vähennettyä (mutta ei esiinny soralla joten huu keörs). Hyvä tuntuma tiehen, rengas ilmoittaa lipsumisesta eikä (näytä) lähtevän alta. Kädet ovat kyllä vähän hassussa asennossa kun kumartuu eteen päin. Täytyypä tutkia voisiko tankoa siirtää hieman eteenpäin kannattimet kääntämällä.
Isommin yrittämättä 1:48. Jokunen sekka putoaa seuraavalla kerralla kun laite on vähän tutumpi. Kantti ei kestä vielä availla mutkassa, mutta MSC:n pitäisi avittaa siinäkin.
Kyllähän kyykyt slikseillä ja lämppäreillä ottaa tosta sen 15s pois kevyesti, joten turha yrittää roikkua niiden perässä. Puntit kääntyisi heti jos rata kierrettäisiin kirjaimellisesti - metrin sivussa asvaltilta.
Kiitos RiiMi vinkeistä. Täytyypä pitää silmällä noita piuhoja.
Kuulostaa hyvältä tuo rata-ajo.
Olin itsekin pari kertaa radalla ajamassa ja minulla jäi huiput monesti alle 180km/h, koska pyörä alkoi heittelehtimään aivan järkyttävästi. Ostin omani keväällä 2014 ja pyörässä oli kiero etuvanne. Olen sen kanssa paininut hiukan jo liikaakin. Onko kenelläkään muulla ongelmia tärinän ja varsinkin tuon järjettömän käärmeilyn kanssa?
Apu olisi enemmän kuin tarpeen, sillä pk-seudun iso yritys josta ostin pyöräni on jo nostanut kätensä ylös. He eivät osaa/tahdo yrittääkään korjata vikaa.
Mahtavin pyörä ikinä kuitenkin.
-
Timo Kalkkila
- Pyörä: Honda CRF1100L
Jassoo. Niinpä tämä minunkin yksilö päätti liittyä eilen aamulla Kuolleitten Kotareiden Kerhoon. Kestihän tätä iloa jo sentäs 26000 km. Kerran hörähti startatessa ja sen jälkeen ei ole edes luvannut. Sähkön saannissa yleisesti ei pitäisi olla ongelmaa, on yritetty käynnistää apukaapeleillakin. Mitään vikailmoituksia ei näy mittaristossa. Virrat päällä kuuluu hurinaa ja surinaa, joten kaipa siellä pumput pelaavat.
Ettei vaan olis viallinen eturengas? Ootko kokeillut toista?teemu_uk kirjoitti:
Kuulostaa hyvältä tuo rata-ajo.
Olin itsekin pari kertaa radalla ajamassa ja minulla jäi huiput monesti alle 180km/h, koska pyörä alkoi heittelehtimään aivan järkyttävästi. Ostin omani keväällä 2014 ja pyörässä oli kiero etuvanne. Olen sen kanssa paininut hiukan jo liikaakin. Onko kenelläkään muulla ongelmia tärinän ja varsinkin tuon järjettömän käärmeilyn kanssa?
Apu olisi enemmän kuin tarpeen, sillä pk-seudun iso yritys josta ostin pyöräni on jo nostanut kätensä ylös. He eivät osaa/tahdo yrittääkään korjata vikaa.
Mahtavin pyörä ikinä kuitenkin.
Viimeksi muokannut Hanski T, Ma Syys 29, 2014 2:22 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
SF 1098S
MTS V4S
MTS V4S
[quote="Timo Kalkkila"]Jassoo. Niinpä tämä minunkin yksilö päätti liittyä eilen aamulla Kuolleitten Kotareiden Kerhoon. Kestihän tätä iloa jo sentäs 26000 km. Kerran hörähti startatessa ja sen jälkeen ei ole edes luvannut. Sähkön saannissa yleisesti ei pitäisi olla ongelmaa, on yritetty käynnistää apukaapeleillakin. Mitään vikailmoituksia ei näy mittaristossa. Virrat päällä kuuluu hurinaa ja surinaa, joten kaipa siellä pumput pelaavat.[/quote]
Sivujalan anturia veikkaisin syylliseksi. Noh. Takuukapine anyway mut harmittaahan tuo silti.
Sivujalan anturia veikkaisin syylliseksi. Noh. Takuukapine anyway mut harmittaahan tuo silti.
Eilen käväisin 160km sora-metsätie-polku-kierroksella, mursketta ja epätasaista alustaa, sai ajella tapeiltakin jonniin verran. Hauskaa siis oli.
Tässä n. 1 kk sitten kilventeline sai tällin suoraan takaa päin, ja takaloksuun ilmestyi poikittainen halkeama. Paikkasin sen epoksiliimalla ja se näytti kestävän. Tilasin kuitenkin uuden odottamaan asennusta.
Ja asiaan, nyt kesken reissun, siinä 100 km vaiheilla mittaristo alkoi valitella ettei rekisterikilven valo toimi. Tuumasin että sellaista sattuu ja jatkoin ajamista. Seuraavaksi alkoi tulla valituksia takavilkusta, ja kohta toisestakin. Sitten kuului epämääräistä ääntä takaa, eikun seis. No, takavilkut olivat kadonneet. Kilpi löytyi ketjun ja takahaarukan välistä, siellä oli myös kilpivalo.
Eihän nuo mitään mutta ECU roikkui johtojen varassa, karoo 3 sille antoi välillä vauhtia. Käyntihäiriöitä ei tullut, mutta jos olisin ajoa jatkanut niin epäilemättä laulu olisi loppunut. Tuskin tuo kalliin näköinen mötikkä siellä turhaan majailee. No, irtohihna vaan perän ympäri ja tiukalle että ecu pysyy mukana ja ajaen kotiin.
Loksu oli antautunut juuri työkalulokeron takapuolelta. Takarunko ei yletä sinne asti, ja ecu on pultattu siis muoviin.
JOS siis pelinne takapää ottaa jonkinlaista osumaa niin tuota loksua kannattaa sen jälkeen tarkkailla. Ja jos mittaristo ilmoittaa rekkarivalosta niin seuraavaksi takarengas ahmaisee vilkut ja sitten ecun. Että tavallaan tuolle on varoitusvalokin olemassa, en vaan osannut sitä tulkita.
Tässä n. 1 kk sitten kilventeline sai tällin suoraan takaa päin, ja takaloksuun ilmestyi poikittainen halkeama. Paikkasin sen epoksiliimalla ja se näytti kestävän. Tilasin kuitenkin uuden odottamaan asennusta.
Ja asiaan, nyt kesken reissun, siinä 100 km vaiheilla mittaristo alkoi valitella ettei rekisterikilven valo toimi. Tuumasin että sellaista sattuu ja jatkoin ajamista. Seuraavaksi alkoi tulla valituksia takavilkusta, ja kohta toisestakin. Sitten kuului epämääräistä ääntä takaa, eikun seis. No, takavilkut olivat kadonneet. Kilpi löytyi ketjun ja takahaarukan välistä, siellä oli myös kilpivalo.
Eihän nuo mitään mutta ECU roikkui johtojen varassa, karoo 3 sille antoi välillä vauhtia. Käyntihäiriöitä ei tullut, mutta jos olisin ajoa jatkanut niin epäilemättä laulu olisi loppunut. Tuskin tuo kalliin näköinen mötikkä siellä turhaan majailee. No, irtohihna vaan perän ympäri ja tiukalle että ecu pysyy mukana ja ajaen kotiin.
Loksu oli antautunut juuri työkalulokeron takapuolelta. Takarunko ei yletä sinne asti, ja ecu on pultattu siis muoviin.
JOS siis pelinne takapää ottaa jonkinlaista osumaa niin tuota loksua kannattaa sen jälkeen tarkkailla. Ja jos mittaristo ilmoittaa rekkarivalosta niin seuraavaksi takarengas ahmaisee vilkut ja sitten ecun. Että tavallaan tuolle on varoitusvalokin olemassa, en vaan osannut sitä tulkita.
SF 1098S
MTS V4S
MTS V4S
Joo. Mä varoittelin tosta "korimodulista" jo tämän ketjun sivulla 32. Sitä kannattaa vähän pitää silmällä. Mulla vaan oli toisenlainen murhe tosta mötikästä, kun koteloa avatessa huomasin , et tämä kotelo ja samalla varsinkin tää purkki oli aikamoisen hiekka ja kurapaakun sisällä.Puhdistaessa meni tovi jos toinenkin. 2013 Pystymettästä kotiin palatessa ajelin Evon kautta ja vettä satoi koko kotimatkan ajan(160km) suurinpiirtein senverran ,kun taivaalta mahtui tulemaan ja tämän matkan aikana vasen takavilkku koki vesivahingon. Vilkun sain takuuna ja vaihoin vilkun itse,joka taas ei ollutkaan ihan niin yksinkertainen projekti , kun vois luulla 
Jäähdytyslevyssä oli jo aikalailla hapettumaa, näytti enemmän 5 v kuin 5 kk käytetyltä. Kosmeettinen haitta, häiritsee vain kun takaosaston avaa. Jos sillä on tosiaan taipumus kerätä kuraa niin sitten se on syytä putsata vaikkapa ölpän vaihdon yhteydessä.RiiMi kirjoitti:Joo. Mä varoittelin tosta "korimodulista" jo tämän ketjun sivulla 32. Sitä kannattaa vähän pitää silmällä. Mulla vaan oli toisenlainen murhe tosta mötikästä, kun koteloa avatessa huomasin , et tämä kotelo ja samalla varsinkin tää purkki oli aikamoisen hiekka ja kurapaakun sisällä.Puhdistaessa meni tovi jos toinenkin. 2013 Pystymettästä kotiin palatessa ajelin Evon kautta ja vettä satoi koko kotimatkan ajan(160km) suurinpiirtein senverran ,kun taivaalta mahtui tulemaan ja tämän matkan aikana vasen takavilkku koki vesivahingon. Vilkun sain takuuna ja vaihoin vilkun itse,joka taas ei ollutkaan ihan niin yksinkertainen projekti , kun vois luulla
Sinänsä Ioksu oli varsin kohtuuhintainen vaikka siinä on uloketta sinne tänne. Tuskin se normaalikaahailussa hajoaa.
SF 1098S
MTS V4S
MTS V4S