Yamaha WR450
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
Re: Yamaha WR450
edit
Viimeksi muokannut kapo, Ke Syys 17, 2014 5:28 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 3711
- Liittynyt: Pe Touko 04, 2007 10:07 am
- Pyörä: Yamaha ja TM
- Paikkakunta: Lempäälä
- Viesti:
Re: Yamaha WR450
Pääsuutin on ihan linjassa, mutta mikä putki sun pyörässä on? Eikös se ollu kilpipeli eli kammiovaimennin orkkiksena - joten ei pitäisi olla vaihdettavia villojakaan. Siten noi suutinjututkin muuttuu, tk-suutin tarvii yleensä olla isompi tarvikevaimentimien kanssa, jolloin vakiopöntöllä vielä ihan soiva 48 ei riitä. Neulaputki tuskin tarvii uusimista jo on silmällä pyöreä.
Tai niin, et kai vaan kammiovaimentimeen villoja laittanu? Siis absorptiovaimentimen tunnistaa siitä, että siellä on suora reikäputki, jonka ympärillä villaa. Kammiovaimentimessa taas tulee putki kammioon ja lähtee putki (tai putkia) ulos - kaasu virtaa ja ääniaaltorintamat törmäilee kammioissa, siis sama kuin autoissa. Yhdistelmiä on nykypäivänä paljon, alussa absorptio ja loppupäässä kammio, mutta ei kaasari-WR:ien aikaan. En siis tarkoita pitää sinua tyhmänä tms., tuli vaan mieleen ettet ehkä ole tietoinen?
Tai niin, et kai vaan kammiovaimentimeen villoja laittanu? Siis absorptiovaimentimen tunnistaa siitä, että siellä on suora reikäputki, jonka ympärillä villaa. Kammiovaimentimessa taas tulee putki kammioon ja lähtee putki (tai putkia) ulos - kaasu virtaa ja ääniaaltorintamat törmäilee kammioissa, siis sama kuin autoissa. Yhdistelmiä on nykypäivänä paljon, alussa absorptio ja loppupäässä kammio, mutta ei kaasari-WR:ien aikaan. En siis tarkoita pitää sinua tyhmänä tms., tuli vaan mieleen ettet ehkä ole tietoinen?
- tieto vähentää tuskaa
- Yamaha WR 450 EFI - 120,3 kg
- TM 100jE "rin-tin-tin"
- Yamaha WR 450 EFI - 120,3 kg
- TM 100jE "rin-tin-tin"
Re: Yamaha WR450
edit
Viimeksi muokannut kapo, Ke Syys 17, 2014 5:28 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 3711
- Liittynyt: Pe Touko 04, 2007 10:07 am
- Pyörä: Yamaha ja TM
- Paikkakunta: Lempäälä
- Viesti:
Re: Yamaha WR450
Jos on reikäputki niin kuuluu villat, mutta sitä alkuperäisyyttä epäilen vahvasti, koska jok ikinen näkemäni WR:n orkkis änkkä on ollut kammio (-03 ei ollut edes avattavissa ja teräsvaippa, -07 oli jo alumiinivaipalla, avattavissa ja peräpillin sai pois, -12 ihan 1:1 -07:n kanssa änkän osalta).
- tieto vähentää tuskaa
- Yamaha WR 450 EFI - 120,3 kg
- TM 100jE "rin-tin-tin"
- Yamaha WR 450 EFI - 120,3 kg
- TM 100jE "rin-tin-tin"
Re: Yamaha WR450
edit
Viimeksi muokannut kapo, Ke Syys 17, 2014 5:29 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 3711
- Liittynyt: Pe Touko 04, 2007 10:07 am
- Pyörä: Yamaha ja TM
- Paikkakunta: Lempäälä
- Viesti:
Re: Yamaha WR450
Mut mut... ethän sä saa kuin maks 1kg pois tuosta vaikka laittasit PC4:n tai Acran - riippuen siitä mikä nykynen on. Esim. Big One ja Big Gun on aika tarkkaan orkkiksen painoiset... orkkiksessahan on se huoltovapaus plussana, toisaalta änkkä kuumenee enempi kuin tarvikkeet.
- tieto vähentää tuskaa
- Yamaha WR 450 EFI - 120,3 kg
- TM 100jE "rin-tin-tin"
- Yamaha WR 450 EFI - 120,3 kg
- TM 100jE "rin-tin-tin"
Re: Yamaha WR450
edit
Viimeksi muokannut kapo, Ke Syys 17, 2014 5:29 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Yamaha WR450
edit
Viimeksi muokannut kapo, Ke Syys 17, 2014 5:30 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 3711
- Liittynyt: Pe Touko 04, 2007 10:07 am
- Pyörä: Yamaha ja TM
- Paikkakunta: Lempäälä
- Viesti:
Re: Yamaha WR450
Kuinka yllättävää - ei kai sitä nyt mitenkään voi ajaa muuta kun maksimipotkulla Arvelinkin ettet isoon pyörään ton johdon katkasua kaipaa, puolikkaisiin se sen sijaan on hyvin yleinen modaus. Nyt vaan nautit tosta olemassa olevasta ja jätät änkän vaihtamatta niin pelaa hyvin, eikä tarvii säätääkapo kirjoitti:... Lisäksi tein tuon harmaan johdon poikkasun silleen, että siinä on katkaisija välissä.... ... En saanut sitä enää nykimään tai rötäämään mitenkään. Sen huomasin, että vähemmän tuolla enskapolulla väsähti, kun ajeli tolla WR:n sytytyskartalla. YZ:n kartalla pyörä oli huomattavan repivä ja "vikuroiva" ...
- tieto vähentää tuskaa
- Yamaha WR 450 EFI - 120,3 kg
- TM 100jE "rin-tin-tin"
- Yamaha WR 450 EFI - 120,3 kg
- TM 100jE "rin-tin-tin"
Re: Yamaha WR450
edit
Viimeksi muokannut kapo, Ke Syys 17, 2014 5:30 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 3711
- Liittynyt: Pe Touko 04, 2007 10:07 am
- Pyörä: Yamaha ja TM
- Paikkakunta: Lempäälä
- Viesti:
Re: Yamaha WR450
Ei mittään, sit kun oot sen kitin hankkinu ja todennu virhevalinnaks niin mä tiedän sille ainakin ostajan jos sama kitti sopii ruiskumalliinkin
- tieto vähentää tuskaa
- Yamaha WR 450 EFI - 120,3 kg
- TM 100jE "rin-tin-tin"
- Yamaha WR 450 EFI - 120,3 kg
- TM 100jE "rin-tin-tin"
-
- Viestit: 257
- Liittynyt: To Elo 02, 2012 11:22 pm
- Pyörä: KTM 690 R EVO 3-13, KTM 250 EXC-F -16
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Yamaha WR450
No nih,
Nyt tuli WR:ään FMF:n Powercore -vaimennin. Hyvännäköinen pömpelihän tuo on, joskin rosteri-alu -versiona ehkä vain noin kilon orggista kevyempi. Ihan omin kätösin vaihdoin paikalleen, mutta kun käynnistin (lue: vihdoin sain sahatuksi mopon käyntiin), kuului jo tyhjäkäynnillä konetta lämmittäessä aikamoinen pörinä. Ja kun vihdoin väänsin kapulasta oikein kunnolla, melkein puoli maailmaa halkesi. Mökä oli kerrassaan infernaalinen, tuolla ei kyllä pysty ajamaan ilman killeriä kuin korkeintaan Saharassa ja ehkä Antarktiksella, jossa juurikaan ei ole muita ihmisiä. Kun killerin sain paikalleen, mökä jonkin verran hiljeni, mutta kyllä tuosta torvesta siltikin ääntä lähti. Eiköhän tuo kisojen äänimittauksessa joten kuten mene läpi, mutta tiukkaa voi kyllä tehdä.
Pieni harmi on siinä, että todennäköisesti saan mopon penkkiin vasta ensi kuun alussa viikolla 41, joten siihen saakka kone kyllä käy turhan laihalla. Ainakin käynnistyvyys on huonompaa kuin nykyisin, mutta kuulemma mopolla voi ilman konerikkoa enskaa ajaa.
Terv. Birdie
Nyt tuli WR:ään FMF:n Powercore -vaimennin. Hyvännäköinen pömpelihän tuo on, joskin rosteri-alu -versiona ehkä vain noin kilon orggista kevyempi. Ihan omin kätösin vaihdoin paikalleen, mutta kun käynnistin (lue: vihdoin sain sahatuksi mopon käyntiin), kuului jo tyhjäkäynnillä konetta lämmittäessä aikamoinen pörinä. Ja kun vihdoin väänsin kapulasta oikein kunnolla, melkein puoli maailmaa halkesi. Mökä oli kerrassaan infernaalinen, tuolla ei kyllä pysty ajamaan ilman killeriä kuin korkeintaan Saharassa ja ehkä Antarktiksella, jossa juurikaan ei ole muita ihmisiä. Kun killerin sain paikalleen, mökä jonkin verran hiljeni, mutta kyllä tuosta torvesta siltikin ääntä lähti. Eiköhän tuo kisojen äänimittauksessa joten kuten mene läpi, mutta tiukkaa voi kyllä tehdä.
Pieni harmi on siinä, että todennäköisesti saan mopon penkkiin vasta ensi kuun alussa viikolla 41, joten siihen saakka kone kyllä käy turhan laihalla. Ainakin käynnistyvyys on huonompaa kuin nykyisin, mutta kuulemma mopolla voi ilman konerikkoa enskaa ajaa.
Terv. Birdie
Enska ensin - muut hommat joutavat kyllä odottamaan...
-
- Viestit: 3711
- Liittynyt: Pe Touko 04, 2007 10:07 am
- Pyörä: Yamaha ja TM
- Paikkakunta: Lempäälä
- Viesti:
Re: Yamaha WR450
Pitäis mennä CC:ssa läpi ilman killeriä, mutta enskan rajoista ei muuten taida mennä... penkkiin siis sen mukaan killerin kanssa tai ilman kummin meinaat ajaa. Mä kyl laittasin sen orkkis pöntön kiinni siihen asti kun pääsee säätämään, mutta tohon käynnistykseen saat korjausta kun käännät tuota kapon probleeman pohdissanassa esitettyä seos(bensa)ruuvia siitä kaasarin etupuolelta - aloita vaikka ottamalal puol kierrosta auki.
- tieto vähentää tuskaa
- Yamaha WR 450 EFI - 120,3 kg
- TM 100jE "rin-tin-tin"
- Yamaha WR 450 EFI - 120,3 kg
- TM 100jE "rin-tin-tin"
Re: Yamaha WR450
edit
Viimeksi muokannut kapo, Ke Syys 17, 2014 5:30 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 3711
- Liittynyt: Pe Touko 04, 2007 10:07 am
- Pyörä: Yamaha ja TM
- Paikkakunta: Lempäälä
- Viesti:
Re: Yamaha WR450
Siis kaasuttimen ylivuotoletkuja, paisarin ylivuotoletku ja moottorin huohotusletku, niist' ilmeisesti nyt kaikista puhe? No mitään niistä ei saa mennä tulppaamaan, eikä pois ottamaan, niiden kuuluukin päättyä ei mihinkään.
- tieto vähentää tuskaa
- Yamaha WR 450 EFI - 120,3 kg
- TM 100jE "rin-tin-tin"
- Yamaha WR 450 EFI - 120,3 kg
- TM 100jE "rin-tin-tin"