Rudin TT600R

Täällä voit esitellä oman rakennusprojektisi ja kadehtia muiden projekteja.

Valvoja: Moderaattorit

jkk_69
Viestit: 11
Liittynyt: Ma Syys 07, 2009 8:58 pm
Pyörä: te450 -09
Paikkakunta: oulu

Re: Rudin TT600R

Viesti Kirjoittaja jkk_69 »

Rudi kirjoitti:Pientä keväthuoltoa.

Asensin Koson aiemmin hankkimani koson mittariston, jonka myötä sai uskomattoman määrän painavaa romua heitettyä romukoppaan ja nyt ajonopeutta on vähän helpompi seurailla, kun ennen nopeusmittarin edessä oli kaasuvaijerit. Pistänpä nyt itselleni tähän muistiin, että mittarilukema vanhassa mittarissa oli 30750 sen poistuessa.

Samalla vaihtui taakse uusi kumi, Biltemalainen 120/90 18" endurokumi, joka on huomattavasti sirompi ja matalampi aikaisempaan 130-leveään verrattuna. Äkkituntumalta tuntuu mukavammalta ajettavalta.

Työkaverit ovat olleet innokkaita kommentoimaan Jammun tarratonta ulkonäköä ja päätin tehdä pari kokeilua ja tilailin E-kaupasta tarroja. Takasivuposkien 600-tarrat osuuvat mielestäni hyvin tyyliin, mutta tankkiin ostamastani tarrasarjasta laitetut tarrat näyttävät lähinnä koomisilta. Tuskinpa kauaa siinä vanhenevat. :) Muutenkin ko. tarrat olivat aika huonolaatuiset.

Kuva
mistä löysit noita TTR:n tarroja??
Rudi
Viestit: 128
Liittynyt: Ke Helmi 09, 2011 5:13 pm
Pyörä: Yamaha TT600R '99

Re: Rudin TT600R

Viesti Kirjoittaja Rudi »

jkk_69 kirjoitti: mistä löysit noita TTR:n tarroja??
Ebayssä oli jotain vanhemman mallin TT600 tarroja, mutta muuten ostin vain jotain "sinnepäin" -tarroja. Joku vieläkin olisi hakusessa joku asiallinen tarra varsinkin tuohon tankkiin.
Rudi
Viestit: 128
Liittynyt: Ke Helmi 09, 2011 5:13 pm
Pyörä: Yamaha TT600R '99

Re: Rudin TT600R *kaasarin viritystä - NOT*

Viesti Kirjoittaja Rudi »

Pientä päivitystä. Edelliset ajelut tuli suoritettua joulun pyhinä, jolloin pyörä toimi ihan kiitettävästi ja selvisi myös muutamasta konttauksesta ehjänä.

Muuten harrastaminen on ollut reilun vuoden ajan enempi omakotitalon rakentamista, mutta ehkä jo lähiviikkoina saan mopon sisälle uuteen harrastetilaan, kun pakolliset muut taloon liittyvät projektit saadaan sieltä ulos.

Tekniikkapuolelle odottaa seuraavaa:

-Korkeapuristeinen mäntä + sylinteriputki
-Uusi äänenvaimennin, pitäisi olla reilusti edeltäjäänsä kevyempi ja myöskin ennen muuta laillinen verrattuna paikoillaan olevaan CBR900 tarkoitettuun pönttöön
-Ruiskuprojektin osat on kasassa ja jännityksellä odotamme onko tätä aikaa alkaa rakennella ennen seuraavaa ajokautta.
Rudi
Viestit: 128
Liittynyt: Ke Helmi 09, 2011 5:13 pm
Pyörä: Yamaha TT600R '99

Re: Rudin TT600R

Viesti Kirjoittaja Rudi »

GPR putki tuli postiin tänään. Yllätyin positiivisesti laatuvaikutelmasta. Lisäksi sain nyt tuolla toisaalla vaineksiman helpon irroitettavuuden kaupan päälle, kun tuon äänenvaimentajan saa nyt jousiliitoksella irrotettua nopeasti. Varmasti hyödyllinen ominaisuus kun mietin taaksepäin montako kertaa tuota vanhaakin putkea on saanut jo edes takaisin rassata.

Kuva

Kuva
Rudi
Viestit: 128
Liittynyt: Ke Helmi 09, 2011 5:13 pm
Pyörä: Yamaha TT600R '99

Re: Rudin TT600R

Viesti Kirjoittaja Rudi »

Omakotitalo valmistuu hitaasti, mutta välillä hieman myös mopoa kuntoon (hitaasti).

Eli pitkään vaivannut pieni kytkimen lipsumisongelma korjautui tänään. Kytkimen lipsuminen sai alkunsa kun menin laittamaan koneeseen jotain moottoripyöränkuvaöljyä ja kytkin alkoi lipsua samoin tein. Kerkesi luistella sen verran pahasti, että ei enää korjautunut kunnon öljyillä. Jo talvella tilasin kytkimeen uudet välilevyt, kun luin isojen poikien jutuista, että vika voisi hyvinkin korjautua sillä. Hyvinhän se tuntui korjautuvan, välilevyt olivat halvinta mallia mitä ebaystä löytyi - Lucas merkkiset. Vanhat välilevyt olivat kyllä silminnähden saaneet lämpöä kyllä. Kulumaa niissä ei kyllä juuri ollut, jos ne nyt mainittavasti kuluvatkaan märässä kytkimessä. Samalla vaihtui uudet öljyt ja suodatin. Ainakaan koeajolenkillä ei minkäänlaista lipsumista tuntunut ja kytkin toimi aivan kuten pitääkin. Ainoa mikä lipsui oli nappulakumi märällä asfaltilla, joka tietysti nyt korostui entisestään, kun kytkin ei enää lipsunut.

Sitten hieman maastoon ja yhtäkkiä mopo sammui. Kurkin bensatankkiin ja arvioin, että voisipa hyvinkin olla siirtyminen varatankille. Poljetutti varmaan 10 min käyntiin ja sitten lähti taas käyntiin. Melko normaalia välillä tällä vehkeellä jos se tuolla lailla vastaavasti stumppaa. Sitten huoltoaseman pihaan tankkaamaan ja kas kummaa tankkauksen jälkeen samat oireet eikä lähtenyt käyntiin n. 20 min yrityksen jälkeen. Yleensä tuohon aikaan mennessä olen aina saanut pyörän liikkeelle. Tietysti kotinurkilla tapahtuvalla koeajolla mukana ei ollut kaksisia työkaluja, joten jouduin häntä koipien välissä soittamaan puoliskon tuomaan työkaluja. Lopulta löysin muutamia johdotusyllätyksiä, eli syyttää voin ainakin itseäni, että muutama "parannettu" johdotus oli pursinut melko vähän käytön jälkeen. Tai oikeastaan johdotuksessa sinänsä ei ollut vikaa, mutta liittimet, joita käytin olivat sellaista sutta ja sekundaa, että yksikin murtui poikki asti melkein hipaisusta. Ilmeisesti pyörä on muutenkin ollut aivan liikaa ajossa, kun joka paikka oli täynnä kuraa. Pitäisi kai harrastaa rakentelua suhteessa enemmän. :)

No, johtoliitokset ym. tarkistettuani piti vielä lopulta hinata romu käyntiin, kun ei enää polkemalla lähenyt, eikä enää oikein jaksanut polkeakaan. Ilmeisesti (mahdollisen) kipinäongelman seurauksena kasteli kuitenkin sen verran reilusti tulpan, ettei potkaisemalla startannut.

Eli päivän saldo +/-0. Onneksi jätti tielle lähellä kotia.

Daddy0:lle tiedoksi, että kytkinposken alta ei paljastunut mitään epäilyttävää eikä huolestuttavaa, eli voit nukkua yösi rauhassa kuten olet varmaan tähän asti tehnytkin. :)
jupet
Viestit: 299
Liittynyt: Ke Maalis 05, 2014 11:15 am
Pyörä: tt600r

Re: Rudin TT600R, kytkin kunnossa, muuten ei

Viesti Kirjoittaja jupet »

Mistä tuon GPR-putken tilasit ja mitä maksoi?
Rudi
Viestit: 128
Liittynyt: Ke Helmi 09, 2011 5:13 pm
Pyörä: Yamaha TT600R '99

Re: Rudin TT600R, kytkin kunnossa, muuten ei

Viesti Kirjoittaja Rudi »

Saksan ebaystä sellainen kauppa kuin auspuffprofi. Nopealla tsekkauksella ei löytynyt enää ko. pönttöä valikoimasta, mutta on noita ebayssa muuallakin. Mallihan on GPR Furore Nero
Rudi
Viestit: 128
Liittynyt: Ke Helmi 09, 2011 5:13 pm
Pyörä: Yamaha TT600R '99

Re: Rudin TT600R, kytkin kunnossa, muuten ei

Viesti Kirjoittaja Rudi »

Eilen soviteltu GPR vaimentajaa/putkea paikoilleen ja eihän se ihan heittämällä sovi. Kiinnitysmutteri mutkaputkessa on ainakin minun mopon kinnityskorvakkeeseen nähden muutaman sentin vikapaikassa. Täytyy hitsata uusi kiinnitysmutteri käyräputkeen. Rungossa olevaa pistettä en viitsi lähteä muuttamaan kun se on niin hyvän näköisesti hitsattu paikoilleen.

Samalla bongattu mm. rikkoutunut iskarin säiliön kiinnike ja monta siistittävää paikkaa, eli pitänee keskittyä lähiaikoina enempi rassaamiseen kuin ajamiseen. :)
Avatar
daddy0
Viestit: 942
Liittynyt: Su Heinä 20, 2008 12:13 am
Pyörä: BMW R1200GSA 2010
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Rudin TT600R

Viesti Kirjoittaja daddy0 »

Rudi kirjoitti:Daddy0:lle tiedoksi, että kytkinposken alta ei paljastunut mitään epäilyttävää eikä huolestuttavaa, eli voit nukkua yösi rauhassa kuten olet varmaan tähän asti tehnytkin. :)
Hiukan ollutkin uniongelmia, mutta työperäiseksi stressiksi niitä arvelin. Olin näköjään väärässä :) Nyt nukkumaan, rauhallisin mielin.
Rudi
Viestit: 128
Liittynyt: Ke Helmi 09, 2011 5:13 pm
Pyörä: Yamaha TT600R '99

Re: Rudin TT600R

Viesti Kirjoittaja Rudi »

Pyörän hankkimisesta lähtien tuo Acerbiksen tankin valkoinen väri on häirinnyt silmää ja yökausia netissä etsineenä totesin, että ei siihen kaupasta saa mitään asiallisia tarroja.

Eli, kun itte tekee, niin saa sellaisen kun sattuu tulemaan. Tänään tuli tällainen:

Kuva

Pari ilmakuplaa tietysti kuuluu asiaan, mutta ekan metsäreissun jälkeen nuo on kuitenkin riekaleina. :)

Ja myynnissähän tämä komistus on edelleen.
Lates
Viestit: 251
Liittynyt: Ke Heinä 30, 2008 8:21 pm
Pyörä: TT 600 R
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Rudin TT600R

Viesti Kirjoittaja Lates »

Rudi kirjoitti:Pyörän hankkimisesta lähtien tuo Acerbiksen tankin valkoinen väri on häirinnyt silmää ja yökausia netissä etsineenä totesin, että ei siihen kaupasta saa mitään asiallisia tarroja.

Eli, kun itte tekee, niin saa sellaisen kun sattuu tulemaan. Tänään tuli tällainen:

Kuva

Pari ilmakuplaa tietysti kuuluu asiaan, mutta ekan metsäreissun jälkeen nuo on kuitenkin riekaleina. :)

Ja myynnissähän tämä komistus on edelleen.
Siistin näköiset tarrat.
Saiskos vinkkejä miten teit tarrat? Mulle on kanssa tulossa tuo isompi tankki ja tarroille olisi tarvetta..
Avatar
SaPeKa
Viestit: 589
Liittynyt: Ma Touko 31, 2010 11:11 pm
Pyörä: SE
Paikkakunta: Oulun seutu

Re: Rudin TT600R, uutta tarraa tankkiin

Viesti Kirjoittaja SaPeKa »

Minulla oli S-mallissa Acerbiksen isompi tankki. Laitoin siihen pienet pyöreät yamahan logot alareunoihin. Kuukauden päästä tarrat olivat aika turvonneen näköiset eli ainakin tuossa tapauksessa ennusteet kävi toteen kaasujen läpi tulemisesta. Joku perforointi voisi toimia?
Sami
Rudi
Viestit: 128
Liittynyt: Ke Helmi 09, 2011 5:13 pm
Pyörä: Yamaha TT600R '99

Re: Rudin TT600R, uutta tarraa tankkiin

Viesti Kirjoittaja Rudi »

Tältä näyttää tankki nyt:

Kuva

Eli tuli lisättyä Yamaha -tekstit aikaisempien tarrojen kaveriksi.

Tarrat ovat jotain yleismallista kisanumeron taustatarraa, eli aika paksua kamaa. Siitä sitten vain oman designin (CAD = Cardboard Aided Design) mukaan askarteluveitsellä puukotettu ja saksilla leikattu muotoonsa ja liimattu paikoilleen.

Saa nähdä tosiaan, miten käy kuplimisen kanssa. Milläköhän tuollaiseen materiaaliin saisi siististi pieniä reikiä?
Lates
Viestit: 251
Liittynyt: Ke Heinä 30, 2008 8:21 pm
Pyörä: TT 600 R
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Rudin TT600R, uutta tarraa tankkiin

Viesti Kirjoittaja Lates »

Rudi kirjoitti:Tältä näyttää tankki nyt:

Kuva

Eli tuli lisättyä Yamaha -tekstit aikaisempien tarrojen kaveriksi.

Tarrat ovat jotain yleismallista kisanumeron taustatarraa, eli aika paksua kamaa. Siitä sitten vain oman designin (CAD = Cardboard Aided Design) mukaan askarteluveitsellä puukotettu ja saksilla leikattu muotoonsa ja liimattu paikoilleen.

Saa nähdä tosiaan, miten käy kuplimisen kanssa. Milläköhän tuollaiseen materiaaliin saisi siististi pieniä reikiä?
Onko tarrat pysyneet tankissa? Sain oman tankkini vihdoin ja pitäisi ruveta tarroja suunnittelemaan.
Rudi
Viestit: 128
Liittynyt: Ke Helmi 09, 2011 5:13 pm
Pyörä: Yamaha TT600R '99

Re: Rudin TT600R, uutta tarraa tankkiin

Viesti Kirjoittaja Rudi »

Lates kirjoitti:
Rudi kirjoitti:Tältä näyttää tankki nyt:

Kuva

Eli tuli lisättyä Yamaha -tekstit aikaisempien tarrojen kaveriksi.

Tarrat ovat jotain yleismallista kisanumeron taustatarraa, eli aika paksua kamaa. Siitä sitten vain oman designin (CAD = Cardboard Aided Design) mukaan askarteluveitsellä puukotettu ja saksilla leikattu muotoonsa ja liimattu paikoilleen.

Saa nähdä tosiaan, miten käy kuplimisen kanssa. Milläköhän tuollaiseen materiaaliin saisi siististi pieniä reikiä?
Onko tarrat pysyneet tankissa? Sain oman tankkini vihdoin ja pitäisi ruveta tarroja suunnittelemaan.
Vastataan rehellisesti, eihän ne pysy nuokaan. Kuplivat kovin. Kun muisti aika-ajoin noita painella takaisin paikoilleen, niin ei ollut juuri ongelmaa, mutta kun seisoi pidempään katoksessa, niin pääsi pölyäkin väliin. Taitaa olla tekemätön paikka saada pysymään.
Vastaa Viestiin