Triumph Tiger 800 offroad

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

ATC
Pyörä: HP2E

Re: Triumph Tiger 800 offroad

Viesti Kirjoittaja ATC »

Laita LSL Tour Bar ja tankoasiat on kunnossa :D
Weteraani kurapyöräilijä
Mika TA-91
Pyörä: 790 Adventure R, EXC-F 250

Viesti Kirjoittaja Mika TA-91 »

Moi,

Lainaten vanhaa viestiäni:

Tuo vakio ajoasento on tosissaan hieman outo, ainakin jos on hieman kuskilla pituutta.

Tangon vaihdon sijasta voi lämpimästi suositella myös raisereita, joilla saa vakio tangon ylemmäksi ja sitten oikeastaan mihin tahansa itselle sopivan asentoon (eteenpäin - taaksepäin, mikä sitten onkin itselle paras asento) eli nämä on ollut minulle aivan loistava.
Mika TA-91
Sukke
Pyörä: KTM 500 EXC-F Sixdays

Viesti Kirjoittaja Sukke »

Eilen vasta jaksoin purkaa pyörää sen verran, että sain tyhjäkäyntimoottorin työntötangon varren rasvattua. ensin suihkin wd40:stä pari kertaa ja kun varsi todistettavasti näytti liikkuvan, kun virrat laitto päälle ja pois, reippaasti vaseliinia perään ja kumi takaisin päälle ja pyörä kasaan. Nyt taas Tiggeri kehrää kaasuun koskematta.

Pitänee itekin laittaa tangon korotuspalat tilaten samalla, kun tilaan sen uuden ketjusuojan. Mitäs mieltä olette, onko alumiininen ketjusuoja parempi, vai huonompi, kuin muovinen, kuten orggis? Samanlaista en kyllä laita, kun se on sen 5 cm liian lyhyt.

Ilmansuodattimen vaihdoin eilen kanssa, vanha olikin jo puoliksi ummessa. Uusi suodatin on pestävä K&N.
ATC

Viesti Kirjoittaja ATC »

Omaani tilasin Ebaysta sen alumiinisen, se oli pidempi kuin alkuperäinen ja ei sotkenut koko pyörää ketjurasvaan.
Weteraani kurapyöräilijä
Dirty-Dakar
Pyörä: WR 250 R

Viesti Kirjoittaja Dirty-Dakar »

ATC kirjoitti:Laita LSL Tour Bar ja tankoasiat on kunnossa :D
ATC, pitääkö tuohon ostaa mukaan myös jotkin kiinnikkeet vai sopiiko tuo tanko suoraan XC:n alkuperäisiin kiinnikkeisiin?

Tuote lienee muuten tämä, vai?

http://www.storm-motor.fi/mp-tarvikkeet ... 128axb3si/

Tuolla hyvää juttua ilmeisesti samasta tangosta.

http://www.tiger800.co.uk/index.php?topic=3031.0
Mitä iloa on moottoripyörästä, jos sillä ei voi ajaa kunnolla sorateitä ja mettäpolkuja...!?
ATC

Viesti Kirjoittaja ATC »

Juu sama on. Menee heittämällä muuten mutta tangon päätyyn pitää joko vääntää kierre tai laittaa kiilaavat kiinnikkeet käsisuojille, minä ostin samalla Stormilta ne kiilaavat kiinnikkeet. Tämän tangon laittoi myös Motorrad testipyörään jolla ajetiin se 50tkm kestotesti. Wanha kokeili noita korokepaloja mutta alkuperäisen tangon kulmat ei passanneet kouraan joten tuon laitoin ja olin tyytyväinen. Hyvä ajaa myös seisten joka on tärkeä pointti minulle. On tosin henkilökohtainen asia tuo tankokin ja joka passaa toiselle ei sitten toisella käykään.
Weteraani kurapyöräilijä
BadAss
Pyörä: F900GS & Stark

Viesti Kirjoittaja BadAss »

Mulla on ittellä nuo ATC:n vanhat raiserit (25mm) ja oon ollu ihan tyytyväinen vakiosarviin niiden kanssa.
t. Jyki
yrmyli
Pyörä: Triumph

Viesti Kirjoittaja yrmyli »

Onkos kukaan asentanut Tiikeriin tätä lisätankkia?

http://www.rally-raidproducts.co.uk/tri ... -fuel-tank

Vois olla mukava pidemmillä retkillä.
tikale
Pyörä: Triumph Tiger 800

Viesti Kirjoittaja tikale »

Onkos minkälaisia kokemuksia Huggerista? Itse olen havainnut sen syytävän tehokkaasti hiekkaa kuraa ja vettä ketjulle. Se on sitä mallia jossa ketju ja kurasuoja ovat samaa valua. Poistin sen ja laitoin alkuperäisen ketjusuojan kokeeksi paikalleen.
,,,,,,,,,.........::::::???????!!!!----( ) ota täältä puuttuva välimerkki jos se on väärässä paikassa siirrä se tänne.
BadAss
Pyörä: F900GS & Stark

Viesti Kirjoittaja BadAss »

tikale kirjoitti:Onkos minkälaisia kokemuksia Huggerista? Itse olen havainnut sen syytävän tehokkaasti hiekkaa kuraa ja vettä ketjulle. Se on sitä mallia jossa ketju ja kurasuoja ovat samaa valua. Poistin sen ja laitoin alkuperäisen ketjusuojan kokeeksi paikalleen.
Ei o kokemuksia Tiikerissä huggerista. Laitoin tuollaisen Yamaha WR:n iskarisuoja/kurakaarenjatkeen omaan pyörääni viime talvena.
Oli mulla tallissa ruuvauskaverikin, mut pirun laiska se oli auttamaan...
Liitteet
20140322_003 (Large).jpg
t. Jyki
Sakari
Pyörä: Triumph Tiger 800

Viesti Kirjoittaja Sakari »

jonkko kirjoitti:Vissin tulossa?
Saattais jopa olla mielenkintoinen vehje?
http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=550606
Olisko nyt tulossa jotain uutta ?
https://secure.surveymonkey.com/_resour ... 45b746.png
Sukke

Viimepäivinä taas riittänyt puuhaa Tigerin parissa. Tyhjäkäynti katosi taas, joten sunnuntaina sain taas purkaa pyörän pitkälti osiin, jotta pääsin kunnolla putsaamaan tyhjäkäynti servon. Varren juuressa näkyi mustaa mönjää, joten päädyin putsaamaan varren oikein kunnolla kiiltäväksi ja tällä kertaa pruuttailin vain wd40:sta ja jätin vaseliinit pois. Sunnuntain ja maanantain koeajolla taas tyhjäkäynti toimi, toivottavasti pysyykin hengissä.

Kun ilmanputsari oli jo pois ja dealer tool vihdoin hankittuna, tein samalla läppien säädön, kun dt väitti sen olevan tarpeellista. Yllättävän helposti homma kävi, vaikka en mokomaa ollut koskaan aiemmin tehnyt.

Tänään ilta meni myös rattoisasti tallissa, kun posti toi paketin, jossa oli SW Motechilta tangon raiserit, leveemmät jalkatapit ja uusi ketjusuoja br bikers tourilla hajonneen tilalle. Jalkatapit olis kyllä saanut tulla ulommas pyörästä, kun nämä uudet taisivat pikaisen vertailun mukaan olla jopa hieman lyhyemmät, kuin alkuperäiset. Mutta kyllä ne ainakin lenkkareilla seisten tuntuvat miellyttävämmiltä, originaalit kun on aika kapeet. Viikonlopun syyskivetyn reissulla pääsee sitten testaamaan, kuinka nuo toimivat tositoimissa.

Loppuun vielä linkki nippuun erittäin hyvin tehtyjä huoltovideoita
petteripunakuono
Pyörä: Hugsvarna 701 Enduro & 12k GinTonic

Viesti Kirjoittaja petteripunakuono »

Katu-tiikerin keulan pintakovuus alkoi lopulta tympimään niin vaihdoin koemielessä keulaöljyt. Motul 5W:llä muuttui ihan eri pyöräksi. Tuli pitoa pehmeälle alustalle, ajettavuutta kiviselle polulle ja asvaltilta häipyi ne pikku kivet ja kolot mitkä ennen tuntuivat läpi. Vakioöljy oli melkoista siirappia ja tuo Motul 5W kuin vettä.

Eikä mennyt liian herkäksi, pysyy suunnassa moottoritiellä ja nopealla asvalttimutkalla istuu tiessä. Vakioöljy vaan teki keulasta aivan liian hitaan, ainakin tällaiselle sutjakkaalle 82-kiloiselle.
Liitteet
newfork.jpg
oldfork.jpg
Sukke

XC:ssäkin on vähän turhan pintakova toi jousitus, pitäisikö itsekin kokeilla tuota öljyjen vaihtoa, onko se helppo tehdä?

Pitäisikö jo uskoa, että Tigeri on tarkoitettu vain kevyeeseen maastokäyttöön, Kivetyssä taas suli kytkin, tällä kertaa the Mäki oli se kohtalon paikka. Onneksi Jannen tekemä vaijerin jatkaminen antoi vielä sen verran pitoa, että pääsin Mäen yli ja vielä kotiinkin. Vaikka mulla on edessä se 15 piikkinen ratas, edelleen ykkönen on ihan liian nopea pahaan paikkaan :( Pienempäänkään ei enää viitsisi mennä, kun sitten muuttuu jo isompien vaihteiden välitykset turhan pieneksi. Tosin tuo kytkimen sulaminen teki hyvää kulutukselle, kun piti sitä kytkintä varoa kotimatkalla, pääsin noin viiden litran kulutukseen, vaikka tultiin pienempiä teitä ja soraa pitkin kotiin.

Seisten ajaminen oli nyt tosi mukavaa, kun oli nuo isommat tapit ja tuo parin sentin korotus kahvoissa, on se välillä pienestä kiinni. Istuma-asentokin on parempi, kun kahvat on hiukan taempana, kädet yltää paremmin.

Uudet kytkinlevyt on jo tulossa, joten ei toivottavasti tule pitkää seisokkia tällä kertaa.
k113635
Pyörä: mopoton

Viesti Kirjoittaja k113635 »

Oma pikkutiikeri lähti vaihtoon ja talliin jäi ylimääräisiä kamoja joista voisin luopua edukkaasti.
Itse asun Tampereella joten mieluiten hoideltais kaupat ilman itellaa.

Myyty petteripunakuonolle
-Anodisoidut 2-tuuman Rox riserit (1R-P2PPA) Taulukon mukaan käy tiikerin lisäksi moneen muuhunkin vehkeeseen. (valmistaja: $97+pk+tulli)
-LSL Tour Bar -musta, siis juuri se ketjussa aikaisemmin kehuttu. En ehtinyt edes aloittamaan asennusta eli tangon päät ovat koskemattomat. (94€ stormilla)
-Madstad 20" Explorer Light Gray -kate. Tää on oikeesti hyvä, kaupunkinopeuksissa ei huomaa onko kypärän visiiri auki vai kiinni. (valmistaja: $300+pk+tulli)

Nämä ovat vielä tallissa, 20€?
-Alkuperäiset Scorpion Trial renkaat, ajettu 4tkm. Takana +6mm ja edessä +4mm uraa keskellä. 50€?

Olen huono hinnoitelemaan rojujani, joten PM:llä järkeviä tarjouksia otetaan vastaan. Pistin kamojen perään sulkuun hintoja mitä googlella löytyi äsken.

Ja jos joku ihmettelee miksi luovuin tiikeristä, niin syynä on yksinkertaisesti se että kävin koeajamassa ison gessun.
Viimeksi muokannut k113635, To Syys 11, 2014 7:58 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vastaa Viestiin