BMW R100GS -91 Projekti

Täällä voit esitellä oman rakennusprojektisi ja kadehtia muiden projekteja.

Valvoja: Moderaattorit

Avatar
nieppi
Viestit: 522
Liittynyt: Ke Loka 29, 2008 4:04 pm
Pyörä: ic ja beemer
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Re: BMW R100GS -91 Projekti

Viesti Kirjoittaja nieppi »

Mä käytin omat kannet talvella Vaaran Ismolla joka vaihatti pakoventtiilien ohjurit. Homma kävi nopeesti eikä maksanu paljoa. Samalla vaihdoin männänrenkaat kun oli kannet kerta irti. Ota yhteyttä Ismoon http://www.finnbike.info/boxer/

Lähetetty minun C6603 laitteesta Tapatalkilla
make
Viestit: 98
Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 11:32 am
Pyörä: R100GS,SXF250
Paikkakunta: Vantaa

Re: BMW R100GS -91 Projekti

Viesti Kirjoittaja make »

Suosittelen kokemusten perusteella asioimaan Myllymaan Repalla ja Olavi Keskitalolla. Homma tulee kerralla kuntoon näiden kavereiden toimesta ja edullisesti.
Avatar
TomppaV
Viestit: 730
Liittynyt: Ma Joulu 31, 2012 2:34 pm
Pyörä: 950 adv S
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: BMW R100GS -91 Projekti

Viesti Kirjoittaja TomppaV »

Kiitosta vinkeistä, syksyllä tai talvella varmaankin Pyörä tai osia pitää viedä Hämeenlinnan suuntaan.

Päätin tuossa vielä tarkistaa puristukset ennenkuin alan kansia irrottamaan, ihmetyttää kun kummassakin pytyssä on tasan 8.9 Bar puristusta, tämä on ihan korjaamokäsikirjan toleranssissa ja vieläpä ihan yläpäässä.

Pitää nyt vielä uudestaan tarkistaa nuo välykset, kun ei tuolla sisuksissa paljoa voi pielessä olla noilla puristuksilla, vielä kun on tasan samat molemissa pytyissä.
Taas lähti mopo käsistä
asikha
Viestit: 78
Liittynyt: Su Heinä 08, 2007 10:18 pm
Pyörä: BMW
Paikkakunta: Sipoo

Re: BMW R100GS -91 Projekti

Viesti Kirjoittaja asikha »

Omistan tämän Ilmarin entisen gs;än ja kulutuksen sain tippumaan kyseisillä toimilla; kaasuttimiin tein pesun ja vaihdoin kaikki sisuskalut kaasareihin, siis kaikki mikä kaasuttimissa liikkuu, ennen kaikkea kohot keräävät likaa bensasta joka on yhtä kuin painoa kohoissa ja bensapinta nousee liian korkeaksi kaasuttimissa jolloin myös kone käy liian rikkaalla (tämä kaikki omaa arviota). Itselläni on samainen ongelma oikeanpuoleisen sylinterin naputuksen kanssa ja en ole vieläkään löytänyt mistä ääni tulee, kansiin on vaihdettu pakopuolen venttiilien ohjurit, imupuoli oli ok ja samalla vaihdoin männän renkaat sekä venttiilit, edelleen oikealta puolelta kuuluu lämpöisenä naputus.
Myös keinuvipujen päittäisvälys on ok. Hienoa että näihin 2v gessuihin on innostuttu uudelleen, upeita pyöriä. Ei nämä pelit (yleensä) tielle jätä, aina ne kotiin tuovat, ei muuta kuin kypärää syvemmälle ja kuunnellaan työntötankojen iloista helinää. :lol: Tällainen helistin löytyy Porvoosta
Liitteet
27042013255.jpg
27042013253.jpg
Avatar
TomppaV
Viestit: 730
Liittynyt: Ma Joulu 31, 2012 2:34 pm
Pyörä: 950 adv S
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: BMW R100GS -91 Projekti

Viesti Kirjoittaja TomppaV »

Ok, pitää varmaankin tehdä samat kuviot omiin kaasareihin.

Venttiilivälykset tarkistin uudestaan tuosta oikeanpuoleisesta pytystä, väljää oli. Onkohan mulla ollut välysliuskoja vahingossa päällekkäin viimeksi säätäessä, nehän vähän niinkuin liimaantuu toisiinsa öljyisinä.
Säädin siis uudestaan ja ääni kannessa on nyt kai normaali, ainakin se on paljon parempi nyt, tosin kovempi kuin vasuripytyssä. Nyt ajattelin ostaa uudet korvatulpat niin ei tule niinpaljoa kaikkea kolinaa kuunneltua.
Kannet ajattelin kuitenkin vielä kunnostuttaa, katellaan jospa nyt kuitenkin voisi ajella ensin tämän kesän ja sitten syksyllä vasta rempata.

Onpa siisti peli sulla asikha, paljonko menee bensaa tankkin?
Taas lähti mopo käsistä
Avatar
Ilmari
Viestit: 1058
Liittynyt: Su Maalis 12, 2006 11:15 am
Pyörä: T7,CBR600, zxr6
Paikkakunta: Kokkola

Re: BMW R100GS -91 Projekti

Viesti Kirjoittaja Ilmari »

asikha kirjoitti: Ei nämä pelit (yleensä) tielle jätä, aina ne kotiin tuovat, ei muuta kuin kypärää syvemmälle ja kuunnellaan työntötankojen iloista helinää. :lol: Tällainen helistin löytyy Porvoosta
Kyllä ne joskus jättää... Tässä on kuva sun bemarista 2009 vuoden talvirallireissulta. Sitä ei voi uskoa, miten tuommonen kevyt höttölumi tunkeutuu kaasareihin, ilmansuodattimeen, moottoriin ja viimein sammuttaa koko laitteiston... Ja olin muuten keskellä korpea.

Tänä kesänä pitäis viedä sun entinen Xchallenge jälleen itärajan taakse!

-Ile-
Liitteet
loppui_1024x768.JPG
Avatar
TomppaV
Viestit: 730
Liittynyt: Ma Joulu 31, 2012 2:34 pm
Pyörä: 950 adv S
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: BMW R100GS -91 Projekti

Viesti Kirjoittaja TomppaV »

Kiitos muuten vielä jarrukenkäfirman osoitteesta.

Jotain on ehditty tehdä verstaalla. Hankin ebaystä käytetyn ja pilalle poratun takahäkin, jonka paloittelin pienemmäksi. Titaniumi vaimennintakin pääsin sovittelemaan. Soolopenkki tulee nyt tähän modiin. Nyt pitäisi päästä keulan kimppuun, mutta asianmukaista lamppu/kate yhdistelmää kaivattaisiin. Maalaukseen menee tankki ja takahäkki ensiviikolla, ehkä.
Pyörä nyt seisonnassa kuukauden, joten senverran on aikaa saada liikenteeseen. Ihan valmiiksi se ei tule, ehtii sitten talvellakin.
Liitteet
gessumodausta1.jpg
Taas lähti mopo käsistä
Avatar
TomppaV
Viestit: 730
Liittynyt: Ma Joulu 31, 2012 2:34 pm
Pyörä: 950 adv S
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: BMW R100GS -91 Projekti

Viesti Kirjoittaja TomppaV »

Sateisen kesän vuoksi verstaalla on tullut vietettyä aikaa enemmän kuin välttämättä olisi halunnut, mutta on siitä ollut se hyöty että projekti on edennyt pidemmälle kuin aluperin oli näin ajokauden aikana tarkoitus. Nyt näyttäisi ilmat suosivan joten pistin pyörän vähän oikaisten äkkiä ajokuntoon. Talvelle jää vielä hommiä, mutta nyt pyörästä jo näkee millaiseen lopputulokseen on tarkoitus päästä.
Liitteet
myllygessu5.jpg
myllygessu4.jpg
myllygessu3.jpg
myllygessu1.jpg
myllugessu2.jpg
Taas lähti mopo käsistä
Avatar
Raimo
Viestit: 1275
Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 8:17 am
Pyörä: BMW R80GS & R1200RT
Paikkakunta: Oulunsalo
Viesti:

Re: BMW R100GS -91 Projekti

Viesti Kirjoittaja Raimo »

Hieno ajokki! Tuolla kyllä kelpaa kurvailla, ja ei tule samanlaista vastaan.
Gone but not forgotten: Yamaha DT125LC -85, Honda NX650 Dominator -93, Suzuki DR800 Big -90, Suzuki DR350S -94, BMW R80G/S Paris-Dakar -85, Honda Africa Twin -90, Honda Africa Twin -97, BMW R1150GS -01, Honda XR400R -98, Honda XRV650 -89
jarno78
Viestit: 1666
Liittynyt: Ke Syys 08, 2010 6:21 pm
Pyörä: kawasaakeli kle ja Suzuki DR 125
Paikkakunta: Kellokoski

Re: BMW R100GS -91 Projekti

Viesti Kirjoittaja jarno78 »

On hieno 8) Tän vuos mallin bimmerin minäkin ottaisin
Yksinäinen Susi
Avatar
TomppaV
Viestit: 730
Liittynyt: Ma Joulu 31, 2012 2:34 pm
Pyörä: 950 adv S
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: BMW R100GS -91 Projekti

Viesti Kirjoittaja TomppaV »

Kiitoksia kommenteista!

Nyt on noin 1500 km ajoa takana tällä pelillä. Aluksi asensin tuon etukatteen liian pystyyn, se aiheutti lievää tärinää kypärään. Nyt se toimii aika hyvin, säädin yläreunasta mitattuna kolmisen senttiä taakseppäin. Aika hulvattoman näköinen tuo kate on, mutta nyt siihen alkaa jo tottua.
Takajarrun pito-ongelma selvisi kun otin kengät irti ja viistovalossa huonoilla silmillä huomasin että eihän noista kitkapinnoista käy rumpua vasten kuin noin 40%. Siispä viila käteen ja pyyhkäsin varovasti kiiltäväksi kuluneet pinnat pois, tarkoituksena muotoilla kenkiä rummun mukaiseksi. Pariin otteeseen tein tämän prosessin ja nyt tuo jarru toimii jo ihan kohtuullisesti. Rumpu on myös kulunut aavistuksen soikeaksi, joten pitää talvella kiikuttaa se tuonne malmille sorvattavaksi, samalla pyydän laittamaan uudet kitkapinnat vanhoihin kenkiin.
Renkaina on nyt nuo Conti TKC80 nappulat. Hiekalla ne toimii mielestäni oiken hyvin, mutta vähän pelkäsin miten ne toimii asfaltilla. Täytyy kyllä todeta että yllättävän hyvin, ei hae eikä vispaa ja kanttaillakkin saa varsin vapaasti, eli aika hyvä yleisrengas.
Taas lähti mopo käsistä
Avatar
nieppi
Viestit: 522
Liittynyt: Ke Loka 29, 2008 4:04 pm
Pyörä: ic ja beemer
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Re: BMW R100GS -91 Projekti

Viesti Kirjoittaja nieppi »

Taisit olla tiistaina cafe porkkalassa tuolla hienolla beemerillä.

Lähetetty minun C6603 laitteesta Tapatalkilla
Avatar
TomppaV
Viestit: 730
Liittynyt: Ma Joulu 31, 2012 2:34 pm
Pyörä: 950 adv S
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: BMW R100GS -91 Projekti

Viesti Kirjoittaja TomppaV »

Juu olin , se onkin ihan hauska paikka.

Muillekkin tiedoksi
porkkala cafe, Porkkalantien loppupäässä.
Tiistaisin motoristi ilta, porukkaa paikalla yleensä klo 17 - 20. Mitään virallista aikaa ei kai ole. Hauska mutkatie perille, mutta peurat ovat sitten todellinen vaara, niitä riittää täällä niemellä tuhottomasti. Meillä syö pihalla kukkapenkeistä ja kasvimaalta kaminkia joka ilta ja yö. Yritän ampua ritsalla persuksiin, mutta tosi nopeita ovat.

Mutkat on vielä osaksi takakireitä ja sokkoja, mutta norminopeuksilla ei mitään ongelmia. Mielestäni joka vuosi ko tiellä tapahtuu motoristionnettumuuksia.

Kahvila tarjoaa makeaa ja suolaista, tietysti myös kaffetta, jätskiä yms.
Jos kelit suosii, niin yleensä on useita kymmeniä pyöriä paikalla. Jonottaa tiskillä ei ole tosin vielä tarvinnut, eli sekin puoli on kunnossa.
Taas lähti mopo käsistä
Avatar
TomppaV
Viestit: 730
Liittynyt: Ma Joulu 31, 2012 2:34 pm
Pyörä: 950 adv S
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: BMW R100GS -91 Projekti

Viesti Kirjoittaja TomppaV »

Jahas, päivä pitenee ja ajatukset alkaa liikkumaan taas mopojen parissa.
Viimekesän ajojen perusteella ajattelin, että pitäisikö noille keulaputkille tehdä jotain, kun omasta mielestä ne ei nyt ihan täysin pelitä.
Öljyt vaihdoin syksyllä, muistaakseni pistin ohuemmasta päästä. Meniköhän tuossa jo pieleen? Onkos noissa öljyissä ja viskositeeteissa käytön kannalta kovastikkin eroa, eli mitä öljyä tuonne teleskooppeihin kannattaa laittaa?
Entä onko noista progressiivisita jousista kokemusta, kannattaako vaihtaa sellaisiin?
Taas lähti mopo käsistä
AeroR
Viestit: 87
Liittynyt: La Syys 24, 2011 11:25 am
Pyörä: R100GSPD, R100CS, RR450, CafeR
Paikkakunta: Inhan Tehtaat

Re: BMW R100GS -91 Projekti

Viesti Kirjoittaja AeroR »

Kokemusta ei vielä ole, kun vasta laitettu prog.jouset ja jäykemmät öljyt,
näiden ohjeiden ja muiden kokemuksien mukaan:
http://www.largiader.com/tech/gsforks/
http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=195476

Oikein hyvän saa kuulemma vain vaihtamalla koko etupää WP / Öhlisin tai
Marzocchin uudenpaan malliin, mutta kustannuksen jo useamman tuhatlappusen.

AeroR
Vastaa Viestiin