Suzuki DR 800 SR42 1990
Valvoja: Moderaattorit
- MKN76
- Viestit: 53
- Liittynyt: Ma Marras 09, 2009 8:40 pm
- Pyörä: Classic Suzuki
- Paikkakunta: Tampere
- Viesti:
Suzuki DR 800 SR42 1990
Vapaapäivän kunniaksi ajattelin kirjoitella muutaman rivin omasta prokkiksesta, Suzuki DR 800 SR42 vm. 1990. Projekti ei ole mikään uusi vaan se tuli ostettua nimim. ceevulta yli vuosi sitten. Pyörä oli ajokuntoinen, mutta selvästi laittoa vaativa. (Kuvia voi klikata isommiksi)
Myyntikuvaa
Omassa pihassa, ohjaustanko on jo ehtinyt vaihtua normilevyiseen.
Ensin piti vain pikkusen tekohengittää että pääsee talvella ajelemaan, mutta mitä enemmän pyörää tutki sitä selvemmäksi tuli että se on käytävä läpi kokonaan. Toinen puola pimeänä, takarungon johtonippu sulanut pakoputkeen, kaikki kulutusosat loppu ymym.
Huhtikuussa oli jo runko ja pikkuhilut käyneet jauhemaalarilla, kaikki pyörien / jousituksen / ohjauksen laakerit uusittu, etuhaarukka huollettu ja huollettu kone juuri nostettu paikoilleen. Öljypumpun sihdistä löytyi silikonimakkaroita, joten joku ns.asiantuntija on moottoria joskus pidellyt, kaikesta huolimatta käy varsin hyvin.
Kaikessa rauhassa kasaanpäin, muovit ja tankit maalasin RAL3020/perusvalkoisella 2-K polyuretaanimaalilla ja verhoilija laittoi uuden päällisen satulaan. Johtosarjan purin ja vaihdoin vaurioituneet johdot, samalla lähtivät deco-purkki ja käynnistyksen estävät kytkimet pois. Akku/starttikaapelit tulivat 16 neliöisestä tavarasta, nyt lähtee käyntiin aika herkästi Takapää on tässä aika korkealla linkkuun tehdyn muutoksen takia.
Kaatumaraudat tulivat Tsekeistä RD Motolta kun ei muualta tuntunut löytyvän.
Syksyllä ehdin ajaa 600 km valmiilla pyörällä, jonkun verran jäi kehitettävää tälle talvelle
Trelleborg/Kings enskanastaa alle, akvaariolamppu sai väistyä Biltsun tuplavalon tieltä. 12V pistokkeelle pitää vielä laittaa johdotus ja ehkä releet ajovaloille, sitten voisi olla valmis lumikeleille (jos niitä joskus tulee)
Myyntikuvaa
Omassa pihassa, ohjaustanko on jo ehtinyt vaihtua normilevyiseen.
Ensin piti vain pikkusen tekohengittää että pääsee talvella ajelemaan, mutta mitä enemmän pyörää tutki sitä selvemmäksi tuli että se on käytävä läpi kokonaan. Toinen puola pimeänä, takarungon johtonippu sulanut pakoputkeen, kaikki kulutusosat loppu ymym.
Huhtikuussa oli jo runko ja pikkuhilut käyneet jauhemaalarilla, kaikki pyörien / jousituksen / ohjauksen laakerit uusittu, etuhaarukka huollettu ja huollettu kone juuri nostettu paikoilleen. Öljypumpun sihdistä löytyi silikonimakkaroita, joten joku ns.asiantuntija on moottoria joskus pidellyt, kaikesta huolimatta käy varsin hyvin.
Kaikessa rauhassa kasaanpäin, muovit ja tankit maalasin RAL3020/perusvalkoisella 2-K polyuretaanimaalilla ja verhoilija laittoi uuden päällisen satulaan. Johtosarjan purin ja vaihdoin vaurioituneet johdot, samalla lähtivät deco-purkki ja käynnistyksen estävät kytkimet pois. Akku/starttikaapelit tulivat 16 neliöisestä tavarasta, nyt lähtee käyntiin aika herkästi Takapää on tässä aika korkealla linkkuun tehdyn muutoksen takia.
Kaatumaraudat tulivat Tsekeistä RD Motolta kun ei muualta tuntunut löytyvän.
Syksyllä ehdin ajaa 600 km valmiilla pyörällä, jonkun verran jäi kehitettävää tälle talvelle
Trelleborg/Kings enskanastaa alle, akvaariolamppu sai väistyä Biltsun tuplavalon tieltä. 12V pistokkeelle pitää vielä laittaa johdotus ja ehkä releet ajovaloille, sitten voisi olla valmis lumikeleille (jos niitä joskus tulee)
Husqvarna WR125 '86 / ex-Suzuki DR800S '90
-
- Viestit: 1604
- Liittynyt: Ti Joulu 26, 2006 11:25 am
- Pyörä: Ktm380, Yamaha Wr250f, Kona
- Paikkakunta: Iitti
Re: Suzuki DR 800 SR42 1990
Hienoa, että näitä viitsitään pitää hengissä eikä anneta maatua ladon taakse.
Kilpikulmasta saattaa setä sininen saada hepulin, mutta oikein nice
Kilpikulmasta saattaa setä sininen saada hepulin, mutta oikein nice
Braa-aab!
Re: Suzuki DR 800 SR42 1990
Hieno peli!
Talvipöristelyyn suosittelen tankorukkasia, ajomukavuus säilyy kun voi ajaa ohuilla hanskoilla.
Talvipöristelyyn suosittelen tankorukkasia, ajomukavuus säilyy kun voi ajaa ohuilla hanskoilla.
Re: Suzuki DR 800 SR42 1990
Penkki on kyllä porno. Tykkää!!!
- MKN76
- Viestit: 53
- Liittynyt: Ma Marras 09, 2009 8:40 pm
- Pyörä: Classic Suzuki
- Paikkakunta: Tampere
- Viesti:
Re: Suzuki DR 800 SR42 1990
Kilpi tulee paremmin näkyviin kun laittaa varusteineen +110kg kuskin paikoilleen, mutta tarvii pudottaa kilpi tuohon lokasuojan alle jos polliisit siitä hermostuvatSyke kirjoitti:Kilpikulmasta saattaa setä sininen saada hepulin
Hanxin rukkaset on jo hommattuna, mutta vielä asentamatta.Viuh kirjoitti:Talvipöristelyyn suosittelen tankorukkasia, ajomukavuus säilyy kun voi ajaa ohuilla hanskoilla.
Jakkarasta tuli oikein tyylikäs, kiitokset siitä http://www.stailaaja.com. Materiaali on UV- ja pakkasenkestävää keinoeläimen nahkaa ja saumat/tikkaukset on vesieristetty sisäpuolelta.Pilssi kirjoitti:Penkki on kyllä porno.
Husqvarna WR125 '86 / ex-Suzuki DR800S '90
-
- Viestit: 2005
- Liittynyt: La Huhti 07, 2007 10:04 pm
- Pyörä: 900ss elefant+fe 501 Husaberg +TE610
- Paikkakunta: jokela
Re: Suzuki DR 800 SR42 1990
Ensin piti vain pikkusen tekohengittää että pääsee talvella ajelemaan, mutta mitä enemmän pyörää tutki sitä selvemmäksi tuli että se on käytävä läpi kokonaan. Toinen puola pimeänä, takarungon johtonippu sulanut pakoputkeen, kaikki kulutusosat loppu ymym
höh,eturengaskin oli ihan iskemätön,ja takakumia ei varmaan saanu loppuun enää ajettuakaan
sitäpaitsi todistit juuri vanhan väittämän vääräksi,nimittäin noiden ei pitäis lähteä yhdellä tulpalla edes käyntiin...mutta saitpa edes halvimman...
Kait tota raaskii vielä käyttää siihen mihin kuuluu ?
höh,eturengaskin oli ihan iskemätön,ja takakumia ei varmaan saanu loppuun enää ajettuakaan
sitäpaitsi todistit juuri vanhan väittämän vääräksi,nimittäin noiden ei pitäis lähteä yhdellä tulpalla edes käyntiin...mutta saitpa edes halvimman...
Kait tota raaskii vielä käyttää siihen mihin kuuluu ?
- MKN76
- Viestit: 53
- Liittynyt: Ma Marras 09, 2009 8:40 pm
- Pyörä: Classic Suzuki
- Paikkakunta: Tampere
- Viesti:
Re: Suzuki DR 800 SR42 1990
Kyllä sillä on jo koluttu metsäpolkuja, yllättävän hyvin se siellä etenee vaikka kokoa ja painoa löytyy. Nyt pääsee taas ajelemaan kun tuli 5cm luntaceevu kirjoitti:Kait tota raaskii vielä käyttää siihen mihin kuuluu ?
Eilen löytyi Jyväskylän romupäiviltä iskemätön Unicross 140/80-17 takarengas ensi kesälle. Yllättävästi toi on 5mm kapeampi kuin vanha Pirelli MT21 130/90-17. Voi olla että sladittelu ei enää onnistu uudella kumilla
Husqvarna WR125 '86 / ex-Suzuki DR800S '90
- MKN76
- Viestit: 53
- Liittynyt: Ma Marras 09, 2009 8:40 pm
- Pyörä: Classic Suzuki
- Paikkakunta: Tampere
- Viesti:
Re: Suzuki DR 800 SR42 1990
Viime viikolla ensimmäisellä koeajolla iski DR:n klassinen tyyppivika, ohjaustangossa olevan virtalukon johdot alkoivat irtoamaan tinauksistaan Johtosarjaa kääriessä tuli ehkä tehtyä liian jämäkkä suojaus noihin johtoihin ja pakkanen jäykisti niitä vielä lisää.
Englannin eBaystä tuli eilen uusi Suzuki TS125R:n lukko parilla kympillä posteineen, täysin sama kuin DR:ssä mutta johdot ovat lyhyemmät.
Tarvii tinata jatkot johtoihin ja lisätä samalla liittimet joilla voi tarvittaessa ohittaa hyppylangoilla koko lukon Tankkien välissä olevassa muovipaneelissa on sopivasti 30mm reikä johon lukko sopii, pitäisi johtojen pysyä jatkossa ehjinä kun ohjaus ei enää väsytä niitä.
Englannin eBaystä tuli eilen uusi Suzuki TS125R:n lukko parilla kympillä posteineen, täysin sama kuin DR:ssä mutta johdot ovat lyhyemmät.
Tarvii tinata jatkot johtoihin ja lisätä samalla liittimet joilla voi tarvittaessa ohittaa hyppylangoilla koko lukon Tankkien välissä olevassa muovipaneelissa on sopivasti 30mm reikä johon lukko sopii, pitäisi johtojen pysyä jatkossa ehjinä kun ohjaus ei enää väsytä niitä.
Husqvarna WR125 '86 / ex-Suzuki DR800S '90
- MKN76
- Viestit: 53
- Liittynyt: Ma Marras 09, 2009 8:40 pm
- Pyörä: Classic Suzuki
- Paikkakunta: Tampere
- Viesti:
Re: Suzuki DR 800 SR42 1990
Eilen tuli vetäistyä ensimmäinen kunnon ajolenkki tänä vuonna, hauskaa oli vaikka vettä satoikin
Mutkaisella asfalttitiellä ei meinaa välillä oma kaista riittää kun etupää elää ihan omaa elämäänsä, mutta jäällä ja sohjossa menee kuin juna...
Husqvarna WR125 '86 / ex-Suzuki DR800S '90
- MKN76
- Viestit: 53
- Liittynyt: Ma Marras 09, 2009 8:40 pm
- Pyörä: Classic Suzuki
- Paikkakunta: Tampere
- Viesti:
Re: Suzuki DR 800 SR42 1990
Unicrossit olleet alla kuukauden, aika mukavan tuntuiset verrattuna viime kesän rengastukseen.
Eilen innostuin muuttamaan takajousituksen korkeuden takaisin alkuperäiseen kun takahaarukan ketjunlaahain alkoi kulumaan silmissä.
Modattu linkku yllä, vakio alla. 3cm reiän siirto nostaa perää 7cm (noin).
Tän hetkinen ulkoasu, sivujalka vaihtuu vielä vakiopituiseen kunhan postipate tuo paketin Tervakoskelta
Vielä kun jostain löytäisi pitemmän "tuulilasin" tuon sahatun tilalle
Eilen innostuin muuttamaan takajousituksen korkeuden takaisin alkuperäiseen kun takahaarukan ketjunlaahain alkoi kulumaan silmissä.
Modattu linkku yllä, vakio alla. 3cm reiän siirto nostaa perää 7cm (noin).
Tän hetkinen ulkoasu, sivujalka vaihtuu vielä vakiopituiseen kunhan postipate tuo paketin Tervakoskelta
Vielä kun jostain löytäisi pitemmän "tuulilasin" tuon sahatun tilalle
Husqvarna WR125 '86 / ex-Suzuki DR800S '90
- MKN76
- Viestit: 53
- Liittynyt: Ma Marras 09, 2009 8:40 pm
- Pyörä: Classic Suzuki
- Paikkakunta: Tampere
- Viesti:
Re: Suzuki DR 800 SR42 1990
Pientä varustepäivitystä tähän projektiin:
Huuto.netistä muutamalla kympillä huudettu GSX-R 750:n vaimennin löysi viimein paikkansa pyörästä. Väliputki rakentui Motonetin 45 ast. putkimutkista ja omavalmisteisesta laipasta. Aikaisemmin keväällä tuli poistettua takarungon takimmainen osa tarpeettomana, vilkut sai pienillä latanpätkillä kiinni tuohon lokarin alle. Samaan kiinnityspisteeseen tuli nyt myös vaimentimen kannatin. Nyt on aika sopivat äänet, ei kuulosta ruohonleikkurilta, mutta ei myöskään ole liian äänekäs.
Nimim. Pork lähetti puuhapaketin, jossa oli alumiininen pohjapanssari ja etuhaarukka Hesslerin jousilla. Etupää muuttui jämäkämmäksi varsinkin jarrutuksissa, maastossa en tosin ole vielä päässyt koittamaan kuinka toimii. Kuvassa näkyy myös kiinanpojan valmistamat DRZ400:n leveät jalkatapit ja moottorin posken tulppa, olivat täysin plug-and-play tähänkin pyörään. Puoliksi kuvasta ulkona on Hessleriltä kopioitu KTM:n ketjunohjuri.
Paketissa tuli myös parempi etujarrulevy vanhan alamittaiseksi kuluneen tilalle. Haitarikumit tuli vaihdettua parempiin Progrippeihin, vanhat eivät oikein tykänneet auringonvalosta kun väri oli muuttunut vuodessa punaisesta ruskeaksi.
Huuto.netistä muutamalla kympillä huudettu GSX-R 750:n vaimennin löysi viimein paikkansa pyörästä. Väliputki rakentui Motonetin 45 ast. putkimutkista ja omavalmisteisesta laipasta. Aikaisemmin keväällä tuli poistettua takarungon takimmainen osa tarpeettomana, vilkut sai pienillä latanpätkillä kiinni tuohon lokarin alle. Samaan kiinnityspisteeseen tuli nyt myös vaimentimen kannatin. Nyt on aika sopivat äänet, ei kuulosta ruohonleikkurilta, mutta ei myöskään ole liian äänekäs.
Nimim. Pork lähetti puuhapaketin, jossa oli alumiininen pohjapanssari ja etuhaarukka Hesslerin jousilla. Etupää muuttui jämäkämmäksi varsinkin jarrutuksissa, maastossa en tosin ole vielä päässyt koittamaan kuinka toimii. Kuvassa näkyy myös kiinanpojan valmistamat DRZ400:n leveät jalkatapit ja moottorin posken tulppa, olivat täysin plug-and-play tähänkin pyörään. Puoliksi kuvasta ulkona on Hessleriltä kopioitu KTM:n ketjunohjuri.
Paketissa tuli myös parempi etujarrulevy vanhan alamittaiseksi kuluneen tilalle. Haitarikumit tuli vaihdettua parempiin Progrippeihin, vanhat eivät oikein tykänneet auringonvalosta kun väri oli muuttunut vuodessa punaisesta ruskeaksi.
Husqvarna WR125 '86 / ex-Suzuki DR800S '90
- MKN76
- Viestit: 53
- Liittynyt: Ma Marras 09, 2009 8:40 pm
- Pyörä: Classic Suzuki
- Paikkakunta: Tampere
- Viesti:
Re: Suzuki DR 800 SR42 1990
Ne on eBay-hankintoja, tuossa näyttäisi olevan samanlaiset:aapo kirjoitti:Mistä hommasit jalkatapit?
http://www.ebay.co.uk/itm/W-New-Footres ... 1c40dc28d5
Halpaa kuin saippua
Husqvarna WR125 '86 / ex-Suzuki DR800S '90
-
- Viestit: 133
- Liittynyt: La Elo 10, 2013 8:41 pm
- Pyörä: husqvarna
Re: Suzuki DR 800 SR42 1990
Mitä tälle marlboro mopolle nykyään kuuluu??
-
- Viestit: 1666
- Liittynyt: Ke Syys 08, 2010 6:21 pm
- Pyörä: kawasaakeli kle ja Suzuki DR 125
- Paikkakunta: Kellokoski
Re: Suzuki DR 800 SR42 1990
Leveemmät jalkatapit ois mullakin hankinnassa mut syssymmällä
Yksinäinen Susi