Crossin kilvitys
Valvoja: Moderaattorit
Crossin kilvitys
Moi!
En ole täysin varma kuuluuko tää topikki tänne, joten pahoittelen jos tämä on väärä alue.
Mutta kuitenkin.. eli tällainen idea tuli, että kun katselee tota nettimoton tarjontaa kilvellisistä piikeistä
(ja myös isommista pyöristä), on tarjonta hyvin vähäistä, kun alkaa etsimään ratakäyttöön sopivaa valkokilpistä pärrää.
Ja se mopo tulisi siis 70/30 rata-/katukäyttöön. Eli sen takia pyörältä vaadin kohtuullisen paljon ajo-ominaisuuksilta ja tehoa.
Pääosin ajaisin karting radoilla ja mahdollisesti "virallisilla" supermoto radoilla. Eli supermoto käyttöön, mutta myös enskaa/crossia tulisi ajettua.
Itselläni siis A1-kortti, joten 125cc isompaa pyörää en voi ajaa nykyisellä kortilla.
Ainoat mahdolliset valmiit valkokilpiset pyörät, joita voisi edes harkita käyttävänsä radalla, ovat esim. KTM EXC 125,
Husqvarna WR 125, Gas Gas EC/SM 125, TM SMR/EN 125.. ja näiden hintatasohan on siis ihan järkyttävän korkealla, jos haluaa
supermotovanteilla sen pyörän. Hinnat alk. 3 000€. Ei hyvä.
Sitten kun katsellaan noiden kilvettömien motocross pyörien hintoja.. Suzuki RM 125 '09-'11 löytyy 2 200-3 000€:lla.
Vuonna 2010 (?) tuli joku lakimuutos ajoneuvon katsastukseen, jonka ansiosta olisi mahdollista käytännössä kilvittää mikä tahansa ajoneuvo, kunhan se täyttää erilaiset vaatimukset (joita löytyy vähintäänkin tarpeeksi).
Jos hankkisin tuollaisen vaikkapa 2011 Suzuki RM 125 crossin ja haluaisin rekisteröidä sen tieliikennekäyttöön, voisin käyttää apuna valmiiksi kilvellistä "Valenti RM/SM 125" pyörää, joka on siis italialaisen Valenti Racing yrityksen kilvittämä motocross pyörä. Eli tämä Valenti Racing on käytännössä samanlainen yritys kuin HM (Honda Montesa).
Ilmeisesti kuitenkin rekisteröintiin vaaditaan coc-todistus tms.? Ja jos tällaista ei löydy, niin silloin joutuu teettämään kaikki kalliit testit.
Pääosin minua mietityttää tämän kaiken hinta. Eli onko mahdollista saada rekisteröinti kuluja EDES alle 1 000€?
Päästömittauksia varten hommaisin esim. KTM EXC 125 putken, josta ottaisin katalysaattorit yms. pois ja asentaisin ne rämän putkeen.. tai sitten vain käyttäisin kotarin a1-putkea. Valot saisin toimintaan valollisen staattorin avulla (ulkomailta irtoaa n. 140-150€:lla).
Mielipiteitä?? Tai jopa kokemuksia???
Itse käyn varmaankin ensi viikolla tai milloin nyt ehtii, kysymässä katsastusasemalta asiasta.. Trafilta sain vain viestin "Kysy lähimmältä katsastusasemalta", kun kysyin tästä asiasta. Tuosta päätellen katsastusasema kohtainen juttu?
En ole täysin varma kuuluuko tää topikki tänne, joten pahoittelen jos tämä on väärä alue.
Mutta kuitenkin.. eli tällainen idea tuli, että kun katselee tota nettimoton tarjontaa kilvellisistä piikeistä
(ja myös isommista pyöristä), on tarjonta hyvin vähäistä, kun alkaa etsimään ratakäyttöön sopivaa valkokilpistä pärrää.
Ja se mopo tulisi siis 70/30 rata-/katukäyttöön. Eli sen takia pyörältä vaadin kohtuullisen paljon ajo-ominaisuuksilta ja tehoa.
Pääosin ajaisin karting radoilla ja mahdollisesti "virallisilla" supermoto radoilla. Eli supermoto käyttöön, mutta myös enskaa/crossia tulisi ajettua.
Itselläni siis A1-kortti, joten 125cc isompaa pyörää en voi ajaa nykyisellä kortilla.
Ainoat mahdolliset valmiit valkokilpiset pyörät, joita voisi edes harkita käyttävänsä radalla, ovat esim. KTM EXC 125,
Husqvarna WR 125, Gas Gas EC/SM 125, TM SMR/EN 125.. ja näiden hintatasohan on siis ihan järkyttävän korkealla, jos haluaa
supermotovanteilla sen pyörän. Hinnat alk. 3 000€. Ei hyvä.
Sitten kun katsellaan noiden kilvettömien motocross pyörien hintoja.. Suzuki RM 125 '09-'11 löytyy 2 200-3 000€:lla.
Vuonna 2010 (?) tuli joku lakimuutos ajoneuvon katsastukseen, jonka ansiosta olisi mahdollista käytännössä kilvittää mikä tahansa ajoneuvo, kunhan se täyttää erilaiset vaatimukset (joita löytyy vähintäänkin tarpeeksi).
Jos hankkisin tuollaisen vaikkapa 2011 Suzuki RM 125 crossin ja haluaisin rekisteröidä sen tieliikennekäyttöön, voisin käyttää apuna valmiiksi kilvellistä "Valenti RM/SM 125" pyörää, joka on siis italialaisen Valenti Racing yrityksen kilvittämä motocross pyörä. Eli tämä Valenti Racing on käytännössä samanlainen yritys kuin HM (Honda Montesa).
Ilmeisesti kuitenkin rekisteröintiin vaaditaan coc-todistus tms.? Ja jos tällaista ei löydy, niin silloin joutuu teettämään kaikki kalliit testit.
Pääosin minua mietityttää tämän kaiken hinta. Eli onko mahdollista saada rekisteröinti kuluja EDES alle 1 000€?
Päästömittauksia varten hommaisin esim. KTM EXC 125 putken, josta ottaisin katalysaattorit yms. pois ja asentaisin ne rämän putkeen.. tai sitten vain käyttäisin kotarin a1-putkea. Valot saisin toimintaan valollisen staattorin avulla (ulkomailta irtoaa n. 140-150€:lla).
Mielipiteitä?? Tai jopa kokemuksia???
Itse käyn varmaankin ensi viikolla tai milloin nyt ehtii, kysymässä katsastusasemalta asiasta.. Trafilta sain vain viestin "Kysy lähimmältä katsastusasemalta", kun kysyin tästä asiasta. Tuosta päätellen katsastusasema kohtainen juttu?
Re: Crossin kilvitys
Tyydy noihin, valkkaa niistä mieluisin valmiiksi rekisterissä oleva ja unohda se toinen vaihtoehto kokonaan niin nukut yösikin paremmin.Ainoat mahdolliset valmiit valkokilpiset pyörät, joita voisi edes harkita käyttävänsä radalla, ovat esim. KTM EXC 125,
Husqvarna WR 125, Gas Gas EC/SM 125, TM SMR/EN 125..
DR650 SEW+RM 250+Pappatunturi 1973+ Solifer SM 1980
- Dominator
- Viestit: 1674
- Liittynyt: To Touko 06, 2010 3:03 pm
- Pyörä: Hondat:CR250R, XR650L, XL1000V
- Paikkakunta: Manse
Re: Crossin kilvitys
Vanhaa juttua samasta aiheesta, josta käy ilmi että ainakin vanhan crossin kilvitys on teoriassa mahdollista.. http://www.matkaendurot.net/phpBB3/view ... =8&t=19808
Re: Crossin kilvitys
joo, eli varmaankin sitten päädyn johonkin Hussen WRään.. vaikka se onkin hiukan laimeampi, kuin
joku crossipyörä. Toki tuossakin riittää ihan hyvin paukkuja vrt. johonkin 10hp piikkiseen Derbiin.
tuollaisen wr:än saa kuitenkin alle 2500-3000€ (enska/smoto) ja vielä jopa '08 vm.
kun taas joku vastaava porkkana irtoaa reilulla 3000-4000€:lla! Temmeistä puhumattakaan.. huhuh mitä hintoja.
mut saattais crossin kilvitykselle kertyä varmaankin aika reilusti hintaa, että siihen verrattuna jopa tollanen temmi olis "edullinen"?
joku crossipyörä. Toki tuossakin riittää ihan hyvin paukkuja vrt. johonkin 10hp piikkiseen Derbiin.
tuollaisen wr:än saa kuitenkin alle 2500-3000€ (enska/smoto) ja vielä jopa '08 vm.
kun taas joku vastaava porkkana irtoaa reilulla 3000-4000€:lla! Temmeistä puhumattakaan.. huhuh mitä hintoja.
mut saattais crossin kilvitykselle kertyä varmaankin aika reilusti hintaa, että siihen verrattuna jopa tollanen temmi olis "edullinen"?
Re: Crossin kilvitys
A1-kortillahan on sitten se tehoraja tieliikenteessä... tuskin kukaan pyörän tehoja miettii ennenkuin jotain sattuu, mut vakuutusyhtiöt on sen verran vittumaisia eläimiä et voi tulla korvaamisen kanssa sanomista jos käy ilmi että pyörä onkin tehojen ja tai tehopainosuhteen takia a tai A-kortilla ajettava.
Re: Crossin kilvitys
Ja höh, korvauksiin se ei vaikuta, mutta poliisi saattaa antaa sanktioita.jupet kirjoitti:A1-kortillahan on sitten se tehoraja tieliikenteessä... tuskin kukaan pyörän tehoja miettii ennenkuin jotain sattuu, mut vakuutusyhtiöt on sen verran vittumaisia eläimiä et voi tulla korvaamisen kanssa sanomista jos käy ilmi että pyörä onkin tehojen ja tai tehopainosuhteen takia a tai A-kortilla ajettava.
Weteraani kurapyöräilijä
Re: Crossin kilvitys
Meinaat ettei vakuutusyhtiö voi katsoa vakuutusta tai sen osia mitättömäksi jos ajoneuvo ei ole sitä mihin vakuutus on otettu? Erittäin hyvä jos näin on! Olen antanut moneen otteeseen itselleni kertoa että voi hyvinkin joutua makselemaan vakuutusyhtiölle takaisin heidän maksamiaan korvausrahoja. Mitään laadukasta lähdettä ei ole.
Re: Crossin kilvitys
Minä vain välitin sen mitä tuo sohvalla istuva vakuutusten korvauspuolen asiantuntija, oikeustieteen maisterirouva kertoi. Ei tartte maksella takaisin ja korvauksen osituskin saattaa tulla kyseeseen vain jos kuski on kännissä.jupet kirjoitti:Meinaat ettei vakuutusyhtiö voi katsoa vakuutusta tai sen osia mitättömäksi jos ajoneuvo ei ole sitä mihin vakuutus on otettu? Erittäin hyvä jos näin on! Olen antanut moneen otteeseen itselleni kertoa että voi hyvinkin joutua makselemaan vakuutusyhtiölle takaisin heidän maksamiaan korvausrahoja. Mitään laadukasta lähdettä ei ole.
ps: on tuo mamma noita asioita tuominnu jo vissiin reilut 30v, notta saattaa olla tottakin
Weteraani kurapyöräilijä
Re: Crossin kilvitys
Loistavaa! Sit uskallan jättää omankin mopon muutoskatsastamatta täystehoksi niin säätän jonkun euron ehkä vakuutuksissa.
-
- Viestit: 21
- Liittynyt: To Syys 06, 2012 11:13 pm
- Pyörä: BMW R1200GS
- Paikkakunta: Kotka
Re: Crossin kilvitys
Eli jos ajaa viritetyllä 50cc mopolla kolarin niin vakuutus korvaa? Olen joskus mielestäni lukenut lehdestä ettei näin olisi. Samoin olen kuullut tarinaa ettei vakuutus pelaisi mikäli vedän isoa asuntovaunua ilman että kortista löytyy BE.
Re: Crossin kilvitys
Edelliset kirjoitukset koskivat korvauksien maksua, se että ajoneuvon tiedot poikkeaa vakuutuskirjasta saattaa aiheuttaa takautuvasti maksettavia vakuutusmaksuja todellisten tietojen mukaan. Tämä "virittely" on yleistä sillä kiinnijäämisen riski on olematon.
Weteraani kurapyöräilijä
Re: Crossin kilvitys
Tämän täytyy olla vitsiPainkiller kirjoitti:Eli jos ajaa viritetyllä 50cc mopolla kolarin niin vakuutus korvaa? Olen joskus mielestäni lukenut lehdestä ettei näin olisi. Samoin olen kuullut tarinaa ettei vakuutus pelaisi mikäli vedän isoa asuntovaunua ilman että kortista löytyy BE.
Weteraani kurapyöräilijä