KTM 690 Enduro (/R)

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

eero1989
Pyörä: Purettuna leikkimökin takana

Re: KTM 690 Enduro (/R)

Viesti Kirjoittaja eero1989 »

Koheltaja kirjoitti:4.60 on liian kapea, laita suoraan 130/80-18.
:oops: mulla on 110/100 Geomax 51.. sopii paremmin kisaenskan kanssa samaan ränniin :lol:
Koheltaja
Pyörä: pyörätön

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Ei noita voi verrata toisiinsa kokomerkinnän osalta, livenä aika saman levyisiä 130 TW:n kanssa kun ne laitetaan vierekkäin.

4.60 TW on matala ja kapea, on aika mopon renkaan näköinen ja oloinen massiivisen 690 alla.
Kylätason kurapyöräilijä.
Jani_rr
Pyörä: 701

Viesti Kirjoittaja Jani_rr »

Birdie. Kuulostaa hyvältä. :) Mä kans vähän mietiskellyt tota evo1 pakettia, ja penkitystä. Toi "mappi" 3, ja 1 on ihan toimivat, mut 2 "mapilla" ei tee käytännössä mitään, ainakaan vielä. Nyt mä tiedän mistä porukka puhuu, kun puhutaan "töksähtelystä" :D Tosin toi kolmonen toimii sitten tosi hienosti paikassa kuin paikassa. Joten ei sen suhteen kiire ole.

Koheltaja. Takaseksi on nyt tilattu Tw302 ja 130mm:nä. Ensviikolla alle, ja mielenkiinnolla odotan miten rengas toimii.

Paljos teillä muuten vie öljyä noi kotarit. Mä olen reilun tonnin ajanut öljynvaihdosta, ja sain pari desiä tänään lisäillä. Ei tuo sinänsä huoleta, mut ois kiva tietää että lisäileekö muutkin öljyä vaihtovälien aikana. Meinasin pitää n 2500km vaihtovälinä.
--------------------------------------------------------------
KTM 1090 Adventure R 17
Koheltaja

Siinä vaiheessa kun sulla on pyörässä kiinni evo1 setti, oikeat kartat ja modattu kaasukartta, tajuat miten surkeat ja kelvottomat on alkuperäiset kaasuprofiilit :wink:

Mulla ei kumpikaan syönyt sitä vertaa öljyä että olisi tarvinut lisätä 2000-2500km aikana, olisko ollut vaihdon aikana ikkunan puolessa välissä.
Jani_rr

No näin olen ymmärtänyt. :) Hyvältä tuntuu nytkin, mut ku ei paremmasta tiedä.. Onneks kellää kaverilla ei oo kotaria, ja vieläpä evo kitillä varustettuna, niin ei tarvii juosta kauppaan!
Kukas täällä eteläsuomessa on velho noiden säätöjen kanssa? Tahtoo sit kunnolla homman tehtäväksi. Et ei pelkkä Evo1 kartta sisään ja moro.

Pitää vähän seurailla tuota öljynkulutusta. Kaippa noissa jotkut "toleranssit" on kulutuksen suhteen. Jospa rauhoittuisi, kun saa kilsoja alle. Motorexin 10/60 käytössä. Oisko joku jäykempi ölppä parempi tuolle koneelle?
KTM 1090 Adventure R 17
KooT82
Pyörä: KTM 690ER '12

Viesti Kirjoittaja KooT82 »

Jani_rr kirjoitti: Oisko joku jäykempi ölppä parempi tuolle koneelle?
Ei
eero1989
Pyörä: Purettuna leikkimökin takana

Viesti Kirjoittaja eero1989 »

Koheltaja kirjoitti:Siinä vaiheessa kun sulla on pyörässä kiinni evo1 setti, oikeat kartat ja modattu kaasukartta, tajuat miten surkeat ja kelvottomat on alkuperäiset kaasuprofiilit :wink:
Saakeli kun en ole vieläkään osannut hankkia niitä kaasukarttoja :cry:
Sauli
Pyörä: 890 Adv R

Viesti Kirjoittaja Sauli »

Jani_rr kirjoitti:Oisko joku jäykempi ölppä parempi tuolle koneelle?
Toi on hyvä ölppä, minulle suositeltiin ja nyt kokemusten kautta annan tiedon eteenpäin. Vaihteisto ainakin toimii jouhevammin kun motorexillä ja "vähän" edullisempaakin on. http://www.motonet.fi/fi/tuote/596044/M ... -15W-50-4L
XT 125 > CBR 1000 F > RF 900 R > XT 600 tenere > TT 600 R > TTR 600 E > KTM: Adv 640 > 690 enduro > Adv 950 S > Adv 1190 R > Adv 990 > 690 Enduro R > 790 Adv R > 890 Adventure R >21> >23> >26>
Jani_rr

Bell Ray on ollut kauan jo suosikkini, ja sitä tuli kaikissa laitteissa käytettyä (mä voin suositella sitä :). Nyt ei oo vielä omalle kohdalle vielä öljynvaihtoa nykyisellä pyörällä sattunut, joten menty vielä Motorexillä. Mul kyl vaihteet, yms toimii hienosti. Mut pitää laitella tuokin vaihtoehto korvan taakse. :) Kuitenkin takuunalainen pyörä, jos alkaa horimaan enemmänkin öljyä, niin vikahan siinä on. Sai vanhassakin lisäillä öljynvaihto välillä jonkun desin, ja olen sitä pitänyt lähinnä KTM:n "ominaisuutena" :)
KTM 1090 Adventure R 17
AMa
Pyörä: Suzuki GSX-R 1000 K7, KTM 300 EXC

Viesti Kirjoittaja AMa »

Jani_rr kirjoitti: Kukas täällä eteläsuomessa on velho noiden säätöjen kanssa? Tahtoo sit kunnolla homman tehtäväksi. Et ei pelkkä Evo1 kartta sisään ja moro.
Periaatteella ilmainen työ & ikuinen takuu on kovasti vähän tarjontaa. Suosittelen hankkimaan ne kaapelit ja vähän opiskelemaan itse. En usko, että sitä on kukaan katunut. Mukavaa sadepäivän hommaa.

Tietysti aina voi viedä liikkeeseen, se on pari sataa tiskiin, joku kartta sisään ja moro. Ja kun FI valo syttyy, niin taas meni parikymppiä kun liikkeen nöösi lukee koodin P2119. Kun se tulkitsee sen manuskasta TPS viaksi, se vaihtaa läppätalon. Se on 1000e ja moro.
Jani_rr

Tarkoitus olisi ne kaapelit hommatakki, ja tutustuu aiheeseen. Lähinnä aattelin että olisiko joku valtuutettu KTM-liike joka homman hoitaisi, vähän laajemmin kuin pelkän EVO1 kartan asennuksella. Tarkoitus olisi saada takuu pidettyä. Vai meneekö takuu umpeen jos itse kartan ajaa boxille.?
KTM 1090 Adventure R 17
Koheltaja

Huollossa ne ei lataa sinne muuta kun KTM:än kartat, ne ei tee niihin mitään muutoksia. Takuuseen ja sen säilymiseen en ota kantaa jos lataa kartat ite, siinä yksi syy miksi porukat ei kovin helpolla ala toisten pyöriin karttoja lataamaan. Jos jotain sattuu, vaikka ei olisikaan kartoista johtuva vika, syyttävä sormi on heti pystyssä.
Jani_rr

Näin vähän pelkäsinkin. Takuun takia mä uuden ostin, joten takuu siinä pidetään. Sit mennää Evo1 kartalla, jos putki vaihtuu. Joo ymmärrän erittäin hyvin tuon karttojen latauksen toisten pyöriin. Sen takia tosiaankin asiansa osaava KTM-liike olisi haussa. Noh eipä tässä kiirettä ole suuntaan eikä toiseen.
KTM 1090 Adventure R 17
Birdie
Pyörä: KTM 690 R EVO 3-13, KTM 250 EXC-F -16

Viesti Kirjoittaja Birdie »

JaniRR,

Pyörien yksilöissä on ainakin 690:sissä aikalailla eroa. Pikku Hukan EVO 3:seen (-12) tarvii lisätä 2-3 desiä öljyä 2.500 km:n öljynvaihtovälin kuluessa. Ja sillä pyörällä ajetaan pääosin pitkää settiä soralla ja assulla 50/50. Oma vastaava EVO 3:nen (-13) on EXC:n alustalla varsinaisessa rymykäytössä; vähintään puolet ajotunneista tapahtuu jontkassa, suomienskapolkua, lämmittelyä crossiradalla, toki välillä vauhdikkaampaa soraakin nautitaan. Ensimmäisiin CC-cup -kisoihinkin on tarkoitus tänä kesänä osallistua. Ja flekti huutaa vähän päästä; siitä huolimatta 2.500 km:n vaihtovälissä öljy pysyy just ja just ylä- ja ala-arvojen välissä. Mekatsun vinkistä päätimme vaihtaa vaihtoväliksi 1.500 km, koska molempien koneiden öljyt (Motorex W60) olivat määräaikaishuolloissa olleet turhan mustia...

Terv. Birdie

"Maksimiteho korvaa puuttuvan ajotaidon"
Enska ensin - muut hommat joutavat kyllä odottamaan...
Jani_rr

Joo, no sit näyttää mahtuvan toleransseihin minunkin pyörä. Vois noi öljyt itekki vaihdella n 1500km välein. Eipä siitä haittaakaan ole, ja vaihdossa ei nyt kuitenkaan kauaa mene. Täytyy kyllä myöntää että hampaat nauraa vieläkin, ku tuolla päästelee menemään. Tekis kyllä tehdä vaikka mitä tuolle pyörälle. Motovanteet vieläkin vähän himottaa, mut onkohan niille käyttöä.. Toimii kuitenkin näppärästi noilla enskavanteillakin, ja aina kun tulee soratietä vastaan niin pakko poiketa sinne. Nyt alkanut myös oppimaan soratiellä ajoa, niin hauskuus kerroin on noussut kummasti. Istuu tarpeeksi edessä, niin alkoi etusellekki pitoa löytymään.
KTM 1090 Adventure R 17
Vastaa Viestiin