BMW R65 kahvilamopoksi

Täällä voit esitellä oman rakennusprojektisi ja kadehtia muiden projekteja.

Valvoja: Moderaattorit

AeroR
Viestit: 87
Liittynyt: La Syys 24, 2011 11:25 am
Pyörä: R100GSPD, R100CS, RR450, CafeR
Paikkakunta: Inhan Tehtaat

BMW R65 kahvilamopoksi

Viesti Kirjoittaja AeroR »

Moro,

kurainen, vaikka ei kurapyörä olekaan, kävin meinaan neitsytmatkalla talven
aikana valmistuneella caferacerilla ja keli oli mielenkiintoinen, tuli lunta tupaan
ja kaikki mitä talvenaikana kiillottelin kuraantui.
Ekat kuvat tältä aamulta ja alin lähtötilanteesta..

AeroR
Liitteet
IMG_0873pieni.jpg
IMG_0869pieni.jpg
IMG_0801pieni.jpg
Avatar
jolami
Viestit: 454
Liittynyt: Ke Touko 14, 2008 12:55 pm
Pyörä: F650ST
Paikkakunta: Siuntio

Re: BMW R65 kahvilamopoksi

Viesti Kirjoittaja jolami »

Tää on mun silmän mukainen :-D

Lähetetty minun GT-S7710 laitteesta Tapatalkilla
All go, no show !
on-off road
Viestit: 81
Liittynyt: Su Helmi 04, 2007 9:56 pm
Pyörä: 690R, Yamaha BW200, Yamaha BW Honda 350X
Paikkakunta: Sastamala

Re: BMW R65 kahvilamopoksi

Viesti Kirjoittaja on-off road »

Tyyli kohdallaan! Toi sopisi kyllä omaan talliinkin :-)
Potilaalla vakava offi kuume sekä porkkanatauti. Hoidoksi määrätään A-45 lääkitys ulkoisesti nautittuna, sekä 990S vitamiinia puutostilaan. Oireiden pitkittyessä EXC:tä tarpeen mukaan.
Avatar
mico
Viestit: 1366
Liittynyt: Ma Elo 22, 2011 10:28 pm
Pyörä: KTM 990 Dakar 30th edition
Paikkakunta: Pori

Re: BMW R65 kahvilamopoksi

Viesti Kirjoittaja mico »

On kyllä hieno :)
Avatar
TomppaV
Viestit: 726
Liittynyt: Ma Joulu 31, 2012 2:34 pm
Pyörä: 950 adv S
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: BMW R65 kahvilamopoksi

Viesti Kirjoittaja TomppaV »

Tyylikäs on!

Onko megafonit kotelomalliset vai suoralla ritiläsisäputkella?
Taas lähti mopo käsistä
AeroR
Viestit: 87
Liittynyt: La Syys 24, 2011 11:25 am
Pyörä: R100GSPD, R100CS, RR450, CafeR
Paikkakunta: Inhan Tehtaat

Re: BMW R65 kahvilamopoksi

Viesti Kirjoittaja AeroR »

Terve,

kiitokset kehuista.

Putket on kotelomalliset, mutta ei äänet ihan mahdottomat ole, hyvin voi ajella kylälle kahville.

Kaiken kaikkiaan melko rohkeella kädellä poistin ylimääräisiä osia tai muutin vanhoja osia
ja sain kevennettyä kokonaispainoa yli 30 kg.

Istuimen ja takascoopin tein uretaanista ja pinnoitin lasikankankaalla ja epoksilla.
Akku pienennetty ja sijoitettu takascoopin alle.
Takajalkatapit poistettu, etutappeja nostettu ja siirretty taaksepäin, näin saatu ajoasento
hieman sporttisemmaksi, itseasiassa ajoasento on todella mukava.
Maalauksen suunnittelin itse ja sen toteutti Ahon Teemu.

Sen verran mielenkiintoinen projekti, että seuraava jo kovasti suunnittelun alla,
voisi olla vaikka boxer flat tracker tai scrambler, löytyisko joltain hyvä aihio R 100 ??.

AeroR
jaket
Viestit: 1033
Liittynyt: Ma Helmi 14, 2005 1:37 pm
Pyörä: 1050 S3, R1200GS 2010

Re: BMW R65 kahvilamopoksi

Viesti Kirjoittaja jaket »

Ihan saman näköinen kaikissa kuvissa?

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
Any intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent. It takes a touch of genius -- and a lot of courage -- to move in the opposite direction.
E. F. Schumacher
Viuh
Viestit: 1666
Liittynyt: La Maalis 12, 2011 2:05 pm
Pyörä: 1290SAR, SE, 701 LR Aurora, g/s, R75/5

Re: BMW R65 kahvilamopoksi

Viesti Kirjoittaja Viuh »

Vaikuttiko Bingien toimintaan tötterösuodattimet?
AeroR
Viestit: 87
Liittynyt: La Syys 24, 2011 11:25 am
Pyörä: R100GSPD, R100CS, RR450, CafeR
Paikkakunta: Inhan Tehtaat

Re: BMW R65 kahvilamopoksi

Viesti Kirjoittaja AeroR »

Bingit toimii yhtä huonosti kuin ennenkin. Tulvii aina kun ei tarvis.
Ilmaahan ne saa nyt paljon helpommin, seokset säädin korvakuulolta, olisko noin 1,5 kierrosta auki,
synkronoinin tein tippaletkuista itsetehdyllä u-putki mittarilla, käy ja kiertää kohtuu hyvin.
Todellisuudessa en tiedä mitä putkesta tulee, pitänee käydä paikallisella autokorjaamolla
mittauttamassa päästöt, niin saa ainakin varmuuden kuinka paljon seokset on pielessä.

Noi kartioilmansuodattimet tilasin kiinasta, kun samanlaisten hinta täällä suomessa on tuplat.

AeroR
Avatar
jylppy
Viestit: 306
Liittynyt: Ma Kesä 02, 2008 3:47 pm
Pyörä: Husaberg 390
Paikkakunta: Lahti

Re: BMW R65 kahvilamopoksi

Viesti Kirjoittaja jylppy »

BMW tuning rulettaa. Tälläinen R pyörä oli näytteillä Lahden classic näyttelyssä ja toisessa oma K100
Liitteet
cafe2.jpg
cafe1.jpg
AeroR
Viestit: 87
Liittynyt: La Syys 24, 2011 11:25 am
Pyörä: R100GSPD, R100CS, RR450, CafeR
Paikkakunta: Inhan Tehtaat

Re: BMW R65 kahvilamopoksi

Viesti Kirjoittaja AeroR »

Päivitellään tännekin, kun meinaa mopo keulia tai ainakin karata lapasesta.
Projekti onnistui ja pyörä tuntui ihan kivalta, mutta voimaa voisi olla enemmän ja
jarrutkin saisi olla tehokkaammat eikä jousituskaan ihan huippu ole.....
äh tää on taas tätä normaalia varustelu kierrettä. Ensin karsitaan kaikki tarpeeton pois ja
sitten lisätään lähes saman verran tai enemmän.

No painonpudotus onnistui hyvin, punnittu paino on 90 kg takapyörällä ja 80 kg etupyörällä,
joten kokonaispaino on 170 kg eli keveni ilmoitetusta painosta -35 kg, tuntuu muuten ajossa.

Tehoa lisää, mutta mistä. No Saksasta löytyy näihin boxereihin vaikka mitä ja tosi helppo tilata
internetin ihmeellisestä maailmasta, eka paketti viikossa kotona, mutta väärät sylinterit ja männät,
no toine viikko ja kaikki osat kotona. Eilen tiukka päivä tallilla menetelmällä purajakokoa syntyi
BMW R85 eli R100 sylinterit lyhennettiin R65 iskulle, uudet kannet isommilla venttiileillä, isommat
kaasarit ja hieman suutinjumppaa ja koeajolle.

Jösses, nyt tuntuu veto riittävän, vaikka en vielä uskaltanut sisäänajossa mahdottomia kokeilla.

Osat näytti tältä.

AeroR
Liitteet
DSC_0719pieni.jpg
ceevu
Viestit: 2004
Liittynyt: La Huhti 07, 2007 10:04 pm
Pyörä: 900ss elefant+fe 501 Husaberg +TE610
Paikkakunta: jokela

Re: BMW R65 kahvilamopoksi

Viesti Kirjoittaja ceevu »

Ja bingien tilalle jotkut suoravedot,niin taas paranee.Ehkä jopa enemmän kun muilla keinoin.
JKM
Viestit: 461
Liittynyt: Pe Marras 09, 2007 1:07 pm
Pyörä: 1100GS,1150GSA
Paikkakunta: pohj.keski-suomi

Re: BMW R65 kahvilamopoksi

Viesti Kirjoittaja JKM »

AeroR kirjoitti: talven aikana valmistuneella caferacerilla
Tulitkohan Ähtärin keskustan suunnasta Lauantaina 24.5 noin Klo19:15 18numeron tielle?
AeroR
Viestit: 87
Liittynyt: La Syys 24, 2011 11:25 am
Pyörä: R100GSPD, R100CS, RR450, CafeR
Paikkakunta: Inhan Tehtaat

Re: BMW R65 kahvilamopoksi

Viesti Kirjoittaja AeroR »

No kyllähän se minä olin ja yritin kai nostaa tassuakin.
Vakituinen asuinpaikka nääs Inhan Tehtailla.

AeroR
AeroR
Viestit: 87
Liittynyt: La Syys 24, 2011 11:25 am
Pyörä: R100GSPD, R100CS, RR450, CafeR
Paikkakunta: Inhan Tehtaat

Re: BMW R65 kahvilamopoksi

Viesti Kirjoittaja AeroR »

Päivitellään välillä tätä toistakin projektia.
Viime vuonna tehty caferacer toimi kesän, mutta aivan
huippuvireeseen en sitä saanut ja nyt aina välitöinä koittanut sitä
parannella.
Pakoputkiston kokonaan uusiksi, 38 mm rosteriputkesta, kaksi yhteen
ja taas putosi painoa yli kilo pois. (nyt 167,5 kg)
Tänään tuli sitten uusia murheita, kun katselin että hieman vuotaa vasemman pytyn juuresta,
no koitetaan jälkikiristää, mutta kahdesta pinnapultista kierteet sileäksi lohkon puolelta, voi v...u.
Ylemmän pultin kierre haastava korjata, kun se öljykanava samassa reiässä, mutta koitetaan.
Homma jäi tältä päivältä kesken, jatketaan huomenna.

AeroR
Liitteet
DSC_2699pieni.jpg
Vastaa Viestiin