Sisäkumit vai tubeless
Valvoja: Moderaattorit
-
- Viestit: 8367
- Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
- Pyörä: pyörätön
- Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Re: Sisäkumit vai tubeless
Näillä näkymin mopona on 690 ja vanteet 1.85" ja 2.5" leveät.
Maastofillarissa mulla oli tubelesit jo 15 vuotta sitten, siihen aikaan halkaistiin sisärengas, levitettiin vanteelle ja laitettiin rengas paikalleen niin että leikattu sisärengas oli renkaan ja vanteen välissä. Oli siinä uudella omistajalla ihmettelemistä kun oli vaihtanut renkaita
Maastofillarissa mulla oli tubelesit jo 15 vuotta sitten, siihen aikaan halkaistiin sisärengas, levitettiin vanteelle ja laitettiin rengas paikalleen niin että leikattu sisärengas oli renkaan ja vanteen välissä. Oli siinä uudella omistajalla ihmettelemistä kun oli vaihtanut renkaita
Kylätason kurapyöräilijä.
Re: Sisäkumit vai tubeless
Laitoin kokeeksi 950 adven 4" vanteeseen 4412N teippiä ja viikonloppuna viimeistään goldentyre gt200 tubeleksena päälle. Saa nähä pitääkö ilmat sisällä.
Lisää urkua monitoriin...
Re: Sisäkumit vai tubeless
Täällä ohjeita liimalla tubeles vanteen tekoon:
http://finnbikers.fi/foorumi/index.php?topic=33.0
http://finnbikers.fi/foorumi/index.php?topic=33.0
Re: Sisäkumit vai tubeless
Ilmoja pidellyt. Reilun vuorokauden pysynyt paine renkaassa. Laitan updeittia kun pääsee ajamaan.
Lisää urkua monitoriin...
Re: Sisäkumit vai tubeless
mönkijässä tubeless pitää yllättävän hyvin ilmaa, vaikka paine on 5-7psi:tä. eLi todella vähän, normi bar mittari ei näytä vielä mitään siinä vaiheessa.
välillä ilmaa karkaa, jos menee jotain puutikkuja vanteen ja renkaan väliin, mutta yleensä alkaa pitää jos kaivaa ne vaan meisselillä pois sieltä, tai polkaisee vanteelta alas ja putsaa välin.
Itse en tykkää sisärenkaista, joten tuo enskarenkaan muuttaminen tubelekseksi kuulostaa hyvältä. Tuollaisen 1.5barilla toiminta riittäisi itselle.
jos saisi pienen pumpun tai kompuran pyörään ja kamelinpaskoja(tubeless paikkoja) mukaan, niin paikkauskin olisi helppoa.
Tuossa advessa vanteessa on tubeless vanteelle tyypillinen porras, joten pysynee hyvin sen takia. joissain enskavanteissa ei ole.
välillä ilmaa karkaa, jos menee jotain puutikkuja vanteen ja renkaan väliin, mutta yleensä alkaa pitää jos kaivaa ne vaan meisselillä pois sieltä, tai polkaisee vanteelta alas ja putsaa välin.
Itse en tykkää sisärenkaista, joten tuo enskarenkaan muuttaminen tubelekseksi kuulostaa hyvältä. Tuollaisen 1.5barilla toiminta riittäisi itselle.
jos saisi pienen pumpun tai kompuran pyörään ja kamelinpaskoja(tubeless paikkoja) mukaan, niin paikkauskin olisi helppoa.
Tuossa advessa vanteessa on tubeless vanteelle tyypillinen porras, joten pysynee hyvin sen takia. joissain enskavanteissa ei ole.
Any intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent. It takes a touch of genius -- and a lot of courage -- to move in the opposite direction.
E. F. Schumacher
E. F. Schumacher
Re: Sisäkumit vai tubeless
Porras tosiaan löytyy, oli pirullinen nousemaan vanteelle. Ei olisi mukava tienpäällä kaivella sisuskumia tuollaisesta esille.
Varmaan parinviikon sisään saan pyörän nippuun ja pääsen renkasta kokeilemaan eri paineilla.
Teippiä olisi vielä jos kokeilisi SE:n normivanteeseenkin.
Varmaan parinviikon sisään saan pyörän nippuun ja pääsen renkasta kokeilemaan eri paineilla.
Teippiä olisi vielä jos kokeilisi SE:n normivanteeseenkin.
Lisää urkua monitoriin...
Re: Sisäkumit vai tubeless
Joko käyttökokemuksia advesta? Laitoitko pinnojen päähän jotain teippiä jos joutuu pinnoja kiristelemään?
Lähetetty minun GT-N5120 laitteesta Tapatalkilla
Lähetetty minun GT-N5120 laitteesta Tapatalkilla
t. Jyki
-
- Viestit: 2210
- Liittynyt: Ma Joulu 18, 2006 8:00 pm
- Pyörä: SE ja Temmi 450fi
- Paikkakunta: Vantaa/Parikkala
Re: Sisäkumit vai tubeless
Semmosta voisin viisastella, ettei välttämättä olisi pöljempi idea tempaista mopo pukille ja antaa takaselle hetkeksi vauhtia vaikka semmoinen 200km/h. Keskipakoima voipi pyrkiä raottamaan tuota teippiä. Tai sitten varovasti hakee nopeuksia ja tarkastaa välillä paineet.
Re: Sisäkumit vai tubeless
Noin 200 kilometriä takana tubelessinä ja paineet on pysyneet 1.8 baarissa mihin ne asetinkin. Vauhtia on (suljetulla alueella) ollut parhaimmillaan noin 150.
Nippoihin laitoin 3m kiveniskuteipistä leikatut palat, onko niistä apua jää nähtäväksi.
Nippoihin laitoin 3m kiveniskuteipistä leikatut palat, onko niistä apua jää nähtäväksi.
Lisää urkua monitoriin...
-
- Viestit: 2210
- Liittynyt: Ma Joulu 18, 2006 8:00 pm
- Pyörä: SE ja Temmi 450fi
- Paikkakunta: Vantaa/Parikkala
Re: Sisäkumit vai tubeless
Hyvä homma. Nakkele väliaikaraportteja kun kilometrejä kertyy. Alkaa kohta olla aika vaihtaa motokiekkojen Sikaflexit uusiin, tuon teipin kanssa turaa paljon mieluummin kuin tahnan.
Re: Sisäkumit vai tubeless
mistä olette tuota 3m teippiä ostaneet?
Any intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent. It takes a touch of genius -- and a lot of courage -- to move in the opposite direction.
E. F. Schumacher
E. F. Schumacher
Re: Sisäkumit vai tubeless
Vahingossa löysin englannin ebaystä rullan, kukaan muu ei ollut kiinnostunut huutamaan niin sain aika halvalla.
Lisää urkua monitoriin...
-
- Viestit: 8367
- Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
- Pyörä: pyörätön
- Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Re: Sisäkumit vai tubeless
Suomestakin löytyy teippiä, ei ole halpaa mutta sitä se ei ole ulkomaillakaan.
50mm teippi: https://www.elfaelektroniikka.fi/elfa3~ ... &toc=23781
75mm teippi: https://www.elfaelektroniikka.fi/elfa3~ ... &toc=23781
50mm teippi: https://www.elfaelektroniikka.fi/elfa3~ ... &toc=23781
75mm teippi: https://www.elfaelektroniikka.fi/elfa3~ ... &toc=23781
Kylätason kurapyöräilijä.
Re: Sisäkumit vai tubeless
Kunhan teippi tulee niin laitanpa omaankin adventureen tubeless konversion. Kumikaupasta hain jäykät tubeless venttiilit. On vissiin paras vetää teippi ensin ja sitten reikä venttiilille ja kiinnitys/kiristys lopuksi.
XT 125 > CBR 1000 F > RF 900 R > XT 600 tenere > TT 600 R > TTR 600 E > KTM: Adv 640 > 690 enduro > Adv 950 S > Adv 1190 R > Adv 990 > 690 Enduro R > 790 Adv R > 890 Adventure R >21> >23>
Re: Sisäkumit vai tubeless
Miten te käytännössä laitatte ne pinnojen kohdat? Pala vaan nipan päähän liimapuoli nippaa kohden vai?
Eikö se silloin samalla tavalla tarraa tiivistysteippiin kiinni?
Eikö se silloin samalla tavalla tarraa tiivistysteippiin kiinni?
t. Jyki