Oulun seudun päristelyt

Ilmoituksia tulevista kokoontumisista ja tarinoita menneistä. Reissutarinat ja jorinat.

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Avatar
tertsu
Viestit: 2856
Liittynyt: Pe Loka 01, 2004 11:11 am
Pyörä: GASGAS 300 -22, KTM 990 S -07
Paikkakunta: Oulu

Oulun seudun päristelyt

Viesti Kirjoittaja tertsu »

Avasin uuden viestiketjun, jossa voidaan kirjoitella kaikenlaisista päristelyistä Oulun seudulla.

Eilen olin yksin ajelemassa Alakyläntien maastossa ja kun pidin tupakkitaukoa, niin pari muutakin enskailiaa sattui paikalle. Kävästiin sitten pikkusuraus "Kasinolla" joka oli mulle aivan uusi tuttavuus, kiitokset Jarille ja toisellekin Honda kuskille. Olis ollut mukava surautella pidempäänkin, mutta kun sanoin kotona vaan käväseväni :D

Olisko porukoilla sunnuntaina innostusta pikkusuraukselle, kun pitäis noi Karoot saada ajettu loppuun ? Aina parempi jos jollain olis vielä vetohaluja ja mukava reitintynkäkin valmiina. Vastaukset tähän samaan viestiketjuun....
Kura lentää...
DR Markku
Viestit: 576
Liittynyt: Ti Huhti 11, 2006 11:04 am
Pyörä: KTM 690 r, 250 EXC-f , 2V bokseri
Paikkakunta: Muhos

Viesti Kirjoittaja DR Markku »

Voi ei, ei voi, :cry: pitäis päristellä töihin.
Tase
Viestit: 2656
Liittynyt: Pe Elo 12, 2005 6:28 pm
Pyörä: HVA: 901 Expedition, FE 450, BMW K100
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Tase »

Joo Tertsu, hyvä homma

Juttelin just puhelimessa MarkkuHoon kanssa ja hän ehdotti että lähtö voisi olla klo 8:30 Kellon Shellillä. Takaisin tulisimme noin 12:00 eli ajoa olisi ehkä noin 100 km. Minä voin ajaa vetomiehenä, reissu tulee olemaan tutkimusretkityyppinen. Käytännössä tämä tarkoittaa että käydään hieman katsomassa meille uusia maastoja ja miten siellä pääsee etenemään. Eli ajo saattaa olla hieman nykivää ja välillä takaisin palaavaa. Samaten levähdyspaikoista ei ole tietoa, vaikka eiköhän sitä 3.5 tuntia pärjää ilman lenkinpaistoakin, eväitä voidaan kyllä syödä jossain välissä.

Mukaan saa tulla kaikki haluavat, mutta niinkuin sanoin, reitti syntyy matkan aikana. Tämän jokainen tiedostakoon.

t. Tase
Avatar
tertsu
Viestit: 2856
Liittynyt: Pe Loka 01, 2004 11:11 am
Pyörä: GASGAS 300 -22, KTM 990 S -07
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja tertsu »

Hienoa, mukana ollaan. Aamusta voi olla vielä kylmä, mutta sääennusteen mukaan lämpenee päivän mittaan... Riippuen reitistä, niin siellä "Kasinolla" missä eilen kävin vois pistäytyä makkaranpaistossa. Siellä on kota ja tulipaikkoja muutenkin. Kasino on jossain täällä: http://kansalaisen.karttapaikka.fi/link ... 70&lang=FI
Kura lentää...
Tase
Viestit: 2656
Liittynyt: Pe Elo 12, 2005 6:28 pm
Pyörä: HVA: 901 Expedition, FE 450, BMW K100
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Tase »

Joo, kyllä minä Juurakkokankaan kasinon tiedän. Sisällä on hella ja ulkona makkaranpaistopaikka.
Tase
Viestit: 2656
Liittynyt: Pe Elo 12, 2005 6:28 pm
Pyörä: HVA: 901 Expedition, FE 450, BMW K100
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Tase »

No niin, reissu tuli tehtyä, ilma oli täydellinen niinkuin arvata saattaa. Kiitokset osallistujille joita oli viisi: Pietro, Tertsu, Ilkka, MarkkuHoo ja minä. Aikaakin saatiin menemään kokonaista 4,5 tuntia eli tunnilla meni reissu pitkäksi. Toivottavasti kenenkään kotona ei tullut sanktioita. Matkaa saatiin kertymään reilut 100 km, reitti oli varsin vaihtelevaa. Oli lentohiekkatietä, tosin märkää joten se ei ollut erityisen pehmeää. Oli isompaa ja pienempää soratietä ja muutama pintatien pätkäkin. Osa ajoreitistä oli sellaista, että olisi trial-pyörä saattanut olla sopivampi, vaan kyllähän sitä enskallakin pääsee. Eipähän tarvinnut kenenkään kylmästä kärsiä ja saipahan samalla vähän kuntoiluakin. Eläinkunnasta oli edustettuna porot ja metsäkanalinnut. Makkarat paistettiin Juurikkakankaan kasinolla, mikä oli ihan hyvä paikka.

Kalustotappioiksi saatiin yksi vilkku ja kytkinkahvan peilin kiinnike. Miehet taisivat pysyä hyvässä kunnossa, mikä on loppujen lopuksi se kaikkein tärkein asia. Lisäksi kaatumiset eivät olleet mitään rajuja, vaan ainoastaan sellaisia kävelyvauhdissa tapahtuvia tuiskahduksia.

Tutkimusretkien saldo oli että tie loppui, läpi ei päässyt kun ei umpimetsäänkään saa ilman lupia mennä ajelemaan. Kyllä se on niin että jos navigointiohjelma Destinator PN näyttää että tietä ei ole, niin sitten sitä ei ole. Sen sijaan se on varsin positiivinen sen suhteen että mikä on ajokelpoinen tie. Vaan parempi näin.

Kiitokset Ilkalle DR-Z 400 S kokeilemisesta, sitä ei tiedä vaikka sellainen joskus minullakin olisi. Vaan sillä kyllä vauhti kasvaa ihan eri lailla kuin nykyisellä Suizalla, kyllä se 40 kg painoero jossain tuntuu. Taisi se lisäksi olla hieman viritetty malli. Toiset jo kirjoittelivat kauppakirjoja meikäläisen koeajon aikana. :wink: Täytyy sanoa että pitkäaikainen koeajohaave toteutui, niitä kun ei ihan joka mutkassa näe vaikka tällä reissulla joku sellaisella vastaan ajoikin. Vaan niin oli hänellä kova kiire että ei juttelemaan pysähtynyt. :cry:

Valokuvia ei reissulla paljon otettu, muutama kamerakännykän kuva. Kuvien ottajat voivat laittaa ne näkyville jos tahtovat.
Avatar
tertsu
Viestit: 2856
Liittynyt: Pe Loka 01, 2004 11:11 am
Pyörä: GASGAS 300 -22, KTM 990 S -07
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja tertsu »

Kiitokset Taselle mukavista pätkistä ja muillekin ajo- ja juttuseurasta :D Sain vilkun korjattu, joten sen voi vähentää kalustotappiosta. Vauhdin hidastuessa lämpö nousee, niin pyörällä kun miehelläkin...
Kura lentää...
MarkkuHoo
Viestit: 1145
Liittynyt: Su Helmi 05, 2006 10:42 pm
Pyörä: BMW R80GS Finnduro -90
Paikkakunta: Häme
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MarkkuHoo »

Mukava reissu oli, alla olleelle fundurolle näytettiin ihan tietöntä maastoajoakin jo, toivottavasti ei säikähtänyt pyörä touranceineen, mitä nyt peilin tiputti hätämerkiksi. ;) Taselta löytyi ennen kotipihaa peilin kiinnityksen aivan orkkisvaraosakin tilalle, joten kalustotappiot voidaan nollata, eikä vaimo kotona huomannut mitään. 8)

'Pikkasen' hikeä pukkasi kyllä, tämä ajeluhomma käy varsin hyvin kuntoilusta!
Avatar
ROne
Viestit: 8
Liittynyt: Su Elo 20, 2006 10:57 am
Paikkakunta: Haukipudas

Viesti Kirjoittaja ROne »

DR Markku kirjoitti:Voi ei, ei voi, :cry: pitäis päristellä töihin.
Kyllä, työ esti tehokkaasti myös minunkin reissun :?
Avatar
tapolo
Viestit: 48
Liittynyt: Ti Elo 08, 2006 11:04 pm
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja tapolo »

Toivottavasti minäkin saan bokseribemua näppärämmän vekottimen alle, niin pääsen matkaan :)
Avatar
tertsu
Viestit: 2856
Liittynyt: Pe Loka 01, 2004 11:11 am
Pyörä: GASGAS 300 -22, KTM 990 S -07
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja tertsu »

tapolo kirjoitti:Toivottavasti minäkin saan bokseribemua näppärämmän vekottimen alle, niin pääsen matkaan :)
Kohta GS kuskit vetää herneen nenään :D
Kura lentää...
Tase
Viestit: 2656
Liittynyt: Pe Elo 12, 2005 6:28 pm
Pyörä: HVA: 901 Expedition, FE 450, BMW K100
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Tase »

tertsu kirjoitti:
tapolo kirjoitti:Toivottavasti minäkin saan bokseribemua näppärämmän vekottimen alle, niin pääsen matkaan :)
Kohta GS kuskit vetää herneen nenään :D
Niin ne saattaa tehdä, kantturakuskit ja muut sellaiset PekkaVeet. Taitaa tapololle olla parasta vaihtaa nimimerkkiä tai editoida sanomisiaan. :wink:
Ilkka
Viestit: 70
Liittynyt: Ti Syys 28, 2004 3:48 pm
Paikkakunta: Kiiminki

Viesti Kirjoittaja Ilkka »

Kiitos Taselle ja muullekin porukalle mukavasta reissusta. Keli oli ajeluun oikein passeli ja muutama itselle uusi pätkä tuli nähtyä.

Liitteenä on yksi kännykällä napattu kuva taukopaikalta.
Liitteet
20060924.jpg
(699.48 KiB) Tiedosto ladattu 655 kertaa
Avatar
Marko P
Viestit: 344
Liittynyt: Pe Elo 19, 2005 11:44 pm
Pyörä: SE, 500exc
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Marko P »

Tase kirjoitti: Tutkimusretkien saldo oli että tie loppui, läpi ei päässyt kun ei umpimetsäänkään saa ilman lupia mennä ajelemaan.
Oliko tämä se paikka josta ette päässet läpi?
Eipä osuttu kohdakkain, vaikka olin itse tulossa yli-iistä kotia samoja onkamon seutuja pitkin.
Tuolla alakyläntien maastoissa oli kyllä taas niin vauhdikkaan näköisiä jälkiä, että piti itse ajaa mutkiin ihan hidastellen.
:D :D
Tase
Viestit: 2656
Liittynyt: Pe Elo 12, 2005 6:28 pm
Pyörä: HVA: 901 Expedition, FE 450, BMW K100
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Tase »

Marko P kirjoitti:
Tase kirjoitti: Tutkimusretkien saldo oli että tie loppui, läpi ei päässyt kun ei umpimetsäänkään saa ilman lupia mennä ajelemaan.
Oliko tämä se paikka josta ette päässet läpi?
Eipä osuttu kohdakkain, vaikka olin itse tulossa yli-iistä kotia samoja onkamon seutuja pitkin.
Tuolla alakyläntien maastoissa oli kyllä taas niin vauhdikkaan näköisiä jälkiä, että piti itse ajaa mutkiin ihan hidastellen.
:D :D

Älä hyvä ihiminen kysele näin vaikeita. Ei tässä mitään maanmittareita eikä suunnistajia olla. :lol: Kyllä ne paikat jossain siellä Onkamon vasemmalla puolella junaradan oikealla puolella oli. Navigaattorin mukaan teiden päiden välinen ero oli 300 - 400 metriä. Vaan kun välissä ei ole tietä eikä maanomistajan lupia niin välistä ei saa ajella. Samaten se navigaattorin käsitys tiestä oli varsin positiivinen.

Siellä Alakyläntien maastoissa on aina vauhdikkaita jälkiä, me ajeltiin pintakaasulla joten jälkiä tuskin jäi. Eikä me siellä edes paljon ajeltu, läpi vaan mentiin.

t. Tase, rannikkolaivuri
Vastaa Viestiin