Suzuki DR 800 SR42 1990

Täällä voit esitellä oman rakennusprojektisi ja kadehtia muiden projekteja.

Valvoja: Moderaattorit

Avatar
MKN76
Viestit: 53
Liittynyt: Ma Marras 09, 2009 8:40 pm
Pyörä: Classic Suzuki
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Suzuki DR 800 SR42 1990

Viesti Kirjoittaja MKN76 »

Vapaapäivän kunniaksi ajattelin kirjoitella muutaman rivin omasta prokkiksesta, Suzuki DR 800 SR42 vm. 1990. Projekti ei ole mikään uusi vaan se tuli ostettua nimim. ceevulta yli vuosi sitten. Pyörä oli ajokuntoinen, mutta selvästi laittoa vaativa. (Kuvia voi klikata isommiksi)

Kuva
Myyntikuvaa

Kuva
Kuva
Omassa pihassa, ohjaustanko on jo ehtinyt vaihtua normilevyiseen.

Kuva
Ensin piti vain pikkusen tekohengittää että pääsee talvella ajelemaan, mutta mitä enemmän pyörää tutki sitä selvemmäksi tuli että se on käytävä läpi kokonaan. Toinen puola pimeänä, takarungon johtonippu sulanut pakoputkeen, kaikki kulutusosat loppu :D ymym.

Kuva
Huhtikuussa oli jo runko ja pikkuhilut käyneet jauhemaalarilla, kaikki pyörien / jousituksen / ohjauksen laakerit uusittu, etuhaarukka huollettu ja huollettu kone juuri nostettu paikoilleen. Öljypumpun sihdistä löytyi silikonimakkaroita, joten joku ns.asiantuntija on moottoria joskus pidellyt, kaikesta huolimatta käy varsin hyvin.

Kuva
Kuva
Kuva
Kaikessa rauhassa kasaanpäin, muovit ja tankit maalasin RAL3020/perusvalkoisella 2-K polyuretaanimaalilla ja verhoilija laittoi uuden päällisen satulaan. Johtosarjan purin ja vaihdoin vaurioituneet johdot, samalla lähtivät deco-purkki ja käynnistyksen estävät kytkimet pois. Akku/starttikaapelit tulivat 16 neliöisestä tavarasta, nyt lähtee käyntiin aika herkästi 8) Takapää on tässä aika korkealla linkkuun tehdyn muutoksen takia.

Kuva
Kaatumaraudat tulivat Tsekeistä RD Motolta kun ei muualta tuntunut löytyvän.

Kuva
Kuva
Syksyllä ehdin ajaa 600 km valmiilla pyörällä, jonkun verran jäi kehitettävää tälle talvelle :roll: :wink:

Kuva
Trelleborg/Kings enskanastaa alle, akvaariolamppu sai väistyä Biltsun tuplavalon tieltä. 12V pistokkeelle pitää vielä laittaa johdotus ja ehkä releet ajovaloille, sitten voisi olla valmis lumikeleille (jos niitä joskus tulee)
Husqvarna WR125 '86 / ex-Suzuki DR800S '90
Syke
Viestit: 1604
Liittynyt: Ti Joulu 26, 2006 11:25 am
Pyörä: Ktm380, Yamaha Wr250f, Kona
Paikkakunta: Iitti

Re: Suzuki DR 800 SR42 1990

Viesti Kirjoittaja Syke »

Hienoa, että näitä viitsitään pitää hengissä eikä anneta maatua ladon taakse.
Kilpikulmasta saattaa setä sininen saada hepulin, mutta oikein nice :P
Braa-aab!
Viuh
Viestit: 1666
Liittynyt: La Maalis 12, 2011 2:05 pm
Pyörä: 1290SAR, SE, 701 LR Aurora, g/s, R75/5

Re: Suzuki DR 800 SR42 1990

Viesti Kirjoittaja Viuh »

Hieno peli!

Talvipöristelyyn suosittelen tankorukkasia, ajomukavuus säilyy kun voi ajaa ohuilla hanskoilla.
Avatar
Pilssi
Viestit: 786
Liittynyt: Ke Elo 17, 2011 1:22 am
Pyörä: Super Tenere 750
Paikkakunta: RAISIO

Re: Suzuki DR 800 SR42 1990

Viesti Kirjoittaja Pilssi »

Penkki on kyllä porno. Tykkää!!!
Avatar
MKN76
Viestit: 53
Liittynyt: Ma Marras 09, 2009 8:40 pm
Pyörä: Classic Suzuki
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Suzuki DR 800 SR42 1990

Viesti Kirjoittaja MKN76 »

Syke kirjoitti:Kilpikulmasta saattaa setä sininen saada hepulin
Kilpi tulee paremmin näkyviin kun laittaa varusteineen +110kg kuskin paikoilleen, mutta tarvii pudottaa kilpi tuohon lokasuojan alle jos polliisit siitä hermostuvat :lol:
Viuh kirjoitti:Talvipöristelyyn suosittelen tankorukkasia, ajomukavuus säilyy kun voi ajaa ohuilla hanskoilla.
Hanxin rukkaset on jo hommattuna, mutta vielä asentamatta.
Pilssi kirjoitti:Penkki on kyllä porno.
Jakkarasta tuli oikein tyylikäs, kiitokset siitä http://www.stailaaja.com. Materiaali on UV- ja pakkasenkestävää keinoeläimen nahkaa ja saumat/tikkaukset on vesieristetty sisäpuolelta.
Husqvarna WR125 '86 / ex-Suzuki DR800S '90
ceevu
Viestit: 2004
Liittynyt: La Huhti 07, 2007 10:04 pm
Pyörä: 900ss elefant+fe 501 Husaberg +TE610
Paikkakunta: jokela

Re: Suzuki DR 800 SR42 1990

Viesti Kirjoittaja ceevu »

Ensin piti vain pikkusen tekohengittää että pääsee talvella ajelemaan, mutta mitä enemmän pyörää tutki sitä selvemmäksi tuli että se on käytävä läpi kokonaan. Toinen puola pimeänä, takarungon johtonippu sulanut pakoputkeen, kaikki kulutusosat loppu ymym

höh,eturengaskin oli ihan iskemätön,ja takakumia ei varmaan saanu loppuun enää ajettuakaan :lol:
sitäpaitsi todistit juuri vanhan väittämän vääräksi,nimittäin noiden ei pitäis lähteä yhdellä tulpalla edes käyntiin...mutta saitpa edes halvimman... :mrgreen:
Kait tota raaskii vielä käyttää siihen mihin kuuluu ?
Avatar
MKN76
Viestit: 53
Liittynyt: Ma Marras 09, 2009 8:40 pm
Pyörä: Classic Suzuki
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Suzuki DR 800 SR42 1990

Viesti Kirjoittaja MKN76 »

ceevu kirjoitti:Kait tota raaskii vielä käyttää siihen mihin kuuluu ?
Kyllä sillä on jo koluttu metsäpolkuja, yllättävän hyvin se siellä etenee vaikka kokoa ja painoa löytyy. Nyt pääsee taas ajelemaan kun tuli 5cm lunta 8)

Kuva
Eilen löytyi Jyväskylän romupäiviltä iskemätön Unicross 140/80-17 takarengas ensi kesälle. Yllättävästi toi on 5mm kapeampi kuin vanha Pirelli MT21 130/90-17. Voi olla että sladittelu ei enää onnistu uudella kumilla :lol:
Husqvarna WR125 '86 / ex-Suzuki DR800S '90
Avatar
MKN76
Viestit: 53
Liittynyt: Ma Marras 09, 2009 8:40 pm
Pyörä: Classic Suzuki
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Suzuki DR 800 SR42 1990

Viesti Kirjoittaja MKN76 »

Viime viikolla ensimmäisellä koeajolla iski DR:n klassinen tyyppivika, ohjaustangossa olevan virtalukon johdot alkoivat irtoamaan tinauksistaan :x Johtosarjaa kääriessä tuli ehkä tehtyä liian jämäkkä suojaus noihin johtoihin ja pakkanen jäykisti niitä vielä lisää.

Englannin eBaystä tuli eilen uusi Suzuki TS125R:n lukko parilla kympillä posteineen, täysin sama kuin DR:ssä mutta johdot ovat lyhyemmät.

Kuva

Tarvii tinata jatkot johtoihin ja lisätä samalla liittimet joilla voi tarvittaessa ohittaa hyppylangoilla koko lukon 8) Tankkien välissä olevassa muovipaneelissa on sopivasti 30mm reikä johon lukko sopii, pitäisi johtojen pysyä jatkossa ehjinä kun ohjaus ei enää väsytä niitä.
Husqvarna WR125 '86 / ex-Suzuki DR800S '90
Avatar
MKN76
Viestit: 53
Liittynyt: Ma Marras 09, 2009 8:40 pm
Pyörä: Classic Suzuki
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Suzuki DR 800 SR42 1990

Viesti Kirjoittaja MKN76 »

Kuva

Eilen tuli vetäistyä ensimmäinen kunnon ajolenkki tänä vuonna, hauskaa oli vaikka vettä satoikin 8)

Mutkaisella asfalttitiellä ei meinaa välillä oma kaista riittää kun etupää elää ihan omaa elämäänsä, mutta jäällä ja sohjossa menee kuin juna...
Husqvarna WR125 '86 / ex-Suzuki DR800S '90
Avatar
MKN76
Viestit: 53
Liittynyt: Ma Marras 09, 2009 8:40 pm
Pyörä: Classic Suzuki
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Suzuki DR 800 SR42 1990

Viesti Kirjoittaja MKN76 »

Unicrossit olleet alla kuukauden, aika mukavan tuntuiset verrattuna viime kesän rengastukseen.

Eilen innostuin muuttamaan takajousituksen korkeuden takaisin alkuperäiseen kun takahaarukan ketjunlaahain alkoi kulumaan silmissä.

Modattu linkku yllä, vakio alla. 3cm reiän siirto nostaa perää 7cm (noin).

Kuva

Tän hetkinen ulkoasu, sivujalka vaihtuu vielä vakiopituiseen kunhan postipate tuo paketin Tervakoskelta :wink:

Kuva

Vielä kun jostain löytäisi pitemmän "tuulilasin" tuon sahatun tilalle :roll:
Husqvarna WR125 '86 / ex-Suzuki DR800S '90
Avatar
MKN76
Viestit: 53
Liittynyt: Ma Marras 09, 2009 8:40 pm
Pyörä: Classic Suzuki
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Suzuki DR 800 SR42 1990

Viesti Kirjoittaja MKN76 »

Pientä varustepäivitystä tähän projektiin:
Kuva
Huuto.netistä muutamalla kympillä huudettu GSX-R 750:n vaimennin löysi viimein paikkansa pyörästä. Väliputki rakentui Motonetin 45 ast. putkimutkista ja omavalmisteisesta laipasta. Aikaisemmin keväällä tuli poistettua takarungon takimmainen osa tarpeettomana, vilkut sai pienillä latanpätkillä kiinni tuohon lokarin alle. Samaan kiinnityspisteeseen tuli nyt myös vaimentimen kannatin. Nyt on aika sopivat äänet, ei kuulosta ruohonleikkurilta, mutta ei myöskään ole liian äänekäs.
Kuva
Nimim. Pork lähetti puuhapaketin, jossa oli alumiininen pohjapanssari ja etuhaarukka Hesslerin jousilla. Etupää muuttui jämäkämmäksi varsinkin jarrutuksissa, maastossa en tosin ole vielä päässyt koittamaan kuinka toimii. Kuvassa näkyy myös kiinanpojan valmistamat DRZ400:n leveät jalkatapit ja moottorin posken tulppa, olivat täysin plug-and-play tähänkin pyörään. Puoliksi kuvasta ulkona on Hessleriltä kopioitu KTM:n ketjunohjuri.
Kuva
Paketissa tuli myös parempi etujarrulevy vanhan alamittaiseksi kuluneen tilalle. Haitarikumit tuli vaihdettua parempiin Progrippeihin, vanhat eivät oikein tykänneet auringonvalosta kun väri oli muuttunut vuodessa punaisesta ruskeaksi.
Husqvarna WR125 '86 / ex-Suzuki DR800S '90
Avatar
aapo
Viestit: 824
Liittynyt: Ma Tammi 03, 2005 9:18 pm
Pyörä: DR 750 S
Paikkakunta: Espoo

Re: Suzuki DR 800 SR42 1990

Viesti Kirjoittaja aapo »

Mistä hommasit jalkatapit?
-too Big to fail-
Avatar
MKN76
Viestit: 53
Liittynyt: Ma Marras 09, 2009 8:40 pm
Pyörä: Classic Suzuki
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Suzuki DR 800 SR42 1990

Viesti Kirjoittaja MKN76 »

aapo kirjoitti:Mistä hommasit jalkatapit?
Ne on eBay-hankintoja, tuossa näyttäisi olevan samanlaiset:

http://www.ebay.co.uk/itm/W-New-Footres ... 1c40dc28d5

Halpaa kuin saippua :D
Husqvarna WR125 '86 / ex-Suzuki DR800S '90
Hasky510TE
Viestit: 133
Liittynyt: La Elo 10, 2013 8:41 pm
Pyörä: husqvarna

Re: Suzuki DR 800 SR42 1990

Viesti Kirjoittaja Hasky510TE »

Mitä tälle marlboro mopolle nykyään kuuluu??
jarno78
Viestit: 1666
Liittynyt: Ke Syys 08, 2010 6:21 pm
Pyörä: kawasaakeli kle ja Suzuki DR 125
Paikkakunta: Kellokoski

Re: Suzuki DR 800 SR42 1990

Viesti Kirjoittaja jarno78 »

Leveemmät jalkatapit ois mullakin hankinnassa mut syssymmällä :D
Yksinäinen Susi
Vastaa Viestiin