Spliten Suzuki DR650 RSE

Täällä voit esitellä oman rakennusprojektisi ja kadehtia muiden projekteja.

Valvoja: Moderaattorit

Splite
Viestit: 222
Liittynyt: To Marras 15, 2012 10:47 pm
Pyörä: Suzuki DR650 RSE
Paikkakunta: Kaarina

Re: Spliten Suzuki DR650 Rse

Viesti Kirjoittaja Splite »

vanhakääpä kirjoitti:Penkki pois, taitaa ollakin vielä.
Tankin peräosasta pultit ja kumit pois.
Hana suljettuna ja letku irti.
Suoraa vetoa taaksepäin ja voi vähän liikutella sivusuunnassa.
Tankissa molemmin puolin hahlot, joihin menee kumit, jotka ovat kiinni rungossa.
Takaisin laittaessani laitan jotain liukastetta kumeihin.
On helpompi työntää paikoilleen.
Kiitoksia neuvoista, täytyy nitkutella se irti jotta saa maalattua sitten paremmin. :)
malandio kirjoitti:Tuo plasti-dip maali näyttäis aika houkuttelevalta myös omaan tohtoriin. Saisi koko pyörän yhden väriseksi, nytten muistuttaa aika paljolti harlekiini väritystä, kun katteissa ja tankissa on kolmea eri väriä :roll:
Oliko sulta kaikista katteista poistettu kaikki tarrat, vai veditkö yli?
Mietin vaan omalta kohdalta, että nuo tarrat tuntu olevan palaneet omiin katteisiin kiinni ja irroittaminen vaatii väkivaltaa...
Juu. Olen aikasemmin kaikki tarrat ottanu irti noista katteista kun tuli korjattua/maalattua tuota toista. Lähtivät melko hyvin, ei vaatinut sen kummempia toimenpiteitä. Mahtaisko tuommoset enempi kiinni olevat saada irti jollain tiivisteen poistoaineella :?: Jollain tällasella;

http://biltema.fi/fi/Autonhoito/Pesu-ja ... aine-3644/

Jos jättää tarrat alle niin vaatii varmaan melko paksun kerroksen ettei niiden rajat näy siinä pinnassa.
vanhakääpä
Viestit: 496
Liittynyt: Ma Joulu 05, 2011 3:32 pm
Pyörä: suzuki

Re: Spliten Suzuki DR650 Rse

Viesti Kirjoittaja vanhakääpä »

Kokeile hiustenkuivaajalla tai kuumailmapuhaltimella.
Autoliikkeissä käyttävät kuumavesipainepesuria.

Tuohon tankin irroittamiseen vielä.
Katteen 4 ruuvia myös irti.
Splite
Viestit: 222
Liittynyt: To Marras 15, 2012 10:47 pm
Pyörä: Suzuki DR650 RSE
Paikkakunta: Kaarina

Re: Spliten Suzuki DR650 Rse

Viesti Kirjoittaja Splite »

vanhakääpä kirjoitti: ...Tuohon tankin irroittamiseen vielä.
Katteen 4 ruuvia myös irti.
Ne onkin varmaan jo irti kun multa on tällähetkellä kaikki katteet siitä irti. Eli nyt vaan tarvii ottaa tosta penkin alta nuo pultit ja kumit pois sekä tuo bensaletku. :)

Tänään oli vähän muuta puuhaa joten jäi tuo homma taka-alalle nyt tämän päivän ajaksi, mutta muutama kysymys tuli mieleen;

-Onko tuo jarrunesteiden vaihto hankala homma tehdä? Vaihdan kuitenkin, ainakin taakse, jarrupalat tämän huollon yhteydessä niin ajattelin et pitäiskö nuo nesteetkin vaihtaa kun en tiedä millon on viimeksi vaihdettu.. :roll:

-Onko tuolla tasapainoakselin ketjulla jotain km määrää minkä välein kannattais kiristää? Tiedän, että vuosi sitten on kiristetty eikä ainakaan käynti ole muuttunut tässä välissä mitenkään epätasaisemmaksi.

-Mitenkäs etuiskarit ja niiden huolto?


Jos kohtapuoliin tulis tilatut jarrupalat ym muut hilppeet niin pääsis niitä vaihteleen.. 8)
vanhakääpä
Viestit: 496
Liittynyt: Ma Joulu 05, 2011 3:32 pm
Pyörä: suzuki

Re: Spliten Suzuki DR650 Rse

Viesti Kirjoittaja vanhakääpä »

Tasapainoakselin tark. väli 6000km.
Kyllä ne iskarin öljyt kannattaa vaihtaa.
Kokeile onko niissä "klappia".
Jos on, niin ota irti pyörästä ja pura.
Tilaa kuitenkin ennen purkua tarvittavat osat.
Minä vaihdan jarrunesteet alakautta täyttämällä.
Jos tarvis, niin soita; tulen kyllä käymään.
Splite
Viestit: 222
Liittynyt: To Marras 15, 2012 10:47 pm
Pyörä: Suzuki DR650 RSE
Paikkakunta: Kaarina

Re: Spliten Suzuki DR650 Rse

Viesti Kirjoittaja Splite »

vanhakääpä kirjoitti:Tasapainoakselin tark. väli 6000km.
Kyllä ne iskarin öljyt kannattaa vaihtaa.
Kokeile onko niissä "klappia".
Jos on, niin ota irti pyörästä ja pura.
Tilaa kuitenkin ennen purkua tarvittavat osat.
Minä vaihdan jarrunesteet alakautta täyttämällä.
Jos tarvis, niin soita; tulen kyllä käymään.
Kiitoksia vastauksesta!

Mitä noita korjauksia/huoltojuttuja olen ylös kilometreineen laittanut niin alkaa tulemaan tuo 6000km täyteen viimesestä tarkistuksesta eli täytyy varmaan se poski sitten availla. Samalla jos vaihtas sitten tiivisteen jos vanha näyttää kärsineeltä. Vauhtipyörää ei taida tarvita sentään irrottaa tuon tarkistamiseksi/kiristämiseksi mikäli oikein muistan.. :?:

Tuo jarrunesteiden ja etuiskareiden huolto onkin sitten täysin uutta meikäläiselle eli siinä mahdollisesti apu on tervetullutta. Mutta täytyy sitä katsella hieman tuonnempana, koitan nuo muut jutut hoitaa kuntoon ensin ja sitten katsotaan mitä tarvitaan ja millon kerkeen tilaamaan/hakemaan osat ja millon kukkaro antaa myöden :lol:
vanhakääpä
Viestit: 496
Liittynyt: Ma Joulu 05, 2011 3:32 pm
Pyörä: suzuki

Re: Spliten Suzuki DR650 Rse

Viesti Kirjoittaja vanhakääpä »

Eipä tarvinnut irroittaa vauhtipyörää.
Splite
Viestit: 222
Liittynyt: To Marras 15, 2012 10:47 pm
Pyörä: Suzuki DR650 RSE
Paikkakunta: Kaarina

Re: Spliten Suzuki DR650 Rse

Viesti Kirjoittaja Splite »

vanhakääpä kirjoitti:Eipä tarvinnut irroittaa vauhtipyörää.
Näin muistelinkin. :)

Tänään ei paljon saatu aikaseks muuta kun uus maalikerros katteisiin ja tankki sai värin kans pintaan.
Ei tullu ihan niin tasasta kun viime kerralla kun ilmeisesti tuota saa ruiskuttaa melko paljon, että saa ihan tasasen pinnan.
Vaan eipä tuommonen pieni appelsiinipinta ketään häiritse, etenkin kun on tällasesta pyörästä kyse johon jälkiä tulee satavarmaan :lol: Eikä tuota kaukaa edes huomaa..

Kuvaa;
Kuva Kuva
Kuva Kuva

Tietäiskö muuten joku miten tuommosen tankinkorkin lukon sais korjattua tai saako ollenkaan? Joko tuo on jämähtänyt jumiin ja en ole vielä saanut auki tai sitten se vaan on hajalla kun ei saa lukkoon.. :?
Kuva

Pyörä näyttää kyllä siltä, että tuleeko tästä valmista koskaan :lol:

Kuva
Splite
Viestit: 222
Liittynyt: To Marras 15, 2012 10:47 pm
Pyörä: Suzuki DR650 RSE
Paikkakunta: Kaarina

Re: Spliten Suzuki DR650 Rse

Viesti Kirjoittaja Splite »

Noniin tänään taas vähän puuhailtu eli vähän mitä tuli duunailtua;

Alkuun korjasin tuon putken lämpösuojan toisen kiinnikkeen kierteet kun rupes jo aikoja sitten vinoilemaan.
Äkäsesti kierretapilla uudet ja jopa onnistui.
Nyt on lämpösuoja taas kummallakin pultilla kiinni vaikka kyllä se yhdelläkin mukana pysy. :)
Samalla tuli vaihdettua tuo pakoputken tiiviste kun jäi viimevuonna vaihtamatta. Ainakin äänet mielestäni muuttui hiukan,
ei kuulu niin paljon säröääniä edestäpäin tuon tiivisteen vaihdon jälkeen. Oli muuten melko tiukassa se vanha tiiviste.. :?

Kuva Kuva Kuva

Käytin pyörän myös ulkona ja annoin käydä hetken, että sai öljyt juoksevammaksi kun availin tuon posken tänään.
Vähän ilmettä miltä näyttää nyt mattamustana. Kahvasuojatkin on dipattu ja asennettu ja talliin vietäessä tapahtukin jotain hämärää.
Eli kun tuli ajettua se muutama metri niin lopussa kun laitoin pyörän takasin talliin, vapaalle ja vapaalta ykkösen päälle = koko pyörä sammui :shock:
Jotenkin tuo kytkin kahva jäykistyi melkosesti kun vaihdoin nuo alkuperäset kahvasuojat, jotka tulee kiinni samaan pulttiin millä jarru/kytkinkahva on...
Pitää vissiin säätää vähän, kun tuntus että vaihtaessa ei olisi kytkin ollu kunnolla pohjassa.. Ja tosiaan ennen kahvasuojien rävellystä ei ollut tuota ongelmaa eli tarvii varmaan säätöä vaan.:

Kuva Kuva
Kuva


Saas nähdä miltä näyttää kesän jälkeen :lol:

Tuli tosissaan tuon tasanpainoakselin ketjun kiristyksen takia avattua tuo poski taas ja
samalla ajattelin tuon tiivisteen vaihtaa. Tälläkertaa mukavana yllätyksenä ettei ollut metallisilppua vastassa niinkuin viimekerralla :D
Ohessa myös erittäin luovaa tyyliä miten muistetaan mihin mikäkin pultti kuuluu :lol:

Kuva Kuva Kuva

Tavaratkin saapuivat tänään, en kerennyt vielä asentelemaan tosin..

Kuva



Muutama kysymys;
-Tarviiko tolle ilmasuodattimelle kenties tehdä jotain öljykäsittelyä ennen käyttöä?
-Onkos noissa jarrupalojen asennuksessa jotain tärkeetä muistettavaa?


Tänäänkin tuli parit prätkät vastaan kun ajelin autolla kotiinpäin... kyllä vähän kuumottas itteäkin päästä ajelemaan, mutta ei kait tässä kiire kun nyt lupaavat takatalvea :lol:
Jarno
Viestit: 2642
Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 2:39 pm
Pyörä: KTM 640 Adv R
Paikkakunta: Piikkiö
Viesti:

Re: Spliten Suzuki DR650 Rse

Viesti Kirjoittaja Jarno »

Jos tuo uusi suodatin on öljytön ja puhdas niin kyllä, käsittely vaahtomuovisuodattimelle tarkoitetulla ilmansuodatinöljyllä ennen käyttöä!
Splite
Viestit: 222
Liittynyt: To Marras 15, 2012 10:47 pm
Pyörä: Suzuki DR650 RSE
Paikkakunta: Kaarina

Re: Spliten Suzuki DR650 Rse

Viesti Kirjoittaja Splite »

Jarno kirjoitti:Jos tuo uusi suodatin on öljytön ja puhdas niin kyllä, käsittely vaahtomuovisuodattimelle tarkoitetulla ilmansuodatinöljyllä ennen käyttöä!
Se on kauppareissu siis :D
Avatar
Ari
Viestit: 497
Liittynyt: Ke Loka 08, 2008 1:58 pm
Pyörä: Helkama
Paikkakunta: Turku

Re: Spliten Suzuki DR650 Rse

Viesti Kirjoittaja Ari »

Musta Plasti dippi oli Puljusta ja parista muustakin putiikista loppu, joten Spliten neuvosta kävin hakemassa Biltemasta vastaavaa kumimaalia. Gessun tankin sivumuovit sumuttelin eilen. Spraypullosta tuli tasaisen sumun lisäksi isoja pisaroita ja pinta näytti ruiskuttaessa huonolta, mutta tasottui hyvin kuivuessaan. Lopputulos on hyvä. Yksi pullo riitti juuri noihin sivumuoveihin. Kestävyydestä ei vielä osaa sanoa mitään, mutta helppo homma toi maalaaminen oli, joten homman voi tehdä vaikka kerran vuodessa.
Lisäksi tuli mieleen, että koneen etuosan, johon gessun etupyörä heittää kurat, voisi suojata läpinäkyvällä kumimaalilla.
Kotimainen Maston on nyt keväällä aloittanut myös kumimaalin myynnin. On vähän halvempaa, 15 eur pullo, mutta en sitä lähikaupoista löytänyt.
Avatar
Ari
Viestit: 497
Liittynyt: Ke Loka 08, 2008 1:58 pm
Pyörä: Helkama
Paikkakunta: Turku

Re: Spliten Suzuki DR650 Rse

Viesti Kirjoittaja Ari »

Tuon näköistä tuli Bilteman kumimaalilla.
Liitteet
image.jpg
image.jpg
Splite
Viestit: 222
Liittynyt: To Marras 15, 2012 10:47 pm
Pyörä: Suzuki DR650 RSE
Paikkakunta: Kaarina

Re: Spliten Suzuki DR650 Rse

Viesti Kirjoittaja Splite »

Ari kirjoitti:Musta Plasti dippi oli Puljusta ja parista muustakin putiikista loppu, joten Spliten neuvosta kävin hakemassa Biltemasta vastaavaa kumimaalia. Gessun tankin sivumuovit sumuttelin eilen. Spraypullosta tuli tasaisen sumun lisäksi isoja pisaroita ja pinta näytti ruiskuttaessa huonolta, mutta tasottui hyvin kuivuessaan. Lopputulos on hyvä. Yksi pullo riitti juuri noihin sivumuoveihin. Kestävyydestä ei vielä osaa sanoa mitään, mutta helppo homma toi maalaaminen oli, joten homman voi tehdä vaikka kerran vuodessa.
Lisäksi tuli mieleen, että koneen etuosan, johon gessun etupyörä heittää kurat, voisi suojata läpinäkyvällä kumimaalilla.
Kotimainen Maston on nyt keväällä aloittanut myös kumimaalin myynnin. On vähän halvempaa, 15 eur pullo, mutta en sitä lähikaupoista löytänyt.
Juu tuo plasti dip näytti kans pahalta ruiskuttaessa, mutta tasottui myös hyvin. Hyvä tietää, että mastoniltakin on tuota samaa, täytyy kokeilla jos osuu kohdalle joku päivä. :)
Ari kirjoitti:Tuon näköistä tuli Bilteman kumimaalilla.
Hyvältä näyttää kyllä! 8) Tuo on myös hyvä tietää, että bilteman maali toimii yhtä hyvin kuin tuo orginaali plasti dip. Ei tarvitte sitten tilailla välttämättä enää tästä lähtien. Ja biltemassa tais olla mustaa, valkosta ja tosiaan sitä läpinäkyvääkin. :)

Kiitti kuvista/tiedosta, nyt sitten tietää tuosta bilteman versiostakin!
Splite
Viestit: 222
Liittynyt: To Marras 15, 2012 10:47 pm
Pyörä: Suzuki DR650 RSE
Paikkakunta: Kaarina

Re: Spliten Suzuki DR650 Rse

Viesti Kirjoittaja Splite »

Tänään ei paljon tapahtunut kun ei töiden jälkeen jaksanut tehdä mitään suurempaa..

Tasapainoakselin kireyden tarkastin + kiristin ketjun sekä samalla vaihdoin posken tiivisteen uuteen. Plus yleistä katselmusta ettei ole suurempia
roskia koneen sisällä tai muuta..
Sitten öljypropun pohjan putsaus shaissesta, samoin sen ritilän joka siellä sijaitsee. Kaikki takasin kiinni puhdistuksen jälkeen
ja uusi suodatin sekä uutta ölppää sisään. Tämän jälkeen hetken käytin pyörää, että näin onnistuinko tiivisteen vaihdossa vai valuuko kaikki lattialle.
Ei ainakaan näyttänyt vuotavan, että ehkä jopa onnistuin. :D

Koitan laittaa kuvia sitten taas kun kerkeän/jaksan tehdä vähän enemmän jotain. :)

Vielä ainakin täytyy, mitä nyt nopsaan mieleen tuli:

-Ilmasuodattimen tarkastus / vaihto uuteen
-Katteiden takasin laittoa lopussa
-Jarrunesteiden / jarrupalojen vaihto
-Etuiskareiden tarkistus
-Kaikinpuolin yleistä tsekkailua ja puhdistusta
-Takaiskarin alapään kiinnityksen laakereiden mahdollinen putsaus / rasvaus
-Etupään sähköjen tarkastus
-Eturengaskin pitäs vaihtaa
-Penkin päällisen vaihto
Splite
Viestit: 222
Liittynyt: To Marras 15, 2012 10:47 pm
Pyörä: Suzuki DR650 RSE
Paikkakunta: Kaarina

Re: Spliten Suzuki DR650 Rse

Viesti Kirjoittaja Splite »

Muutama kysymys liittyen noihin jarruihin ja iskareihin;

-Mitä öljyä tuonne iskareihin tarvitaan jos öljyt vaihtaa?
-Onko DOT 4 jarruneste sopivaa tähän pyörään? Manuaalin mukaan on..

Jarruneste

Tuota haen jarruihin sitten jos on sopivaa

Löyty suuntaa näyttävää videotakin tuubista iskareiden öljyvaihdosta:

http://www.youtube.com/watch?v=oBy3sGzm9AQ
Vastaa Viestiin