Spliten Suzuki DR650 RSE
Valvoja: Moderaattorit
- t.t.tammi
- Viestit: 2236
- Liittynyt: Ke Kesä 13, 2007 10:22 pm
- Pyörä: Pan European 1991
- Paikkakunta: paimio
- Viesti:
Re: Spliten Suzuki DR650 Rse
Kai sitä vannetta voi vähän jollain kumivasaralla takoo jos silmää häirittee, muuten vaa raakaa ajoa.
Pinnojen kireyden tietty voi tarkistaa.
Symotic otti jotain 100-200€ ku vaihtoivat uuden kehän.
Pinnojen kireyden tietty voi tarkistaa.
Symotic otti jotain 100-200€ ku vaihtoivat uuden kehän.
-
- Viestit: 222
- Liittynyt: To Marras 15, 2012 10:47 pm
- Pyörä: Suzuki DR650 RSE
- Paikkakunta: Kaarina
Re: Spliten Suzuki DR650 Rse
Juu näkyminen on tosiaan aina plussaa kyllä, mutta ajattelin silti vaihtaa kaikki vilkut varmaan ledeihin mahdollisesti jossain välissä Jep koitin itsekin tehdä mahdollisimman hyvät liitokset ja suojata kosteudelta kun kerran johdot kulkevat tuolla "lokarissa" kaiken veden ja hiekan joukossa. Näyttäs ainakin toimivan vielämalandio kirjoitti:Tuo näkyminen on ihan positiivista aina liikenteessä
Itse olen kans huomannut että nuo sähköihin koskeminen kannattaa tehdä ajatuksella, jos haluaa että ne valot ja yms toimii pitempään kuin pari kk kerrallaan. Etenkin jos harrastaa kulkineen uittamista esim suonsilmissä...
Seuraavaksi voitkin alkaa vääntelee putkesta häkkiä motin ympärille
Eikös tommosia suojarautoja ole saatavilla ihan valmiinakin setteinä? Tosin maksaa melkosesti vissiin.. Tällä hetkellä oikeen ole mahdollisuutta tehdä itse tuommosia. Saati taitoa
Taidan olla tekemättä mitään tuolle vanteelle, Jarnon kanssa yksi päivä katseltiin ja ei pitäs haitata mitenkään ajoa. Ei ainakaan röykytä sen enempää. Ja tosiaan tuokin vekki ollut jo ennen meikäläistä. Nyt tuli vaan huomattua kun vanne oli tietyssä kulmassa ja satuin vilkasemaan. Onneks oli vanhoja kuvia joista näky tuo vekki.
Kiitoksia neuvoista kumminkin, pidän mielessä!
-
- Viestit: 222
- Liittynyt: To Marras 15, 2012 10:47 pm
- Pyörä: Suzuki DR650 RSE
- Paikkakunta: Kaarina
Re: Spliten Suzuki DR650 Rse
Jotain tännekin pitkästä aikaa; lähinnä erään ongelman selvittelyä (yllätys)
Eli, tuossa taannoin vaihdoin taakse alkuperäset vilkut, koska oikea takavilkku pimeni yhtäkkiä. Polttimo oli kunnossa ja johtojakin mittailin mutten saanut selville vikaa. Orkkisvilkut kiinni ja homma toimis kuin junan vessa. VAAN tuossa muutama päivä sitten huomasin, että nyt on taas oikee takavilkku pimeenä. Polttimo on ehjä, johdot näyttäs olevan kiinni kun tänään tarkastin..
Voihan olla, että joku johto siellä kusee, mutta en kerennyt syventymään tänään siihen sen enempää. Onkos jollain jotain ideaa mikä tuommosen tempun voisi tehdä jos ei olekkaan johdoista kiinni?
Tämmönen vilkku ja vähän, miten on johtoja laitettu:
Eli kun viimeksi rävelsin noita vilkunjohtoja, laitoin johdot liittimillä yhteen ja sitte vielä kutistesukka päälle suojaamaan shaisselta/kosteudelta. Tie sitte olenko tehny ihan väärin...
--------------------------------------------------------
Hyvin on muuten vanhasta lattiamatosta tehty "kuraläppä" pelannut ja tänäänki se tuli huomattua :
Hyvin on iskari pysyny suht puhtaana sen ansiosta.
Eli, tuossa taannoin vaihdoin taakse alkuperäset vilkut, koska oikea takavilkku pimeni yhtäkkiä. Polttimo oli kunnossa ja johtojakin mittailin mutten saanut selville vikaa. Orkkisvilkut kiinni ja homma toimis kuin junan vessa. VAAN tuossa muutama päivä sitten huomasin, että nyt on taas oikee takavilkku pimeenä. Polttimo on ehjä, johdot näyttäs olevan kiinni kun tänään tarkastin..
Voihan olla, että joku johto siellä kusee, mutta en kerennyt syventymään tänään siihen sen enempää. Onkos jollain jotain ideaa mikä tuommosen tempun voisi tehdä jos ei olekkaan johdoista kiinni?
Tämmönen vilkku ja vähän, miten on johtoja laitettu:
Eli kun viimeksi rävelsin noita vilkunjohtoja, laitoin johdot liittimillä yhteen ja sitte vielä kutistesukka päälle suojaamaan shaisselta/kosteudelta. Tie sitte olenko tehny ihan väärin...
--------------------------------------------------------
Hyvin on muuten vanhasta lattiamatosta tehty "kuraläppä" pelannut ja tänäänki se tuli huomattua :
Hyvin on iskari pysyny suht puhtaana sen ansiosta.
-
- Viestit: 222
- Liittynyt: To Marras 15, 2012 10:47 pm
- Pyörä: Suzuki DR650 RSE
- Paikkakunta: Kaarina
Re: Spliten Suzuki DR650 Rse
Noniin nyt on polkastu "talvihuolto" käyntiin, vaikkakin ajokelejä tässä on jo piisannut hieman aikaistuneen kevään takia. Mutta ollut muita kiireitä, joten nyt vasta pääsin alottamaan. Jarrupalaa ja suodatinta tilattu ja on tulossa pääsee sitten niitä vaihtelemaan muunmuassa..
Pientä listaa siitä mitä aion tehdä mm;
-Startin purku ja puhdistus
-Öljyn- ja suodattimen vaihto
-Ilmansuodattimen vaihto
-Yleistä puhdistusta joka puolelta
-Sähköjen selvittelyä lähinnä tuon vilkkuprobleeman takia..
-Katteiden laitto
-Penkin värin vaihto jos vihdoin sais aikaseks ja ton retroharmaan veke
-Eturenkaan vaihto uuteen
-Ketjujen ja rattaiden tarkastus, ei tarvi vaihdella kun viime ajokauden lopulla vaihdettu.
-Mittaristonvaijerin paremmin laittelu.
-Iskarin alapään kiinnityslaakereiden puhdistus ja rasvaus
-Kaikenlaista rasvausta ja puhdistusta yleisesti.
-Jarrunesteiden vaihto mahdollisesti
Saa toki kertoa jos tulee jotain kannattavia huoltotarkistuksia mieleen niin pistän muistiin Niin ja tuosta jarrunesteiden vaihdosta ei ole kokemusta, joten onko paha homma tehdä?
Kysymys; Purkaessa startin koneesta huomasin, että öljy oli valkoista? Mistäpä tämä johtuu? Ei mitään ongelmaa ole ilmennyt käynnissä tai ajossa joten hieman outoa. Jostain luin että kylmä ilma + kondenssivesi aiheuttaisi tämän ja pitäisi vähän pidemmän ajon jälkeen kadota?
Laitan kuvia lisää tänään myöhemmin koko rojektista.. To be continued
Pientä listaa siitä mitä aion tehdä mm;
-Startin purku ja puhdistus
-Öljyn- ja suodattimen vaihto
-Ilmansuodattimen vaihto
-Yleistä puhdistusta joka puolelta
-Sähköjen selvittelyä lähinnä tuon vilkkuprobleeman takia..
-Katteiden laitto
-Penkin värin vaihto jos vihdoin sais aikaseks ja ton retroharmaan veke
-Eturenkaan vaihto uuteen
-Ketjujen ja rattaiden tarkastus, ei tarvi vaihdella kun viime ajokauden lopulla vaihdettu.
-Mittaristonvaijerin paremmin laittelu.
-Iskarin alapään kiinnityslaakereiden puhdistus ja rasvaus
-Kaikenlaista rasvausta ja puhdistusta yleisesti.
-Jarrunesteiden vaihto mahdollisesti
Saa toki kertoa jos tulee jotain kannattavia huoltotarkistuksia mieleen niin pistän muistiin Niin ja tuosta jarrunesteiden vaihdosta ei ole kokemusta, joten onko paha homma tehdä?
Kysymys; Purkaessa startin koneesta huomasin, että öljy oli valkoista? Mistäpä tämä johtuu? Ei mitään ongelmaa ole ilmennyt käynnissä tai ajossa joten hieman outoa. Jostain luin että kylmä ilma + kondenssivesi aiheuttaisi tämän ja pitäisi vähän pidemmän ajon jälkeen kadota?
Laitan kuvia lisää tänään myöhemmin koko rojektista.. To be continued
-
- Viestit: 2642
- Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 2:39 pm
- Pyörä: KTM 640 Adv R
- Paikkakunta: Piikkiö
- Viesti:
Re: Spliten Suzuki DR650 Rse
Juurikin näin, kun dr:n tapauksessa tuskin tarvitsee pelätä että vettä olisi jostain muualta päässyt koneen sisään...Splite kirjoitti: Kysymys; Purkaessa startin koneesta huomasin, että öljy oli valkoista? Mistäpä tämä johtuu? Ei mitään ongelmaa ole ilmennyt käynnissä tai ajossa joten hieman outoa. Jostain luin että kylmä ilma + kondenssivesi aiheuttaisi tämän ja pitäisi vähän pidemmän ajon jälkeen kadota?
-
- Viestit: 222
- Liittynyt: To Marras 15, 2012 10:47 pm
- Pyörä: Suzuki DR650 RSE
- Paikkakunta: Kaarina
Re: Spliten Suzuki DR650 Rse
Näin itsekin päättelin kun kerran on kyse ilmajäähdytteisestä masiinasta. Mutta halusin vielä varmistaa kuitenkinJarno kirjoitti:Juurikin näin, kun dr:n tapauksessa tuskin tarvitsee pelätä että vettä olisi jostain muualta päässyt koneen sisään...Splite kirjoitti: Kysymys; Purkaessa startin koneesta huomasin, että öljy oli valkoista? Mistäpä tämä johtuu? Ei mitään ongelmaa ole ilmennyt käynnissä tai ajossa joten hieman outoa. Jostain luin että kylmä ilma + kondenssivesi aiheuttaisi tämän ja pitäisi vähän pidemmän ajon jälkeen kadota?
Vähän lisää kuvia tän päiväsestä, ei mitään ihmeellistä mutta pistän nyt kuitenkin;
Eli alotin ihan ekana startin irrotuksella, että saa sitten lihoiksi pöydälle ja puhdistettua kunnolla. Sitä varten tottakai piti ottaa tuo nokkaketjun kiristin irti, tietäen kuin ihana homma se on laittaa takasin Sitten tarkotus selvittää noita sähköjä kun justiin syksyllä laittelin liitoksia kuntoon ja nyt alko toinen takavilkku kusemaan taas. Kostealla ilmalla toimii kun viimeksi kokeilin Ja etuvilkku pelaa eli rele on kunnossa, mutta joku pikku kontaktihärö siellä lienee..
^ tuostakin startin kuvasta huomaa tuon öljyn mielenkiintosen värin.. Kannattaako tällasessa isommassa huollossa availla tuota poskea taas, lähinnä ajatellen jotain tasapainoakselin ketjua/ketjun kireyttä? Mitenkäs nokka-akseli? Olen saanut sen käsityksen, että kun kiristäjä ei ole paikallaan ja pyörä pysyy myös paikallaan niin nokka-akseli ei tarvitse säätöä?
-
- Viestit: 222
- Liittynyt: To Marras 15, 2012 10:47 pm
- Pyörä: Suzuki DR650 RSE
- Paikkakunta: Kaarina
Re: Spliten Suzuki DR650 Rse
Taas on väännetty päivä pyörän parissa, lähinnä vilkkujen sekä muiden johtojen korjausta. Sain vilkun kuntoon ja tein paremmat liitokset mm. takavalon johdoille ja suojasin vielä kutistesukalla kaikelta shaisselta. Jopa vielä toimii kaikki
Tuli myös purettua ja puhdistettua startti sekä tarkistettua nokkaketjun kiristimen toiminta. Molemmat pistettiin myös jo takaisin paikoilleen. Tuo nokkaketjun kiristimen laitto on kyllä taitolaji, mutta tälläkertaa kaverin avustuksella meni yllättävän kivuttomasti.
Tämmösiä perusliitoksia eli johdot yhteen + teippiä tuntuu olevan tää koko pyörä täynnä ja koska näyttävät hieman jo kärsineiltä niin niitä tuli tänäänkin uusittua melkosen monta;
Itte tykkään tehdä tollasia liitoksia, en sitten tiedä onko järkeviä, mutta luulis ainakin pysyvän paremmin kunnossa ja suojassa.
Ja tuo takalokarin ympäryskin tuli hiukka "siistimmäksi" kun ei johdot roiku enää niin paljon lokarin puolella.
Nyt on johdot siistimmin nipussa akun takana olevassa kolossa..
Sitten tuli tosissaan se startti jälleen purettua ja tarkistettua sen kunto.
Ihan kunnossa näytti olevan ja hiiliäkin jäljellä niin suoritin ihan perus puhdistuksen sille ja laitoin testauksen jälkeen takasin kiinni pyörään. Ainakin lähti pyörä vielä käyntiin, joten ehkä se jopa toimii
Ajattelin sutasta koko pyörän mattamustaksi pitkän harkinnan jälkeen Plasti Dip -nimisellä kumimaalilla,
lähinnä sen takia että tuo maali pitäs olla helposti pois "revittävää" ja siksi, että tuo korjaamani kate missä on mattamustaa, näyttää niin pirun hyvältä siitä kohti
Sain maalit tänään ja katsotaan kuinka pitkälle noilla mennään, jos loppuu kesken niin hommataan lisää. Muutama photo mihin kokeilin kyseistä ainetta;
Lisäks kaikkee muuta pientä tuli samalla duunailtua, osaa irti -> puhistus ja takasin kiinni meiningillä.
Tuli tuo ilmansuodattimen koteloon tehty reikäkin tukittua paremmin, maalasin sen peitelevyn ja pistin sikafleksillä kiinni.
En ymmärrä minkä takia siihen on edellisistä omistajista joku tehnyt reiän..
Kannattaako muuten tasapainoakselin ketjun kireys tarkistaa myös ? Vaatii sitten tuon posken irrotuksen, lähinnä siksi kyselen. Muistaakseni vuosi sitten on kiristetty...
Vielä on hommaa jälellä vaikka ajokelit on jo saapuneet tänne, mutta kyllä se tästä. Neuvoja ja ideoita otetaan vastaan, mikäli mieleen juolahtaa jotain
Btw, tietääks joku mitenkä nuo DR:n alkuperäset kahvasuojat tulee kiinni?
Tuli myös purettua ja puhdistettua startti sekä tarkistettua nokkaketjun kiristimen toiminta. Molemmat pistettiin myös jo takaisin paikoilleen. Tuo nokkaketjun kiristimen laitto on kyllä taitolaji, mutta tälläkertaa kaverin avustuksella meni yllättävän kivuttomasti.
Tämmösiä perusliitoksia eli johdot yhteen + teippiä tuntuu olevan tää koko pyörä täynnä ja koska näyttävät hieman jo kärsineiltä niin niitä tuli tänäänkin uusittua melkosen monta;
Itte tykkään tehdä tollasia liitoksia, en sitten tiedä onko järkeviä, mutta luulis ainakin pysyvän paremmin kunnossa ja suojassa.
Ja tuo takalokarin ympäryskin tuli hiukka "siistimmäksi" kun ei johdot roiku enää niin paljon lokarin puolella.
Nyt on johdot siistimmin nipussa akun takana olevassa kolossa..
Sitten tuli tosissaan se startti jälleen purettua ja tarkistettua sen kunto.
Ihan kunnossa näytti olevan ja hiiliäkin jäljellä niin suoritin ihan perus puhdistuksen sille ja laitoin testauksen jälkeen takasin kiinni pyörään. Ainakin lähti pyörä vielä käyntiin, joten ehkä se jopa toimii
Ajattelin sutasta koko pyörän mattamustaksi pitkän harkinnan jälkeen Plasti Dip -nimisellä kumimaalilla,
lähinnä sen takia että tuo maali pitäs olla helposti pois "revittävää" ja siksi, että tuo korjaamani kate missä on mattamustaa, näyttää niin pirun hyvältä siitä kohti
Sain maalit tänään ja katsotaan kuinka pitkälle noilla mennään, jos loppuu kesken niin hommataan lisää. Muutama photo mihin kokeilin kyseistä ainetta;
Lisäks kaikkee muuta pientä tuli samalla duunailtua, osaa irti -> puhistus ja takasin kiinni meiningillä.
Tuli tuo ilmansuodattimen koteloon tehty reikäkin tukittua paremmin, maalasin sen peitelevyn ja pistin sikafleksillä kiinni.
En ymmärrä minkä takia siihen on edellisistä omistajista joku tehnyt reiän..
Kannattaako muuten tasapainoakselin ketjun kireys tarkistaa myös ? Vaatii sitten tuon posken irrotuksen, lähinnä siksi kyselen. Muistaakseni vuosi sitten on kiristetty...
Vielä on hommaa jälellä vaikka ajokelit on jo saapuneet tänne, mutta kyllä se tästä. Neuvoja ja ideoita otetaan vastaan, mikäli mieleen juolahtaa jotain
Btw, tietääks joku mitenkä nuo DR:n alkuperäset kahvasuojat tulee kiinni?
Re: Spliten Suzuki DR650 Rse
Edellinen omistaja on todennäköisesti yrittänyt "parantaa" Dr:issä ilmenevää lievää nuhaisuutta suoravetokaasarilla ja muilla kepulikonsteilla.Splite kirjoitti: En ymmärrä minkä takia siihen on edellisistä omistajista joku tehnyt reiän..
Entiset: Sukuki Gt 125-75,Kawasaki Kx-250 -79,Machless G80-61,
Nykyiset:ikiprojekti Douglass MK5-52, Suzuki Dr650-90, Ktm Lc4-05
Nykyiset:ikiprojekti Douglass MK5-52, Suzuki Dr650-90, Ktm Lc4-05
-
- Viestit: 222
- Liittynyt: To Marras 15, 2012 10:47 pm
- Pyörä: Suzuki DR650 RSE
- Paikkakunta: Kaarina
Re: Spliten Suzuki DR650 Rse
Jotain sellasta varmaan, tosin kun tuo läppä nyt lähtee irti, niinkuin kerran kävi, niin koko pyörä meinaa sammua.kodova kirjoitti:Edellinen omistaja on todennäköisesti yrittänyt "parantaa" Dr:issä ilmenevää lievää nuhaisuutta suoravetokaasarilla ja muilla kepulikonsteilla.Splite kirjoitti: En ymmärrä minkä takia siihen on edellisistä omistajista joku tehnyt reiän..
-
- Viestit: 2004
- Liittynyt: La Huhti 07, 2007 10:04 pm
- Pyörä: 900ss elefant+fe 501 Husaberg +TE610
- Paikkakunta: jokela
Re: Spliten Suzuki DR650 Rse
siinä yksi suoravedon ja cv kaasarien eroista... noi kalvomallit on melko tarkkoja olosuhteista joihin ne on säädetty.
-
- Viestit: 222
- Liittynyt: To Marras 15, 2012 10:47 pm
- Pyörä: Suzuki DR650 RSE
- Paikkakunta: Kaarina
Re: Spliten Suzuki DR650 Rse
Tänään duunailin enemmäkseen katteita kuntoon, tuli siinä jotain ohessa muutakin pientä tehtyä.
Nyt on kaikki katteet maalattu plasti dipillä, tosin bensatankkia en saanut vielä maalattua. Lähinnä mietin että saiskohan sen irti suht kivuttomasti ja sais sen maalattua hiukan helpommin siten.
Hyvältä (ainakin omaan silmään) näyttää katteet tällähetkellä vaikka itse sanonkin.
Melko riittoisaa tavaraa tuo maali, tilasin 2 putelia ja nyt on vasta ensimmäine lopuillaan. Ja sopivan helposti saa tasasta, ei valu kovin helposti, niin pystyy tämmönen amatööriki veteleen suht hyvin.
Muutama kuva miltä katteet näyttää;
Laitoin myös nuo orkkis kahvasuojat paikoilleen, tosin pitäähän neki vielä maalata, mutta tulipa mallailtua miltä näyttävät.
Kaikenlaista pientä purkua oli taas tänään ja tarkistelua, mutta pääpaino oli noissa katteissa tänään.
(huono kuva kahvasuojista tosin...)
Eipä tänään oikeestaan muuta, harjotukset jatkuu huomenna taas.
Nyt on kaikki katteet maalattu plasti dipillä, tosin bensatankkia en saanut vielä maalattua. Lähinnä mietin että saiskohan sen irti suht kivuttomasti ja sais sen maalattua hiukan helpommin siten.
Hyvältä (ainakin omaan silmään) näyttää katteet tällähetkellä vaikka itse sanonkin.
Melko riittoisaa tavaraa tuo maali, tilasin 2 putelia ja nyt on vasta ensimmäine lopuillaan. Ja sopivan helposti saa tasasta, ei valu kovin helposti, niin pystyy tämmönen amatööriki veteleen suht hyvin.
Muutama kuva miltä katteet näyttää;
Laitoin myös nuo orkkis kahvasuojat paikoilleen, tosin pitäähän neki vielä maalata, mutta tulipa mallailtua miltä näyttävät.
Kaikenlaista pientä purkua oli taas tänään ja tarkistelua, mutta pääpaino oli noissa katteissa tänään.
(huono kuva kahvasuojista tosin...)
Eipä tänään oikeestaan muuta, harjotukset jatkuu huomenna taas.
Re: Spliten Suzuki DR650 Rse
Terve,
Mistä ostit tuota Plasti dippiä ? Mielessäni on ollut teipata noita gessun suojamuoveja, mutta toi maali saattaisi olla helpompi ja halvempikin vaihtoehto.
Mistä ostit tuota Plasti dippiä ? Mielessäni on ollut teipata noita gessun suojamuoveja, mutta toi maali saattaisi olla helpompi ja halvempikin vaihtoehto.
-
- Viestit: 222
- Liittynyt: To Marras 15, 2012 10:47 pm
- Pyörä: Suzuki DR650 RSE
- Paikkakunta: Kaarina
Re: Spliten Suzuki DR650 Rse
Moro, Kaverin kanssa tilattiin Puljusta kun sieltä sai halvemmalla. Kuulemma fiksukseltakin saa mutta jotain 33e plo.. Puljussa 20e/kplAri kirjoitti:Terve,
Mistä ostit tuota Plasti dippiä ? Mielessäni on ollut teipata noita gessun suojamuoveja, mutta toi maali saattaisi olla helpompi ja halvempikin vaihtoehto.
http://www.pulju.net/plasti_dip_spray
-
- Viestit: 496
- Liittynyt: Ma Joulu 05, 2011 3:32 pm
- Pyörä: suzuki
Re: Spliten Suzuki DR650 Rse
Penkki pois, taitaa ollakin vielä.
Tankin peräosasta pultit ja kumit pois.
Hana suljettuna ja letku irti.
Suoraa vetoa taaksepäin ja voi vähän liikutella sivusuunnassa.
Tankissa molemmin puolin hahlot, joihin menee kumit, jotka ovat kiinni rungossa.
Takaisin laittaessani laitan jotain liukastetta kumeihin.
On helpompi työntää paikoilleen.
Tankin peräosasta pultit ja kumit pois.
Hana suljettuna ja letku irti.
Suoraa vetoa taaksepäin ja voi vähän liikutella sivusuunnassa.
Tankissa molemmin puolin hahlot, joihin menee kumit, jotka ovat kiinni rungossa.
Takaisin laittaessani laitan jotain liukastetta kumeihin.
On helpompi työntää paikoilleen.
-
- Viestit: 108
- Liittynyt: Ke Kesä 12, 2013 7:04 am
- Pyörä: DR 650 RSE / IC sidecar/ e-cross-bike
- Paikkakunta: Espoo
Re: Spliten Suzuki DR650 Rse
Tuo plasti-dip maali näyttäis aika houkuttelevalta myös omaan tohtoriin. Saisi koko pyörän yhden väriseksi, nytten muistuttaa aika paljolti harlekiini väritystä, kun katteissa ja tankissa on kolmea eri väriä
Oliko sulta kaikista katteista poistettu kaikki tarrat, vai veditkö yli?
Mietin vaan omalta kohdalta, että nuo tarrat tuntu olevan palaneet omiin katteisiin kiinni ja irroittaminen vaatii väkivaltaa...
Oliko sulta kaikista katteista poistettu kaikki tarrat, vai veditkö yli?
Mietin vaan omalta kohdalta, että nuo tarrat tuntu olevan palaneet omiin katteisiin kiinni ja irroittaminen vaatii väkivaltaa...