Spliten Suzuki DR650 RSE

Täällä voit esitellä oman rakennusprojektisi ja kadehtia muiden projekteja.

Valvoja: Moderaattorit

Avatar
t.t.tammi
Viestit: 2236
Liittynyt: Ke Kesä 13, 2007 10:22 pm
Pyörä: Pan European 1991
Paikkakunta: paimio
Viesti:

Re: Spliten Suzuki DR650 Rse

Viesti Kirjoittaja t.t.tammi »

Kai sitä vannetta voi vähän jollain kumivasaralla takoo jos silmää häirittee, muuten vaa raakaa ajoa.
Pinnojen kireyden tietty voi tarkistaa.
Symotic otti jotain 100-200€ ku vaihtoivat uuden kehän.
Teemu Paimiosta
"epäonnistumisen vaara on olemassa kun kyvytön ohjaa halutonta tekeen viratonta hommaa...."
Mopo-/ajelukuvia:Onedrive ja vimeo
Splite
Viestit: 222
Liittynyt: To Marras 15, 2012 10:47 pm
Pyörä: Suzuki DR650 RSE
Paikkakunta: Kaarina

Re: Spliten Suzuki DR650 Rse

Viesti Kirjoittaja Splite »

malandio kirjoitti:Tuo näkyminen on ihan positiivista aina liikenteessä :lol:
Itse olen kans huomannut että nuo sähköihin koskeminen kannattaa tehdä ajatuksella, jos haluaa että ne valot ja yms toimii pitempään kuin pari kk kerrallaan. Etenkin jos harrastaa kulkineen uittamista esim suonsilmissä...
Seuraavaksi voitkin alkaa vääntelee putkesta häkkiä motin ympärille ;)
Juu näkyminen on tosiaan aina plussaa kyllä, mutta ajattelin silti vaihtaa kaikki vilkut varmaan ledeihin mahdollisesti jossain välissä :) Jep koitin itsekin tehdä mahdollisimman hyvät liitokset ja suojata kosteudelta kun kerran johdot kulkevat tuolla "lokarissa" kaiken veden ja hiekan joukossa. Näyttäs ainakin toimivan vielä :D

Eikös tommosia suojarautoja ole saatavilla ihan valmiinakin setteinä? Tosin maksaa melkosesti vissiin.. :lol: Tällä hetkellä oikeen ole mahdollisuutta tehdä itse tuommosia. Saati taitoa :D

Taidan olla tekemättä mitään tuolle vanteelle, Jarnon kanssa yksi päivä katseltiin ja ei pitäs haitata mitenkään ajoa. Ei ainakaan röykytä sen enempää. Ja tosiaan tuokin vekki ollut jo ennen meikäläistä. Nyt tuli vaan huomattua kun vanne oli tietyssä kulmassa ja satuin vilkasemaan. Onneks oli vanhoja kuvia joista näky tuo vekki.

Kiitoksia neuvoista kumminkin, pidän mielessä! :)
Splite
Viestit: 222
Liittynyt: To Marras 15, 2012 10:47 pm
Pyörä: Suzuki DR650 RSE
Paikkakunta: Kaarina

Re: Spliten Suzuki DR650 Rse

Viesti Kirjoittaja Splite »

Jotain tännekin pitkästä aikaa; lähinnä erään ongelman selvittelyä (yllätys) :lol:

Eli, tuossa taannoin vaihdoin taakse alkuperäset vilkut, koska oikea takavilkku pimeni yhtäkkiä. Polttimo oli kunnossa ja johtojakin mittailin mutten saanut selville vikaa. Orkkisvilkut kiinni ja homma toimis kuin junan vessa. VAAN tuossa muutama päivä sitten huomasin, että nyt on taas oikee takavilkku pimeenä. Polttimo on ehjä, johdot näyttäs olevan kiinni kun tänään tarkastin..

Voihan olla, että joku johto siellä kusee, mutta en kerennyt syventymään tänään siihen sen enempää. Onkos jollain jotain ideaa mikä tuommosen tempun voisi tehdä jos ei olekkaan johdoista kiinni? :roll:

Tämmönen vilkku ja vähän, miten on johtoja laitettu:

Kuva Kuva Kuva

Eli kun viimeksi rävelsin noita vilkunjohtoja, laitoin johdot liittimillä yhteen ja sitte vielä kutistesukka päälle suojaamaan shaisselta/kosteudelta. Tie sitte olenko tehny ihan väärin... :D

--------------------------------------------------------

Hyvin on muuten vanhasta lattiamatosta tehty "kuraläppä" pelannut ja tänäänki se tuli huomattua :lol: :

Kuva Kuva

Hyvin on iskari pysyny suht puhtaana sen ansiosta.
Splite
Viestit: 222
Liittynyt: To Marras 15, 2012 10:47 pm
Pyörä: Suzuki DR650 RSE
Paikkakunta: Kaarina

Re: Spliten Suzuki DR650 Rse

Viesti Kirjoittaja Splite »

Noniin nyt on polkastu "talvihuolto" käyntiin, vaikkakin ajokelejä tässä on jo piisannut hieman aikaistuneen kevään takia. Mutta ollut muita kiireitä, joten nyt vasta pääsin alottamaan. Jarrupalaa ja suodatinta tilattu ja on tulossa pääsee sitten niitä vaihtelemaan muunmuassa..

Pientä listaa siitä mitä aion tehdä mm;

-Startin purku ja puhdistus
-Öljyn- ja suodattimen vaihto
-Ilmansuodattimen vaihto
-Yleistä puhdistusta joka puolelta
-Sähköjen selvittelyä lähinnä tuon vilkkuprobleeman takia..
-Katteiden laitto
-Penkin värin vaihto jos vihdoin sais aikaseks ja ton retroharmaan veke
-Eturenkaan vaihto uuteen
-Ketjujen ja rattaiden tarkastus, ei tarvi vaihdella kun viime ajokauden lopulla vaihdettu.
-Mittaristonvaijerin paremmin laittelu.
-Iskarin alapään kiinnityslaakereiden puhdistus ja rasvaus
-Kaikenlaista rasvausta ja puhdistusta yleisesti.
-Jarrunesteiden vaihto mahdollisesti

Saa toki kertoa jos tulee jotain kannattavia huoltotarkistuksia mieleen niin pistän muistiin 8) Niin ja tuosta jarrunesteiden vaihdosta ei ole kokemusta, joten onko paha homma tehdä?

Kysymys; Purkaessa startin koneesta huomasin, että öljy oli valkoista? Mistäpä tämä johtuu? Ei mitään ongelmaa ole ilmennyt käynnissä tai ajossa joten hieman outoa. Jostain luin että kylmä ilma + kondenssivesi aiheuttaisi tämän ja pitäisi vähän pidemmän ajon jälkeen kadota?

Kuva

Kuva

Laitan kuvia lisää tänään myöhemmin koko rojektista.. To be continued
Jarno
Viestit: 2642
Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 2:39 pm
Pyörä: KTM 640 Adv R
Paikkakunta: Piikkiö
Viesti:

Re: Spliten Suzuki DR650 Rse

Viesti Kirjoittaja Jarno »

Splite kirjoitti: Kysymys; Purkaessa startin koneesta huomasin, että öljy oli valkoista? Mistäpä tämä johtuu? Ei mitään ongelmaa ole ilmennyt käynnissä tai ajossa joten hieman outoa. Jostain luin että kylmä ilma + kondenssivesi aiheuttaisi tämän ja pitäisi vähän pidemmän ajon jälkeen kadota?
Juurikin näin, kun dr:n tapauksessa tuskin tarvitsee pelätä että vettä olisi jostain muualta päässyt koneen sisään...
Splite
Viestit: 222
Liittynyt: To Marras 15, 2012 10:47 pm
Pyörä: Suzuki DR650 RSE
Paikkakunta: Kaarina

Re: Spliten Suzuki DR650 Rse

Viesti Kirjoittaja Splite »

Jarno kirjoitti:
Splite kirjoitti: Kysymys; Purkaessa startin koneesta huomasin, että öljy oli valkoista? Mistäpä tämä johtuu? Ei mitään ongelmaa ole ilmennyt käynnissä tai ajossa joten hieman outoa. Jostain luin että kylmä ilma + kondenssivesi aiheuttaisi tämän ja pitäisi vähän pidemmän ajon jälkeen kadota?
Juurikin näin, kun dr:n tapauksessa tuskin tarvitsee pelätä että vettä olisi jostain muualta päässyt koneen sisään...
Näin itsekin päättelin kun kerran on kyse ilmajäähdytteisestä masiinasta. Mutta halusin vielä varmistaa kuitenkin 8)

Vähän lisää kuvia tän päiväsestä, ei mitään ihmeellistä mutta pistän nyt kuitenkin;

Kuva Kuva Kuva Kuva Kuva

Eli alotin ihan ekana startin irrotuksella, että saa sitten lihoiksi pöydälle ja puhdistettua kunnolla. Sitä varten tottakai piti ottaa tuo nokkaketjun kiristin irti, tietäen kuin ihana homma se on laittaa takasin :lol: Sitten tarkotus selvittää noita sähköjä kun justiin syksyllä laittelin liitoksia kuntoon ja nyt alko toinen takavilkku kusemaan taas. Kostealla ilmalla toimii kun viimeksi kokeilin :shock: Ja etuvilkku pelaa eli rele on kunnossa, mutta joku pikku kontaktihärö siellä lienee..

Kuva Kuva

^ tuostakin startin kuvasta huomaa tuon öljyn mielenkiintosen värin.. Kannattaako tällasessa isommassa huollossa availla tuota poskea taas, lähinnä ajatellen jotain tasapainoakselin ketjua/ketjun kireyttä? Mitenkäs nokka-akseli? Olen saanut sen käsityksen, että kun kiristäjä ei ole paikallaan ja pyörä pysyy myös paikallaan niin nokka-akseli ei tarvitse säätöä?
Splite
Viestit: 222
Liittynyt: To Marras 15, 2012 10:47 pm
Pyörä: Suzuki DR650 RSE
Paikkakunta: Kaarina

Re: Spliten Suzuki DR650 Rse

Viesti Kirjoittaja Splite »

Taas on väännetty päivä pyörän parissa, lähinnä vilkkujen sekä muiden johtojen korjausta. Sain vilkun kuntoon ja tein paremmat liitokset mm. takavalon johdoille ja suojasin vielä kutistesukalla kaikelta shaisselta. Jopa vielä toimii kaikki :lol:
Tuli myös purettua ja puhdistettua startti sekä tarkistettua nokkaketjun kiristimen toiminta. Molemmat pistettiin myös jo takaisin paikoilleen. Tuo nokkaketjun kiristimen laitto on kyllä taitolaji, mutta tälläkertaa kaverin avustuksella meni yllättävän kivuttomasti.

Tämmösiä perusliitoksia eli johdot yhteen + teippiä tuntuu olevan tää koko pyörä täynnä ja koska näyttävät hieman jo kärsineiltä niin niitä tuli tänäänkin uusittua melkosen monta;


Kuva Kuva
Kuva Kuva

Itte tykkään tehdä tollasia liitoksia, en sitten tiedä onko järkeviä, mutta luulis ainakin pysyvän paremmin kunnossa ja suojassa. 8)
Ja tuo takalokarin ympäryskin tuli hiukka "siistimmäksi" kun ei johdot roiku enää niin paljon lokarin puolella.
Nyt on johdot siistimmin nipussa akun takana olevassa kolossa..

Sitten tuli tosissaan se startti jälleen purettua ja tarkistettua sen kunto.
Ihan kunnossa näytti olevan ja hiiliäkin jäljellä niin suoritin ihan perus puhdistuksen sille ja laitoin testauksen jälkeen takasin kiinni pyörään. Ainakin lähti pyörä vielä käyntiin, joten ehkä se jopa toimii :lol:

Kuva Kuva
Kuva Kuva

Ajattelin sutasta koko pyörän mattamustaksi pitkän harkinnan jälkeen Plasti Dip -nimisellä kumimaalilla,
lähinnä sen takia että tuo maali pitäs olla helposti pois "revittävää" ja siksi, että tuo korjaamani kate missä on mattamustaa, näyttää niin pirun hyvältä siitä kohti :lol:
Sain maalit tänään ja katsotaan kuinka pitkälle noilla mennään, jos loppuu kesken niin hommataan lisää. Muutama photo mihin kokeilin kyseistä ainetta;

Kuva Kuva

Lisäks kaikkee muuta pientä tuli samalla duunailtua, osaa irti -> puhistus ja takasin kiinni meiningillä.
Tuli tuo ilmansuodattimen koteloon tehty reikäkin tukittua paremmin, maalasin sen peitelevyn ja pistin sikafleksillä kiinni.
En ymmärrä minkä takia siihen on edellisistä omistajista joku tehnyt reiän.. :shock:

Kuva Kuva

Kannattaako muuten tasapainoakselin ketjun kireys tarkistaa myös ? Vaatii sitten tuon posken irrotuksen, lähinnä siksi kyselen. Muistaakseni vuosi sitten on kiristetty... :?:

Vielä on hommaa jälellä vaikka ajokelit on jo saapuneet tänne, mutta kyllä se tästä. Neuvoja ja ideoita otetaan vastaan, mikäli mieleen juolahtaa jotain 8)

Btw, tietääks joku mitenkä nuo DR:n alkuperäset kahvasuojat tulee kiinni?
kodova
Viestit: 243
Liittynyt: Su Loka 24, 2010 8:01 pm
Pyörä: suzuki DR650R -90
Paikkakunta: espoo

Re: Spliten Suzuki DR650 Rse

Viesti Kirjoittaja kodova »

Splite kirjoitti: En ymmärrä minkä takia siihen on edellisistä omistajista joku tehnyt reiän.. :shock:
Edellinen omistaja on todennäköisesti yrittänyt "parantaa" Dr:issä ilmenevää lievää nuhaisuutta suoravetokaasarilla ja muilla kepulikonsteilla. :roll:
Entiset: Sukuki Gt 125-75,Kawasaki Kx-250 -79,Machless G80-61,
Nykyiset:ikiprojekti Douglass MK5-52, Suzuki Dr650-90, Ktm Lc4-05
Splite
Viestit: 222
Liittynyt: To Marras 15, 2012 10:47 pm
Pyörä: Suzuki DR650 RSE
Paikkakunta: Kaarina

Re: Spliten Suzuki DR650 Rse

Viesti Kirjoittaja Splite »

kodova kirjoitti:
Splite kirjoitti: En ymmärrä minkä takia siihen on edellisistä omistajista joku tehnyt reiän.. :shock:
Edellinen omistaja on todennäköisesti yrittänyt "parantaa" Dr:issä ilmenevää lievää nuhaisuutta suoravetokaasarilla ja muilla kepulikonsteilla. :roll:
Jotain sellasta varmaan, tosin kun tuo läppä nyt lähtee irti, niinkuin kerran kävi, niin koko pyörä meinaa sammua. :)
ceevu
Viestit: 2004
Liittynyt: La Huhti 07, 2007 10:04 pm
Pyörä: 900ss elefant+fe 501 Husaberg +TE610
Paikkakunta: jokela

Re: Spliten Suzuki DR650 Rse

Viesti Kirjoittaja ceevu »

siinä yksi suoravedon ja cv kaasarien eroista... noi kalvomallit on melko tarkkoja olosuhteista joihin ne on säädetty.
Splite
Viestit: 222
Liittynyt: To Marras 15, 2012 10:47 pm
Pyörä: Suzuki DR650 RSE
Paikkakunta: Kaarina

Re: Spliten Suzuki DR650 Rse

Viesti Kirjoittaja Splite »

Tänään duunailin enemmäkseen katteita kuntoon, tuli siinä jotain ohessa muutakin pientä tehtyä.

Nyt on kaikki katteet maalattu plasti dipillä, tosin bensatankkia en saanut vielä maalattua. Lähinnä mietin että saiskohan sen irti suht kivuttomasti ja sais sen maalattua hiukan helpommin siten.
Hyvältä (ainakin omaan silmään) näyttää katteet tällähetkellä vaikka itse sanonkin.

Melko riittoisaa tavaraa tuo maali, tilasin 2 putelia ja nyt on vasta ensimmäine lopuillaan. Ja sopivan helposti saa tasasta, ei valu kovin helposti, niin pystyy tämmönen amatööriki veteleen suht hyvin.
Muutama kuva miltä katteet näyttää;

Kuva Kuva
Kuva Kuva

Laitoin myös nuo orkkis kahvasuojat paikoilleen, tosin pitäähän neki vielä maalata, mutta tulipa mallailtua miltä näyttävät.
Kaikenlaista pientä purkua oli taas tänään ja tarkistelua, mutta pääpaino oli noissa katteissa tänään.

Kuva
(huono kuva kahvasuojista tosin...)

Eipä tänään oikeestaan muuta, harjotukset jatkuu huomenna taas. 8)
Avatar
Ari
Viestit: 497
Liittynyt: Ke Loka 08, 2008 1:58 pm
Pyörä: Helkama
Paikkakunta: Turku

Re: Spliten Suzuki DR650 Rse

Viesti Kirjoittaja Ari »

Terve,

Mistä ostit tuota Plasti dippiä ? Mielessäni on ollut teipata noita gessun suojamuoveja, mutta toi maali saattaisi olla helpompi ja halvempikin vaihtoehto.
Splite
Viestit: 222
Liittynyt: To Marras 15, 2012 10:47 pm
Pyörä: Suzuki DR650 RSE
Paikkakunta: Kaarina

Re: Spliten Suzuki DR650 Rse

Viesti Kirjoittaja Splite »

Ari kirjoitti:Terve,

Mistä ostit tuota Plasti dippiä ? Mielessäni on ollut teipata noita gessun suojamuoveja, mutta toi maali saattaisi olla helpompi ja halvempikin vaihtoehto.
Moro, Kaverin kanssa tilattiin Puljusta kun sieltä sai halvemmalla. Kuulemma fiksukseltakin saa mutta jotain 33e plo.. :? Puljussa 20e/kpl

http://www.pulju.net/plasti_dip_spray
vanhakääpä
Viestit: 496
Liittynyt: Ma Joulu 05, 2011 3:32 pm
Pyörä: suzuki

Re: Spliten Suzuki DR650 Rse

Viesti Kirjoittaja vanhakääpä »

Penkki pois, taitaa ollakin vielä.
Tankin peräosasta pultit ja kumit pois.
Hana suljettuna ja letku irti.
Suoraa vetoa taaksepäin ja voi vähän liikutella sivusuunnassa.
Tankissa molemmin puolin hahlot, joihin menee kumit, jotka ovat kiinni rungossa.
Takaisin laittaessani laitan jotain liukastetta kumeihin.
On helpompi työntää paikoilleen.
malandio
Viestit: 108
Liittynyt: Ke Kesä 12, 2013 7:04 am
Pyörä: DR 650 RSE / IC sidecar/ e-cross-bike
Paikkakunta: Espoo

Re: Spliten Suzuki DR650 Rse

Viesti Kirjoittaja malandio »

Tuo plasti-dip maali näyttäis aika houkuttelevalta myös omaan tohtoriin. Saisi koko pyörän yhden väriseksi, nytten muistuttaa aika paljolti harlekiini väritystä, kun katteissa ja tankissa on kolmea eri väriä :roll:
Oliko sulta kaikista katteista poistettu kaikki tarrat, vai veditkö yli?
Mietin vaan omalta kohdalta, että nuo tarrat tuntu olevan palaneet omiin katteisiin kiinni ja irroittaminen vaatii väkivaltaa...
Vastaa Viestiin