skuikka kirjoitti:Juhanalle taannoin yv:tä laitoinkin, että olen tuon kyseisen yksilön kohtuu vauhdikasta elinkaarta yhdessä vaiheessa seuraillut sivusta, monesti myös takaa. Ja useamman kerran kädet öljyssä. Se läksi noilla sätössähköilläkin hyvin käyntiin, mutta potku piti lähteä tasan oikeasta kohdasta.
Tämmöstä joskus kauan sitten kirjoittelin ko mopon käynnistämisestä:
ainaki kaverin -91 darra lähtee yleensä ekalla kun polkaisee ensin siihen puolipuristimen napsahdukseen saakka, sitten vielä noin puoli kammen liikematkaa, ja tämän jälkeen kampi ylös ja potku.
vaikuttaa siltä, että kammen välitys on sen verran pielessä että suoraan napsahduksen jälkeen kammen ylhäältä polkaisu ei pyöräytä konetta seuraavan puristustahdin loppuun.
Minun sadalla kilollani ei ollut mitään toivoa saada tulille jos ei ollut oikea kohta, oikealla tekniikalla taas laakin peli.
Okei, toi selvensi paljon! Oon koittanu silleen että heti kun puristin napsahtaa, kiksi ylös ja reipas polkaisu mutta ei riittänyt. Tietää koittaa tuota kikkaa, lupaili jo aikaisemmin niin toivottavasti lähtisi tuollalailla toimimaan! =)
Kattelin tossa mp-osista taas vähän uusittavia osia pyörään, pikasella vilkaisulla sai lukemiksi 237€ ja risat. Neulalaakereita, pyörän laakereita, akkua yms hilppeitä ja uudet etukatteet. Kallista lystiä...
Bumbbiä tällekkin hommalle. Onkos kukaan sattumoisin nähnyt tuollaista SHC-järjestelmää ennen? Netistä löytyy sekalaista tietoa siittä ja nyt pohdinnassa että mihin tuo säätönuppi kuuluisi sijoittaa.
Nuppiin näyttäisi sopivan jonkinsortin tappi ja itsellä ei ole käryäkään minkänäköinen tuo tappi edes on...
Nakkiz kirjoitti:Bumbbiä tällekkin hommalle. Onkos kukaan sattumoisin nähnyt tuollaista SHC-järjestelmää ennen? Netistä löytyy sekalaista tietoa siittä ja nyt pohdinnassa että mihin tuo säätönuppi kuuluisi sijoittaa.
Nuppiin näyttäisi sopivan jonkinsortin tappi ja itsellä ei ole käryäkään minkänäköinen tuo tappi edes on...
Tais keulan mukana seurata tankokin jossa toi lisätappi sille säätimelle oli. Ja jollen väärin muista oli jarrukahvan puolella toi tappi.
Eiköhän se tuosta jossain kohtaa tokene. Ollut vaan nyt niin kovaa hässäkkää lasten ja opintojen kanssa että ei oo kerenny rukkailemaan. Rahakin olisi hyödyksi!
Tosiaan, kaasaria vaille alkaa olemaan että pääsis käynnistelemään, taitaa jäädä ensitalvelle tuo kunnollinen ehostaminen sitten eli purkuun ja linkun yms laakerit vaihtoon, runko puhallukseen + maalaukseen tankin kera, uudet muovit yms. Värityksiä tässä nyt koittanut suunnitella, samoiten kuin vanne asioita. Käynyt mielessä että ostaisi alkuperäiset navat joihin sitten pinnottaisi 17" kehät ympäri kaupunkiajoa varten.
Itellä lähtee nyt tosi näppärästi käymään, saatto koneremppakin vaikuttaa. Pari polkasua oikeella tekniikalla ni johan lähtee
pinnavanteista itekkin haaveilen. Teet jotain tähän tyyliin orkkis sivumuovit on omalla tavallaan ihan siistit, vähän vanhaa ja vähän uutta ni aikas komeen näyttäs saavan
Juu, tuohon olisi tarkoitus pyrkiä. Huskun takalipalla ja kilventelineellä saadaan perä paljon siromman näköiseksi, uudet orggis takakatteetkaan eivät mahdottomia maksaneet. Tuolta saksanpuolelta saa ainakin todella siistejä tarrasarjoja tähän pyörään vielä kaikenlisäksi. Väritystä oon suunnitellu sen verran että rungoltaan tylsän mustaksi, muovit jää valkoisiksi, oranssi Fatbar tuolta jo löytyykin mustilla raisereilla, oranssit kahvat by Twenty Flex yms... Vanteille olisi kiva tehdä jotain, en tiedä miten tollasissa maalit tuppaa pyssyy.... Mustat kehät + oranssit keskiöt olis aika pop.
Japanilainen hakee tuntumaa kottaraisen värityksistä
Nakkiz kirjoitti:Juu, tuohon olisi tarkoitus pyrkiä. Huskun takalipalla ja kilventelineellä saadaan perä paljon siromman näköiseksi, uudet orggis takakatteetkaan eivät mahdottomia maksaneet. Tuolta saksanpuolelta saa ainakin todella siistejä tarrasarjoja tähän pyörään vielä kaikenlisäksi. Väritystä oon suunnitellu sen verran että rungoltaan tylsän mustaksi, muovit jää valkoisiksi, oranssi Fatbar tuolta jo löytyykin mustilla raisereilla, oranssit kahvat by Twenty Flex yms... Vanteille olisi kiva tehdä jotain, en tiedä miten tollasissa maalit tuppaa pyssyy.... Mustat kehät + oranssit keskiöt olis aika pop.
Japanilainen hakee tuntumaa kottaraisen värityksistä
Suosittelen ennemmin Suzuki Rm-z perää tai pitää tuon orkkiksen. Itellä oli Huskin perä ja kyllä se paikalleen menee hyvin ja sai penkin kanssa istumaan, mutta omasta mielestä hieman liian kulmikas että saisi sopusuhtaiselta näyttää noiden vakiokatteiden kanssa ilman kauheaa leikkelyä. Ite en ainakaan onnistunut saamaan hyvää
itellä kans noi rm-z 450 vm08 taka ja sivukatteet ne on kyllä tosi helppo sovittaa eiköhän se hussenki takaloksu siihen istu, tai varmasti paremmin mitä vakio
Taidan eka sovitella ja katsoa miltä näyttää, jos omaan silmään hyvä niin mikäs siinä.
Nyt pitäs löytyy Tampere/Nokia/Ylöjärvi sektorilta hinta/laatu suhteeltaan hyvä pulverimaalaamo ja puhaltamo noille vanteille. kirkkaan mustaks paukattais vanteet ja värikartasta sopiva oranssi noihin napoihin niin olis yksi homma hoidettuna...
Tässähän alkaa hommat pikku hiljaa hankintojen osalta edistymään. Oma talli tuli vihdoinkin tästä Ylöjärveltä saatua, Tohtoriin tuli löydettyä kaasutin ja Iridium tulppa.
Jos vaikka loppukuusta kun tuonne satakuntaan eksyy tois pyörän samalla kotio, kaasarin sovittelut ja mahdolliset savut laitteesta pihalle! Tankkikin pitäisi irroittaa ja maalata puhtaan valkoiseksi. Sitähän vois samalla tuoda pyörän "kotiin" ja alkais kunnolla rakentelemaan! Seuraavaksi listalla on tosiaan etupään muovi hommat ja valojen laittelut.