BMW G650X
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
-
TeeIi
Re: BMW G650X
Moro,
Voisko joku kertoa, että minkävärisiä sähköjohtoja menee sisemmän ja ulomman tulpan liittimiin. Mulla on se valkea merkkiteippi nuista piuhoista kadonnu, ja hento epäilys, että huollossa kenties laitettu nuo väärinpäin...
Voisko joku kertoa, että minkävärisiä sähköjohtoja menee sisemmän ja ulomman tulpan liittimiin. Mulla on se valkea merkkiteippi nuista piuhoista kadonnu, ja hento epäilys, että huollossa kenties laitettu nuo väärinpäin...
- jarip
- Viestit: 213
- Liittynyt: La Loka 14, 2006 9:59 am
- Pyörä: Husqvarna Norden 901
- Paikkakunta: Kuopio
Re: BMW G650X
Näin kai niiden pitäisi mennä....
ei tosin ole ollut kyseistä pyörää enää muutamaan vuoteen
ei tosin ole ollut kyseistä pyörää enää muutamaan vuoteen
-
TeeIi
Re: BMW G650X
Kiitos kuvasta, mutta tuosta en ihan 100% varmasti osaa sanoa että minkä värisiä kukin johto on. Oiskohan kellään lähettää vähä tarkempaa kuvaa, että nuitten yksittäisten piuhojen värit erottus.
- Ilmari
- Viestit: 1099
- Liittynyt: Su Maalis 12, 2006 11:15 am
- Pyörä: T7,CBR600, zxr6
- Paikkakunta: Kokkola
Re: BMW G650X
Moro. Voin katsoo ne piuhat, kun kerkee. Onko siis asialla merkitystä, että kummassa tulpassa piuha on? Ja oireileeko sun mopo sitte jotenkin?
-I-
-I-
- Ilmari
- Viestit: 1099
- Liittynyt: Su Maalis 12, 2006 11:15 am
- Pyörä: T7,CBR600, zxr6
- Paikkakunta: Kokkola
Re: BMW G650X
Eli takaapäin katsottuna oikeanpuoleiseen töpseliin tulee musta-lila piuha, vasempaan vihreä-musta. Muutenhan ne kaksi johtoa ovat samanvärisiä molemmissa nipuissa.
-Ile-
-Ile-
-
uti
- Viestit: 404
- Liittynyt: To Syys 08, 2011 3:43 pm
- Pyörä: Honda CB 500XA ja MONKEY 125
- Paikkakunta: Helsingin pitäjä
Re: BMW G650X
Jätti pyörä tielle, kun ei bensan varoitusvalo syttynyt.
Zekautissa kaikki varoitusvalot ok. Pumppuhässäkän anturista, (jossa paksu sin.johto ja ohut vihr. johto mustassa "letkussa"), oli mennyt ohuempi johto poikki valkoisen liittimen sisältä. Johto päältäpäin ehjä
vihreä kuori oli kiinni vielä liittimessä, mutta johto poikki sisältä, kevyt veto ja johto irtosi.
Taitaa olla tarttuvaa vikaa,pari viikkoa oli vanha (F 650 GS ) ja uus samassa tallissa, myin vanhan pyörän eteenpäin ja se lopetti kulkemisen kanssa. Siitä oli mennyt bensapumpun virtajohto (pun.) poikki pumpun puoleisesta liittimestä. Korjasin vian ja taas vanhakin heräs henkiin.
Zekautissa kaikki varoitusvalot ok. Pumppuhässäkän anturista, (jossa paksu sin.johto ja ohut vihr. johto mustassa "letkussa"), oli mennyt ohuempi johto poikki valkoisen liittimen sisältä. Johto päältäpäin ehjä
vihreä kuori oli kiinni vielä liittimessä, mutta johto poikki sisältä, kevyt veto ja johto irtosi.
Taitaa olla tarttuvaa vikaa,pari viikkoa oli vanha (F 650 GS ) ja uus samassa tallissa, myin vanhan pyörän eteenpäin ja se lopetti kulkemisen kanssa. Siitä oli mennyt bensapumpun virtajohto (pun.) poikki pumpun puoleisesta liittimestä. Korjasin vian ja taas vanhakin heräs henkiin.
Re: BMW G650X
Tänään veivasin nastat alle, pikku pyörällä ei ole ehtinytkään ajelemaan lähettikurssin jälkeen.
Laittelin samalla Scheffelmeier Metallin rosteriset akseliholkit paikoilleen. Alkuperäiset alumiiniset onkin jo stefan huulet syöneet väljiksi.
http://www.bashplates.de/BMW-G-650-Xcha ... y:::1.html
Ja huomenna lumilenkille
Laittelin samalla Scheffelmeier Metallin rosteriset akseliholkit paikoilleen. Alkuperäiset alumiiniset onkin jo stefan huulet syöneet väljiksi.
http://www.bashplates.de/BMW-G-650-Xcha ... y:::1.html
Ja huomenna lumilenkille
Re: BMW G650X
Hienot kelit oli ajella, paikoin lunta oli jo yllättävänkin reilusti. Ja pehmeää jota ei suoja ole vielä ehtinyt kovettamaan. Saturaisen lenkki heitettiin.
Loppureissusta ihmettelin kun tuntui tehot tuntui hiipuvan, pelasi kuitenkin. Kotona kurkkasin ilmansuodatinta, lunta oli piukassa koko kotelo.
Ehkä se välikansi olisi talvikeleillä syytä laittaa paikoilleen, viime talvena ei kyllä tuntunut tuommoista tekevän.


Loppureissusta ihmettelin kun tuntui tehot tuntui hiipuvan, pelasi kuitenkin. Kotona kurkkasin ilmansuodatinta, lunta oli piukassa koko kotelo.
Ehkä se välikansi olisi talvikeleillä syytä laittaa paikoilleen, viime talvena ei kyllä tuntunut tuommoista tekevän.


-
oppeS
Re: BMW G650X
Tiedustellessani venttiilivälysten säätötarvetta maahantuojalta kysymys lähetettiin Heinolle . Vastattiin,että kympin välein täytyy väläykset tarkistaa ja tarvittaessa säätää. Onko todellisuudessa tarvetta näin usein?.
Tiedustelen tässä, miten oikeaoppisesti öljynvaihto tehdään. Huollossa ottavat aina pohjapanssarin pois ja irrottavat öljyntäyttösäiliöstä menevän putken moottorin alta irti. Tämä kai siksi, että saavat öljyt nopeammin pois. Itse tehtäessä riittää varmaan, että öljysäiliön sivussa oleva ruuvi auki ja moottorin alla oleva öljyproppu pois. Mitä muuta tehdään?
Näyttää nuo ajokelitkin tulleen taas takaisin.Aatonaattona kävin pienellä lenkillä ja nyt Tapanina näyttää 5:tätä plus-astetta. Täytyy välttää vain suolattuja teitä.
Hyvää Tapania kaikille! T. Seppo
Tiedustelen tässä, miten oikeaoppisesti öljynvaihto tehdään. Huollossa ottavat aina pohjapanssarin pois ja irrottavat öljyntäyttösäiliöstä menevän putken moottorin alta irti. Tämä kai siksi, että saavat öljyt nopeammin pois. Itse tehtäessä riittää varmaan, että öljysäiliön sivussa oleva ruuvi auki ja moottorin alla oleva öljyproppu pois. Mitä muuta tehdään?
Näyttää nuo ajokelitkin tulleen taas takaisin.Aatonaattona kävin pienellä lenkillä ja nyt Tapanina näyttää 5:tätä plus-astetta. Täytyy välttää vain suolattuja teitä.
Hyvää Tapania kaikille! T. Seppo
Re: BMW G650X
Tuolla hyvä ohje http://rvbprecision.com/motorcycles/bmw ... edure.html
Kone lämpimäksi eli puhallin päällä 1min, pohjaproppu pois, säiliön alaruuvi auki, suodatin pois, uusi tilalle, litra öljyä ja 10sek käyttöä, litra öljyä ja 30sek käyttöä, 2.5dl öljyä ja käyttää kuumaksi eli puhallin päällä minuutin, mittaa tikulla onko kohdallan ohjekirjan mukaan.
Kone lämpimäksi eli puhallin päällä 1min, pohjaproppu pois, säiliön alaruuvi auki, suodatin pois, uusi tilalle, litra öljyä ja 10sek käyttöä, litra öljyä ja 30sek käyttöä, 2.5dl öljyä ja käyttää kuumaksi eli puhallin päällä minuutin, mittaa tikulla onko kohdallan ohjekirjan mukaan.
- Ilmari
- Viestit: 1099
- Liittynyt: Su Maalis 12, 2006 11:15 am
- Pyörä: T7,CBR600, zxr6
- Paikkakunta: Kokkola
Re: BMW G650X
Moro. Mää tein messinkipeltisä tuon rännin suodattimen vaihtoa varten. Joku ränni tarvii olla, ettei tule sotkua.
-Ile-
-Ile-
-
oppeS
Re: BMW G650X
Kiitos viesteistä! Säästää siinä itse tehtynä n. 50 e ja sen, ettei mitään ole rikottu! Ajattelinkin juuri kuvan nähtyäni, että ölysuodattimen alle täytyy kehitellä sopiva kouru. Tänä vuonna en laittanut bensan sekaan säilöntäaineita, vaan käytän pyörääni silloin tällöin.
- Ilmari
- Viestit: 1099
- Liittynyt: Su Maalis 12, 2006 11:15 am
- Pyörä: T7,CBR600, zxr6
- Paikkakunta: Kokkola
Re: BMW G650X
Venttiilit tarkastettu. Edellinen tarkastus 13tkm, nyt 33tkm. Oikea pakoventtiili oli ylärajalla, vasen imuventtiili alarajalla johon 0.05 liuska meni kuitenkin väliin, en säätänyt. Minimivälys on 0.03mm imupuolella.
-Ile-
-Ile-
-
TRF
- Viestit: 51
- Liittynyt: Pe Kesä 30, 2006 7:20 am
- Pyörä: BMWG650Xch, Tenere, TZR250RD350
- Paikkakunta: Raahe
Re: BMW G650X
Taitaa startin vapaakytkin oikutella kun tavallaan "jää päälle" hetkeksi starttauksen jälkeen. Ja tuota mahdollisesta metallihileestä johtuvaa sammahteluakin on vähinsä ilmennyt. Jos se on vapaakytkin, niin tarviiko vaihtaa vaan ko osa, vai koko hässäkkä?
Riittääkö tämä:
http://www.ebay.com/itm/One-Way-Bearing ... 31&vxp=mtr
Vai täytyykö olla koko murikka eli tämä:
http://www.ebay.de/itm/ANLASSERFREILAUF ... 257b16f085
Riittääkö tämä:
http://www.ebay.com/itm/One-Way-Bearing ... 31&vxp=mtr
Vai täytyykö olla koko murikka eli tämä:
http://www.ebay.de/itm/ANLASSERFREILAUF ... 257b16f085
pekkas kirjoitti:Eiköhän se ole nuissa isommissa yx mukisissa yleensä tuo startin vapaa kytkin...
Takaisin potkiminen rikkoo..huono akku auttaa vilä asiaan.(rikkoontuu helpommin)
Tuosta kuviin--->
http://www.google.fi/search?q=bmw+f650+ ... 66&bih=667
Re: BMW G650X
Vaikea se on kenenkään näkemättä sanoa,mutta jos ei päivittäisessä ajossa niin pura ja katso.TRF kirjoitti:Taitaa startin vapaakytkin oikutella kun tavallaan "jää päälle" hetkeksi starttauksen jälkeen. Ja tuota mahdollisesta metallihileestä johtuvaa sammahteluakin on vähinsä ilmennyt. Jos se on vapaakytkin, niin tarviiko vaihtaa vaan ko osa, vai koko hässäkkä?
Riittääkö tämä:
http://www.ebay.com/itm/One-Way-Bearing ... 31&vxp=mtr
Vai täytyykö olla koko murikka eli tämä:
http://www.ebay.de/itm/ANLASSERFREILAUF ... 257b16f085
pekkas kirjoitti:Eiköhän se ole nuissa isommissa yx mukisissa yleensä tuo startin vapaa kytkin...
Takaisin potkiminen rikkoo..huono akku auttaa vilä asiaan.(rikkoontuu helpommin)
Tuosta kuviin--->
http://www.google.fi/search?q=bmw+f650+ ... 66&bih=667
Jos ulko ja sisäkehät on ehjät niin silloin menee tuolla halvemmalla vaihtoehdolla.
Oikeen kun loppuun ajaa että syö urille/koloille niin silloin koko hässäkkä.
-----------ajo omalla vastuulla-----------------