Tuuria ??
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
-
- Viestit: 576
- Liittynyt: Ti Huhti 11, 2006 11:04 am
- Pyörä: KTM 690 r, 250 EXC-f , 2V bokseri
- Paikkakunta: Muhos
Tuuria ??
Tein tuossa tänään vähän yli 200 Km sorareissun jossa osan matkaa ihka oikeaa metsätietä. Kysymys kuuluu, mistä tunnistaa oikean metsätien? No siitä kun kotiin tullessa huomaa renkaassa rautaa ja kun sen vetää ulos niin sieltä tulee n.8cm mittainen sahaviilan pätkä. Tuuria oli ettei rengas tyhjentynyt metsään kun ei ollut nuo paikkausvehkeet ja rengasraudat mukana. Sisäkumissa oli 2 reikää jotenka ihmetellä pitää mitenkä ilma yleensä sisällä pysyi. Niin ja eräällä soratiellä toisen lisävalon rungon pistehitsi petti mutta umpio jäi johtojen varaan eikä särkynyt . Taitaa meikäläisen hyvä tuuri olla vähäksi aikaa käytetty.
-
- Site Admin
- Viestit: 2640
- Liittynyt: La Syys 25, 2004 11:45 pm
- Pyörä: R1200GS, 1290 Super Duke GT
- Paikkakunta: München, Saksa
- Viesti:
-
- Viestit: 2656
- Liittynyt: Pe Elo 12, 2005 6:28 pm
- Pyörä: HVA: 901 Expedition, FE 450, BMW K100
- Paikkakunta: Oulu
Sormivoimista riippuen saattaa ehkä kannattaa ottaa myös sellaiset työkalut joilla saa renkaan irti pyörästä. Lisäksi pari rengasrautaa kannattaa ruuvata jonnekin runkoon, minulla itsellä on iso ja pieni rauta lemmarilla kiinni. Saippuapala on myös näppärä renkaan liukastamiseksi ja lopuksi käsien pesuun (hienostelua). Niin ja tietenkin pumppu, Sigma Sport tekee pieniä näppäriä runkokiinnityksellä varustettuja noin 200 g painoisia pumppuja joilla saa tarvittaessa 8 bar paineen. Löysin sellaisen kesportista.DR Markku kirjoitti:Oli mutta tuollaisen viilan pää on kuin naskali. Ja paikkarasia on aivan varmuudella ensikerralla mukana, siis tänään.
Haastavin vaihe on ehkä pyörän saaminen maastossa sellaiseen paikkaan että renkaan voi irroittaa. Jos on keskiseisontatuki, niin sitten tätä ongelmaa ei ole.
EDIT:
Oikeastaan tuo käsien pesu ei välttämättä ole hienostelua koska ajohanskoista saattaa tulla kylmät jos ne likaantuvat sisäpuolelta. Minulla itsellä on pyörän mukana ajohanskoja säästääkseni puutarhahanskapari remontteja varten. Olenpa niitä joskus joutunut käyttämäänkin.
Viimeksi muokannut Tase, Ke Syys 13, 2006 10:50 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mopo kyljelleen vaan. Tai jos haluaa hienostella niin hakee sopivan kokoisen kepin ja tuuppaa swingistä ylös sivuseisontatukea vasten.Tase kirjoitti: Haastavin vaihe on ehkä pyörän saaminen maastossa sellaiseen paikkaan että renkaan voi irroittaa. Jos on keskiseisontatuki, niin sitten tätä ongelmaa ei ole.
-
- Viestit: 665
- Liittynyt: Ti Syys 28, 2004 7:49 pm
- Pyörä: BMW F650 GSD 2004
- Paikkakunta: Helsinki
Niin ja on se vaan kettumaista alkaa vääntämään rengasta paikaltaan kun olet yksin säkkipimeässä metsässä ja kello lähenee yhtätoista illalla. Eikä tietenkään ole muuta valoa mukana kuin mopon omat valot. Ja lämpötilakin alkaa painua nollan pintaan...
En ole kokenut tuota - vielä. Kaikkia kokemuksia ei tarvisi tullakaan...
En ole kokenut tuota - vielä. Kaikkia kokemuksia ei tarvisi tullakaan...
Taas menossa jonnekin...
...ja silloin kun puhkee renkas sataa aina vettä...Ylimatti kirjoitti:Niin ja on se vaan kettumaista alkaa vääntämään rengasta paikaltaan kun olet yksin säkkipimeässä metsässä ja kello lähenee yhtätoista illalla. Eikä tietenkään ole muuta valoa mukana kuin mopon omat valot. Ja lämpötilakin alkaa painua nollan pintaan...
En ole kokenut tuota - vielä. Kaikkia kokemuksia ei tarvisi tullakaan...
- Timo Tasakaasu
- Viestit: 925
- Liittynyt: To Loka 21, 2004 9:13 am
- Pyörä: 1190Adv, 660SMC
- Paikkakunta: Somero
Siksi mulla on jokaisessa pyörässä itse asennettu savukkeensytytin. Kännykän ja GPS:n lataamisen lisäksi sen avulla voi myös sytyttää savukkeen, kun ensin on kastellut sytkärin. Eikä välttämättä tarvitse käydä rähmällään suonsilmässä. Edes Zippo ei tahtonut toimia viime viikonloppuna Kiteen lenkin sateessa vaikka oli ollut puvun povarissa.Tase kirjoitti:...Kunnes lopussa huomaa että valo hiipuu ja rengas on vielä vaihtamatta. Sitten soittamaan kaverille, vaan kun ei ole virtaa...Jukka kirjoitti:Mulla on kännykässä aina taskulamppu mukana. Ei kovin tehokas,
mutta kyllä sen valossa renkaan vaihtais.
Ketjuöljyn tärkein tehtävä ei ole takavanteen puhtaanapito
Tässä vaiheessa kannattaa ottaa siitä tarakalta se narulenkki ja alkaa katsella vahvaa oksaa!Tase kirjoitti:...Kunnes lopussa huomaa että valo hiipuu ja rengas on vielä vaihtamatta. Sitten soittamaan kaverille, vaan kun ei ole virtaa...Jukka kirjoitti:Mulla on kännykässä aina taskulamppu mukana. Ei kovin tehokas,
mutta kyllä sen valossa renkaan vaihtais.
-
- Viestit: 2656
- Liittynyt: Pe Elo 12, 2005 6:28 pm
- Pyörä: HVA: 901 Expedition, FE 450, BMW K100
- Paikkakunta: Oulu
Oksaa vasten voi sitten pinota kuusenoksia ja tehdä niistä laavun. Narulla voi varmistaa että tuuli ei pääse laavua särkemään. Sitten myös alustaksi kuusenoksia ja köllöttelemään. Kyllä se päivä sieltä joskus valkenee ja pääsee jatkamaan renkaanpaikkausta. Jos kaverit tulevat ennen aamua vaikkapa pelastushelikopterilla, niin sen valoilla voi valaista remonttialueen. Kyllä enskamiehet ja -naiset aina pärjääAnde749 kirjoitti:Tässä vaiheessa kannattaa ottaa siitä tarakalta se narulenkki ja alkaa katsella vahvaa oksaa!Tase kirjoitti:...Kunnes lopussa huomaa että valo hiipuu ja rengas on vielä vaihtamatta. Sitten soittamaan kaverille, vaan kun ei ole virtaa...Jukka kirjoitti:Mulla on kännykässä aina taskulamppu mukana. Ei kovin tehokas,
mutta kyllä sen valossa renkaan vaihtais.
Re: Tuuria ??
DR Markku kirjoitti:Tein tuossa tänään vähän yli 200 Km sorareissun jossa osan matkaa ihka oikeaa metsätietä.
Missäkäs päin käyt paukuttelemassa? Mukavia kohteitahan on ympärillä vaikka huru mykket, mutta noita Muhoksen seudun metsäteitä en oikein tunne.
Kiiminkijoen yläjuoksulla tulee käytyä monesti perhonvispauksessa, osaatko vinkata hauskaa sorareittiä vaikkapa tyrnävä-muhos-ylikiiminki etapille?