Pohjolan Kurapyöräilijät

Matkaendurofoorumi kaikille enduron ystäville!
Tänään on Su Syys 22, 2019 9:14 pm

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 21 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Tuuria ??
ViestiLähetetty: Ti Syys 12, 2006 10:36 pm 

Liittynyt: Ti Huhti 11, 2006 11:04 am
Viestit: 576
Paikkakunta: Muhos
Pyörä: KTM 690 r, 250 EXC-f , 2V bokseri
Tein tuossa tänään vähän yli 200 Km sorareissun jossa osan matkaa ihka oikeaa metsätietä. Kysymys kuuluu, mistä tunnistaa oikean metsätien? No siitä kun kotiin tullessa huomaa renkaassa rautaa ja kun sen vetää ulos niin sieltä tulee n.8cm mittainen sahaviilan pätkä. :shock: Tuuria oli ettei rengas tyhjentynyt metsään kun ei ollut nuo paikkausvehkeet ja rengasraudat mukana. :oops: Sisäkumissa oli 2 reikää jotenka ihmetellä pitää mitenkä ilma yleensä sisällä pysyi. Niin ja eräällä soratiellä toisen lisävalon rungon pistehitsi petti mutta umpio jäi johtojen varaan eikä särkynyt :shock: . Taitaa meikäläisen hyvä tuuri olla vähäksi aikaa käytetty.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Syys 12, 2006 10:41 pm 
Site Admin
Avatar

Liittynyt: La Syys 25, 2004 11:45 pm
Viestit: 2647
Paikkakunta: München, Saksa
Pyörä: R1200GS, 1290 Super Duke GT
Oliko sulla paksu sisuskumi ?
Vastaisuudessa kannattaa varmaan sitä paikkasatsia pitää mukana... on sen verran kevyt ettei vaikuta teho/painosuhteeseenkaan juuri mitään :wink:

_________________
Marko Hemmilä
www.whereishemuli.eu
www.hemuli.eu
www.facebook.com/WhereIsHemuli


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Syys 13, 2006 8:43 am 

Liittynyt: Ti Huhti 11, 2006 11:04 am
Viestit: 576
Paikkakunta: Muhos
Pyörä: KTM 690 r, 250 EXC-f , 2V bokseri
Oli mutta tuollaisen viilan pää on kuin naskali. Ja paikkarasia on aivan varmuudella ensikerralla mukana, siis tänään. :)


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Syys 13, 2006 8:58 am 
Avatar

Liittynyt: Ma Elo 15, 2005 9:55 pm
Viestit: 303
Paikkakunta: Joensuu
Pyörä: KTM lc4 640 Adventure
Mars mars lottokupongin täyttöön :wink:

_________________
---enskan se olla pitää---

Honda monkey Z50j>Suzuki PV50>Suzuki DR 800>KTM 640 adventure


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Syys 13, 2006 9:23 am 

Liittynyt: Pe Elo 12, 2005 6:28 pm
Viestit: 2627
Paikkakunta: Oulu
Pyörä: KTM 1190 Adv R, HVA FE 450, BMW K100
DR Markku kirjoitti:
Oli mutta tuollaisen viilan pää on kuin naskali. Ja paikkarasia on aivan varmuudella ensikerralla mukana, siis tänään. :)


Sormivoimista riippuen saattaa ehkä kannattaa ottaa myös sellaiset työkalut joilla saa renkaan irti pyörästä. Lisäksi pari rengasrautaa kannattaa ruuvata jonnekin runkoon, minulla itsellä on iso ja pieni rauta lemmarilla kiinni. Saippuapala on myös näppärä renkaan liukastamiseksi ja lopuksi käsien pesuun (hienostelua). Niin ja tietenkin pumppu, Sigma Sport tekee pieniä näppäriä runkokiinnityksellä varustettuja noin 200 g painoisia pumppuja joilla saa tarvittaessa 8 bar paineen. Löysin sellaisen kesportista.

Haastavin vaihe on ehkä pyörän saaminen maastossa sellaiseen paikkaan että renkaan voi irroittaa. Jos on keskiseisontatuki, niin sitten tätä ongelmaa ei ole.

EDIT:
Oikeastaan tuo käsien pesu ei välttämättä ole hienostelua koska ajohanskoista saattaa tulla kylmät jos ne likaantuvat sisäpuolelta. Minulla itsellä on pyörän mukana ajohanskoja säästääkseni puutarhahanskapari remontteja varten. Olenpa niitä joskus joutunut käyttämäänkin.


Viimeksi muokannut Tase päivämäärä Ke Syys 13, 2006 10:50 am, muokattu yhteensä 1 kerran

Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Syys 13, 2006 9:29 am 

Liittynyt: Ma Touko 30, 2005 2:40 pm
Viestit: 1320
Paikkakunta: Porvoo
Pyörä: polkupyörä
Tase kirjoitti:
Haastavin vaihe on ehkä pyörän saaminen maastossa sellaiseen paikkaan että renkaan voi irroittaa. Jos on keskiseisontatuki, niin sitten tätä ongelmaa ei ole.


Mopo kyljelleen vaan. Tai jos haluaa hienostella niin hakee sopivan kokoisen kepin ja tuuppaa swingistä ylös sivuseisontatukea vasten.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Syys 13, 2006 9:31 am 

Liittynyt: Ti Syys 28, 2004 7:49 pm
Viestit: 665
Paikkakunta: Helsinki
Pyörä: BMW F650 GSD 2004
Niin ja on se vaan kettumaista alkaa vääntämään rengasta paikaltaan kun olet yksin säkkipimeässä metsässä ja kello lähenee yhtätoista illalla. Eikä tietenkään ole muuta valoa mukana kuin mopon omat valot. Ja lämpötilakin alkaa painua nollan pintaan...

En ole kokenut tuota - vielä. Kaikkia kokemuksia ei tarvisi tullakaan...

_________________
Taas menossa jonnekin...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Syys 13, 2006 9:43 am 
Site Admin
Avatar

Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 1:26 am
Viestit: 2724
Paikkakunta: Tornio
Pyörä: KTM 350 EXC-F
Mulla on kännykässä aina taskulamppu mukana. Ei kovin tehokas,
mutta kyllä sen valossa renkaan vaihtais.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Syys 13, 2006 10:06 am 

Liittynyt: Pe Elo 12, 2005 6:28 pm
Viestit: 2627
Paikkakunta: Oulu
Pyörä: KTM 1190 Adv R, HVA FE 450, BMW K100
Jukka kirjoitti:
Mulla on kännykässä aina taskulamppu mukana. Ei kovin tehokas,
mutta kyllä sen valossa renkaan vaihtais.


...Kunnes lopussa huomaa että valo hiipuu ja rengas on vielä vaihtamatta. Sitten soittamaan kaverille, vaan kun ei ole virtaa...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Syys 13, 2006 11:32 am 

Liittynyt: Pe Joulu 03, 2004 6:46 pm
Viestit: 344
Paikkakunta: Lahti
Pyörä: Suzuki DL650
Ylimatti kirjoitti:
Niin ja on se vaan kettumaista alkaa vääntämään rengasta paikaltaan kun olet yksin säkkipimeässä metsässä ja kello lähenee yhtätoista illalla. Eikä tietenkään ole muuta valoa mukana kuin mopon omat valot. Ja lämpötilakin alkaa painua nollan pintaan...

En ole kokenut tuota - vielä. Kaikkia kokemuksia ei tarvisi tullakaan...


...ja silloin kun puhkee renkas sataa aina vettä...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Syys 13, 2006 11:45 am 
Avatar

Liittynyt: To Loka 21, 2004 9:13 am
Viestit: 936
Paikkakunta: Somero
Pyörä: 1190Adv, 660SMC
Tase kirjoitti:
Jukka kirjoitti:
Mulla on kännykässä aina taskulamppu mukana. Ei kovin tehokas,
mutta kyllä sen valossa renkaan vaihtais.


...Kunnes lopussa huomaa että valo hiipuu ja rengas on vielä vaihtamatta. Sitten soittamaan kaverille, vaan kun ei ole virtaa...


Siksi mulla on jokaisessa pyörässä itse asennettu savukkeensytytin. Kännykän ja GPS:n lataamisen lisäksi sen avulla voi myös sytyttää savukkeen, kun ensin on kastellut sytkärin. Eikä välttämättä tarvitse käydä rähmällään suonsilmässä. Edes Zippo ei tahtonut toimia viime viikonloppuna Kiteen lenkin sateessa vaikka oli ollut puvun povarissa.

_________________
Ketjuöljyn tärkein tehtävä ei ole takavanteen puhtaanapito


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Syys 13, 2006 12:18 pm 

Liittynyt: To Loka 14, 2004 6:00 pm
Viestit: 788
Paikkakunta: Valkeala
Pyörä: Pole Taiga
Tase kirjoitti:
Jukka kirjoitti:
Mulla on kännykässä aina taskulamppu mukana. Ei kovin tehokas,
mutta kyllä sen valossa renkaan vaihtais.


...Kunnes lopussa huomaa että valo hiipuu ja rengas on vielä vaihtamatta. Sitten soittamaan kaverille, vaan kun ei ole virtaa...


Tässä vaiheessa kannattaa ottaa siitä tarakalta se narulenkki ja alkaa katsella vahvaa oksaa!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Syys 13, 2006 12:47 pm 

Liittynyt: Pe Elo 12, 2005 6:28 pm
Viestit: 2627
Paikkakunta: Oulu
Pyörä: KTM 1190 Adv R, HVA FE 450, BMW K100
Ande749 kirjoitti:
Tase kirjoitti:
Jukka kirjoitti:
Mulla on kännykässä aina taskulamppu mukana. Ei kovin tehokas,
mutta kyllä sen valossa renkaan vaihtais.


...Kunnes lopussa huomaa että valo hiipuu ja rengas on vielä vaihtamatta. Sitten soittamaan kaverille, vaan kun ei ole virtaa...


Tässä vaiheessa kannattaa ottaa siitä tarakalta se narulenkki ja alkaa katsella vahvaa oksaa!


Oksaa vasten voi sitten pinota kuusenoksia ja tehdä niistä laavun. Narulla voi varmistaa että tuuli ei pääse laavua särkemään. Sitten myös alustaksi kuusenoksia ja köllöttelemään. Kyllä se päivä sieltä joskus valkenee ja pääsee jatkamaan renkaanpaikkausta. Jos kaverit tulevat ennen aamua vaikkapa pelastushelikopterilla, niin sen valoilla voi valaista remonttialueen. Kyllä enskamiehet ja -naiset aina pärjää :!:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Syys 13, 2006 6:56 pm 

Liittynyt: Ti Huhti 11, 2006 11:04 am
Viestit: 576
Paikkakunta: Muhos
Pyörä: KTM 690 r, 250 EXC-f , 2V bokseri
Empä tullu edes ajatelleeksi kaikkea mitä olisi voinut sattua :shock: :shock: :shock: . Onneksi se karhu ei sitten kuiteskaan tullu sen valon houkuttelemana :roll: :wink:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Tuuria ??
ViestiLähetetty: To Syys 14, 2006 8:14 am 

Liittynyt: Su Heinä 03, 2005 8:48 am
Viestit: 166
Paikkakunta: oulunsalo
Pyörä: DR 650 SE
DR Markku kirjoitti:
Tein tuossa tänään vähän yli 200 Km sorareissun jossa osan matkaa ihka oikeaa metsätietä.


Missäkäs päin käyt paukuttelemassa? Mukavia kohteitahan on ympärillä vaikka huru mykket, mutta noita Muhoksen seudun metsäteitä en oikein tunne.

Kiiminkijoen yläjuoksulla tulee käytyä monesti perhonvispauksessa, osaatko vinkata hauskaa sorareittiä vaikkapa tyrnävä-muhos-ylikiiminki etapille? :)


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 21 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
POWERED_BY
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com