KYPÄRÄ JA LASIT

Yleistä keskustelua enduroista

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

kitti

KYPÄRÄ JA LASIT

Viesti Kirjoittaja kitti »

Mitähän kypärää kukakin käyttää? Itse ajelin mettäs umpikypärällä ja pää savus! ostin tänää ns.crossi mallin ja mukavalta tuntu tai ainakaan hiki ei tullu silmille. ja onko kellään tiados mikkä lasit ei oikeesti mene huuruun! ite ostin jotkut scotin lasit ja tahto näkökenttä hämärtyä.
Marko Hemmilä
Site Admin
Pyörä: R1200GS, 1290 Super Duke GT
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Marko Hemmilä »

Osta scotin tuplalinssit.
Ai niin, kypäränä Suomy
Juppe

Viesti Kirjoittaja Juppe »

Mulla acerbis (taitaa olla kuitu agv) potta ja progrip lasit light sensitive linssillä. Ihan hyvin on pelittänyt.
Pallokala
Pyörä: Dominatör, 450MT

Viesti Kirjoittaja Pallokala »

Progripin tuplalinssejä (mullakin tuo light sensitive) en ole saanut huuruun missään olosuhteissa - vielä...
Whatever you ride, your bike is an adventure bike – because every ride is an adventure.
Pete H
Pyörä: 300 EXC

Viesti Kirjoittaja Pete H »

Pallokala kirjoitti:Progripin tuplalinssejä (mullakin tuo light sensitive) en ole saanut huuruun missään olosuhteissa - vielä...
samat lasit mullakin ja hyvin tuntuis toimivan .
Fanatic
Pyörä: KTM 690 Enduro

Viesti Kirjoittaja Fanatic »

Itse ajelen Scott:n laseilla joissa turboflow eli tuplalinssi, tuuletusreijät linssin yläreunassa.
On pärjännyt kesällä ja talvella loistavasti. Ainoastaan kelkkailessa lähellä -30 asteen pakkasia on tullut pientä ongelmaa, kun syntyy kuuraa lasin pintaan. Tällöinkin vain noin 20 km:n välein. Sitten vaan lasit lähelle moottorin hehkua niin taas toimii.
Lisäksi lasit ns. talvimallia joissa suurempi/laajempi foami, jolloin lasit istuvat tiiviimmin kypärään. Tällöin viileillä keleillä viima ei pääse lasin ja kypärän välistä iholle.
Kypäränä Agv ja tuntuukin, että Scott ja Agv sopii kivasti yhteen. Tämäkin kannattaa ottaa huomioon jos ostaa laseja vanhaan kypärään tai toisin päin, niin kannattaisi kypärä olla mukana, jotta laseja pystyy sovittamaan. Kaikki lasit ja kypärät eivät yksinkertaisesti vain sovi keskenään.
Ylimatti
Pyörä: BMW F650 GSD 2004

Viesti Kirjoittaja Ylimatti »

Outo merkki Aeon on kypärä, lasit on Uvex Orbit Cross-optic. Rillinkäyttäjille tehty malli. Linssistä löytyy merkintöjä Triflex, Supravision ja Super Antifog :shock:

Ei oo huurtunut mutta "homeessa" oli edelliskesän Tourilla, niinkuin naamakin KTP:n sanojen mukaan...

Nenäkappaletta piti modata jottei vedä mun kapean nenän varresta silmiin. Rillinkäyttäjällä vaihtoehtoja on vähemmän. :(
Taas menossa jonnekin...
Juppe

Mitäs noi vahvuuksilla olevat lasit kustansivat? Nyt oon survonu lasit ajolasien alle ja kyllä sekin jotenkuten toimii mutta vahvuuksilla olevat kiinnostaisivat enemmän...
kitti

Re: KYPÄRÄ JA LASIT

Viesti Kirjoittaja kitti »

Dodiin,tuli päivä kokeiltua yhdistelmää jossa kypäränä on JNC KOMBAT ja laseina PROGRIP. yhdistelmä toimi loistavasti ja ainakaan ny ei huurtunu ku kuski. :oops:
Ylimatti
Pyörä: BMW F650 GSD 2004

Viesti Kirjoittaja Ylimatti »

Juppe kirjoitti:Mitäs noi vahvuuksilla olevat lasit kustansivat? Nyt oon survonu lasit ajolasien alle ja kyllä sekin jotenkuten toimii mutta vahvuuksilla olevat kiinnostaisivat enemmän...
Ööh...tarkoititko tuota minun viestiä? Jos, niin nuo ajolasit ei oo vahvuuksilla. On vaan sen verran isommat, että tavalliset glasögonit sopii paremmin alle. Viiskymppiä maksoi reilu vuosi sitten.
Taas menossa jonnekin...
nevis
Pyörä: KTM lc4 640 Adventure
Viesti:

Viesti Kirjoittaja nevis »

Kypäränä toimii M2R Platinium1 ja ajolaseina Pro Grip, jossa light sensitive merkintä.
Laseja ostaessa vähän arvelutti, että niinköhän noi suodattaa auringon valotehoa, mutta kertaakaan ei ole häikäissyt niin paljoa etteikö eteensä olisi nähnyt.
EDIT:
http://www.bikepics.com/pictures/494321/
---enskan se olla pitää---

Honda monkey Z50j>Suzuki PV50>Suzuki DR 800>KTM 640 adventure
napese
Pyörä: R 1150 GS

Viesti Kirjoittaja napese »

Kypäränä on crossi-potta AGV RX ja laseina SCOTT.
Umpikypäräkin (SHOEI) löytyy muihin ajoihin.
Hannu^
Pyörä: CRF450X

Viesti Kirjoittaja Hannu^ »

Itselläni tuollainen KBC VRX crossi potta joka viimevuotista vai olikohan toissa vuotista mallia jossa irroitettava lippa ja siihen tilalle asennettava "kelkkailuvisiiri" ja laseina progripin LS3400 näköttimeet + toisina Scott Turboflow linsseillä varustetut silmälaiselle sopivat lasit.
Nopeat elävät
Kuolleet eivät
Juppe

tarkoititko tuota minun viestiä? Jos, niin nuo ajolasit ei oo vahvuuksilla. On vaan sen verran isommat, että tavalliset glasögonit sopii paremmin alle. Viiskymppiä maksoi reilu vuosi sitten.
Oon kuullu että noita ajolaseja vois saada vahvuuksillakin. Taittovikaa niillä tuskin kuitenkaan saa korjattua. Sellaset kyllä polttelis kovasti. Taitaa vaan maksaa mannaa... Paras ratkaisu taitaa olla silmälaser :( Ja se se vasta halpaa on...
an13
Pyörä: 690

Viesti Kirjoittaja an13 »

Saisikos noita vahvuuksia siten, että krossilinssin voi vaihtaa huoletta ilman vahvuuksien uusimista. Joskus aikoinaan scottsmithjnellä oli kuvastossa semmoinen sisäkehys, mutta ei noita kyllä ole missään näkynyt. Kellään havaintoja ostopaikoista tai hinnoista?

Piilolinssejäkään kun en voi käyttää niin välikeleillä silmälasien huurtuminen on aika ongemla vaikka on foggymaskit ja tuplakrossilinssit joka ei itsessään huurru.
Vastaa Viestiin