Keulaöljyjen vaihto DR 350 S:ään

Tekniikka & Näperrys

Valvoja: Moderaattorit

Agitheosis
Viestit: 453
Liittynyt: Ti Syys 28, 2004 7:12 pm
Pyörä: Husqvarna CT6FS
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Keulaöljyjen vaihto DR 350 S:ään

Viesti Kirjoittaja Agitheosis »

Paikallisessa huoltoliikkeessä oli valikoimassa 5, 10, 15 ja 20W - öljyt. Sanoivat että jos tämänkin ikäseen on uutena suositeltu vitosta, niin lukeman vois kertoa kahdella riittävän jäykkyyden saavuttamiseksi. Kun kateltiin putkia ni sano ettei alapäässä oo tyhjennysreittiä, eli on otettava irti moposta ja putki aukee kuvassa olevasta kuusiomutterista (jousen säädön ``alapuolella´´).

Kuva

Pestä pitäis moottorinpesuliuottimella ja paineilmalla kuivaksi, tai antaa valua vuorokauden aukinaisena ylösalasin. Sitte on vielä se määrä. Manuskasta en löytäny pikasella selailulla mainintaa öljymäärästä. Mitä mieltä huollon ohjeista? Ja muutenkin hyviä ohjeita otetaan vastaan. Minkä valmistajan tuotetta suositellaan, onko oleellisia eroja? Putken pohjassa oleva "Damping force adjuster" ilmeisesti säätää öljyn liikkuvuutta pienentämällä kulkureitin poikkipinta-alaa ja "Spring preload adjuster" yläpäässä jousen esijännitystä, jummarsinko oikein? Samassa yhteydessä kysyin etupyörän irrottamisesta. Manuskassa neuvotaan "Turn the axle shaft clockwise and draw it out" eli kääntämään myötäpäivään, josta käsitin että ois kyseessä vasenkätinen kierre, mutta huollon äijä sano et ihan tavallinen se on ja aukee normisti vastapäivään (ku en saanu auki ni vein tonne etten hajota mitään ja nytpä voin todeta että kiinni päin olisin vääntäny....). Mitä en ny asias ymmär?

EDIT(090906/2025): Otsikkoa tarkennettu
Viimeksi muokannut Agitheosis, La Syys 09, 2006 8:25 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
hexi
Viestit: 136
Liittynyt: To Tammi 13, 2005 5:09 pm

Viesti Kirjoittaja hexi »

Terve!

Clymerin manuaalia vuosimalleille 1990-1994 siteeraan niin.

Nämä ainoastaan dr350s, siis S malleille, oletan että sulla on nimenomaan tuo dr350 ässä. dr350 lienee enempi kisamalli.

Front fork oil (each leg):
dr250s and dr350s 544 ml

tarkastus: Etupumppu täysin kiinni puristettuna pystysuorassa asennossa ilman "korkkia" öljypinnan oltava 170 mm yläreunasta.

Originaalikielellä:
Hold the fork assembly vertical and completely compress the fork tube into the slider. Measure the distance from the top surface of the fork tube.


Tuo akselin irroittaminen akselin kierteen osalta kys opuksessa pikkuruuvien löysentämisen jälkeen sanottu että: Unscrew the front axle from the left hand fork slider.


edit: Niin joo 10 viskositeettista tuon kirjasen mukaan.
Agitheosis
Viestit: 453
Liittynyt: Ti Syys 28, 2004 7:12 pm
Pyörä: Husqvarna CT6FS
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Agitheosis »

hexi kirjoitti:--- oletan että sulla on nimenomaan tuo dr350 ässä.
S on juu. Oisha tuo avatarin yläpuoleltaki selvinny....
hexi kirjoitti:tarkastus: Etupumppu täysin kiinni puristettuna ---
Mites tuo käytännössä tehään ja varmistutaan että on "täysin kiinni"? Mixei oo annettu mittaa vapaana....
hexi kirjoitti:Tuo akselin irroittaminen akselin kierteen osalta kys opuksessa pikkuruuvien löysentämisen jälkeen sanottu että: Unscrew the front axle from the left hand fork slider.
Omassa tohtorissa ei ees saa minkäänlaisella avaimella kiinni vasemmalta puolelta

Kuva

ja manuskassa on kuva jossa avain on tossa oikealta puolelta löytyvässä ``mutterissa´´.

Kuva
hexi
Viestit: 136
Liittynyt: To Tammi 13, 2005 5:09 pm

Viesti Kirjoittaja hexi »

S on juu. Oisha tuo avatarin yläpuoleltaki selvinny....
Hehheh.. ollapa fiksu...siellähän tuo komeilee, vaan kun kirjoittaa viestiä, niin tässä ruudun alapuolella ei sillä hetkellä avattaret näy.
Unscrew the front axle from the left hand fork slider.
Akseli kirjaimellisesti kierretään irti vasemmalla puolella olevasta kierteestä.
Mites tuo käytännössä tehään ja varmistutaan että on "täysin kiinni"? Mixei oo annettu mittaa vapaana....
Ei kai tuossa mitään ongelmaa ole. Ehkä näin on helpompi mieltää se että jousi ei ole paikoillaan mittauksen aikana. Mittaukseen on myös olemassa joku suzukin oma työkalu, joka vaatii homman tehtävän noin.
Agitheosis
Viestit: 453
Liittynyt: Ti Syys 28, 2004 7:12 pm
Pyörä: Husqvarna CT6FS
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Agitheosis »

hexi kirjoitti:Akseli kirjaimellisesti kierretään irti vasemmalla puolella olevasta kierteestä.
Minkä vasemmalla puolella? Omast en kyl viäläkkä löyr vasemalt mittä kiärret ninkon kuvast o nähtävis....
hexi kirjoitti:Ei kai tuossa mitään ongelmaa ole.
Mielenkiintonen näkemys ettei koko jousivoiman voittamisessa ole "mitään ongelmaa"....
hexi kirjoitti:Ehkä näin on helpompi mieltää se että jousi ei ole paikoillaan mittauksen aikana.
Miten niin ei ole? Missä vaiheessa se pois ois tullu jos yläpään ``korkin´´ vaan avaa? Käsitin huoltomiehen puheist et jousi irtoo alapään isosta muteringista....

Kuva
hexi kirjoitti:Mittaukseen on myös olemassa joku suzukin oma työkalu, joka vaatii homman tehtävän noin.
Just, onpa huoltoystävällistä, tee siinä sitte itte mitään niillä laitteilla joita ei ole....
Avatar
Raimo
Viestit: 1274
Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 8:17 am
Pyörä: BMW R80GS & R1200RT
Paikkakunta: Oulunsalo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Raimo »

Agitheosis kirjoitti:Mielenkiintonen näkemys ettei koko jousivoiman voittamisessa ole "mitään ongelmaa"....
Jos lainattu ei ollut osa trollista, niin silloin:

Hommahan etenee niin että teleskoopista korkki löysälle (huomioiden mahdollinen jousen esijännitys!), niin että teleskooppi on alakolmiossa tiukalla, mutta yläkolmion ruuvit löysättynä.

Sen jälkeen teleskooppi irti keulasta, korkki auki (esijännityss...) ja jousi pois. Tämän jälkeen keula puhdistetaan, kuten edellä oli puhetta. Sen jälkeen painetaan keula ilman jousta kasaan ja laitetaan öljyä sen verran, että annettu mitta 170mm tulee sisäputken yläreunasta öljynpintaan. Tämän jälkeen keula "pitkäksi" ja jousi + korkki takaisin, ja putket ja muut romppeet paikalleen.

Kuvissa esiintyvä keula näyttää minusta SHC-mallin keulalta, kun on tuollainen esijännitys, omassa pikku-tohtorin keulassa ei ollut moista säätöä, mutta se olikin -94 vuosimallinen.
Minkä vasemmalla puolella? Omast en kyl viäläkkä löyr vasemalt mittä kiärret ninkon kuvast o nähtävis....
Eikös autossakin istuta ajettaessa vasemmalla puolella ? Onko pyörän vasen puoli jotenkin eri asia??
Gone but not forgotten: Yamaha DT125LC -85, Honda NX650 Dominator -93, Suzuki DR800 Big -90, Suzuki DR350S -94, BMW R80G/S Paris-Dakar -85, Honda Africa Twin -90, Honda Africa Twin -97, BMW R1150GS -01, Honda XR400R -98, Honda XRV650 -89
Avatar
Happi
Viestit: 2872
Liittynyt: Ti Syys 28, 2004 7:42 am
Pyörä: 690ER, 800XCA
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Happi »

Agitheosis kirjoitti:
hexi kirjoitti:Akseli kirjaimellisesti kierretään irti vasemmalla puolella olevasta kierteestä.
Minkä vasemmalla puolella? Omast en kyl viäläkkä löyr vasemalt mittä kiärret ninkon kuvast o nähtävis....
Siitä kuvasta juuri näkyy, että kierre on siellä eturenkaan vasemmalla puolella ( ajosuuntaan nähden). Avaus tapahtuu oikelta, akselin toisesta päästä.

Happi
Agitheosis
Viestit: 453
Liittynyt: Ti Syys 28, 2004 7:12 pm
Pyörä: Husqvarna CT6FS
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Agitheosis »

Raimo kirjoitti:Jos lainattu ei ollut osa trollista, niin silloin:
Nyt taidan paljastaa tyhmyyteni..... mikä on trolli?
Raimo kirjoitti:Hommahan etenee niin että teleskoopista korkki löysälle (huomioiden mahdollinen jousen esijännitys!), niin että teleskooppi on alakolmiossa tiukalla, mutta yläkolmion ruuvit löysättynä.

Sen jälkeen teleskooppi irti keulasta, korkki auki (esijännityss...) ja jousi pois. Tämän jälkeen keula puhdistetaan, kuten edellä oli puhetta. Sen jälkeen painetaan keula ilman jousta kasaan ja laitetaan öljyä sen verran, että annettu mitta 170mm tulee sisäputken yläreunasta öljynpintaan. Tämän jälkeen keula "pitkäksi" ja jousi + korkki takaisin, ja putket ja muut romppeet paikalleen.
Kiitän.
Raimo kirjoitti:Kuvissa esiintyvä keula näyttää minusta SHC-mallin keulalta, kun on tuollainen esijännitys, omassa pikku-tohtorin keulassa ei ollut moista säätöä, mutta se olikin -94 vuosimallinen.
Eli mahtoiko tuo aiemmin annettu öljymäärä sittekään pitää paikkansa?
Raimo kirjoitti:Eikös autossakin istuta ajettaessa vasemmalla puolella ? Onko pyörän vasen puoli jotenkin eri asia??
No eipä kait. Täs tapauxes ei varmaankaan ollu erehtymisen vaaraa. Sitä se koulutus teettää ku kirjallisten raporttien pilkunviilaus oli mitä oli, jääny vähä päälle....
Agitheosis kirjoitti:
hexi kirjoitti:Akseli kirjaimellisesti kierretään irti vasemmalla puolella olevasta kierteestä.
Minkä vasemmalla puolella? Omast en kyl viäläkkä löyr vasemalt mittä kiärret ninkon kuvast o nähtävis....
Tässä se nähään. Toinen puhuu vasemmalla puolella sijaitsevasta kierteestä ja toinen siitä mistä sen saisi vasemmalta puolelta väännettyä auki (vaikka sen tuossa kyllä aivan väärin ilmaisinkin, täytyy myöntää). Nooh, tekee niitä mokia viisaammatkin ihmiset, kuten NASAn työntekijät (mailit ja kilometrit sekasin). Kiitokset Happi selvennyksestä.
Avatar
lkantola
Viestit: 50
Liittynyt: Ke Marras 23, 2005 10:33 am
Pyörä: AfricaTwin
Paikkakunta: Kemi

Viesti Kirjoittaja lkantola »

Mulla on sama homma edessä piakkoin (DR350S -93). Öljyt yms. on jo hankittuna. Iskarisäädöt toimii ja vaikuttaa, joten ostin normiöljyt vaihtohommaa varten (jos säädöt ei pure, on osat kuluneet ja normiöljy ei ehkä toimi kunnolla).

Ei muuta kuin rengas irti (avaa neljä mutteria oikean puolen pumpusta ja kierrä akseli ihan normaalisti vastapäivään irti). Sitten poista kaikki tarpeeton hilpetööri pumpuista (jarruosat, vaijerit tms.). Sitten löysytät yläpään korkit ja seuraavaksi poistat putket kolmioista.

Sitten kaadat öljyt kahteen eri astiaan, joissa on mitta-asteikko. Pumppaile tyhjäksi putket ja anna valua jokunen tunti ylösalaisin. Jos öljy on likaista, voit joutua pesemään jollakin, mutta ite en oo koskaan pessyt sen kummemmin.

Mun korjauskirjassa on ilmoitettu öljymäärä, mutta jos putket ei ole vuotaneet ja muutenkin toimineet niin laita sama määrä kuin valui ulos. Vaihto on nopea homma jos pultit lähtee auki ja onni on myötäinen.

Putsaa kaikki ulkopuoliset osat huolella öljynvaihdon yhteydessä. Varo rikkomasta kierteitä ja käytä vain hyviä avaimia. Tarkasta öljyvuodot haitarikumien alta. Stefat vaihtoon jos vuotoja näkyy.

Ei hommassa ole mitään ihmeellistä. Ihan normaalit keulaputket ne on. Yläpään esijännityksen säätö on ainoa poikkeus tavanomaisiin pärrän keulaputkiin. Se ei kuitenkaan vaikuta operaatioon mitenkään. Itse en ole koskaan purkanut keulaputkia kokonaan, joten siitä puolesta en tiedä pahemmin. Öljynvaihto on kuitenkin tuttu homma.

Varaa hommaan puhtaita papereita, pesuainetta, siistit ja puhtaat öljykipot ja riittävästi esim sanomalehtiä ettet pudottele osia esim. likaiselle betonilattialle.

-Lauri
karmolis
Viestit: 1319
Liittynyt: Ma Touko 30, 2005 2:40 pm
Pyörä: Vespa
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja karmolis »

Sellanen vinkki vielä että yläpään korkit voi olla todella tiukassa. Ite jouduin kerran suihkimaan wd40 sinne yläpäähän ja kietaisin vielä wd40-kostutetut rätit korkin reunan ympäri ja annoin olla yön yli, johan aukeni.

Toi kikka toimi ainakin itsellä, paa korvan taa jos tuntuu ettei niitä korkkeja meinaa saada auki.

En oo koskaan niitä valutellut mitään kauhian kauaa. Kun ne pumput riippuu ylösalaisin niin kannattaa "lypsää" niitä, tulee paremmin kaikki pois. Ja sama periaate sitten kun laitat uudet öljyt. Eli tee niin että laitat melkein oikean määrän ja sen jälkeen pumppailet jonkin aikaa teleskooppia ylös alas jotta se öljy tosiaan menee joka paikkaan. Vasta sen jälkeen laitat määrämittaan.

Työntömitan kanssa saa suht hyvin mitattua sen 170mm.
ryynama2
Viestit: 63
Liittynyt: Pe Tammi 27, 2006 7:17 pm

Viesti Kirjoittaja ryynama2 »

Vaihdoin juuri TA;han etuiskarien öljyt. Oli ihan helppo juttu ei asentaja -miehellekkin.

Laitoin uudet öljyt 10W:tä (manuska 5W suosittelee)
Kyllä täytyy sanoa että heti huomasi selvön eron uusien öljyjen kanssa. Etupää jäykistyi huomattavasti, loppui etupään nyökytys aina ennen jarruttaessa etujarruilla ja lisäksi on paljon helpompi mutkiin kääntää pyörää, uskaltaa paremmin kun ei etupää laske alas ajaessa mutkiin ja jarruttaessa.

- Pelkkä öljyjen vaihto teki siis ihmeitä. Mitenhän hyvä olisi tullut jos olisi
vaihtanut vielä uudet progressiiviset jouset ?
Avatar
Jukka
Site Admin
Viestit: 2805
Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 1:26 am
Pyörä: KTM 350 EXC-F
Paikkakunta: Tornio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jukka »

Agitheosis kirjoitti:
Raimo kirjoitti:Jos lainattu ei ollut osa trollista, niin silloin:
Nyt taidan paljastaa tyhmyyteni..... mikä on trolli?
http://fi.wikipedia.org/wiki/Trolli

Älä ruoki trollia! :)
Agitheosis
Viestit: 453
Liittynyt: Ti Syys 28, 2004 7:12 pm
Pyörä: Husqvarna CT6FS
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Agitheosis »

lkantola kirjoitti:Ei muuta kuin rengas irti ---
Miten muuten takasin laittaessa varmistaa että putket on tasan tarkkaan oikein päin? Onx ne merkattu jotenki vai iha vaa akselin avulla?
lkantola kirjoitti:Jos öljy on likaista, voit joutua pesemään jollakin, mutta ite en oo koskaan pessyt sen kummemmin.
Mulle neuvottiin että pese moottorinpesuliuottimella ku kerroin et ei oo ehkä koskaan vaihdettu.
lkantola kirjoitti:---ilmoitettu öljymäärä, mutta jos putket ei ole vuotaneet ja muutenkin toimineet niin laita sama määrä kuin valui ulos.
Aattelin tyhjätä, pestä liuottimella, antaa valua kuivax ja uudet sisään. Määrän sanoivat samaksi kuin mitä täällä kerrottiin.
lkantola kirjoitti:Tarkasta öljyvuodot haitarikumien alta. Stefat vaihtoon jos vuotoja näkyy.
Täytyy kurkistaa tuonneki. Vuotoja en oo koskaan havainnu.
lkantola kirjoitti:Yläpään esijännityksen säätö on ainoa poikkeus tavanomaisiin pärrän keulaputkiin. Se ei kuitenkaan vaikuta operaatioon mitenkään. Itse en ole koskaan purkanut keulaputkia kokonaan, joten siitä puolesta en tiedä pahemmin.
Eli jos korkin avaa niin eskarinsäätönupppi jää vielä paikoilleen? Jos haluu jousen irti niin mitä vaatii (taitaa lähteä alapäästä?)?
lkantola kirjoitti:Varaa hommaan puhtaita papereita, pesuainetta, siistit ja puhtaat öljykipot ja riittävästi esim sanomalehtiä ettet pudottele osia esim. likaiselle betonilattialle.
Juu, hyvä et sanoit, täytyy varautua...
ryynama2 kirjoitti:--- heti huomasi selvön eron uusien öljyjen kanssa. Etupää jäykistyi huomattavasti, loppui etupään nyökytys aina ennen jarruttaessa etujarruilla ---
Itellä sama juttu ku jarruttaessa tuntuu et keula painuu ties mihin asti. Toine on et teitte epätasasuuksil jatkuva keinuminen ei koskaan lopu...
Avatar
Mika TA-91
Viestit: 1467
Liittynyt: Ti Syys 28, 2004 1:22 pm
Pyörä: 790 Adventure R, EXC-F 250
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Mika TA-91 »

Agitheosis kirjoitti:
lkantola kirjoitti:Yläpään esijännityksen säätö on ainoa poikkeus tavanomaisiin pärrän keulaputkiin. Se ei kuitenkaan vaikuta operaatioon mitenkään. Itse en ole koskaan purkanut keulaputkia kokonaan, joten siitä puolesta en tiedä pahemmin.
Eli jos korkin avaa niin eskarinsäätönupppi jää vielä paikoilleen? Jos haluu jousen irti niin mitä vaatii (taitaa lähteä alapäästä?)?
Kyllä se mielestäni jousi edelleenkin tuolta yläpäästä otetaan pois eli tuo esijännityksen säätönuppi lähtee vain sen normaalin mutterin kanssa pois. Kuten Kantola kommentoi ei vaikuta mitenkään itse operaatioon.

Terveisin
Mika TA-91
ryynama2
Viestit: 63
Liittynyt: Pe Tammi 27, 2006 7:17 pm

Viesti Kirjoittaja ryynama2 »

Itse vaihdoin TA:han öljyt siten että otin iskarit kokonaan irti jolloin oli helppo tehdä öljyn vaihto ja samalla tarkastaa stefat ja haitarikumit.

Työvaiheet järjestyksessä ( pyörä keskiseisontatuelle ja itse laitoin
lihakunnan muovilaatikon pohjapanssarin alle ja kakkosnelosen pätkän
vielä jotta etupää nousee tarpeeksi koholle.)
- eturengas irti
- vasemmasta iskarista jarrusatula kokonaan irti (kiinni kahdella ruuvilla)
- etulokasuoja irti
- löystytin molempien putkien yläpäissä olevat "korkit", en ottanut pois
vaan löystytin hiukan.
-Tässä vaiheessa katsoin tarkkaan putken yläpäästä millä korkeudella
putki on(helppo katsoa ihan putken ylpään tarkka kohta
suhteessa "kolmion" kiinnitys kohta.

- Keulassa on sellainen musta muovi suoja kahdella ruuvilla kiinni,
(jonka läpi tulee nopeusmittarin vaijeri). Sen muovisuojan otin pois,
koska helpottaa putkien alapään kiinnityksien aukaisemista.

-Putkien yläpään kiinnityspulttien löystytys(ovat tiukassa, jotain spraytä
kannattaa laittaa) HUOM! Kunnon hylsyillä ja räikällä hyvin aukeaa, ei
kannata jakoavainta yleensäkään näihin käyttää, tulee vain
muttereiden päistä pyöreät)

- Putkien alapään kiinnityspulttien löystytys(ovat tiukassa, jotain spraytä
kannattaa laittaa)

- Alakautta vedin putken pois. ( käsittelin yhtä putkea kerrallaan eli
toisen putken jätin pyörään kun toiseen putkeen vaihdoin öljyt)

- Putki käteen ja liuotinpesuaineella pesin päällisin puolin.
- Haitarikumi pois kokonaan putkesta
- Putken tyhjernnysroppu alpäästä auki ja putkea pumppaamalla
tyhjään muovisankoon valutin posi vanhat öljyt.
- Putken yläpään "korkki" täysin irti ja holkki ja prikka pois (muista tässä
vaiheessa että kootessa ensin laitetaan jousi sitten prikka sitten holkki
ja lopuksi " korkki")
- Nyt kun "korkki" on poissa yläpäästä hyvä oli valuttaa loputkin öljyt
(pumppausta)
- Osien puhdistus vanhoista öljyistä
- Putken huuhtelu jos haluaa tehdä esim . bensalla, tulee varmaan hyvin
kuivata putki jos bensalla puhdistaa . Itse en tällä kertaa puhdistellu
millään eri aineilla putkea) vain valutin öljyt pois.
- Putken alapään tyhjennysruuvi paikoilleen kiinni.
- Putki painetaan pohjaan ( lyhimmillään)
- Uudet öljyt kaadetaan putkeen (itse laitoin 10W:tä ((5W:tä manuska
suosittelee). Kaadoin noin. 5 dl öljyä putkeen.
- ÖLJYMÄÄRÄN TARKASTUS ( Putken yläpäästä putkessa olevan öljyn
pintaan 125 mm.) Tarkastus tosi näppärä tehdä työntömitalla (kuten
aiemmin joku neuvoi foorumilla) siten että mittaa työntömitan piikin
pituudeksi sen 125mm ja kun työntömitan piikin laittaa sinne putkeen ja
piikin pää öljypintaan nykii, on öljyä oikea.

- Jousi sisään samoin päin kuten otin pois.
- Prikka sisään jousen päälle, holkki sisään prikan päälle ja
lopuksi "korkki" paikoilleen kierteilleen ja kiristys (ei tarvitse vielä
loppukireyteen laittaa)
- Hiukan sormella öljyä stefaan (jotta stefan kuivuminen ja särkyminen
ehkäistään)
- Haitarikumi paikoilleen putkeen.
- Nyt voi vähän jo pumppailla maata vasten putkea ja ikään kuin testailla
mille putki tuntuu.
- Putki takaisin paikoilleen alakautta. (Putkea ei tarvitse viritellä
mihinkään tiettyyn asentoon kiertymissuunnassaan koska putken alapää
on kiertyvä ja oikeaan asentoon helppo pyöräyttää sitten siinä
vaiheessa kun renkaan paikoilleen laittaa)

- Putken alapään ruuvien kiristys, muovisuojus paikoilleen , putken
yläpään ruuvien kiristys ja putken "korin kiristys"

- Vielä loppukiristyksen läpikäynti kaikissa edellä mainituissa
kiinnityskohdissa.
- Samat toimenpiteet siis toiseenkin putkeen.

ja nyt on sitten mlemmat putket huollettu >>>

- Jarrusatula takaisin kiinni putkeen ja rengas paikoilleen ja renkaan
kiristys.
- Samalla nyt laitoin öljyä myös nopeusmittarin vaijeriin mittarin alapään
kautta ja rasvaa renkaassa olevaan nopeusmittarin vaijerin "pyörijään"


* Näin tein minä. En tarkoita että yllä olevat ohjeet olisivat ainoat oikeat
tai täydelliset enkä ota vastuuta ohjeiden oikeellisuudesta, mutta
omaan TA:han huoltotoimnepide onnistui noin vallan mainiosti, aikaa
paloi tosin 3 h (mutta ei ollut kiire mihinkään)

* Ja huoltotoimenpide oli itsellenikin "eka kerta" itse tehtynä.
Vastaa Viestiin