Oulun seudun päristelyt
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
-
Tase
- Pyörä: HVA: 901 Expedition, FE 450, BMW K100
Re: Oulun seudun päristelyt
Minä voisin liittyä seurueeseen jossain Oulu-Alakylä välillä. Mihin kannattaa mennä odottelemaan?
-
MarkkuHoo
- Pyörä: BMW R80GS Finnduro -90
- Viesti:
Voisinpa lähtiä völijyyn minäkin huomenna.
”Huonoilla teillä, hyvässä seurassa.” kuraukot.fi
Ruskosta päin ennen Alakylää, kääntyy tie vasemmalle(kyltti Eerola) ja menee Hämeenjärven ohi, tule vaikka siihen risteykseen 16.44.Tase kirjoitti:Minä voisin liittyä seurueeseen jossain Oulu-Alakylä välillä. Mihin kannattaa mennä odottelemaan?
-Tero
-
Tase
joo, minä tulen sinne 16.43 niin ei tarvi odotella.Teppi kirjoitti:Tase kirjoitti:Minä voisin liittyä seurueeseen jossain Oulu-Alakylä välillä. Mihin kannattaa mennä odottelemaan?
Ruskosta päin ennen Alakylää, kääntyy tie vasemmalle(kyltti Eerola) ja menee Hämeenjärven ohi, tule vaikka siihen risteykseen 16.44.
-Tero
- Totti
- Pyörä: Tenere 700
- Viesti:
Pehmeää...mun herkkua. Vahva ehkä. Riippuen miten saan logistiset ongelmat järjestettyä.
”On se kumma kun tehdään kunniaa sille joka löi jalkansa poikki.
Vaan se jolla on päässä huminaa, sitä poloista häpeää kaikki.” Timo Rautiainen & Neljäs Sektori
Exät: TransAlp, Africa Twin, 950 Adv, 990 Adv
https://www.kuraukot.fi/
Vaan se jolla on päässä huminaa, sitä poloista häpeää kaikki.” Timo Rautiainen & Neljäs Sektori
Exät: TransAlp, Africa Twin, 950 Adv, 990 Adv
https://www.kuraukot.fi/
-
MarkkuHoo
- Pyörä: BMW R80GS Finnduro -90
- Viesti:
Olemma Tasen kanssa molemmat sitten porukkaa väijyssä tuolla tuolloin.Tase kirjoitti:joo, minä tulen sinne 16.43 niin ei tarvi odotella.Teppi kirjoitti:Ruskosta päin ennen Alakylää, kääntyy tie vasemmalle(kyltti Eerola) ja menee Hämeenjärven ohi, tule vaikka siihen risteykseen 16.44.Tase kirjoitti:Minä voisin liittyä seurueeseen jossain Oulu-Alakylä välillä. Mihin kannattaa mennä odottelemaan?
-Tero
”Huonoilla teillä, hyvässä seurassa.” kuraukot.fi
- Tappur
- Pyörä: Yamaha XT660Z Tenere
Moro! Ensikertalainen vois lähtä mukaan, jos passaa?Teppi kirjoitti:Moro,
pikkasen tekis mieli käydä su-iltasella mopo kuraamassa, siihenhän nuot on tehty.
Onko kellään samanmoisia mielessä? Olis sadan kilsan lenkki Onkamon kautta Aaltokankaalle ja jostakin takasin, semmosta pienempää tietä.
Hiekkaakin löytyis![]()
Haapalehdon Shell 16.30
Hihkaiskaa jos lähössä..
Yamaha XT660Z Tenere 16
Subaru XV 2.0 2012
Subaru XV 2.0 2012
Passaa mainiosti.Tappur kirjoitti:Moro! Ensikertalainen vois lähtä mukaan, jos passaa?Teppi kirjoitti:Moro,
pikkasen tekis mieli käydä su-iltasella mopo kuraamassa, siihenhän nuot on tehty.
Onko kellään samanmoisia mielessä? Olis sadan kilsan lenkki Onkamon kautta Aaltokankaalle ja jostakin takasin, semmosta pienempää tietä.
Hiekkaakin löytyis![]()
Haapalehdon Shell 16.30
Hihkaiskaa jos lähössä..
-Tero
Lähtisin mielelläni myös mukaan, mutta 'logistiset' ongelmat eivät salli tällä kertaa.
Mutta muutoin uteliaisuudesta: Pärjääkö teidän reissuilla jos rengastus on mallia Tourance/Anakee? Ja kysyn kun puhutaan 'pehmeästä'...
Mutta muutoin uteliaisuudesta: Pärjääkö teidän reissuilla jos rengastus on mallia Tourance/Anakee? Ja kysyn kun puhutaan 'pehmeästä'...
Allekirjoitus? Tähän viivan alle?
Wanha bongasi tämän ryhmän Haukiputaalla, kun palailin pikku saunalenkiltä hauskapyörällä. Olisin lähtenyt mukaan, mutta olin hirmu sateen jäljiltä jo aivan märkä ja pelkäsin kylmettymistä, joten ajelin kotiin pikku mutkien kautta saunomaan. Kiva olisi ollut Aaltokankaan hiekkoja huristella.ei pölystäkään olisi ollut haittaa mutta nyt ei ole varaa sairastuakkaan.
MarkoA kirjoitti
Pärjääkö teidän reissuilla jos rengastus on mallia Tourance/Anakee? Ja kysyn kun puhutaan 'pehmeästä'...
Jos kokemusta on kuskilla hiekalla ajamisesta niin kyllä noilla renkailla pärjää ja etenkin jos on 21" eturengas, pienemmällä eturenkaalla vaatii vielä enemmän kokemusta, tai ainakin sitä alkaa kertymään ripeässä tahdissa.
Olisi hyvä käydä pyörällään tutustumassa hiekkaan niin osaa arvioida pyörän toimimisen ja oman selviämisen.
Vaativa hiekkareissu ei aina ole järkevin tapa aloittaa hiekalla ajamista porukan mukana, jos ei kaveria saa mukaan reenaamaan saattaa se silti olla turvallisinta joten ei kannata ujostellakkaan mukaan tulemista.
MarkoA kirjoitti
Pärjääkö teidän reissuilla jos rengastus on mallia Tourance/Anakee? Ja kysyn kun puhutaan 'pehmeästä'...
Jos kokemusta on kuskilla hiekalla ajamisesta niin kyllä noilla renkailla pärjää ja etenkin jos on 21" eturengas, pienemmällä eturenkaalla vaatii vielä enemmän kokemusta, tai ainakin sitä alkaa kertymään ripeässä tahdissa.
Olisi hyvä käydä pyörällään tutustumassa hiekkaan niin osaa arvioida pyörän toimimisen ja oman selviämisen.
Vaativa hiekkareissu ei aina ole järkevin tapa aloittaa hiekalla ajamista porukan mukana, jos ei kaveria saa mukaan reenaamaan saattaa se silti olla turvallisinta joten ei kannata ujostellakkaan mukaan tulemista.
Weteraani kurapyöräilijä
- Tappur
- Pyörä: Yamaha XT660Z Tenere
Iso kiitos porukalle! ensimmäistä kertaa olin ajelemassa ja hauskaa oli. Sai kokemusta todella vaihtelevasta maastosta ja hyvinhän tuolla katunappularengastuksella pärjäsi
http://www.mprengas-online.com/cgi-bin/ ... 006%29_VD_
Yamaha XT660Z Tenere 16
Subaru XV 2.0 2012
Subaru XV 2.0 2012
Moi,
ja kiitos ajoseurasta, kuuden mopon voimin vesisateessa rymyttiin, eikä pölissyt. Ja olihan sitä vähän jumppaakin kun reittimestari ohjasi porukan "pienelle tielle"
-Tero
ja kiitos ajoseurasta, kuuden mopon voimin vesisateessa rymyttiin, eikä pölissyt. Ja olihan sitä vähän jumppaakin kun reittimestari ohjasi porukan "pienelle tielle"
-Tero
- Ossi Viita-aho
- Pyörä: SEkalaisia
Kiitokset matkanjärjestäjille ja muillekin ajeluista. Reitillä oli kutakuinkin kaikenlaista alustaa ja luvattua pehmeääkin riitti. Tosin pehmeysaste selvisi vasta paikanpäällä...
-Kukkahattusetä- -Kahden pytyn loukussa- -Jytä-Jannu-
Missä ne semmoset Aaltokankaan hiekat sijaitsee? Karttojen mukaan joku Aaltokangas on Ritaharjun kuppeessa ja ilmakuvissa siellä näkyy mm. ovaalin muotoinen lenkki.
-
Tase
Kiitokset vetomiehelle ja koko porukalle hyvästä ajelusta. Mukava kun minun "takapihalta" löytyi uusia reittejä. Kotona totesin että Sinisalon endurotakki ei pidä vettä. Napakin oli märkänä joten kustakaan se ei voinut olla.Teppi kirjoitti:Moi,
ja kiitos ajoseurasta, kuuden mopon voimin vesisateessa rymyttiin, eikä pölissyt. Ja olihan sitä vähän jumppaakin kun reittimestari ohjasi porukan "pienelle tielle"![]()
-Tero