Kiinan halpisnavikaattorit
Valvoja: Moderaattorit
- Rässi66
- Viestit: 1047
- Liittynyt: Ti Huhti 26, 2011 9:13 pm
- Pyörä: Honda CR250R
- Paikkakunta: Lempäälä
Re: Kiinan halpisnavikaattorit
Ainakin PhotoNavissa alla vapiseva CE löytyy helposti.
Jossain oli jotain skriptejä alkunäytön kuvakkeiden uudelleenkoodaamiseen ts. automapa tai ozi pärähtää soimaan ihan sormellakin.
Jossain oli jotain skriptejä alkunäytön kuvakkeiden uudelleenkoodaamiseen ts. automapa tai ozi pärähtää soimaan ihan sormellakin.
-
Sartre
- Viestit: 171
- Liittynyt: Ti Touko 30, 2006 11:34 pm
- Pyörä: BMW F650 GS Dakar
- Paikkakunta: Orivesi
Re: Kiinan halpisnavikaattorit
Juu suurimmassa osassa pääsee, mutta joissain se on erikseen estetty sillä, että aloitusnäytöstä ei yksinkertaisesti löydy kuvaketta CE:lle tai aloitusruudun sulkemiselle. Kyllähän senkin yleensä saa ohitettua (tosin yksi systeemi on tullut vastaan, jossa ei ollut lainkaan työpöytää softan alla, mutta se onkin sitten eri kertomus), mutta vaatii jo jonkin verran tietämystä miten homman saa toimimaan.rainerb kirjoitti:Sinä voit tietää enemmän kuin minä näistä, mutta ainakin minulla kotona olevassa Kiinana-laitteessa pääsee kyllä CEn sisään, niinkuin pääsee Photonavissakin. Ja jos asentaa jotain, niin kai sieltä voi sen käynnistää?
-
BryGgi
- Viestit: 137
- Liittynyt: Ma Heinä 29, 2013 9:42 pm
- Pyörä: EXC 300 TPI -20
- Paikkakunta: Pohjois-Savo
Re: Kiinan halpisnavikaattorit
Sorvattu tuumainen pallo
ram asennussarjalla siitä yksi nivel ja navikotelo+5" kiinanavi(OZI/AutoMapa)
Hirvein taikinointi oli tehdä suorasta laturipistokkseesta 90 asteinen jotta menee koteloon, mutta siitä tuli oikein bueno.
PS, noita asenus kuulia löytyy vielä 2kpl, niissä suoraan sopiva pultti mikä lukittuu tuohon kuulaan ja se on sitten näppärä kiinnittää tuohon käsisuojaan.
-
gff-3
- Viestit: 662
- Liittynyt: Ke Loka 26, 2011 4:59 pm
- Pyörä: '15 250 EXC-F SixDays
- Paikkakunta: Keskeinen Uusimaa
Re: Kiinan halpisnavikaattorit
Olen speksaillut ties minkälaisia vaihtoehtoja navigaattoriksi aina sitä myöten että kävin katsomassa uutta Samsung Galaxy Activea, jos sellaisen olisi kytkyllä hankkinut, mutta kuitenkin päädyin tilaamaan dx:stä halvan kiina-anteronavin, http://dx.com/p/5-resistive-screen-andr ... ory-142768
Tuon ajattelin sujauttaa kotarin pda-bagin sisälle, josko siellä se pysyisi pahalta maailmalta suojassa, kunhan saapuu kotimaan kamaralle.
Softaksi olin ajatellut Locusta, vai onko jollain parempia ideoita? Locus freetä on tullut vähän näpyteltyä, mutta vähemmän on tullut sillä reititettyä tms. oikeaa äksöniä.
Tuon ajattelin sujauttaa kotarin pda-bagin sisälle, josko siellä se pysyisi pahalta maailmalta suojassa, kunhan saapuu kotimaan kamaralle.
Softaksi olin ajatellut Locusta, vai onko jollain parempia ideoita? Locus freetä on tullut vähän näpyteltyä, mutta vähemmän on tullut sillä reititettyä tms. oikeaa äksöniä.
- Maarala
- Viestit: 386
- Liittynyt: Ke Huhti 06, 2011 7:02 am
- Pyörä: Polle Haukansilmä...
- Paikkakunta: Raahen seutu
Re: Kiinan halpisnavikaattorit
Toivottavasti ehtii sulle vielä tän syksyn ajeluihin. Käyttökokemukset kiinnostaa. Vois itekin päivittää WinCE:stä Androidiin, jos siihen löytyy Ozia vastaava softa. Pari vuotta sitten kun ei vielä Android-pohjasia ollu tarjolla.
- rainerb
- Viestit: 2450
- Liittynyt: Ti Kesä 30, 2009 9:40 am
- Pyörä: AT RD07a + ST1100
- Paikkakunta: Uleåborg
Re: Kiinan halpisnavikaattorit
Kyllä Android-Ozi on tarjolla. Duunikaveri sitä pari vuotta sitten testasi. Se ei ollut ominaisuuksiltaan täydellinen, mutta toimi. Toivottavasti nyt on täysi paketti jo - minuakin kiinnostaisi.Maarala kirjoitti:Toivottavasti ehtii sulle vielä tän syksyn ajeluihin. Käyttökokemukset kiinnostaa. Vois itekin päivittää WinCE:stä Androidiin, jos siihen löytyy Ozia vastaava softa. Pari vuotta sitten kun ei vielä Android-pohjasia ollu tarjolla.
http://www.oziexplorer3.com/android/ozi ... droid.html
Follow your front wheel, keep the rubber stuff down and the shiny parts up.
-
ceevu
- Viestit: 1982
- Liittynyt: La Huhti 07, 2007 10:04 pm
- Pyörä: 900ss elefant+fe 501 Husaberg +TE610++++
- Paikkakunta: jokela
Re: Kiinan halpisnavikaattorit
androzic
-
gff-3
- Viestit: 662
- Liittynyt: Ke Loka 26, 2011 4:59 pm
- Pyörä: '15 250 EXC-F SixDays
- Paikkakunta: Keskeinen Uusimaa
Re: Kiinan halpisnavikaattorit
Ei ehdi kun ei ehdi mopoa huoltaa... Pohjankankaan jäljiltä. Mutta jos tuolla nyt vaikka leikkis kotilotyömatka-ajossa niin olis metkut opeteltu ens kesälle.Maarala kirjoitti:Toivottavasti ehtii sulle vielä tän syksyn ajeluihin. Käyttökokemukset kiinnostaa. Vois itekin päivittää WinCE:stä Androidiin, jos siihen löytyy Ozia vastaava softa. Pari vuotta sitten kun ei vielä Android-pohjasia ollu tarjolla.
Pitänee testata ainakin Androzic ja Locusen täysversion meinasin laittaa ihan suorilta. Siihenkin näytti kapsin maastokartat eksyneen, joten se puoli hoidossa.
-
kajoh
- Viestit: 213
- Liittynyt: Ti Heinä 19, 2011 10:00 pm
- Pyörä: DR650SE, EXC200, TDM900, ntv650m
- Paikkakunta: Salo
Re: Kiinan halpisnavikaattorit
Onnistuko tää lopulta? sisuskalut näyttää photonavilta mut yleismittarilla ei löydy mistään suoraa yhteyttä...Maarala kirjoitti:Noin helppoahan se on kun tietää mitä tekeeJa sitähän mä kysyin. Kokeilin laadukkaalla b-kaupan yleismittarilla. Noista maa meni oikein, mutta virtapuoli ei mene yhteen. No eipä hätiä, piirilevyn kääntöpuolella on virtasellekin paikka. Tietenki jää vielä vaihtoehto että juottaa johdot piirilevylle kohtaan josta ne menee akulle. Taidan antaa homman kuitenki ammattijuopon tehtäväksi. Ite kun alkaa noin hienoihin hommiin, niin kädessä lienee lopulta yks toimimattomaksi sulanu piirilevy
![]()
Kiitokset virta:lle avusta.
- Maarala
- Viestit: 386
- Liittynyt: Ke Huhti 06, 2011 7:02 am
- Pyörä: Polle Haukansilmä...
- Paikkakunta: Raahen seutu
Re: Kiinan halpisnavikaattorit
^ kesän muutama tuhat kilsaa on menty tuolla suoraan piirilevylle tinatulla johdolla ja hyvin on pelannu. Akkua ei tuota kautta lataa, joten ei ole sekään menny käyttökelvottomaksi. Veikkaisin että sisuskalut tuossa on aikalailla samat kuin photonavissa ja muissakin halpisnaveissa.
Ozin käyttäjänä jatkas mielellään, kun on siihen kartatkin konvertoituna valmiina. Pitää talven pimeinä iltoina kahlata ebay läpi ja hankkia joku androidi-navi vaikka 7" näytöllä. Pärjää sit jatkossa ikänäön kanssakin
Ozin käyttäjänä jatkas mielellään, kun on siihen kartatkin konvertoituna valmiina. Pitää talven pimeinä iltoina kahlata ebay läpi ja hankkia joku androidi-navi vaikka 7" näytöllä. Pärjää sit jatkossa ikänäön kanssakin
Re: Kiinan halpisnavikaattorit
Kun katselee esim. Dealextremen valikoimia niin ihmettelee miten älyttömästi on samankaltaisia mutta silti erimerkkisiä laitteita kaupan. Tää liittyy löyhästi aiheeseen http://www.youtube.com/watch?v=rkR6_7cw4p8 Ei ole navigaattoreista kyse mutta uskoisin että niitä tehdään samankaltaisissa "tehtaissa" 
-
gff-3
- Viestit: 662
- Liittynyt: Ke Loka 26, 2011 4:59 pm
- Pyörä: '15 250 EXC-F SixDays
- Paikkakunta: Keskeinen Uusimaa
Re: Kiinan halpisnavikaattorit
Voisin vaikka lyödä vetoa että eräässä entisessä suomalaisessa kumisaapasfirmassa tehtiin aikoinaan laitteita hyvin saman kaltaisesti ja ihan yhtä innostunein ilmeinTTA kirjoitti:Kun katselee esim. Dealextremen valikoimia niin ihmettelee miten älyttömästi on samankaltaisia mutta silti erimerkkisiä laitteita kaupan. Tää liittyy löyhästi aiheeseen http://www.youtube.com/watch?v=rkR6_7cw4p8 Ei ole navigaattoreista kyse mutta uskoisin että niitä tehdään samankaltaisissa "tehtaissa"
- KarMa
- Viestit: 606
- Liittynyt: Su Helmi 10, 2008 9:03 pm
- Pyörä: KTM SE, Husse fe 501
- Paikkakunta: Veikkola
Re: Kiinan halpisnavikaattorit
Tämän kesän Ozi ollut käytössä Galaxy S3:ssa ja hyvin tuo softa perustarpeissa pelittää. Ongelmat joita on tullut vastaan on johtuneet puhelimesta. Probleemana mm. "SIM-kortti irroitettu - Puhelin on käynnistettävä uudelleen" viestit sekä kännykän näytön automaattinen kierto pitää kytkeä pois koska tärinästä johtuen näyttö ei pysy hetkeäkään paikoillaan. Lisäksi tuo kapasitatiivinen (meniköhän oikein) näyttö on /C:stä kun aina saa olla hanskaa kädestä irroittamassa jos haluaa navia "säätää".rainerb kirjoitti:Kyllä Android-Ozi on tarjolla. Duunikaveri sitä pari vuotta sitten testasi. Se ei ollut ominaisuuksiltaan täydellinen, mutta toimi. Toivottavasti nyt on täysi paketti jo - minuakin kiinnostaisi.Maarala kirjoitti:Toivottavasti ehtii sulle vielä tän syksyn ajeluihin. Käyttökokemukset kiinnostaa. Vois itekin päivittää WinCE:stä Androidiin, jos siihen löytyy Ozia vastaava softa. Pari vuotta sitten kun ei vielä Android-pohjasia ollu tarjolla.
http://www.oziexplorer3.com/android/ozi ... droid.html
Paras kombo edelleen omassa käytössä on PhotoNav + OZI + Otterbox.
Jotkut on tilaillut 4.3" näytöllä olevaa motokäyttöön suunniteltua säänkestävää navia josta odotan mielenkiinnolla kokemuksia.
- KarMa
Re: Kiinan halpisnavikaattorit
Taidat tarkottaa tuolla 4,3" navilla tätä http://www.chinavasion.com/china/wholes ... Bluetooth/KarMa kirjoitti:rainerb kirjoitti:Maarala kirjoitti:Paras kombo edelleen omassa käytössä on PhotoNav + OZI + Otterbox.
Jotkut on tilaillut 4.3" näytöllä olevaa motokäyttöön suunniteltua säänkestävää navia josta odotan mielenkiinnolla kokemuksia.
- KarMa
http://lettouch.com/rage-waterproof-mot ... p-764.html
Tuolla tarinaa kyseisestä laitteesta http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=906910
Navi ohjelmia ja karttoja löytyy tohon netistä torrenttina ilmatteeksi esim. iGO primo
Re: Kiinan halpisnavikaattorit
Esimerkiksi DX:n valikoimista kannattaa huomata että sieltä ei suinkaan tule mitä tahansa mitä niillä on myynnissä. Aikanaan odotin kuukauden verran ennen kuin vaihdoin yhden mallisen tilauksen toiseksi ja sitten vasta rupesi tapahtumaan. Voi olla että niitä kuoria ja pikkasen eri speksisiä laitteita tehdään kyllä, mutta pienempiä tilauksia vasta sitten kun niitä on riittävän iso erä tuotettavaksi.TTA kirjoitti:Kun katselee esim. Dealextremen valikoimia niin ihmettelee miten älyttömästi on samankaltaisia mutta silti erimerkkisiä laitteita kaupan. Tää liittyy löyhästi aiheeseen http://www.youtube.com/watch?v=rkR6_7cw4p8 Ei ole navigaattoreista kyse mutta uskoisin että niitä tehdään samankaltaisissa "tehtaissa"
Русский военный корабль, иди на хуй
