Gas Gas ec 300 rakennussarja

Täällä voit esitellä oman rakennusprojektisi ja kadehtia muiden projekteja.

Valvoja: Moderaattorit

tikru
Viestit: 97
Liittynyt: Ti Heinä 19, 2011 7:06 pm
Pyörä: ktm exc 300
Paikkakunta: vihti

Re: Gas Gas ec 300 rakennussarja

Viesti Kirjoittaja tikru »

Moro!
Taisi olla kaasukammoa toi röpötys vähän kiristin säätöruuvia ja alkoi kiertämään.
tänään taas harjottelemaan lisää kaasun kääntöä.

Kyllä mä oon sekopää kun alkoi kauhia kuume ostaa uudempi pyörä. Laitoin piruttaan myyntiin gassin.
http://www.nettimoto.com/gas-gas/ec/1574761
Aivan tiettömälläkin tiellä, minun tuulessani soi.....
tikru
Viestit: 97
Liittynyt: Ti Heinä 19, 2011 7:06 pm
Pyörä: ktm exc 300
Paikkakunta: vihti

Re: Gas Gas ec 300 rakennussarja

Viesti Kirjoittaja tikru »

Nyt lähti gassi maailmalle tai ainakin Sipooseen. Vähän haikea kun kerki lyhyessä ajassa tutustua sen toimiintaan aika hyvin.
No uutta suoleen! mielessä olis husse wr 300 jäi kakstahti fiilis päälle.
Aivan tiettömälläkin tiellä, minun tuulessani soi.....
Avatar
GasGas300
Viestit: 284
Liittynyt: Su Syys 18, 2011 12:21 pm
Pyörä: GG300EC
Paikkakunta: Rollo
Viesti:

Re: Gas Gas ec 300 rakennussarja

Viesti Kirjoittaja GasGas300 »

tikru kirjoitti:Nyt lähti gassi maailmalle tai ainakin Sipooseen. Vähän haikea kun kerki lyhyessä ajassa tutustua sen toimiintaan aika hyvin.
No uutta suoleen! mielessä olis husse wr 300 jäi kakstahti fiilis päälle.
Hussessa vaijjerikytkin (raskaampi käyttää) ja käynnistinpoljin/käynnistyminen vähän huonoa.....Husseomistajalta kuultua ja ihan omin silmin nähtyä huono käynnistyvyys ja kytkinvaijjerin jäätyminenkin.. Itsekin moista 3satkuhussea joskus miettineenä,
mut Gassissa pysytty hussen em. ominaisuuksista johtuen ;)

Sent from Razr MAXX
Ilo ilman bensan hajua on teeskentelyä!
tikru
Viestit: 97
Liittynyt: Ti Heinä 19, 2011 7:06 pm
Pyörä: ktm exc 300
Paikkakunta: vihti

Re: Gas Gas ec 300 rakennussarja

Viesti Kirjoittaja tikru »

Olis tossa myynnissää gas gas ec300 pari kpl 2011 mallia suunnilleen mun budjettiin.
Pyörän mataluus häiritsee kun olen 188 pitkä ja nyt kun harjottelurata on aika kulunut niin kokoajan jalkatapit kolisee johonkin.
Voiko gassia nostaa helposti ja meneekö kaikki ajettavuus pieleen.
En ole kyllä livenä nähnyt 2011 mallia onkohan korkeampi kun vanha 2000 malli??
Toi vaijerikytkin vinkki oli hyvä se ei kyllä kiinnosta.
Oranssitkin jotenkin häiritsee en tiedä miksi ehkä niitä on liikaa..
Aivan tiettömälläkin tiellä, minun tuulessani soi.....
Avatar
GasGas300
Viestit: 284
Liittynyt: Su Syys 18, 2011 12:21 pm
Pyörä: GG300EC
Paikkakunta: Rollo
Viesti:

Re: Gas Gas ec 300 rakennussarja

Viesti Kirjoittaja GasGas300 »

Kokeilemalla selvinnee, ehkä se 2011 vähän korkeempi voi olla. 2012 on kyllä varmuudella korkeampi. Itsellä 08 josta penkkiä olen korottanut, maavara on riittänyt varsinkon.kuin jäykemmän jousen laitoin taa. Oliko sulla sinun painolle sopiva jousi takana ja iskari huollettu..? Nekin vähän vaikuttaa kuinka länässä pyörä menee..
Sent from Razr MAXX
Ilo ilman bensan hajua on teeskentelyä!
Avatar
GasGas300
Viestit: 284
Liittynyt: Su Syys 18, 2011 12:21 pm
Pyörä: GG300EC
Paikkakunta: Rollo
Viesti:

Re: Gas Gas ec 300 rakennussarja

Viesti Kirjoittaja GasGas300 »

Ilo ilman bensan hajua on teeskentelyä!
Enskapena
Viestit: 68
Liittynyt: Ma Loka 26, 2009 9:26 am
Pyörä: Trial

Re: Gas Gas ec 300 rakennussarja

Viesti Kirjoittaja Enskapena »

TIKRU: laitoin sulle s.postia

[quoteHussessa vaijjerikytkin (raskaampi käyttää) ja käynnistinpoljin/käynnistyminen vähän huonoa.....Husseomistajalta kuultua ja ihan omin silmin nähtyä huono käynnistyvyys ja kytkinvaijjerin jäätyminenkin.. Itsekin moista 3satkuhussea joskus miettineenä,
mut Gassissa pysytty hussen em. ominaisuuksista johtuen [/quote]

Kröhöm, kyllä sen Hussen saa käynnistymään hyvinkin jos vaan viitsii nähdä vaivaa, ja tuohon kytkin ongelmaankin löytyy kyllä ratkaisut.
Avatar
AnttiL
Viestit: 3017
Liittynyt: Su Loka 30, 2005 12:51 am
Pyörä: exc
Paikkakunta: ROI

Re: Gas Gas ec 300 rakennussarja

Viesti Kirjoittaja AnttiL »

Hyvin lyhyen kokeilun perusteella husse on ihan hyvä pyörä kyllä. Kytkinkin ihan asiallinen käyttää, en edes tullut huomanneeksi että oli narulla toimiva :twisted: ja tuo käynnistyvyys niin hassulta tuntuva lyhyt poljin mutta muuten ainakin ko mopeedi toimi ja käynnistyi oivallisesti, lienee tottumiskysymys. Ja oli muuten isolle ukolle tilavan oloinen!
antti
Avatar
GasGas300
Viestit: 284
Liittynyt: Su Syys 18, 2011 12:21 pm
Pyörä: GG300EC
Paikkakunta: Rollo
Viesti:

Re: Gas Gas ec 300 rakennussarja

Viesti Kirjoittaja GasGas300 »

Jep, aina ennen hussekin kuin oranssi =D Niitä on jo riittävästi ;) Jälkiasenteinen nestekykä on 150-200e joten ei liene kynnyskysymys sekään. Eräs husseomistaja nyt vain sattui leirillä kirvaavan huonoa käynnistyvyyttä jonka useita kertoja vierestä todistin...kone kai pyörähtää polkasulla vähemmän kuin muissa tms. Kyseessä 250 2tee husse mistä minun havainnot ja omistajan kommentit..

Omat erittäin olemattomat ajokokemukset on piikkisestä hussesta jossa ei kytkin oo jäykkä ja käynnistyy melkein kun katsoo käynnistin poljinta :)

Sent from Razr MAXX
Ilo ilman bensan hajua on teeskentelyä!
tikru
Viestit: 97
Liittynyt: Ti Heinä 19, 2011 7:06 pm
Pyörä: ktm exc 300
Paikkakunta: vihti

Re: Gas Gas ec 300 rakennussarja

Viesti Kirjoittaja tikru »

Tämmönen tuli kotiin.
EC 300 2011 malli ja 80h ajettu, iskarit huollettu ja jäykemmät jouset 100 kiloselle tehty eli pitäis olla just sopiva.
Harmi että ei pääse testaan kun perjantaina vasta.
Tämä tarina alkaa olla loppu ehkä siirrytään keskustelemaan pyörät osioon!Tämä ei näytä projektilta jos pientä fiksausta ei lasketa.
kiitos kaikille kommenteista. T: Gassi fani
Liitteet
lataus.jpg
(9.59 KiB) Tiedosto ladattu 1 kerta
lataus (1).jpg
(5.2 KiB) Tiedosto ladattu 4059 kertaa
Aivan tiettömälläkin tiellä, minun tuulessani soi.....
Avatar
GasGas300
Viestit: 284
Liittynyt: Su Syys 18, 2011 12:21 pm
Pyörä: GG300EC
Paikkakunta: Rollo
Viesti:

Re: Gas Gas ec 300 rakennussarja

Viesti Kirjoittaja GasGas300 »

Onnea "uudesta" pyörästä.. Toivotaan että on mieluinen8-)

Sent from Razr MAXX
Ilo ilman bensan hajua on teeskentelyä!
Avatar
AnttiL
Viestit: 3017
Liittynyt: Su Loka 30, 2005 12:51 am
Pyörä: exc
Paikkakunta: ROI

Re: Gas Gas ec 300 rakennussarja

Viesti Kirjoittaja AnttiL »

Hieno! Onnea.
antti
tikru
Viestit: 97
Liittynyt: Ti Heinä 19, 2011 7:06 pm
Pyörä: ktm exc 300
Paikkakunta: vihti

Re: Gas Gas ec 300 rakennussarja

Viesti Kirjoittaja tikru »

nyt vituttaa kun pientä oravaa!
kävin ajelemassa puolikierrosta ok sitten kaasuhirtti!
nyt kaasari purettu ja putsattu parikertaa kaasukahva ja vaijeri rasavattu yms.
Aina vaan huutaa kuuluu ihme imuääni en tiedä oliko ennen ?
soitin myyjälle ei kuulemma ikinä mitään vikaa.. jee jee vanha gassi olis toiminut!!
Huomenna piti mennä ajamaan perk..e ei kai auta kun yrittää nukkua ja aloittaa aamulla tutkimaan onko ilma vuotoa jossain!
Just siksihän ostin 11 vuota tuoreemman pyörän , että saan ropata tallissa. Muijakin vittuilee vielä kannattiko ostaa.
Aivan tiettömälläkin tiellä, minun tuulessani soi.....
Avatar
Sami
Viestit: 49
Liittynyt: Ti Marras 02, 2004 4:00 pm
Pyörä: 3kpl

Re: Gas Gas ec 300 rakennussarja

Viesti Kirjoittaja Sami »

Mun vanhassa gassissa kaasu myös hirtti muutamaan otteeseen. Ongelma korjaantui vaihtamalla hieman jämäkämpi luistin jousi. Vaikka alkuperäinen jousi oli hieman heiveröisen tuntuinen nin tottahan se _pitäisi_ silläkin toimia, mutta kun mitään muuta vikaa en koskaan löytänyt niin kai se täytyy jousen syyksi laittaa.
Kannattaa tietysti muutkin jutut tarkistaa. Imukurkulla on ainakin tapana halkeilla, josta voi saada ilmaa.
Avatar
AnttiL
Viestit: 3017
Liittynyt: Su Loka 30, 2005 12:51 am
Pyörä: exc
Paikkakunta: ROI

Re: Gas Gas ec 300 rakennussarja

Viesti Kirjoittaja AnttiL »

Kolmesatasessa kotkassa (liekkö sama kaasari?) niin oli myös ongelmana kaasun hirttäminen (ei minulla kertaakaan mutta tietynlainen tyyppivika kai sekin, monilla muilla sitä ongelmaa oli) johtui siitä, että jossain tilanteessa kaasuvaijerin kuoren kumitutti joka tulee kaasarin päässä kaasarissa olevan kauluksen päälle saattoi nousta ylös ja jäädä kauluksen reunan päälle jumiin eli tavallaan siten pidensi vaijerin kuorta 1-2cm eli kaasu jää päälle. Korjauksena esim varmistuslangalla (rautalangalla) kiristää ko päätykappale/tutti kaasariin kiinni. Perimäinen syy kai hieman lyhyt vaijeri, niinpä omassa laitoin vaijerin kulkemaan rungon oikealta puolen kaasarille jolloin tuli lisä pituutta tavallaan ja eipä siis kertaakaan koirinut tuo.

No, tuohan kyllä kuulostaa jotta vika olisi muualla, esim imuvuodossa kyllä.

Varmasti eniten vituttaa roúvan "oikeassa olo" :wink: mutta alkuvaikeuksien jälkeen kohta mennään taas lujaa ja hymyssä suin.
antti
Vastaa Viestiin