Omalla pärrällä on nyt 100000km ajeltu ja on ruvennu mietityttään että koskahan tuon pitäis oikein vaihtaa vai kestääkö se isältä pojalle niinku muu pyöräki
Africa Twinin nokkaketju
Valvoja: Moderaattorit
-
mirzo
- Pyörä: honda xrv 750 africa twin rd07a
Africa Twinin nokkaketju
Elikkä ootteko missä vaiheessa vaihdelleet at:n nokkaketjuja ja kiristimiä?
Omalla pärrällä on nyt 100000km ajeltu ja on ruvennu mietityttään että koskahan tuon pitäis oikein vaihtaa vai kestääkö se isältä pojalle niinku muu pyöräki
Re: Africa Twinin nokkaketju
mulla loppui usko 220tkm kohdalla ja kun otin motin auki, niin toinen nokkaketju alkoi olla lähellä vaihtomerkkiä.
-
mirzo
Oukkei elikkäs mikäs se merkki nyt sitten onjiknnn kirjoitti:mulla loppui usko 220tkm kohdalla ja kun otin motin auki, niin toinen nokkaketju alkoi olla lähellä vaihtomerkkiä.
haynesin manuaalissa on
"cam chain tensioner projection max 6mm"
en muista minkälainen se tarkalleen oli, mutta kun ketju
/kiristäjä kuluu, niin kiristäjästä nousee joku tappi ylöspäin ja kun se on näkyvillä yli 6mm niin pitäis ketju vaihtaa.
nämä siis näkyy venttiilikopan alla.
"cam chain tensioner projection max 6mm"
en muista minkälainen se tarkalleen oli, mutta kun ketju
/kiristäjä kuluu, niin kiristäjästä nousee joku tappi ylöspäin ja kun se on näkyvillä yli 6mm niin pitäis ketju vaihtaa.
nämä siis näkyy venttiilikopan alla.
-
mirzo
Ok hyvä tieto...täytyypi tutkia, niin siis mittarissa on 96600km ellei sitten 196600
kiitoksia jiknnn:lle
onkos muita jotka on vaihdelleet at:hin jakoketjuja voisitte laitella kilometrejä että koska seon pitänyt vaihtaa.
kiitoksia jiknnn:lle
onkos muita jotka on vaihdelleet at:hin jakoketjuja voisitte laitella kilometrejä että koska seon pitänyt vaihtaa.
-
mirzo
Ilmeisesti museopyörillä ei enää muut ajele kun minä ja velieni

-
janne.k
- Pyörä: XR400, XRV750
Vastausten puute johtuu varmaan siitä että kukaan ei ole edes ajatellut että mitään tarvitsisi asialle tehdä.
- Raimo
- Pyörä: BMW R80GS & R1200RT
- Viesti:
Minulla on tarkoitus vaihtaa nokkaketjut talvella uuteen, mutta vielä koetan pärjätä kuukauden verran ennenkuin otan Twinin telakalle. Nyt on rullattu hiukan vajaa 180 tkm, ja vain öljynkulutuksen vuoksi avaan koneen. Samalla tutkailen nokkaketjut, laakerit, vaihteiston rattaat yms.
Itse olisin enemmän huolissani öljypumpun ketjusta, kuin nokkaketjuista.
Gone but not forgotten: Yamaha DT125LC -85, Honda NX650 Dominator -93, Suzuki DR800 Big -90, Suzuki DR350S -94, BMW R80G/S Paris-Dakar -85, Honda Africa Twin -90, Honda Africa Twin -97, BMW R1150GS -01, Honda XR400R -98, Honda XRV650 -89
- Jokke Espoosta
- Pyörä: Poljettava
Jaa, sieltä alkaa jupit huutelemaan uudenkarheiden 90-luvun pyöriensä kanssamirzo kirjoitti:Ilmeisesti museopyörillä ei enää muut ajele kun minä ja velieni![]()
Mulla on nyt mittarissa joku 144 000 enkä ole nokkaketjusta juuri huolissani. Ainakin kone käy eikä kovin merkittävää ääntäkään pidä. Talvella käytän venakopat auki, jos siitä näkee jotain kiristimen merkkinystyä niin kuin huhu taisi kertoa niin katsellaan sitä sitten.
"Trying is the first step toward failure!"
-Homer Simpson
Exät: Honda XRV 650 Africa Twin RD03 -89 -> KTM 625 SXC -04
-Homer Simpson
Exät: Honda XRV 650 Africa Twin RD03 -89 -> KTM 625 SXC -04
-
sim
- Pyörä: Tenere 709WR/XRV750
Ajettu 90tkm, tarkotus oli piristää konetta jos saa aikaseksi talven aikana. Itte olen siinä käsityksessä ettei tuohon koneeseen tartte koskea ennen 200 tkm jos venttiili välykset on ok ja öljyä menee kohtuullisesti ja se etuhammasrattaan kiinnityskohta on pysynyt kunnossa.
- Vode55
- Pyörä: Africa Twin 750
Kyllä niitä on vielä paljon liikenteessä,eipä niihin ole paljon tainnut tarvita noita jakoketjuja vaihdella.Itelläni on 130000ajettu eikä mitään ongelmaa viellä sillä saralla niin kuin ei muullakaan saralla.Nää on tehty ajettavaksi eikä roplattavaksi,kun normaali huollot tekee niin varma kuin valtion velka.
Kaikki syyt jotka estävät mopolla ajon ovat tekosyitä
-
mirzo
laitahan tänne sitten tietoa että missä kunnossa motti oli!!Raimo kirjoitti:Minulla on tarkoitus vaihtaa nokkaketjut talvella uuteen, mutta vielä koetan pärjätä kuukauden verran ennenkuin otan Twinin telakalle. Nyt on rullattu hiukan vajaa 180 tkm, ja vain öljynkulutuksen vuoksi avaan koneen. Samalla tutkailen nokkaketjut, laakerit, vaihteiston rattaat yms.
-
mirzo
No rupesihan sitä porukkaa löytymään 
Viikonloppuna kukaan kerkeä vastaileen kun pitää ajella.mirzo kirjoitti:No rupesihan sitä porukkaa löytymään
-
mirzo
NNNJJJAAAAAsittis kirjoitti:Viikonloppuna kukaan kerkeä vastaileen kun pitää ajella.mirzo kirjoitti:No rupesihan sitä porukkaa löytymään