Kirkkaat LED-valot, kun tehoa on käytettävissä.

Tekniikka & Näperrys

Valvoja: Moderaattorit

Avatar
JUHHisi
Viestit: 1070
Liittynyt: Pe Syys 05, 2008 8:15 pm
Pyörä: XR650R vm.-00 & XR400R vm.-97
Paikkakunta: Häme

Re: Kirkkaat LED-valot, kun tehoa on käytettävissä.

Viesti Kirjoittaja JUHHisi »

Viuh kirjoitti:Hämeen autosähkö myymässä merkittömässä on tällaiset sisukset. Hintaa aika tarkkaan 50 eur.

Taidan kanssa laittaa linssejä tilaukseen, kiitti vinkistä!
STOP! SEiS!

Noi mitä mä tilasin soveltuvat tommoselle XML-ledille ja toi sun näyttäis olevan P7-ledillä, joten noi mun linkittämät linssit ei käy!

[edit]
Tuolta dealextremen palautteista selviää että joku on porannut ton linssin sopivaksi P7-ledille.
Eli tuossa linssissä on ~7mm reikä ledille kun taas P7-led tarvitsee ~11mm reijän. Eli poraamalla varovasti saa tuonkin sopimaan tohon sun lamppuus!

Ja jos laitat YV:llä osottees, niin voin lähettä sulle postitse 1kpl noita linssejä niin saat kokeilla poraamista..
[/edit]
Avatar
JUHHisi
Viestit: 1070
Liittynyt: Pe Syys 05, 2008 8:15 pm
Pyörä: XR650R vm.-00 & XR400R vm.-97
Paikkakunta: Häme

Re: Kirkkaat LED-valot, kun tehoa on käytettävissä.

Viesti Kirjoittaja JUHHisi »

Ja parivertailu jatkuu CRX:n ja modatun Halppis lampun välillä..

Noin. 4metriä tallin nosto-oveen:

Halppis ~10-asteen linssillä
Kuva
IKH:n myymä CRX. Valokuvio "Euro"
Kuva

Talon seinään ehkä 15metriä:

Halppis
Kuva
CRX
Kuva
Liitteet
joku2.JPG
joku1.JPG
crx2.JPG
crx1.JPG
jiitee
Viestit: 419
Liittynyt: Ti Syys 06, 2005 12:41 pm
Pyörä: BMW R 1150 GS KTM 400 LC4 MIL
Paikkakunta: Lempäälä

Re: Kirkkaat LED-valot, kun tehoa on käytettävissä.

Viesti Kirjoittaja jiitee »

Mtäs tästä nyt voisi sitten päätellä. tuossa alkuillasta olin ekaa kertaa spoorissa pimeällä ajamassa ja omalla vaatimattomalla etenemisellä tuo leveä valokuvio tuntui aivan riittävältä, en omista edes kypärävaloa. Eli mitenkä tuo valo paranee kapeammalla ja pidemmälle näyttävällä kuviolla (?). Jos noita linssejä sulla nyt on ylimääräisiä , niin voisinhan sitä minäkin vertailun vuoksi koittaa, maksan tietysti siitä...
BMW=helppo lausua, raskas työntää ja nostaa pystyyn...
KTM=helppo lausua, kevyt työntää ja nostaa pystyyn...
Avatar
JUHHisi
Viestit: 1070
Liittynyt: Pe Syys 05, 2008 8:15 pm
Pyörä: XR650R vm.-00 & XR400R vm.-97
Paikkakunta: Häme

Re: Kirkkaat LED-valot, kun tehoa on käytettävissä.

Viesti Kirjoittaja JUHHisi »

jiitee kirjoitti: Eli mitenkä tuo valo paranee kapeammalla ja pidemmälle näyttävällä kuviolla (?). Jos noita linssejä sulla nyt on ylimääräisiä , niin voisinhan sitä minäkin vertailun vuoksi koittaa, maksan tietysti siitä...
Nooh, ittellä ajot on pääosin lumisia sorateitä ja järvenjäätä yms. missä on vauhtia, niin siksi haluan mahdollisimman kauaksi näyttävän valokuvion..

Ja voin laittaa tulee postitse tai noutokin käy..
Avatar
JUHHisi
Viestit: 1070
Liittynyt: Pe Syys 05, 2008 8:15 pm
Pyörä: XR650R vm.-00 & XR400R vm.-97
Paikkakunta: Häme

Re: Kirkkaat LED-valot, kun tehoa on käytettävissä.

Viesti Kirjoittaja JUHHisi »

Tulipahan taas tilattua kokeiluun yksi led-työvalo..
Laittelen tarinaa jahka kiinanposti kerkiää tänne asti. :?
Kuva

Hinta 25€...

http://www.everbuying.com/product437628.html
Avatar
AnttiL
Viestit: 2978
Liittynyt: Su Loka 30, 2005 12:51 am
Pyörä: exc
Paikkakunta: ROI

Re: Kirkkaat LED-valot, kun tehoa on käytettävissä.

Viesti Kirjoittaja AnttiL »

Mulla on tuollainen. On teholtaan vähintään riittävä enskapolulle. Keilan pituus ei ehken ole hyvä +100km/h vauhteihin mutta valoa piisaa. Minulla on ilman tasasuuntaajaa oleva malli kun on stattori vaihdettu, mutta tutulla ukoilla on myös tasasuuntaajan kanssa eli suoraan AC piiriin liitettynä ilman staattorimuutoksia siis. Ja mainittakoon vielä että minulla on pieni taloudellinen kytkentä kun ko firma on minua "sponsoroinut" eli siinäkin mielessä pisteet heille :wink: , tukevat tälläistä ei ihan huippukuskiakin. Ja omistaja on myös enskamiehiä.

http://www.tyovalot.fi/product/427/amma ... urospecial

ja muokkauksena vielä siis jotta esim nuo juhhisi:n valokuvat on kynttiläntuikun näköisiä verrattuna tuohon valoon, luonnollisestikin kun on kuusi 10W lediä vastaan yksi "vastaava". Noista kuudesta kaksi on pitkällä keilalla varustettuja ja neljä hajavaloa tuottavia. Päitsillä kun laittoi pimeällä ajetulla mk:lla lähtöjonossa valon päälle niin loppui kaikki muu höpötys kilpakumppaneilta ja rupesivat ihmettelemään jotta mikä valonheitin mulla on kun valaisi takaa niin että heidän valoilla näytti jotta tuli varjo siihen missä heidän valokuvio on... :twisted:
antti
Avatar
Pete K2
Viestit: 689
Liittynyt: Su Huhti 15, 2012 10:41 pm
Pyörä: KTM 1190 Adv R
Paikkakunta: Valkeakoski
Viesti:

Re: Kirkkaat LED-valot, kun tehoa on käytettävissä.

Viesti Kirjoittaja Pete K2 »

Paljon ton käytännöllinen kantama on lumisessa spoorissa?
ex. KTM 690 Enduro R, Yamaha YZF 250 Enduro, KTM 400 EXC, Yamaha WR 250 2-t, Yamaha IT 250, KTM 125 GS
Avatar
VAK
Viestit: 1862
Liittynyt: Ma Maalis 20, 2006 4:11 pm
Pyörä: pyöräkuume on kova

Re: Kirkkaat LED-valot, kun tehoa on käytettävissä.

Viesti Kirjoittaja VAK »

AnttiL kirjoitti:Mulla on tuollainen. On teholtaan vähintään riittävä enskapolulle. Keilan pituus ei ehken ole hyvä +100km/h vauhteihin mutta valoa piisaa. Minulla on ilman tasasuuntaajaa oleva malli kun on stattori vaihdettu, mutta tutulla ukoilla on myös tasasuuntaajan kanssa eli suoraan AC piiriin liitettynä ilman staattorimuutoksia siis. Ja mainittakoon vielä että minulla on pieni taloudellinen kytkentä kun ko firma on minua "sponsoroinut" eli siinäkin mielessä pisteet heille :wink: , tukevat tälläistä ei ihan huippukuskiakin. Ja omistaja on myös enskamiehiä.

http://www.tyovalot.fi/product/427/amma ... urospecial

ja muokkauksena vielä siis jotta esim nuo juhhisi:n valokuvat on kynttiläntuikun näköisiä verrattuna tuohon valoon, luonnollisestikin kun on kuusi 10W lediä vastaan yksi "vastaava". Noista kuudesta kaksi on pitkällä keilalla varustettuja ja neljä hajavaloa tuottavia. Päitsillä kun laittoi pimeällä ajetulla mk:lla lähtöjonossa valon päälle niin loppui kaikki muu höpötys kilpakumppaneilta ja rupesivat ihmettelemään jotta mikä valonheitin mulla on kun valaisi takaa niin että heidän valoilla näytti jotta tuli varjo siihen missä heidän valokuvio on... :twisted:
onko testikokemusta piikkisestä? piisaako piikkisen valopäässä potku?

-ville
---x mopolla suohon x---
gff-3
Viestit: 662
Liittynyt: Ke Loka 26, 2011 4:59 pm
Pyörä: '15 250 EXC-F SixDays
Paikkakunta: Keskeinen Uusimaa

Re: Kirkkaat LED-valot, kun tehoa on käytettävissä.

Viesti Kirjoittaja gff-3 »

AnttiL kirjoitti:Mulla on tuollainen. On teholtaan vähintään riittävä enskapolulle. Keilan pituus ei ehken ole hyvä +100km/h vauhteihin mutta valoa piisaa. Minulla on ilman tasasuuntaajaa oleva malli kun on stattori vaihdettu, mutta tutulla ukoilla on myös tasasuuntaajan kanssa eli suoraan AC piiriin liitettynä ilman staattorimuutoksia siis. Ja mainittakoon vielä että minulla on pieni taloudellinen kytkentä kun ko firma on minua "sponsoroinut" eli siinäkin mielessä pisteet heille :wink: , tukevat tälläistä ei ihan huippukuskiakin. Ja omistaja on myös enskamiehiä.

http://www.tyovalot.fi/product/427/amma ... urospecial
...
Tuolla ei ole mittakuvia, kuinka massiivinen mötkö tuo on? Nuo 6 lediä kun saisi kahteen eri valoyksikköön jaettuna niin olisin jo varmaan painanut osta-nappia, olisi helpommin/nätimmin sijoiteltavissa katumopoon. Ulkonäkö ennen kaikkea, nääs :mrgreen:
Avatar
AnttiL
Viestit: 2978
Liittynyt: Su Loka 30, 2005 12:51 am
Pyörä: exc
Paikkakunta: ROI

Re: Kirkkaat LED-valot, kun tehoa on käytettävissä.

Viesti Kirjoittaja AnttiL »

Piikistä ei ole minulla tietoa tahi kokemusta mutta gas gas 300 ja KTM 300 ja olikohan yksi KTM 250 (2t) joissa tuollaisen olen nähnyt käytössä.
Mitoiltaan on jonkinlainen mötky mutta mulla yhdellä pultilla normi valomaskin yläosassa kiinni ja siinä on keikkunut hyvin. Arviolta sellainen kahden pienehkön miehen nyrkin kokoinen köntti se on.
Pitääpä mittoa ja ottaa valokuvaa kunhan kerkiää.

Valokuvio voisi olla ehken sellainen 70-100m, lumella kuitenkin hyvinkin kirkkaasti valaistu lähialue haittaa etäämäksi näkemistä mutta kokonaisvalomärältään pärjää mainiosti 60W xenonille 7" pyöreässä umpiossa, joskin juuri niin että huomattavasti leveämpi keila ja pituutta keilalla ehken 2/3 mitä tuossa H4 umpiossa ko xenonilla missä vain pitkä valo.
antti
Avatar
VAK
Viestit: 1862
Liittynyt: Ma Maalis 20, 2006 4:11 pm
Pyörä: pyöräkuume on kova

Re: Kirkkaat LED-valot, kun tehoa on käytettävissä.

Viesti Kirjoittaja VAK »

muutamia IKH:n ledejä oon testaillut ja mä oon tullut siihen tulokseen, että pitkälle näyttävä kapea keila on lumispooriin hyvä. turha siihen pyörän lähelle on isoa alaa valaista. piisaa aivoissakin paremmin kapasiteetti, kun on vaan sellanen "putki" mistä tarvii tietoa prosessoida. jos on leveä ja lähelle valaistu alue, niin siinä on paljon turhaa näkyvissä ja vauhtikin saattaa hidastua, kun tulee katteltua liian lähelle.

-ville
---x mopolla suohon x---
Avatar
AnttiL
Viestit: 2978
Liittynyt: Su Loka 30, 2005 12:51 am
Pyörä: exc
Paikkakunta: ROI

Re: Kirkkaat LED-valot, kun tehoa on käytettävissä.

Viesti Kirjoittaja AnttiL »

Juu, lähelle on tietysti suhteellista. Eli lähelle tarkoitan tässä aluetta 20-50m.
Tuo on enskamiesten siihen tarkoitukseen tekemä ja minusta aika hyvä varsinkin hintaansa nähden jos samalla ottaa huomioon että toimii vakio staattorilla monessakin tapauksessa.
Kuvio on aika "pehmeä" ja lähinnä tulee mieleen että olisi päivä ja näkee kuin päivällä ilman selkeää "hotspottia" vai miksi ne sitä kirkasta keskialuetta sanoo.
antti
Avatar
VAK
Viestit: 1862
Liittynyt: Ma Maalis 20, 2006 4:11 pm
Pyörä: pyöräkuume on kova

Re: Kirkkaat LED-valot, kun tehoa on käytettävissä.

Viesti Kirjoittaja VAK »

niin tarkoitin ihan yleisesti tuota lähelle valaisemista.

vaikuttaa kyllä ihan hyvältä ja saatan tilata tuon. Hyvän systeemin ovat keksineet, kun ei tarvi pyörän sähköjä muutella tai tasasuuntailla erikseen. Kypärässä mulla on xenoni ja joskus vähän hämää, kun xenonin valo on eri väristä kuin ledin valo.

-ville
---x mopolla suohon x---
Avatar
Hemppa
Viestit: 114
Liittynyt: To Elo 24, 2006 2:54 pm
Pyörä: KTM 250 Exc-f
Paikkakunta: Keminmaa

Re: Kirkkaat LED-valot, kun tehoa on käytettävissä.

Viesti Kirjoittaja Hemppa »

Kysyin lisätietoa tuosta Antin linkittämästä valosta. Jos pyöräsi jaksaa polttaa normi H4:sta niin silloin toimii. Todellinen ottoteho 12:lla 47W.
”If in doubt, flat out”
Avatar
JUHHisi
Viestit: 1070
Liittynyt: Pe Syys 05, 2008 8:15 pm
Pyörä: XR650R vm.-00 & XR400R vm.-97
Paikkakunta: Häme

Re: Kirkkaat LED-valot, kun tehoa on käytettävissä.

Viesti Kirjoittaja JUHHisi »

AnttiL kirjoitti: ... juhhisi:n valokuvat on kynttiläntuikun näköisiä verrattuna tuohon valoon, luonnollisestikin kun on kuusi 10W lediä vastaan yksi "vastaava"........

.... Päitsillä kun laittoi pimeällä ajetulla mk:lla lähtöjonossa valon päälle niin loppui kaikki muu höpötys kilpakumppaneilta ..... :twisted:
Joo voin kuvitella että hiljaseks vetää 6kpl XML-lediä kun mulla on täl hetkel 2kpl noita 10W ja nekin on talvella ihan jees! :shock:

Mutta ei kannata Antinkaan jäädä laakereille lepäämään, vaan kannattaa laittaa jauhot suuhun myös ens vuonna:
Kuva
16kpl XML-lediä vois olla sopiva määrä?
http://dx.com/p/160w-12-800lm-16-cree-x ... 45v-230747
Vastaa Viestiin