Triumph Tiger 800 offroad

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

ATC
Pyörä: HP2E

Re: Triumph Tiger 800 offroad

Viesti Kirjoittaja ATC »

BadAss kirjoitti:Vakiopleksistä oli puhetta joku sivu takaperin. Käytin yks päivä pleksiä irti ja se etureuna on sarana-kiinnitys. Eli jos takareunan pulttien reikiä modaisi, niin kulmaa saisi säädeltyä helposti, mikä voi auttaa moneen puistatukseen. Ajattelin joku kerta kaljapäissäni modata reiät, voin raportoida tänne vaikutuksista kypärämeluun, ellei joku ehdi ennen meikäläistä.
Ainakin Wanha on raportoinut ja kuviakin laittanut ketjun puolivälin kieppeille tuosta plexin säädöstä. Laitoin takakiinnikkeisiin latat että sen sai pystympään ja parani mielestäni. Myös iskarin suojauksesta on juttua ym ym tuunauksista, samoilla seuduilla ja net löytyy kun lueskelee ketjua läpi. :D
Weteraani kurapyöräilijä
TLA
Pyörä: Triumph Bonneville T120

Viesti Kirjoittaja TLA »

Tässä niitä luvattuja kuvia omista pleksisäädöistä, toimii ainakin näin 185cm pituiselle huomattavasti vakioa paremmin.
Liitteet
DSC01530.jpg
DSC01529.jpg
Mika TA-91
Pyörä: 790 Adventure R, EXC-F 250

Viesti Kirjoittaja Mika TA-91 »

TLA kirjoitti:Tässä niitä luvattuja kuvia omista pleksisäädöistä, toimii ainakin näin 185cm pituiselle huomattavasti vakioa paremmin.
Tuo on siis se Triumphin oma vakiopleksin säätösarja?
Mika TA-91
BadAss
Pyörä: F900GS & Stark

Viesti Kirjoittaja BadAss »

ATC kirjoitti:
BadAss kirjoitti:Vakiopleksistä oli puhetta joku sivu takaperin. Käytin yks päivä pleksiä irti ja se etureuna on sarana-kiinnitys. Eli jos takareunan pulttien reikiä modaisi, niin kulmaa saisi säädeltyä helposti, mikä voi auttaa moneen puistatukseen. Ajattelin joku kerta kaljapäissäni modata reiät, voin raportoida tänne vaikutuksista kypärämeluun, ellei joku ehdi ennen meikäläistä.
Ainakin Wanha on raportoinut ja kuviakin laittanut ketjun puolivälin kieppeille tuosta plexin säädöstä. Laitoin takakiinnikkeisiin latat että sen sai pystympään ja parani mielestäni. Myös iskarin suojauksesta on juttua ym ym tuunauksista, samoilla seuduilla ja net löytyy kun lueskelee ketjua läpi. :D
Minä muistelinki, että jossain oon hämärästi tuollasesta lukenut, mutta luulin että se oli ulkomaanelävienfoorumilta. :)
t. Jyki
TLA
Pyörä: Triumph Bonneville T120

Viesti Kirjoittaja TLA »

Mika TA-91 kirjoitti:
TLA kirjoitti:Tässä niitä luvattuja kuvia omista pleksisäädöistä, toimii ainakin näin 185cm pituiselle huomattavasti vakioa paremmin.
Jeps, ja pleksin etureunassa reikänauhalla tehdyt korotukset, mitä käsittelin aiemmassa postissa:
http://www.matkaendurot.net/phpBB3/view ... &start=494
ATC

Viesti Kirjoittaja ATC »

TLA kirjoitti:
Mika TA-91 kirjoitti:
Jeps, ja pleksin etureunassa reikänauhalla tehdyt korotukset, mitä käsittelin aiemmassa postissa:
http://www.matkaendurot.net/phpBB3/view ... &start=494
Sama säätösarja tuli touring plexin mukana, en tykännyt plexistä vaikka ei se nyt niin huonokaan ollut. Orkkis plexi ja Turhatekin GPS teline, jossa myös on plexin säätö on nyt ollut käytössä ja minä olen säätänyt niin päin että plexi on liki pystysuorassa ja kelpaa minulle.
Weteraani kurapyöräilijä
Susikoira
Pyörä: Triumph Tiger 800 XC

Viesti Kirjoittaja Susikoira »

Sopiiko tohon Tiger 800 XC:n alkuperäiseen laukkutelineeseen eri valmistajien laukkuja vai vaan se mitä Triumphilla on suoraan lisävarusteeksi?

Jos sopii, niin mitä ootte siihen kiinnittänyt ja tarviko tehdä mitään modauksia tms?
Aksi
Pyörä: BMW r1200 GSA

Viesti Kirjoittaja Aksi »

Moro
Takalaukku joka minulla on trumpan oma versio, niin en ole muilla laukku valmistajilla nähnyt vastaavaa kiinnitys systeemiä joten oletan että kun laittaa laukkuja niin tarvitsee lähes aina merkki kohtaiset sovittimet tai raudat
sivulaukkuina minulla on krauserin alu poksit ja nillä krauserin omat raudat

Viesti Kirjoittaja ATC »

Orkkis kiinnitykseen käy vain orkkislaukut. Minulla on Hebco Beckerin GOBI laukkusarja Beckerin kiinnitysraudoilla, kuva onkin tuolla sivu taaksepäin. Quick lock systeemissä ei jää pyörään mitään laukkujen kiinnityskehikkoa kun laukkuja ei käytä. Hyvin toimi viimeviikon lapinturmeella, hölmöyttäni kyllä yhden kannen lukon sain rikottua, onneksi on varalukkoja parikappaletta.
Weteraani kurapyöräilijä
Mika TA-91
Pyörä: 790 Adventure R, EXC-F 250

Viesti Kirjoittaja Mika TA-91 »

Moi,

Hankin omaani Louis:n kautta (oli siellä etsintöjeni mukaan parhaalla hinnalla) SW Motech: Quick-Lock Evot ja itse teline osan saa irti kun ei käytössä.

Yksi parhaita omiaisuuksia on että noihin saa erimerkkisille laukuille omat kiinnityspalat / adapterit, eli ei väliä millaiset laukut on tai jos haluaa päivittää laukkuja toisen merkkisiin ei telineet rajoita tätä.

Lisätietoja:
Telineet
Kiinnityspalat / Adapterit
Mika TA-91
BadAss
Pyörä: F900GS & Stark

Viesti Kirjoittaja BadAss »

Mulla on omassa XC:ssä tälläiset laukut: http://www.louis.de/_2005df300004a4a63a ... r=10065146
Laukuista on kokemusta yhden Kontion ja 1240 km:n verran, hinta/laatusuhde mun mielestä kohillaan.
Ja paikallaan on Hepkobekkerin laukkuraudat pikakiinnikkeillä, johon laukut on kötöstetty laukkujen omilla remmeillä.
t. Jyki
yrmyli
Pyörä: Triumph

Viesti Kirjoittaja yrmyli »

Tänään sain noin 100 kilometriä toimintasädettä Tiikeriin. Asensin 1,75 gallonan Rotopaxin jopparille. Pakkaa tuo 19 litran tankki joskus käydä reissussa pieneksi ja on aiheuttanut pientä sydämen tykytystäkin kun on oletettu bensa-asema hävinnyt kuin pieru saharaan.

Kuva
talkku
Pyörä: T7 , XT500-79

Viesti Kirjoittaja talkku »

tikru safari tankilla http://www.wilkinsonphotography.com.au/ ... 8xQ-XL.jpg http://www.safaritanks.com.au/home/18-T ... e.tpl.html kiitos " wanhalle" koeajosta ja rupattelu tuokiosta on se vaan hieno moottori toi triple.
Susikoira
Pyörä: Triumph Tiger 800 XC

Viesti Kirjoittaja Susikoira »

Minkälaisia ratkaisuja teillä on tohon takaboksiksi (top box)?

Mulla on Tiger 800xc (2013) pyörässä alkuperäinen teline, mutta boksia en ottanu, kun oli tarjous jo mennyt ja listahinta n. 600e alkuperäiselle. Olisi se kuitenkin mukava saada kypärä ja muuta kamaa sinne turvaan lukon taakse, kun kadun pyörän varteen jättää.

Näyttäis ulkomailta ihan kohtuu hintaa saavan bokseja, mutta jotenkin ei oma ymmärrys pysy mukana pitääkö ostaa erikseen rack, adapter ja top box vai saako tohon orkkitelineeseen jonkun adapterin kans... vai saako jollain parilla poraukseella alkuperäiseen teliseen kiinni jonkun muunkin, kuin ton 600e alkuperäisboksin?
ATC

Viesti Kirjoittaja ATC »

Kivit ja Kapat menee omilla asennostelineillään poraamatta pikku asennuksilla niihin neljään pulttiin mitä näkyy orkkistelineessä.. Alkuperäiseen pitää ostaa erikseen pohjakappale.
Nyt on Wanhalla taas moottoripyörä, vaihdoin luokattomat TKC 80 poikkee ja on taas Karoot alla, jes :D
Weteraani kurapyöräilijä
Vastaa Viestiin