Metzeler Unicross
Valvoja: Moderaattorit
-
- Viestit: 49
- Liittynyt: Ke Elo 17, 2005 12:57 pm
- Pyörä: XT660R, WR250F
- Paikkakunta: Leppävirta
Re: Metzeler Unicross
Mprenkaat-storessa on vielä jäljellä 08 -leimalla olevaa 140/80 -17 Unicrossia. Pyytävät 75,-
Yritin tilata yhdistelmää Unicross 90/90 -21 ja Mefo Stone Master 140/80 -17. Kumpikin oli loppunut varastosta, nyt odottelen vastausta milloin saavat taas... Onneksi aloin tilaamaan heti kun nakkasin edelliset alle
Yritin tilata yhdistelmää Unicross 90/90 -21 ja Mefo Stone Master 140/80 -17. Kumpikin oli loppunut varastosta, nyt odottelen vastausta milloin saavat taas... Onneksi aloin tilaamaan heti kun nakkasin edelliset alle
-
- Viestit: 870
- Liittynyt: Pe Loka 20, 2006 10:51 pm
- Pyörä: no bike only Solifer
- Paikkakunta: -Suomi
Re: Metzeler Unicross
Eikös 5-vuotta ala olla raja, kun renkaat niin vanhat ettei ole enää turvallista käyttää! Sanokoot rengasvalmistajat mitä tahansa.
Viiden vuoden aikana renkaan ominaisuuksia on myös kehitetty parempaan suuntaan, joten parasta hankkia mahdollisimman uudet.
Viiden vuoden aikana renkaan ominaisuuksia on myös kehitetty parempaan suuntaan, joten parasta hankkia mahdollisimman uudet.
-
- Viestit: 1666
- Liittynyt: La Maalis 12, 2011 2:05 pm
- Pyörä: 1290SAR, SE, 701 LR Aurora, g/s, R75/5
Re: Metzeler Unicross
En saanut.. lopulta tilaus vaihdettiin ison gessun renkaiksi.t.t.tammi kirjoitti:Joko viuh sai unicrossinsa?
Nyt näytti saldot punaista. Tosin Pirellin MT16:sta näytti olevan ja kohtuuhintaanki, mikä on omaan kokemuksen mukaan lähes vastaava. Tosin sitä on vaan kapiaa ja korkeeta
http://www.mynetmoto.com/motorradreifen ... t_mst.html
Saattaa tulla yksi myyntiin ku joskus saapuvat. Tuntuu toi unicrossi kuluvan vähä eri taval jammus ku kotarissa... No painoo tuos tietty enemmän ja kivempi asvaltilla ajaa ni ei taida syitä sen enempää ettii...
-
- Viestit: 145
- Liittynyt: Pe Syys 14, 2007 10:37 am
- Pyörä: 990 adv R
- Paikkakunta: Pohjois-Karjala
Re: Metzeler Unicross
Lienen saanu sitten viimeset etuset mprenkaat-storen kautta. Juhannusviikolla tuli 3kpl 90/90-21:ä, paistoleima 1613
Re: Metzeler Unicross
Minkäslaisilla paineilla olette näillä takana ajaneet? Eilen sain alle ja kokeilin paineet 1.2-1.8 eikä oikein toimivia tuntunut löytyvän.
- bisti
- Viestit: 1514
- Liittynyt: Ma Kesä 06, 2011 1:13 pm
- Pyörä: KTM 350 EXC-F 2021
- Paikkakunta: Vihti
Re: Metzeler Unicross
Olisiko uutuudenjäykkyyttä, pehmenee kilsojen kertyessä ja alkaa oikeat paineet löytyä?Kylänmies kirjoitti:Minkäslaisilla paineilla olette näillä takana ajaneet? Eilen sain alle ja kokeilin paineet 1.2-1.8 eikä oikein toimivia tuntunut löytyvän.
Joskus tuntuu, ettei minulla ole mitään järkevää sanottavaa, mutta sanon siltikin aina jotain...
KTM 350 EXC-F -21
KTM 250 EXC Six Days -17 (ex)
KTM 350 EXC-F Six Days -15 (ex)
KTM 690 Enduro R -13 (ex)
Yamaha XT660Z Ténéré -09 (ex)
Yamaha DT125R -92 (ex)
KTM 350 EXC-F -21
KTM 250 EXC Six Days -17 (ex)
KTM 350 EXC-F Six Days -15 (ex)
KTM 690 Enduro R -13 (ex)
Yamaha XT660Z Ténéré -09 (ex)
Yamaha DT125R -92 (ex)
Re: Metzeler Unicross
Ei se ainakaan jäykältä tunnu vaan aivan letkulta. Parin kilsan jälkeen joutu pysähtyy ja kattoo et onko se vanteella kunnolla. Meno on aivan kamalaa, pikkasenkin sladissa ajaminen on hirveetä jojottamista ja tahattomia vastaheittoja aina mutkan suoristuessa. Tuli välittömästi mieleen et oisko se kevyemmille pyörille tarkoitettu.bisti kirjoitti:Olisiko uutuudenjäykkyyttä, pehmenee kilsojen kertyessä ja alkaa oikeat paineet löytyä?
-
- Viestit: 8361
- Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
- Pyörä: pyörätön
- Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Re: Metzeler Unicross
Varmaan aika samanlainen kun Mitas C-02, uutena aivan kamala ajaa kovapintaista tietä uudella renkaalla mutta meno paranee kun saa renkaalle kilsoja ja muutaman millin nappulaa kulutettua. Molemmissa renkaissa on korkeat nappulat ja sen takia elää aika paljon kovapintaisella alustalla kunnes nappula pyöristyy ja kuluu lyhyemmäksi.
Kylätason kurapyöräilijä.
-
- Viestit: 3711
- Liittynyt: Pe Touko 04, 2007 10:07 am
- Pyörä: Yamaha ja TM
- Paikkakunta: Lempäälä
- Viesti:
Re: Metzeler Unicross
Ensimmäinen kysymys tässä kohtaa: eihän vaan ole ensimmäiset rehelliset nappularenkaasi? Jos vertaa johonkin Karoo, TKC, T63 niin nämä on rungoltaan ja seokseltaan paljon pehmeämpiä, myös pehmeämpiä kuin Metzelerin 19" MX-renkaat. Korkeilla paineilla menetät pidon siellä missä nappulat antaa eniten.
- tieto vähentää tuskaa
- Yamaha WR 450 EFI - 120,3 kg
- TM 100jE "rin-tin-tin"
- Yamaha WR 450 EFI - 120,3 kg
- TM 100jE "rin-tin-tin"
Re: Metzeler Unicross
Varmaankin ensimmäiset näin pehmeät. En ole vielä kovin pehmeälle alustalle päässyt kokeilemaan mutta sorateille tämä tuntuu ainakin huonolta vaihtoehdolta. Mitkä näille on korkeat paineet?
- AMa
- Viestit: 413
- Liittynyt: Ma Syys 19, 2011 10:21 pm
- Pyörä: Suzuki GSX-R 1000 K7, KTM 300 EXC
- Paikkakunta: RVN
Re: Metzeler Unicross
Unicrossia ja Mitas C-02 gummia on tullut viime aikoina kulutettua. Vaikka C-02 tuntuu pitävän paremmin sivusuunnassa, loppuu sen pito paljon jyrkemmin ja mopo alkaa jakamaan melko voimakkaasti. Unicrossilla tämä oli paljon pyöreämpää.
Unicross ei toimi kovavauhtisella soralla yhtä hyvin kuin TKC, mutta paremmin kuin C-02. Lisäksi Unicross kului yllättävän hitaasti noin harvahampaiseksi kumiksi. Lähes 1000km sillä ajelin.
Unicross vaikuttaa aika pehmeärunkoiselta renkaalta ja voisi kuvitella sen pelaavan myös ilman vannelukkoja ajettavilla paineilla. Itsellä oli joku 1.5 bar.
Unicross ei toimi kovavauhtisella soralla yhtä hyvin kuin TKC, mutta paremmin kuin C-02. Lisäksi Unicross kului yllättävän hitaasti noin harvahampaiseksi kumiksi. Lähes 1000km sillä ajelin.
Unicross vaikuttaa aika pehmeärunkoiselta renkaalta ja voisi kuvitella sen pelaavan myös ilman vannelukkoja ajettavilla paineilla. Itsellä oli joku 1.5 bar.
Re: Metzeler Unicross
Nyt on reilu parisataa kilsaa takana ja meno alkaa olemaan jo siedettävää jopa assulla. Paineina oon pitänyt 1.2-1.5. Turhan pehmeä kumi tosiaan itelle kun aika kovalla alustalla tulee ajeltua suurimmaksi osin. Täytyy koittaa keretä jonnekin pehmeämmälle vielä kun on nappulaa jäljellä.
-
- Viestit: 3711
- Liittynyt: Pe Touko 04, 2007 10:07 am
- Pyörä: Yamaha ja TM
- Paikkakunta: Lempäälä
- Viesti:
Re: Metzeler Unicross
No ei jollain 1.8bar paineella saa enää rungosta pitoapuja, tuo 1.2bar kuulostaa vielä aika hyvältä mopon paino huomioiden ja 1.5bar voi olla käytännössä pakko rengasrikkoja ehkästääkseen. Ei noita kyllä kannattaisi edes asentaa ilman ns. norsunkortsuja ja lukkoja.
Sulla menee vaan hetki aikaa tottua siihen nappularenkaiden erilaiseen tuntumaan, AMan koemmntit voin itsekin allekirjoittaa. Palaan minäkin Unicrosseihin jahka tiedän mitä sarjaa metsästää, niin kauan kun tulee korviin uusia runkovikoja säästän rahani ja ajan AC10:llä.
Sulla menee vaan hetki aikaa tottua siihen nappularenkaiden erilaiseen tuntumaan, AMan koemmntit voin itsekin allekirjoittaa. Palaan minäkin Unicrosseihin jahka tiedän mitä sarjaa metsästää, niin kauan kun tulee korviin uusia runkovikoja säästän rahani ja ajan AC10:llä.
- tieto vähentää tuskaa
- Yamaha WR 450 EFI - 120,3 kg
- TM 100jE "rin-tin-tin"
- Yamaha WR 450 EFI - 120,3 kg
- TM 100jE "rin-tin-tin"
- mico
- Viestit: 1366
- Liittynyt: Ma Elo 22, 2011 10:28 pm
- Pyörä: KTM 990 Dakar 30th edition
- Paikkakunta: Pori
Re: Metzeler Unicross
On erikoinen rengas, ajettu siirtymää 1000km -> AdvRally 1500km? Ja Alaston radalla n. 15 kierrosta 30 lämpötilassa ja rengas on vielä mainiossa kunnossa muutamaa nappulan murtumista lukuunottamatta
- AMa
- Viestit: 413
- Liittynyt: Ma Syys 19, 2011 10:21 pm
- Pyörä: Suzuki GSX-R 1000 K7, KTM 300 EXC
- Paikkakunta: RVN
Re: Metzeler Unicross
Keväällä ajelin Unicrosseilla, 90/90-21 + 140/80-18. Olivat hyvän tuntuiset. Kesäkuun lopussa laitoin taakse Mitas C-02:n ja kuvittelin, että luiruaminen johtuu siitä, että se on uusi.
Nyt vaihdoin uuden satsin Unicrosseja, 90/90-21 ja 120/90-18. Paljon parempi pito niin eteen kuin sivullekin päin. Käytös on muutenkin vähemmän kulmikasta kuin Mitaksella. Huonona voi mainita sen, että meinasi lähteä ns. mopo lapasesta kun rengas ei sutinutkaan mutkassa odotetulla tavalla vaan koko keksintö hyökkäsikin eteenpäin.
Unicrossin runko on todella pehmeä verratuna Mitakseen. Myös Mitaksen C-21 etunen on järjettömän kova verrattuna esimerkiksi Lerssin Metzeler 6 Days -kumiin.
Paineina kaikissa, edessä, takana ja Mitaksessakin 20 PSI kun on semmoinen mittari. Mitäs se on, jotain 1,33 bar.
Hyvä puoli Unicrossissa on vielä se, että se menee ja nouseekin tosi nätisti vanteelle. Pikkusen riskimpi kaveri painelisi tuon peukaloilla paikoilleen ilman rengasrautoja.
Metzeler ei enää valmista kokoa 140/80. Hyvin näkyi pelaavan tuo 120/90.
Nyt vaihdoin uuden satsin Unicrosseja, 90/90-21 ja 120/90-18. Paljon parempi pito niin eteen kuin sivullekin päin. Käytös on muutenkin vähemmän kulmikasta kuin Mitaksella. Huonona voi mainita sen, että meinasi lähteä ns. mopo lapasesta kun rengas ei sutinutkaan mutkassa odotetulla tavalla vaan koko keksintö hyökkäsikin eteenpäin.
Unicrossin runko on todella pehmeä verratuna Mitakseen. Myös Mitaksen C-21 etunen on järjettömän kova verrattuna esimerkiksi Lerssin Metzeler 6 Days -kumiin.
Paineina kaikissa, edessä, takana ja Mitaksessakin 20 PSI kun on semmoinen mittari. Mitäs se on, jotain 1,33 bar.
Hyvä puoli Unicrossissa on vielä se, että se menee ja nouseekin tosi nätisti vanteelle. Pikkusen riskimpi kaveri painelisi tuon peukaloilla paikoilleen ilman rengasrautoja.
Metzeler ei enää valmista kokoa 140/80. Hyvin näkyi pelaavan tuo 120/90.