Kokemuksia F800GS:stä
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
Re: Kokemuksia F800GS:stä
Morjesta,
Koitin selata ketjua läpi, mutta en löytänyt tästä juttua. Alkas olemaan 30tkm huolto ajankohtainen omalle pyörälle. Korjaamokäsikirja listaa 30tkm huoltotyöksi etuhaarukan iskarien öljynvaihdon. Onko porukan pyöriin tehty tuota työtä huollossa?
Koitin selata ketjua läpi, mutta en löytänyt tästä juttua. Alkas olemaan 30tkm huolto ajankohtainen omalle pyörälle. Korjaamokäsikirja listaa 30tkm huoltotyöksi etuhaarukan iskarien öljynvaihdon. Onko porukan pyöriin tehty tuota työtä huollossa?
-
Timo Kalkkila
- Viestit: 429
- Liittynyt: Pe Tammi 07, 2005 10:05 pm
- Pyörä: KTM 1390 SAS Evo
- Paikkakunta: Riihimäki
Re: Kokemuksia F800GS:stä
On aina. Lisäksi kannattaa samalla vaihtaa stefat ettei tarvitse niiden takia avata etupäätä 30 tkm välillä. 60 tkm oli ainakin meikäläisen stefojen käyttöikä.Patu kirjoitti:Morjesta,
Koitin selata ketjua läpi, mutta en löytänyt tästä juttua. Alkas olemaan 30tkm huolto ajankohtainen omalle pyörälle. Korjaamokäsikirja listaa 30tkm huoltotyöksi etuhaarukan iskarien öljynvaihdon. Onko porukan pyöriin tehty tuota työtä huollossa?
Timo
- Ilipo
- Viestit: 408
- Liittynyt: Ti Helmi 17, 2009 5:47 pm
- Pyörä: KTM 990 Adventure
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Kokemuksia F800GS:stä
Mikäs teidän alustavertailun tulos oli?
- Per Saukko
- Viestit: 276
- Liittynyt: To Elo 11, 2005 8:53 am
- Pyörä: --?--
- Paikkakunta: Nurmijärvi kk.
Re: Kokemuksia F800GS:stä
Ei me vissiin päästy oikein yhteiseen lopputulokseen, mut mun oma ajatus oli, et yhdestä pitäis ottaa takapää ja toisesta etupää!Mikäs teidän alustavertailun tulos oli?
Timon sähköisesti säädettävä takapää teki ainakin minuun vaikutuksen, mutta sen kustannusta en tullut kysyneeksi. Toinen mitä mietin jälkeen päin, niin sen kestävyyttä. Ainakin yks piuha on aikas
riskialttiissa paikassa. Mutta jos tuo kestää 'heavy user' Timolla, niin varmasti kestää muillakin.
Otetaan syksymmällä uusiksi ja etsitään 'pattisempi' reitti kierrettäväksi ja useampi jousitus vaihtoehto
testattavaksi.
Omaa testausta kyllä haittasi myös toisen pyörällä ajaminen. Tulee ajettua aika varovasti, ettei vaan riko kaverin pyörää ja vaikka ne onkin 'samanlaisia' niin silti jokainen on tuunattu omistajansa mieltymysten mukaisesti omanlaisekseen.
-millähän nyt ajelis???
-
Timo Kalkkila
- Viestit: 429
- Liittynyt: Pe Tammi 07, 2005 10:05 pm
- Pyörä: KTM 1390 SAS Evo
- Paikkakunta: Riihimäki
Re: Kokemuksia F800GS:stä
Se mun iskari on normaali Wilbers Typ 640 lisättynä hydr. esijännityksen säädöllä ja napista toimivalla paluuvaimennuksen säädöllä (WESA-X), hinnat vastaavasti n. 500, 700 ja 1200. Johdon suojaksi hommasin Wunderlichin huggerin, mutten ole saanut sitä asennetuksi.
Olis mielenkiintoista saada myös 2013 vuosimallin gessu vertailuun, koska niissä on uusi WP:n tekemä keula.
Timo
Olis mielenkiintoista saada myös 2013 vuosimallin gessu vertailuun, koska niissä on uusi WP:n tekemä keula.
Timo
- Ilipo
- Viestit: 408
- Liittynyt: Ti Helmi 17, 2009 5:47 pm
- Pyörä: KTM 990 Adventure
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Kokemuksia F800GS:stä
Jossain ameriikan foorumilla mainostivat, että tuo uusi WP:n keula on jopa simmattavissa... Säätöjähän siinäkään ei ole.
Katsotaan jossain vaiheessa uudestaan, koska mäkin haluan mukaan
Katsotaan jossain vaiheessa uudestaan, koska mäkin haluan mukaan
Re: Kokemuksia F800GS:stä
Tarttisko kukaan Wilbersin progressiivisia jousia ja öljyä keulaan? laita yv jos tarvitset.
- Kanttura
- Viestit: 404
- Liittynyt: Ma Touko 09, 2011 7:35 pm
- Pyörä: Husky 701 Enduro & KTM 400 EXC
- Paikkakunta: Muurame
Re: Kokemuksia F800GS:stä
Äkkiäpä kyllästyit 8gessuun, mutta eipä tuo ihme, jos vakiokeulalla sukeltelit menemäänpetev kirjoitti:Tarttisko kukaan Wilbersin progressiivisia jousia ja öljyä keulaan? laita yv jos tarvitset.
Rider on the storm
Ex: BMW F 650 GS Dakar '06, BMW F 650 GS '08, BMW F 800 GS '12, Husky 701 Enduro '16... --> '18
Ex: BMW F 650 GS Dakar '06, BMW F 650 GS '08, BMW F 800 GS '12, Husky 701 Enduro '16... --> '18
Re: Kokemuksia F800GS:stä
Noh näillä meikäläisen vaihtamisilla ole mitään riippuvuutta mihinkään, kunhan vaihtelen..
- Kanttura
- Viestit: 404
- Liittynyt: Ma Touko 09, 2011 7:35 pm
- Pyörä: Husky 701 Enduro & KTM 400 EXC
- Paikkakunta: Muurame
Re: Kokemuksia F800GS:stä
No mikäs siinä, niinhän ne sanoo, että vaihtelu virkistääpetev kirjoitti:Noh näillä meikäläisen vaihtamisilla ole mitään riippuvuutta mihinkään, kunhan vaihtelen..
Rider on the storm
Ex: BMW F 650 GS Dakar '06, BMW F 650 GS '08, BMW F 800 GS '12, Husky 701 Enduro '16... --> '18
Ex: BMW F 650 GS Dakar '06, BMW F 650 GS '08, BMW F 800 GS '12, Husky 701 Enduro '16... --> '18
Re: Kokemuksia F800GS:stä
Saadaan 2013 mallin GSA seuraavaan vertailuun...Timo Kalkkila kirjoitti: Olis mielenkiintoista saada myös 2013 vuosimallin gessu vertailuun, koska niissä on uusi WP:n tekemä keula.
Timo
Re: Kokemuksia F800GS:stä
Jaahah, sitä sit päästiin kauppoihin Advesta lauantain tarjouksen jälkeen.peteace kirjoitti:Saadaan 2013 mallin GSA seuraavaan vertailuun...Timo Kalkkila kirjoitti: Olis mielenkiintoista saada myös 2013 vuosimallin gessu vertailuun, koska niissä on uusi WP:n tekemä keula.
Timo
Terv. Vakoisen 8-gessun kuski
Re: Kokemuksia F800GS:stä
Kävitkö koeajolla. Oliko keula parantunut -13 mallissa, verrattuna tuohon vanhaan pintakovaan ja sukeltelevaan keulaan. ESA toimii ilmeiseti vain takana, millainen tuntuma jäi ESA- järjestelmästä.peteace kirjoitti:Saadaan 2013 mallin GSA seuraavaan vertailuun...Timo Kalkkila kirjoitti: Olis mielenkiintoista saada myös 2013 vuosimallin gessu vertailuun, koska niissä on uusi WP:n tekemä keula.
Timo
- Per Saukko
- Viestit: 276
- Liittynyt: To Elo 11, 2005 8:53 am
- Pyörä: --?--
- Paikkakunta: Nurmijärvi kk.
Re: Kokemuksia F800GS:stä
Saadaan 2013 mallin GSA seuraavaan vertailuun...
No jopas jotakin, onnea uudelle pelille!
Löytyikö heti toimitukseen vai menikö tilaukseen ja toimitus myöhemmin.
Itse kävin tuota tänään Tampereen RM Heinolla ihmettelemässä ja jos nyt pitäis valita kumman ottais,
niin taitais kans kääntyä GSA puoleen. Oli se jotenki 'katu uskottavan' näköinen ja oloinen.
Nyt ei vaan ole tarvetta vaihtaa, kun en pääse kotinurkilta pidemmälle pörräilemään!
-millähän nyt ajelis???
-
AriK
- Viestit: 390
- Liittynyt: Ti Syys 28, 2004 11:14 am
- Pyörä: KTM 950 adv. S
- Paikkakunta: Petäjäinen (ROI)
- Viesti:
Re: Kokemuksia F800GS:stä
Jaahas laitoit vaihteeksi kotkan alle. Eikö Buimuria saanu ruuvata tarpeeks ?petev kirjoitti:Tarttisko kukaan Wilbersin progressiivisia jousia ja öljyä keulaan? laita yv jos tarvitset.
T: Ari
Akseli Kitka
http://www.anvianet.fi/karvari/
http://www.anvianet.fi/karvari/