Kokemuksia F800GS:stä

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Patu
Viestit: 24
Liittynyt: Pe Joulu 09, 2011 12:05 am
Pyörä: R1150GS

Re: Kokemuksia F800GS:stä

Viesti Kirjoittaja Patu »

Morjesta,

Koitin selata ketjua läpi, mutta en löytänyt tästä juttua. Alkas olemaan 30tkm huolto ajankohtainen omalle pyörälle. Korjaamokäsikirja listaa 30tkm huoltotyöksi etuhaarukan iskarien öljynvaihdon. Onko porukan pyöriin tehty tuota työtä huollossa?
Timo Kalkkila
Viestit: 429
Liittynyt: Pe Tammi 07, 2005 10:05 pm
Pyörä: KTM 1390 SAS Evo
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Kokemuksia F800GS:stä

Viesti Kirjoittaja Timo Kalkkila »

Patu kirjoitti:Morjesta,

Koitin selata ketjua läpi, mutta en löytänyt tästä juttua. Alkas olemaan 30tkm huolto ajankohtainen omalle pyörälle. Korjaamokäsikirja listaa 30tkm huoltotyöksi etuhaarukan iskarien öljynvaihdon. Onko porukan pyöriin tehty tuota työtä huollossa?
On aina. Lisäksi kannattaa samalla vaihtaa stefat ettei tarvitse niiden takia avata etupäätä 30 tkm välillä. 60 tkm oli ainakin meikäläisen stefojen käyttöikä.

Timo
Avatar
Ilipo
Viestit: 408
Liittynyt: Ti Helmi 17, 2009 5:47 pm
Pyörä: KTM 990 Adventure
Paikkakunta: Kirkkonummi

Kokemuksia F800GS:stä

Viesti Kirjoittaja Ilipo »

Mikäs teidän alustavertailun tulos oli?
Avatar
Per Saukko
Viestit: 276
Liittynyt: To Elo 11, 2005 8:53 am
Pyörä: --?--
Paikkakunta: Nurmijärvi kk.

Re: Kokemuksia F800GS:stä

Viesti Kirjoittaja Per Saukko »

Mikäs teidän alustavertailun tulos oli?
Ei me vissiin päästy oikein yhteiseen lopputulokseen, mut mun oma ajatus oli, et yhdestä pitäis ottaa takapää ja toisesta etupää!
Timon sähköisesti säädettävä takapää teki ainakin minuun vaikutuksen, mutta sen kustannusta en tullut kysyneeksi. Toinen mitä mietin jälkeen päin, niin sen kestävyyttä. Ainakin yks piuha on aikas
riskialttiissa paikassa. Mutta jos tuo kestää 'heavy user' Timolla, niin varmasti kestää muillakin.
Otetaan syksymmällä uusiksi ja etsitään 'pattisempi' reitti kierrettäväksi ja useampi jousitus vaihtoehto
testattavaksi.
Omaa testausta kyllä haittasi myös toisen pyörällä ajaminen. Tulee ajettua aika varovasti, ettei vaan riko kaverin pyörää ja vaikka ne onkin 'samanlaisia' niin silti jokainen on tuunattu omistajansa mieltymysten mukaisesti omanlaisekseen.
-millähän nyt ajelis???
Timo Kalkkila
Viestit: 429
Liittynyt: Pe Tammi 07, 2005 10:05 pm
Pyörä: KTM 1390 SAS Evo
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Kokemuksia F800GS:stä

Viesti Kirjoittaja Timo Kalkkila »

Se mun iskari on normaali Wilbers Typ 640 lisättynä hydr. esijännityksen säädöllä ja napista toimivalla paluuvaimennuksen säädöllä (WESA-X), hinnat vastaavasti n. 500, 700 ja 1200. Johdon suojaksi hommasin Wunderlichin huggerin, mutten ole saanut sitä asennetuksi.

Olis mielenkiintoista saada myös 2013 vuosimallin gessu vertailuun, koska niissä on uusi WP:n tekemä keula.

Timo
Avatar
Ilipo
Viestit: 408
Liittynyt: Ti Helmi 17, 2009 5:47 pm
Pyörä: KTM 990 Adventure
Paikkakunta: Kirkkonummi

Kokemuksia F800GS:stä

Viesti Kirjoittaja Ilipo »

Jossain ameriikan foorumilla mainostivat, että tuo uusi WP:n keula on jopa simmattavissa... Säätöjähän siinäkään ei ole.

Katsotaan jossain vaiheessa uudestaan, koska mäkin haluan mukaan ;)
Avatar
petev
Viestit: 772
Liittynyt: To Loka 07, 2004 4:50 pm
Pyörä: F850GS

Re: Kokemuksia F800GS:stä

Viesti Kirjoittaja petev »

Tarttisko kukaan Wilbersin progressiivisia jousia ja öljyä keulaan? laita yv jos tarvitset.
Avatar
Kanttura
Viestit: 404
Liittynyt: Ma Touko 09, 2011 7:35 pm
Pyörä: Husky 701 Enduro & KTM 400 EXC
Paikkakunta: Muurame

Re: Kokemuksia F800GS:stä

Viesti Kirjoittaja Kanttura »

petev kirjoitti:Tarttisko kukaan Wilbersin progressiivisia jousia ja öljyä keulaan? laita yv jos tarvitset.
Äkkiäpä kyllästyit 8gessuun, mutta eipä tuo ihme, jos vakiokeulalla sukeltelit menemään :lol: :lol: :lol: (etkä ehtiny ees Wilberssejä asentamaan) Ei vais, mikä oli viimenen niitti vaihtopäätökseen?
Rider on the storm
Ex: BMW F 650 GS Dakar '06, BMW F 650 GS '08, BMW F 800 GS '12, Husky 701 Enduro '16... --> '18
Avatar
petev
Viestit: 772
Liittynyt: To Loka 07, 2004 4:50 pm
Pyörä: F850GS

Re: Kokemuksia F800GS:stä

Viesti Kirjoittaja petev »

Noh näillä meikäläisen vaihtamisilla ole mitään riippuvuutta mihinkään, kunhan vaihtelen..
Avatar
Kanttura
Viestit: 404
Liittynyt: Ma Touko 09, 2011 7:35 pm
Pyörä: Husky 701 Enduro & KTM 400 EXC
Paikkakunta: Muurame

Re: Kokemuksia F800GS:stä

Viesti Kirjoittaja Kanttura »

petev kirjoitti:Noh näillä meikäläisen vaihtamisilla ole mitään riippuvuutta mihinkään, kunhan vaihtelen..
No mikäs siinä, niinhän ne sanoo, että vaihtelu virkistää :)
Rider on the storm
Ex: BMW F 650 GS Dakar '06, BMW F 650 GS '08, BMW F 800 GS '12, Husky 701 Enduro '16... --> '18
Avatar
peteace
Viestit: 174
Liittynyt: To Maalis 01, 2007 1:45 pm
Pyörä: kauramoottori
Paikkakunta: Lohja

Re: Kokemuksia F800GS:stä

Viesti Kirjoittaja peteace »

Timo Kalkkila kirjoitti: Olis mielenkiintoista saada myös 2013 vuosimallin gessu vertailuun, koska niissä on uusi WP:n tekemä keula.
Timo
Saadaan 2013 mallin GSA seuraavaan vertailuun...
Gessumies
Viestit: 70
Liittynyt: Ma Elo 22, 2011 6:14 pm
Pyörä: BMW R 1200 GSA
Paikkakunta: Somero

Re: Kokemuksia F800GS:stä

Viesti Kirjoittaja Gessumies »

peteace kirjoitti:
Timo Kalkkila kirjoitti: Olis mielenkiintoista saada myös 2013 vuosimallin gessu vertailuun, koska niissä on uusi WP:n tekemä keula.
Timo
Saadaan 2013 mallin GSA seuraavaan vertailuun...
Jaahah, sitä sit päästiin kauppoihin Advesta lauantain tarjouksen jälkeen.
Terv. Vakoisen 8-gessun kuski
800cc
Viestit: 282
Liittynyt: Pe Heinä 15, 2011 11:55 am
Pyörä: ?
Paikkakunta: Itäinen Uusimaa

Re: Kokemuksia F800GS:stä

Viesti Kirjoittaja 800cc »

peteace kirjoitti:
Timo Kalkkila kirjoitti: Olis mielenkiintoista saada myös 2013 vuosimallin gessu vertailuun, koska niissä on uusi WP:n tekemä keula.
Timo
Saadaan 2013 mallin GSA seuraavaan vertailuun...
Kävitkö koeajolla. Oliko keula parantunut -13 mallissa, verrattuna tuohon vanhaan pintakovaan ja sukeltelevaan keulaan. ESA toimii ilmeiseti vain takana, millainen tuntuma jäi ESA- järjestelmästä.
Avatar
Per Saukko
Viestit: 276
Liittynyt: To Elo 11, 2005 8:53 am
Pyörä: --?--
Paikkakunta: Nurmijärvi kk.

Re: Kokemuksia F800GS:stä

Viesti Kirjoittaja Per Saukko »

Saadaan 2013 mallin GSA seuraavaan vertailuun...

No jopas jotakin, onnea uudelle pelille!
Löytyikö heti toimitukseen vai menikö tilaukseen ja toimitus myöhemmin.

Itse kävin tuota tänään Tampereen RM Heinolla ihmettelemässä ja jos nyt pitäis valita kumman ottais,
niin taitais kans kääntyä GSA puoleen. Oli se jotenki 'katu uskottavan' näköinen ja oloinen.

Nyt ei vaan ole tarvetta vaihtaa, kun en pääse kotinurkilta pidemmälle pörräilemään!
-millähän nyt ajelis???
AriK
Viestit: 390
Liittynyt: Ti Syys 28, 2004 11:14 am
Pyörä: KTM 950 adv. S
Paikkakunta: Petäjäinen (ROI)
Viesti:

Re: Kokemuksia F800GS:stä

Viesti Kirjoittaja AriK »

petev kirjoitti:Tarttisko kukaan Wilbersin progressiivisia jousia ja öljyä keulaan? laita yv jos tarvitset.
Jaahas laitoit vaihteeksi kotkan alle. Eikö Buimuria saanu ruuvata tarpeeks ? :lol:

T: Ari
Vastaa Viestiin