+1, sama vehje aavistuksen eri paketissaPer Saukko kirjoitti:Ei kait tuon suuremman bensatankin ja 'tuulilasin' takia tarvitse omaa topikkia avata.Pitäisikö tästä avata oma topikki, kun isosta gessusta ja GSA:stakin on erit?
Pysyis kaikki jutut samassa paikassa, niin olis helpompi seurata.
Kokemuksia F800GS:stä
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
- Kanttura
- Viestit: 404
- Liittynyt: Ma Touko 09, 2011 7:35 pm
- Pyörä: Husky 701 Enduro & KTM 400 EXC
- Paikkakunta: Muurame
Re: Kokemuksia F800GS:stä
Rider on the storm
Ex: BMW F 650 GS Dakar '06, BMW F 650 GS '08, BMW F 800 GS '12, Husky 701 Enduro '16... --> '18
Ex: BMW F 650 GS Dakar '06, BMW F 650 GS '08, BMW F 800 GS '12, Husky 701 Enduro '16... --> '18
Re: Kokemuksia F800GS:stä
Voin suositella etujousien vaihtoa kaikille. Satasen sijoitus+öljyt. Etupään korkeus nousi samalla.
Re: Kokemuksia F800GS:stä
Osittain menee mutuiluksi kun en mitään tarkkaa mittausta tehnyt, ja tolpat oli mulla irti yksi kerrallaan joten ihan vieretysten en myöskään vertaillut. Pelkällä irtojousella en hoksannut kokeilla. Käsin irtonaista tolppaa painamalla oli Wilbersin progejousella painuma vähäisempi kuin vakiolla. Myös käsin kun jousta piti puristaa kasaan "ylämutterin" kiinnitystä varten, oli Wilbersiä mielestäni työläämpi puristaa. Sen perusteella saattaisi olla hitusen jäykempi heti alusta saakka? Tosin "ylämutterin" poistoa varten alkuperäistä ei tarvinnut niin paljoa edes puristaakaan.Å kirjoitti:Onkos tietoa, miten tuo progressio on rakennettu?
Vaimennuksiin ei mulla varmaankaan tullut muutosta, koska laitoin SAE 7,5 öljyt, jotka kai myös vakiona. Tokaa tolppaa purkaessa tosin kiinnitin huomiota että alun perin öljyn pinta olisi ehkä ollut 10-20 mm alempana kuin nyt laittamani 60 mm.
Niiailu jarrutuksissa toki väheni selvästi, mutta ei tietenkään poistunut kokonaan. Ruosteenpoistossa etupää tuntui alkuperäistä paremmalta, mutta meikän ajokokemuksella on vielä vaikea tehdä syvempää analyysia, kun ei taas tuon paremmastakaan tiedä. Ei se kuitenkaan alkuperäistä kovemmalta tuntunut, ja jostain nimismiehenkiharasta ajettaessa tuntui mukavan tasaiselta. Vauhtiakin onnistuin ehkä pitämään hieman paremmin kuin ennen, mutta välillä tunti että etupyörä lipeää alle. Tämä enemmän loppupuolella lauantain surautusta, olisko vauhdit kasvaneet. Renkaana oli jo jonkin verran kulunut TKC80 1,4 bar paineella. Samaa ilmiötä on kyllä ollut TKC:llä vakiojousillakin. Mieleen jäi enemmän että takapäälle pitää tehdä nyt jotain kun se pyrki montuissa tai pompuissa ylös liian nopeasti. Paluuvaimennusta tuossa sentään voi takana säätää, joten sitä täytyy lisätä.
Vaikka tämä oli mielestäni hinta-/laatusuhteeltaan hyvä parannus, varjopuolena nälkä kasvaa syödessä... Olisi ehkä kuitenkin kiva jos olisi oikeasti puristus- ja paluuvaimennuksiltaan säädettävät tolpat edessä ja takana. Nyt alkaa olla kuitenkin sellaista tuntumaa että voisi eroja huomatakin.
Tässä nyt vielä kuva, jossa alkuperäinen ja Wilbers samassa laatikossa:

Re: Kokemuksia F800GS:stä
Gessu meni 20tkm:n huoltoon, venttilit säädetään ja tulpat vaihdetaan. Samalla orkkis venakopan tiiviste vaihtuu parempaan joka ei pitäisi vuotaa? Kuulemma noi alkuperäiset tuppaavat vuotamaan..Ainakin omassa vuoti. Laskua odotellessa 
- Per Saukko
- Viestit: 276
- Liittynyt: To Elo 11, 2005 8:53 am
- Pyörä: --?--
- Paikkakunta: Nurmijärvi kk.
Re: Kokemuksia F800GS:stä
Mitens on...koska sovitaan 'jousituksen vertailu ajelu'?
Aiemmin kirjoiteltiin, että Toukokuussa, mutta se kait meni jo, ehditäänkö kesäkuussa ennen juhannusta?
Joku ilta vaikka tuolla Keihäsjärven metsäautoteillä vois olla hyvä tai sitten jossain muualla.
Aiemmin kirjoiteltiin, että Toukokuussa, mutta se kait meni jo, ehditäänkö kesäkuussa ennen juhannusta?
Joku ilta vaikka tuolla Keihäsjärven metsäautoteillä vois olla hyvä tai sitten jossain muualla.
-millähän nyt ajelis???
Re: Kokemuksia F800GS:stä
Venttiilit säädetty, yksi imuventtiili tarvitsi säätöpalan. Tämän lisäksi tiivistesarja, tulpat, ohjelmistopäivitys ja öljyä. Kiitos Kuvan moottoripalvelun, suosittelen.
Re: Kokemuksia F800GS:stä
Ohjelmistopäivitys todellakin tuntui. Moottorijarruissa paukkuu koko ajan, ennen todella harvoin. Tyhjäkäynti mielestäni putosi ja kaasuun vastaavaisuus muuttui. En osaa sanoa onko parempi? Muutos vie hetken aikaa totutella..
- Ilipo
- Viestit: 408
- Liittynyt: Ti Helmi 17, 2009 5:47 pm
- Pyörä: KTM 990 Adventure
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Re: Kokemuksia F800GS:stä
Kannatetaan... Mulla tosin on aika kiireinen kesäkuu, mutta eiköhän sitä joku ehtoo kerkee... Ensiviikolla olen tosin kuokkimassa Africa Twin rallissaPer Saukko kirjoitti:Mitens on...koska sovitaan 'jousituksen vertailu ajelu'?
Aiemmin kirjoiteltiin, että Toukokuussa, mutta se kait meni jo, ehditäänkö kesäkuussa ennen juhannusta?
Joku ilta vaikka tuolla Keihäsjärven metsäautoteillä vois olla hyvä tai sitten jossain muualla.
-
Timo Kalkkila
- Viestit: 429
- Liittynyt: Pe Tammi 07, 2005 10:05 pm
- Pyörä: KTM 1390 SAS Evo
- Paikkakunta: Riihimäki
Re: Kokemuksia F800GS:stä
Ensi viikkolla ei kerkeä, mutta seuraavalla viikolla ma-to ilta käy.Per Saukko kirjoitti:Mitens on...koska sovitaan 'jousituksen vertailu ajelu'?
Aiemmin kirjoiteltiin, että Toukokuussa, mutta se kait meni jo, ehditäänkö kesäkuussa ennen juhannusta?
Joku ilta vaikka tuolla Keihäsjärven metsäautoteillä vois olla hyvä tai sitten jossain muualla.
Timo
Re: Kokemuksia F800GS:stä
(Hieman OT, mutta menköön)
Aikaisemmin ollut ketjussa puhetta Mirage2 pleksistä, eli tästä:

Omat kokemukset ovat vain ja ainoastaan positiivisiä, vaikka pistinkin omani juuri
myyntiin tuonne tavaratorin puolelle.
(kuvassa oleva screeni on v1.0 ja kirkas, omani on v2.0 ja "tinted", kirkaskin ehkä löytyy vielä hyllystä mukaan)
t. Miikka
Aikaisemmin ollut ketjussa puhetta Mirage2 pleksistä, eli tästä:

Omat kokemukset ovat vain ja ainoastaan positiivisiä, vaikka pistinkin omani juuri
myyntiin tuonne tavaratorin puolelle.
(kuvassa oleva screeni on v1.0 ja kirkas, omani on v2.0 ja "tinted", kirkaskin ehkä löytyy vielä hyllystä mukaan)
t. Miikka
- Ilipo
- Viestit: 408
- Liittynyt: Ti Helmi 17, 2009 5:47 pm
- Pyörä: KTM 990 Adventure
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Kokemuksia F800GS:stä
Ootko sä pistänyt mopon myyntiin?
Re: Kokemuksia F800GS:stä
Voisko olla et Miikka luopuu osista joita tuo uusi 800 adventure ei tarvitse?? Voiko pyörää siis jo tilata ??Ilipo kirjoitti:Ootko sä pistänyt mopon myyntiin?
Minkä huollan, sen myös korjaan.
- Ilipo
- Viestit: 408
- Liittynyt: Ti Helmi 17, 2009 5:47 pm
- Pyörä: KTM 990 Adventure
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Kokemuksia F800GS:stä
Ajattelin että Miikalla olisi hyviä alustakomponentteja myynnissä 
Re: Kokemuksia F800GS:stä
..mistä te pojat ootte saanu päähänne, että minä muka tykkäisin uusista hilavitkuttimista?Ilipo kirjoitti:Ajattelin että Miikalla olisi hyviä alustakomponentteja myynnissä
Ei se pyörä nyt kuitenkaan ole lihoiksi menemässä, mutta kyllähän toi Ö:n etupää vaihtaa
omistajaa kun vaan hinnasta sovitaan..
-m
Re: Kokemuksia F800GS:stä
Tänään pyöräyttelin uuden etukumin vanhan tilalle ihan rengasraudoilla. Samalla vaihtu originaali sisäkumi norsunnahkaan. Eka kerta enkä saanut edes vekkejä vanteisiin tai Bilteman rautaa mutkalle (IKH:n raudat oli parempia kun ne on ohuempia, mutta niitä saa halvemmalla Motonetistä). Tunnustan kyllä että katsoin jonkun Youtube-videon aiheesta pari päivää ennakkoon. Kohtalaisesti ne meni tasapainoonkin, vähän piti painoja siirtää tarkemmin venttiiliä vastapäätä.Å kirjoitti:Näissä vempeleissä on takajarrunsatulan liukutapin jumiminen tuttu juttu. No, näkyy jumivan etujarruissakin. Vasen satula mulla aivan jumissa.
Rengasta asentaessa tsekkasin satulat ja huomasin että mullakin on vasen etusatula ihan jumissa. Askartelua siis luvassa senkin osalta.
Ovelan mainonnan uhrina pitää asennella myös Mirage plexi...