Vaihtoehtoinen kaasutin KTM LC4:seen

Tekniikka & Näperrys

Valvoja: Moderaattorit

Avatar
Rässi66
Viestit: 1085
Liittynyt: Ti Huhti 26, 2011 9:13 pm
Pyörä: Honda CR250R
Paikkakunta: Lempäälä

Re: Vaihtoehtoinen kaasutin KTM LC4:seen

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

Jaa täälä oli tämmönenki topikki?

Mulla vaihtu Sotakoiraan talven aikana käytettynä ostettu TM42 ja voi per... ..honen että muuttu mopo.
Ottaa jenkaa aika halukkaasti
Tk-suutin sattui kohilleen, säätöruuvi keskellä.
Pääsuutin muistaakseni 160, neula ja sen asema tuntematon.
Ajellaan ja kuulostellaan.
Avatar
kimmokekki
Viestit: 1512
Liittynyt: Pe Huhti 13, 2012 7:30 pm
Pyörä: KTM 530 exc-R
Paikkakunta: tervakoski

Re: Vaihtoehtoinen kaasutin KTM LC4:seen

Viesti Kirjoittaja kimmokekki »

korpipolku kirjoitti:Moi,

mahtaako kukaan muistaa mikä oli neulaventtiilin koko yhdistelmällä KTM640Adve ja TM40?'
Eikös bensapumpullisissa pitäisi olla pienempi neulaventtiili kuin ilman pumppua?

s
Olisi hyvä olla joo
aina tavoitettavissa ?
0440800172
kimmokecki@gmail.com
Avatar
korpipolku
Viestit: 419
Liittynyt: Ke Huhti 18, 2007 2:33 pm
Pyörä: Gelände/Straße
Paikkakunta: Helsinki

Re: Vaihtoehtoinen kaasutin KTM LC4:seen

Viesti Kirjoittaja korpipolku »

Vaihto siis edessä. 3.8mm muuttuu 2.0 milliseksi.

s
"The tree the tempest with a crash of wood
Throws down in front of us is not bar"
-Robert Frost-
jussi666
Viestit: 35
Liittynyt: Su Huhti 07, 2019 7:41 pm
Pyörä: KTM LC4 640 2006, Honda CR500AF 1998
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Vaihtoehtoinen kaasutin KTM LC4:seen

Viesti Kirjoittaja jussi666 »

Reagoiko LC4 sitten vakiona jotenkin huonosti kaasuun? Mulla on vm06 LC4 640 ja musta se reagoi tosi ärhäkästi, eikä tietääkseni ole tehty muita muutoksia kuin EPC:n ja SAS:n poisto. Ehkä putkellekin jotain kun pitää aika kovaa möykkää. Kaasarissa lukee Mikuni BST.

Tekisi kovasti mieli ostella uusi kaasari, mutta en saa perusteltua sitä itselle :mrgreen: Pitäs varmaan päästä testaamaan pyörää, jossa on TM40-6 tai FCR-41.
Avatar
AnttiL
Viestit: 3017
Liittynyt: Su Loka 30, 2005 12:51 am
Pyörä: exc
Paikkakunta: ROI

Re: Vaihtoehtoinen kaasutin KTM LC4:seen

Viesti Kirjoittaja AnttiL »

Kyllähän se ihan selkeä ero on/oli vakiokunnossa olevien 640 ja SXC:n välillä kun aikanaan peräkkäin ajoi. SXC:ssä siis FCR vakiona.
antti
Viuh
Viestit: 1666
Liittynyt: La Maalis 12, 2011 2:05 pm
Pyörä: 1290SAR, SE, 701 LR Aurora, g/s, R75/5

Re: Vaihtoehtoinen kaasutin KTM LC4:seen

Viesti Kirjoittaja Viuh »

Paljon napakampi suoravedolla, BST -> 39fcr muutoksen 400:seen tehneenä totesin.
Huipputehosta en osaa sanoa.
Avatar
AKH
Viestit: 525
Liittynyt: Ma Elo 17, 2009 7:47 pm
Pyörä: Yamaha RD

Re: Vaihtoehtoinen kaasutin KTM LC4:seen

Viesti Kirjoittaja AKH »

Onhan siinä aika iso ero.

Omaani laitoin sxc:een tankin ja penkin keihinin lisäksi ja muutos on kyllä merkittävä.

Keihin frc41mx mielestäni ainoa järkevä.

Sxc:een palikat kun laittaa kaasariin, niin melko varmasti on setupit aika lähellä suoraan.

Osia saa helposti kotari kaupoista.

Pikkasen pidennetyillä välityksillä matka-ajossa mennyt alta 4l/100km.
jussi666
Viestit: 35
Liittynyt: Su Huhti 07, 2019 7:41 pm
Pyörä: KTM LC4 640 2006, Honda CR500AF 1998
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Vaihtoehtoinen kaasutin KTM LC4:seen

Viesti Kirjoittaja jussi666 »

AKH kirjoitti:Onhan siinä aika iso ero.

Omaani laitoin sxc:een tankin ja penkin keihinin lisäksi ja muutos on kyllä merkittävä.

Keihin frc41mx mielestäni ainoa järkevä.

Sxc:een palikat kun laittaa kaasariin, niin melko varmasti on setupit aika lähellä suoraan.

Osia saa helposti kotari kaupoista.

Pikkasen pidennetyillä välityksillä matka-ajossa mennyt alta 4l/100km.
No nyt tuli sen verran väittämiä tuosta hyödystä, että vois pistää tilaukseen kun vaan osais päättää minkä. Sulta kysyisin vielä, että onko kokemusta muista kaasareista vai mihin mielipide perustuu? Tämän sais kivasti tilattua aika järkevään hintaan.. toki verot tulee vielä päälle.
Avatar
AKH
Viestit: 525
Liittynyt: Ma Elo 17, 2009 7:47 pm
Pyörä: Yamaha RD

Re: Vaihtoehtoinen kaasutin KTM LC4:seen

Viesti Kirjoittaja AKH »

Vakio bst mikuniin verraten.
Avatar
AnttiL
Viestit: 3017
Liittynyt: Su Loka 30, 2005 12:51 am
Pyörä: exc
Paikkakunta: ROI

Re: Vaihtoehtoinen kaasutin KTM LC4:seen

Viesti Kirjoittaja AnttiL »

Mulla oli sxc jossa siis FCR vakiona ja vakio asetuksin kaikki saasteromut paikallaan ja vertaus kaverin 640 BST mikunilla varustettuun pikkuisen viilailtuun eli saastehommat poistettu (SAS) ja putkea avarrettu ym. SXC toimi kuin junan vessa aina eli ei voi kuin olla erittäin tyytyväinen toimintaan...
antti
jussi666
Viestit: 35
Liittynyt: Su Huhti 07, 2019 7:41 pm
Pyörä: KTM LC4 640 2006, Honda CR500AF 1998
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Vaihtoehtoinen kaasutin KTM LC4:seen

Viesti Kirjoittaja jussi666 »

Tämä vois olla mielenkiintoista kokeilla... https://www.lectronfuelsystems.com/inde ... -kits.html
Lectrons have no jets and the least parts of any carburetor. They compensate automatically for a wide range of elevation and temperature changes which means less time fixing and tuning, and more time riding.
Lähde: Why Lectron?
Avatar
AKH
Viestit: 525
Liittynyt: Ma Elo 17, 2009 7:47 pm
Pyörä: Yamaha RD

Re: Vaihtoehtoinen kaasutin KTM LC4:seen

Viesti Kirjoittaja AKH »

Ja halpakin vielä,

KEIHIN FCR-41 MX 03 1220.45 €



Lähetetty minun SM-T395 laitteesta Tapatalkilla
jussi666
Viestit: 35
Liittynyt: Su Huhti 07, 2019 7:41 pm
Pyörä: KTM LC4 640 2006, Honda CR500AF 1998
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Vaihtoehtoinen kaasutin KTM LC4:seen

Viesti Kirjoittaja jussi666 »

Taidanpa tilata tuollaisen Lectronin sitten kun rahatilanne on sopiva. Siihen kiinni iso K&N vapaavirtaussuodin. Tekee sille ite sellasen putken, että saa penkin alle piiloon nykyisen putsarin paikoille. Ehkä siitä tulis pari heppaa lisää :mrgreen: Keskikulutuksen pitäis pienentyä myös.

Kalevan MP-huollossa ovat kanssa laittamassa sellaista SMR510 scrambler projektiin. FB-sivujen mukaan.

Frank's MX partsilta saa muuten hyvään hintaan käytettyjä Mikunin TM kaasareita kunnostettuna ja välillä myös FCR. Tosin tullit tulee päälle.
Avatar
AKH
Viestit: 525
Liittynyt: Ma Elo 17, 2009 7:47 pm
Pyörä: Yamaha RD

Re: Vaihtoehtoinen kaasutin KTM LC4:seen

Viesti Kirjoittaja AKH »

Minkäs kokoisen kaasariin meinasit laittaa, että sillä tehot nousee?

Eihän pelkkä toimintatavan muutos tehon nousuun vaikuta.


Lähetetty minun SM-T395 laitteesta Tapatalkilla
jussi666
Viestit: 35
Liittynyt: Su Huhti 07, 2019 7:41 pm
Pyörä: KTM LC4 640 2006, Honda CR500AF 1998
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Vaihtoehtoinen kaasutin KTM LC4:seen

Viesti Kirjoittaja jussi666 »

Nojuu ei se pelkkä kaasari vaikuta jos nykyisessä on säädöt kohdallaan. Jos siis pelkkää huipputehoa mitataan. Tuolla vois olla mukavempi ajella ja jos vaihdan putsarin samalla voi siinä se pari heppaa tulla.

Tuo orkkisputsari on myös 85-kuutioisessa KTM:ssä, ei ehkä paras virtaavuudeltaan. Jollakin foorumilla olivat muistaakseni saaneet useammankin hevosen lisää pelkästään avoimella putsarin kopalla ja isommilla suuttimilla. Tuon suhteen oon tosin vähän skeptinen...

Laitoin Lectronille kyselyä minkä kokoinen toi kaasari on, ei lukenut mitään. 42mm aattelin ottaa, jos löytyy. Saatan laittaa joskus big bore kitin kiinni. 732cc kanssa varmaan sopis paljon isompikin kaasutin.
Vastaa Viestiin