BMW G650X
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
- gixxerman
- Viestit: 4786
- Liittynyt: Pe Kesä 23, 2006 5:57 pm
- Pyörä: 4xtohtori
- Paikkakunta: Keski-Suomi
Re: BMW G650X
Minä
Mä tulen kaukaa,kauas menenkin,jää taakse asfaltin pätkä,ja silloin tiedän sen,mä riippuvainen ole en,kun tiellä luukutan prätkää.(Hannele Suominen)
-
- Viestit: 870
- Liittynyt: Pe Loka 20, 2006 10:51 pm
- Pyörä: no bike only Solifer
- Paikkakunta: -Suomi
Re: BMW G650X
Otinpa minäkin pyörän tallista ja asensin sitä ennen uuden BMW:n akun, joka on Yasa-merkkinen -ovh. 130 €.
Startatessa pyörä ei lähtenyt käyntiin ja ajattelin, mikä h-vetti siinä on! Pyörä oli sivuseisontatuen varassa.
Ajattelin ensin, että hätäpysäytysnappia oli epähuomiossa painettu. Painelin sitä, mutta se ei auttanut. Kuului vain ääni kuin joku olisi kytkeytynyt.
Äänimerkki toimi ja sulakkeet olivat ehjät.
Sen jälkeen jätin sivuseisontatuen ylös ja starttaus-kone käynnistyi. Johtoja tutkiessani vaikutti siltä, että syksyn huollossa
huoltomies oli kytkenyt irralliset johdot takaisin seisontatukeen -nimittäin aiemmin moinen temppu (starttaus jalka ala-asennossa)
onnistui vallan hyvin. No oppia ikä kaikki.
Huomenna ehkä ajoon, jos sää olisi lämpimämpi.
Startatessa pyörä ei lähtenyt käyntiin ja ajattelin, mikä h-vetti siinä on! Pyörä oli sivuseisontatuen varassa.
Ajattelin ensin, että hätäpysäytysnappia oli epähuomiossa painettu. Painelin sitä, mutta se ei auttanut. Kuului vain ääni kuin joku olisi kytkeytynyt.
Äänimerkki toimi ja sulakkeet olivat ehjät.
Sen jälkeen jätin sivuseisontatuen ylös ja starttaus-kone käynnistyi. Johtoja tutkiessani vaikutti siltä, että syksyn huollossa
huoltomies oli kytkenyt irralliset johdot takaisin seisontatukeen -nimittäin aiemmin moinen temppu (starttaus jalka ala-asennossa)
onnistui vallan hyvin. No oppia ikä kaikki.
Huomenna ehkä ajoon, jos sää olisi lämpimämpi.
Viimeksi muokannut oppeS, Ke Elo 24, 2022 11:21 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 870
- Liittynyt: Pe Loka 20, 2006 10:51 pm
- Pyörä: no bike only Solifer
- Paikkakunta: -Suomi
Re: BMW G650X
poistettu
Viimeksi muokannut oppeS, Ma Touko 06, 2013 9:51 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: BMW G650X
Samalla vauhdilla irroita koko sivuseisontajalan kytkin ja kytke punainen ja valkoinen johto liittimeltä yhteen, eipä jää enää käynnistymättä vaikka olisi anturi rikki tiukassa paikassa.
-
- Viestit: 870
- Liittynyt: Pe Loka 20, 2006 10:51 pm
- Pyörä: no bike only Solifer
- Paikkakunta: -Suomi
Re: BMW G650X
Kiitos tiedosta.
Seppo
Seppo
-
- Viestit: 870
- Liittynyt: Pe Loka 20, 2006 10:51 pm
- Pyörä: no bike only Solifer
- Paikkakunta: -Suomi
Re: BMW G650X
Virran ulosotto pyörän sivulta. Ostin kyseisen adapterin ja kytkin sen penkin alla olevaan
ko. tarkoitukseen tarkoitettuun liittimeen, johon tulee jatkuvana 12 V.
Oheisen linkin sivun 3 sisältämien kuvien 3 ja 4 tapaan tarkistin napaisuuden.
https://www.bmwmc.net/catalog/46%20002% ... icator.pdf
Nyt virta tulee jatkuvana pistokkeeseen.
ko. tarkoitukseen tarkoitettuun liittimeen, johon tulee jatkuvana 12 V.
Oheisen linkin sivun 3 sisältämien kuvien 3 ja 4 tapaan tarkistin napaisuuden.
https://www.bmwmc.net/catalog/46%20002% ... icator.pdf
Nyt virta tulee jatkuvana pistokkeeseen.
Viimeksi muokannut oppeS, Ma Touko 06, 2013 9:54 pm. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
-
- Viestit: 870
- Liittynyt: Pe Loka 20, 2006 10:51 pm
- Pyörä: no bike only Solifer
- Paikkakunta: -Suomi
Re: BMW G650X
Bemarien öljyt: Viime syksynä tehdas antanut uudet ohjeet öljyjen suhteen. Aiemmin XChallengessa Castrolin 10W- 40. Nyt 15W- 50. Myös muissa malleissa sama juttu lukuunottamatta tiettyjä BMW-malleja.
Mikä vaikutus ko. asialla on esim. vaihdelaatikon toimintaan?
Mitä öljyä itse käytätte?
Mikä vaikutus ko. asialla on esim. vaihdelaatikon toimintaan?
Mitä öljyä itse käytätte?
- Sottapytty
- Viestit: 864
- Liittynyt: La Maalis 10, 2007 5:37 pm
- Pyörä: BMW G650XChallenge
- Paikkakunta: Eteläinen Suomi
Re: BMW G650X
Nyt tais löytyä öljy joka toimii moitteettomasti Rekluse kytkimen kanssa.
Eli vaihde menee helposti vapaalle pyörän paikallaan seistessä. Eikä lootasta kuulu mainittavaa kolahtelua.
Motorex 10-40W Formula 4T
http://www.motorex.com/index.cfm?oid=11 ... tragId=155
Eli vaihde menee helposti vapaalle pyörän paikallaan seistessä. Eikä lootasta kuulu mainittavaa kolahtelua.
Motorex 10-40W Formula 4T
http://www.motorex.com/index.cfm?oid=11 ... tragId=155
"Ikuisuus projekti"
viewtopic.php?f=8&t=6369&st=0&sk=t&sd=a
viewtopic.php?f=8&t=6369&st=0&sk=t&sd=a
Re: BMW G650X
Täytyypä kokeilla tuota seuraavaksi. Delvacilla vapaan löytäminen oli käytännössä mahdotonta, nyt sisällä Valvolinen perus durablendit joilla
kyllä pelaa paremmin.
kyllä pelaa paremmin.
Re: BMW G650X
Mobil 4t racing on hyvä öljy 15w-50 luokassa. Olen käyttänyt sitä monessa vehkeessä ja aina on toiminut. Ainoa ongelma hinta 50e 4litraa.?
Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2
Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2
Any intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent. It takes a touch of genius -- and a lot of courage -- to move in the opposite direction.
E. F. Schumacher
E. F. Schumacher
-
- Viestit: 870
- Liittynyt: Pe Loka 20, 2006 10:51 pm
- Pyörä: no bike only Solifer
- Paikkakunta: -Suomi
Re: BMW G650X
Vielä vaihdepolkimesta:
Alkuperäinen vaihdepoljin on liian luja ja sitä pitäisi nyt 'korjata'.
Onko mitään ohjetta, minkä kokoiset reiät ja mihin kohtiin pitää tehdä alkuperäiseen vaihdepolkimeen, jotta
se myötäisi tiukan paikan tullen mutta kuitenkin kestäisi normaalin käytön?
Alkuperäinen vaihdepoljin on liian luja ja sitä pitäisi nyt 'korjata'.
Onko mitään ohjetta, minkä kokoiset reiät ja mihin kohtiin pitää tehdä alkuperäiseen vaihdepolkimeen, jotta
se myötäisi tiukan paikan tullen mutta kuitenkin kestäisi normaalin käytön?
-
- Viestit: 75
- Liittynyt: Ti Loka 25, 2005 5:30 pm
- Pyörä: BMW G650Xchallenge, KTM250MX
- Paikkakunta: Rauma
Re: BMW G650X
Hep,
muista myös että, jampin WR250/450F vm.03-08 vaihdepolkimet sopivat ko. kohteeseen.
Niitä löytyy varaosana monen sorttista.
Ekäpä sijoitat 20e uuteen ja pidät alkuperäisen vaikka varaosana rymyreissuilla.
muista myös että, jampin WR250/450F vm.03-08 vaihdepolkimet sopivat ko. kohteeseen.
Niitä löytyy varaosana monen sorttista.
Ekäpä sijoitat 20e uuteen ja pidät alkuperäisen vaikka varaosana rymyreissuilla.
Re: BMW G650X
Reikien poraaminen ei auta jos ei poraa hirmu isoiksi, akseli taittuu tai katkeaa silti vaikka poraisit 6x10mm reikiä, kokeiltu on, se poljin ei vaan anna yhtään periksi. Eli laita paljon ja tosi isoja, niin ettei jää kuin pari milliä jäljelle.
Tai mieluummin laita Touratechin tai vastaavan jatkettava räkärautainen poljin. Tai sitten Yamaha yz450:n taottu tarvike siinä on samat boori, huomaa että useat tarvikkeet ovat valettuja eli sama ongelma kuin Bmw orkkiksessa.
Tai mieluummin laita Touratechin tai vastaavan jatkettava räkärautainen poljin. Tai sitten Yamaha yz450:n taottu tarvike siinä on samat boori, huomaa että useat tarvikkeet ovat valettuja eli sama ongelma kuin Bmw orkkiksessa.
Re: BMW G650X
Nyt meni mullakin Motorexit kokeeksi koneeseen, ajamaan en ole vielä ehtinyt.
Samoin tilauksessa on 14 hampainen eturatas 15:sen tilalle ja Unicrossit
odottelee vanteelle pääsyä.
Sellainen huomio PCV:n asentamisen jälkeen että pelkällä omalla tankilla ajellessa valo syttyy
n. 150 - 160 km kohdilla ja kulutus n. 4.3.- 4.5. Tosin on pyörä ehkä enemmän happeakin saanut.
Täytyy acerbiksen 5 litrainen lisäpönä laitella taas paikoilleen.
Samoin tilauksessa on 14 hampainen eturatas 15:sen tilalle ja Unicrossit
odottelee vanteelle pääsyä.
Sellainen huomio PCV:n asentamisen jälkeen että pelkällä omalla tankilla ajellessa valo syttyy
n. 150 - 160 km kohdilla ja kulutus n. 4.3.- 4.5. Tosin on pyörä ehkä enemmän happeakin saanut.
Täytyy acerbiksen 5 litrainen lisäpönä laitella taas paikoilleen.
-
- Viestit: 870
- Liittynyt: Pe Loka 20, 2006 10:51 pm
- Pyörä: no bike only Solifer
- Paikkakunta: -Suomi
Re: BMW G650X
Vaihtaessanne stefat pyörän akseleihin laitatteko rasvaa ennen stefojen laittoa (=stefan uraan) vai vasta laiton jälkeen
stefan sisäpinnalle ja väliin?
Mitä rasvaa käytätte?
stefan sisäpinnalle ja väliin?
Mitä rasvaa käytätte?