Nollasta sataan
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
-
- Viestit: 192
- Liittynyt: Ke Tammi 27, 2010 11:15 am
- Pyörä: WR300-10, TE 610 -08, KTM 65sx-09
Re: Nollasta sataan
Mulla oli vuonna -90 vuoden -78 mersu 200 diesel. Nollasta sataa mittarin mukaa 43 sekkaa
Kaksitahtinen Mielialahäiriö
Re: Nollasta sataan
Liinat keulassa perä läjässä lakkaa olemasta sellainen tyypillinen katukäyttömopo mitä ainakin itse tässä mietin. Kilokyykyllä lähteminen helpottuu valtavasti kun se lintatataan alas tiehen ja sellaisella alle 3s kiihdytys sataseen ei ole kummoinen homma. Samalla periaatteella kuramopokin saadaan lähtemään reilusti paremmin vaan noiden ero todennäköisesti pysyisi ennallaan. Vaan eihän näitä kumpiakaan ole tuohon paikaltaan lähtemiseen edes tehty. Kiihdytyspyörät erikseen.Arhippa kirjoitti:Tossa väittäsin että menee kans siihen alle 3 sek kastiin: http://www.youtube.com/watch?v=GBkmtdeFbK4
http://bikepics.com/members/mjtee/
-ktm 300 exc 2010
-subaru 3.0r AT sedan ´04
-ktm 300 exc 2010
-subaru 3.0r AT sedan ´04
Re: Nollasta sataan
No,miten sen nyt ottaa. Ajamalla taisin tuollonkin tulla Pudasjärvelle,250km. Pidä sitten alustan laskua vaikka tarkoituksenmukaisena säätönä ennen suoritusta. Mutta,tämä on väärä foorumi väittelyyn tästä asiasta.
Re: Nollasta sataan
Juu ei olekaan tarkoitus väitellä tai vähätellä. Aihehan oli nollasta sataan ja siis kun tuon tarkoituksenmukaisen säädön tekee kurapyörään niin se vaikutus on varmasti sama ellei jopa sitten tarkemmin miettien suurempi. Jos vaikka SMC:tä nykäisee 30cm alaspäin niin se vaikutus paikaltaanlähtöön on varmasti huikea. Katupyöräähän saa vain palttiarallaa 10cm alaspäin. Onko se sitten tuon jälkeen 3,5s sataseen vai mitä tasoa, mutta teho siitä loppuu kyykyn tavoittelussa.Arhippa kirjoitti:No,miten sen nyt ottaa. Ajamalla taisin tuollonkin tulla Pudasjärvelle,250km. Pidä sitten alustan laskua vaikka tarkoituksenmukaisena säätönä ennen suoritusta. Mutta,tämä on väärä foorumi väittelyyn tästä asiasta.
http://bikepics.com/members/mjtee/
-ktm 300 exc 2010
-subaru 3.0r AT sedan ´04
-ktm 300 exc 2010
-subaru 3.0r AT sedan ´04
Re: Nollasta sataan
Tuolla 600 DR:llä menee arvion mukaan ~6s-6,5s 0-100.
Papereissa tehoa 35Kw ja painoa pitäs kuivana olla 138kg.
Papereissa tehoa 35Kw ja painoa pitäs kuivana olla 138kg.
Soralle // Ktm Sxc 625, Suzuki Dr 600
Kadulle // Suzuki Gsx1300 B-K
Kadulle // Suzuki Gsx1300 B-K
Re: Nollasta sataan
Onko porukka viidessä vuodessa kellotellut uusia aikoja?
Itse olen tehnyt tässä hieman silmämääräistä mittailua gopron ja sekuntikellon avulla.
Yamaha DT 125R 00 / 0-100: n. 9s / huippunopeus n. 130km/h / GPS
Suzuki GSF 600N 01 / 0-100: n. 4s / 0-160: n. 10s / huippunopeus n. 200-205km/h / GPS / eturatas -1 vakioon nähden
Suzuki GSX1300 B-king 08 / 0-100: n. 3s / 0-200: n. 8,5s / huippunopeus = ??? 264km/h ajanut joskus mittariin
Itse olen tehnyt tässä hieman silmämääräistä mittailua gopron ja sekuntikellon avulla.
Yamaha DT 125R 00 / 0-100: n. 9s / huippunopeus n. 130km/h / GPS
Suzuki GSF 600N 01 / 0-100: n. 4s / 0-160: n. 10s / huippunopeus n. 200-205km/h / GPS / eturatas -1 vakioon nähden
Suzuki GSX1300 B-king 08 / 0-100: n. 3s / 0-200: n. 8,5s / huippunopeus = ??? 264km/h ajanut joskus mittariin
Soralle // Ktm Sxc 625, Suzuki Dr 600
Kadulle // Suzuki Gsx1300 B-K
Kadulle // Suzuki Gsx1300 B-K
Re: Nollasta sataan
Näihin muuten lisätäkseni, crossilla/endurolla helpottuu lähetys kun on Rekluse. Oikea välitys ja Rekluse niin lähtee kyllä paikaltaan niin perkuleesti, vähän kun automaattiautolla lähettäis.
Kyykyille turha ryttyillä tai edes nakupyörille, mutta ainakin vanhalla makkara-XR:llä on hauska välillä kiusata sporttiautoja ym, jotka katsoo että mikä vanha tuhnu siinä lotisee valoissa. Puskee kuitenkin vielä satasenkin jälkeen aika kovaa.
Itse kiihdytyksestä, 1/8 maili on melkein mielenkiintosin kuravehkeille. 0-100 on ihan holtintoa keulimista ja spedeilyä, varttimaililla loppuu voima kesken matkan, mutta 1/8 on aika otollinen.
Niin ja nopeuksista, DRZ400:n sain lähteen 5.5sec 0-100kmh (oikeaa nopeutta).
XR650R:n... 6 sekuntia, mutta en osannut lähettää Reklusella en ole vielä mitannu, tarttis joskus kokeilla. Mitaksesta vaan katoaa nappulat nopeesti
Kyykyille turha ryttyillä tai edes nakupyörille, mutta ainakin vanhalla makkara-XR:llä on hauska välillä kiusata sporttiautoja ym, jotka katsoo että mikä vanha tuhnu siinä lotisee valoissa. Puskee kuitenkin vielä satasenkin jälkeen aika kovaa.
Itse kiihdytyksestä, 1/8 maili on melkein mielenkiintosin kuravehkeille. 0-100 on ihan holtintoa keulimista ja spedeilyä, varttimaililla loppuu voima kesken matkan, mutta 1/8 on aika otollinen.
Niin ja nopeuksista, DRZ400:n sain lähteen 5.5sec 0-100kmh (oikeaa nopeutta).
XR650R:n... 6 sekuntia, mutta en osannut lähettää Reklusella en ole vielä mitannu, tarttis joskus kokeilla. Mitaksesta vaan katoaa nappulat nopeesti
Nykyisiä: Honda XR650R, KTM EXC300 TPI, Suzuki Bandit 1200 Turbo, Honda CB500S, Yamaha FZ-6, Kymco Super8, Thumpstar 125
Menneitä: Suzuki Vstrom 1000, Honda CB900F, Suzuki DR-Z400S, Suzuki DR800S, Honda CB500, Honda NSR125, Baotian
Menneitä: Suzuki Vstrom 1000, Honda CB900F, Suzuki DR-Z400S, Suzuki DR800S, Honda CB500, Honda NSR125, Baotian
Re: Nollasta sataan
Itellä ei oo koskaan oikeen asfaltilla onnistunut hyvin 0-100 vetäsyt, mutta sänkicrosseissa mönkijällä oli jotain alle 4s aikoja jäänyt muistiin, toki sielläkin oli välillä aikamoista taiteilua keulimisen kanssa. Ei oikeen mikään laite ole mennyt kovin nopsaa paikaltaan sataseen, mutta satasesta kahteen sitten paljon paremmin. Ehkä vanha v6 buick oli autoista hätäsin 0-100.
Harrastepelit on aina olleet aika vääntövoittoisia, niin sellainen käytännön suorituskyky mulla merkkaa paljon,
eli miten vastaa esim ohittaessa kaasuun. Silleen kun olisi voimaa, että saa pelko persiissä arpoa, lähteekö perä alta vai ampuuko pystöön.
Nohh.. Tigerillä sitä pelkoa ei oo
Onkin varmaan täälläpäin ollut mittarina se, että kenen päänahan sai ja millä vehkeellä
Harrastepelit on aina olleet aika vääntövoittoisia, niin sellainen käytännön suorituskyky mulla merkkaa paljon,
eli miten vastaa esim ohittaessa kaasuun. Silleen kun olisi voimaa, että saa pelko persiissä arpoa, lähteekö perä alta vai ampuuko pystöön.
Nohh.. Tigerillä sitä pelkoa ei oo
Onkin varmaan täälläpäin ollut mittarina se, että kenen päänahan sai ja millä vehkeellä