Yamaha XT660R
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
Yamaha XT660R
Morotus tännekkin, joo enska olis haussa lähinnä tarkoitus oli ajaa suurinmaksi osaksi soraa/asfalttia joskus poiketa ihan kunnolla pöpelikössäkin
Yammua kävin kokeilemassa ja tuntu ihan mukavalta ei värissyt eli matkaakin taitaa sekä hiekkamontulla vähä testasin niin vaikutti keula pehmeeltä/raskaalta.
Toinen mikä on vielä koeajamatta eli Ktm 640 adventure on vielä ajamatta mutta kuulopuheiden perusteella kevyempi ja kunnon alustalla.
Tähän vähän listata noita vaihtoehtoja ja plussia/miinuksia...
Yammu
+ Kestävä kone?
+ Ulkonäkö
+ Ruisku (varauksin)
- Paino
Ktm Adventure 640
+ Alusta
+ Kevyt
+ Tehokas
- Tärisee
- Ruma (kauneus on katsoja silmässä jne.... )
- Tekninen kestävyys?????
Yammua kävin kokeilemassa ja tuntu ihan mukavalta ei värissyt eli matkaakin taitaa sekä hiekkamontulla vähä testasin niin vaikutti keula pehmeeltä/raskaalta.
Toinen mikä on vielä koeajamatta eli Ktm 640 adventure on vielä ajamatta mutta kuulopuheiden perusteella kevyempi ja kunnon alustalla.
Tähän vähän listata noita vaihtoehtoja ja plussia/miinuksia...
Yammu
+ Kestävä kone?
+ Ulkonäkö
+ Ruisku (varauksin)
- Paino
Ktm Adventure 640
+ Alusta
+ Kevyt
+ Tehokas
- Tärisee
- Ruma (kauneus on katsoja silmässä jne.... )
- Tekninen kestävyys?????
Yammu
+ Kestävä kone
+ Ulkonäkö
+ Ruisku (varauksin)
+huollot kohtuullisin välein
+poltoainetalous
+hinta
- Paino
-ei asiaa varsinaisesti metsään/vaikeaan maastoon (vaan eipä kyllä adventurekaan ole sinne tarkoitettu/pysty yhtään parempaan, ehkä jopa päinvastoin, korjatkaa jos olen väärässä mutta jo etulokasuojan takia on pahimmat risukot ja suot kierrettävä tien kautta)
-varaosahinnat
+ Kestävä kone
+ Ulkonäkö
+ Ruisku (varauksin)
+huollot kohtuullisin välein
+poltoainetalous
+hinta
- Paino
-ei asiaa varsinaisesti metsään/vaikeaan maastoon (vaan eipä kyllä adventurekaan ole sinne tarkoitettu/pysty yhtään parempaan, ehkä jopa päinvastoin, korjatkaa jos olen väärässä mutta jo etulokasuojan takia on pahimmat risukot ja suot kierrettävä tien kautta)
-varaosahinnat
antti
Itselläni on tuo XT660R ja olen ollut ihan kohtuullisen tyytyväinen pyörään. Totta, että se on raskas vaativampaan ajoon, mutta kyllä sillä metsässäkin pääsee, jos ei pahimpia spooreja ajele.
Vakiorengastus on erinomainen paketti sora ja asfalttiteille ja koville alustoille, mutta ei sovi pehmeille alustoille, eikä märälle liukkaalle savelle, mutta uskon, että roisimmalla nappularenkaalla sielläkin pärjää.
Konehan on n. 50 heppainen laiskanlupsea "diesel", joka vääntää kohtuu hyvin, mutta ei ole mikään raketti. Olen jutellut useamman ihmisen kanssa ja ovat olleet sitä mieltä, että power commander antaisi lisää ajettavuutta vakiosäätöihin nähden, mutta toiset pitävät näitä moottorinohjausyksiköitä mahdollisina ongelmanaiheuttajina, mene ja tiedä. Jos etsit pyörää soratielle ja taajamaan ja haluat joskus poiketa polullekkin niin voin ihan vilpittömästi suositella jammua kohtuuhintaisena vaihtoehtona.
Lisävarusteina kannattaa ottaa ainakin kunnollinen pohjapanssari, sillä vesipumppu töröttää koneen kyljessä vahinkoalttiilla paikalla.
Vakiorengastus on erinomainen paketti sora ja asfalttiteille ja koville alustoille, mutta ei sovi pehmeille alustoille, eikä märälle liukkaalle savelle, mutta uskon, että roisimmalla nappularenkaalla sielläkin pärjää.
Konehan on n. 50 heppainen laiskanlupsea "diesel", joka vääntää kohtuu hyvin, mutta ei ole mikään raketti. Olen jutellut useamman ihmisen kanssa ja ovat olleet sitä mieltä, että power commander antaisi lisää ajettavuutta vakiosäätöihin nähden, mutta toiset pitävät näitä moottorinohjausyksiköitä mahdollisina ongelmanaiheuttajina, mene ja tiedä. Jos etsit pyörää soratielle ja taajamaan ja haluat joskus poiketa polullekkin niin voin ihan vilpittömästi suositella jammua kohtuuhintaisena vaihtoehtona.
Lisävarusteina kannattaa ottaa ainakin kunnollinen pohjapanssari, sillä vesipumppu töröttää koneen kyljessä vahinkoalttiilla paikalla.
Tuollainen peli sattui Saksan reissulla kyytiin nostettua männäviikolla.
Eka reissu mökille, siellä sorateitä ja takaisin kotipuoleen. Kulutus 3,83 litraa satkulla. Ja koska liikkellä oltiin ekaa kertaa uudella pyörällä, kahvaa myös käännettiin eli kohtalaisen pihi on.
Ei tärise, ainakaan 450 EXC:hen tottuneena. Kaikinpuolin modernin oloinen. Pieni pleksi ajovalon päällä ja melko leveä tankki suojaavat yllättävänkin hyvin ajoviimalta.
Jos ei halua säätää venttiileitä 15 tunnin välein vaan 20 000 kilsan välein, Yamaha XT660R tuntuisi olevan varteenotettava vaihtoehto.
Eka reissu mökille, siellä sorateitä ja takaisin kotipuoleen. Kulutus 3,83 litraa satkulla. Ja koska liikkellä oltiin ekaa kertaa uudella pyörällä, kahvaa myös käännettiin eli kohtalaisen pihi on.
Ei tärise, ainakaan 450 EXC:hen tottuneena. Kaikinpuolin modernin oloinen. Pieni pleksi ajovalon päällä ja melko leveä tankki suojaavat yllättävänkin hyvin ajoviimalta.
Jos ei halua säätää venttiileitä 15 tunnin välein vaan 20 000 kilsan välein, Yamaha XT660R tuntuisi olevan varteenotettava vaihtoehto.
Polttoainetalous on ihan kohillaan. Sekalaisessa, mutta reippaassa ajossa noin viittä litraa on kulunut suht tasaisesti. Olen ajanut useampaan otteeseen noin 200 km siirtymiä ja ihan hyvin sillä jaksaa ajaa. Ajoviimaa on ja olen päätynyt siihen lopputulokseen, että se kuuluu asiaan. Kokeilin korkeampaa GIWI:n pleksiä, mutta minun pituiselle ajajalle (182 cm) normaalissa ajoasennossa tuuli osui tällä korkeammalla lärpättimellä juuri kypärään, joka aiheutti vain lisää melua. Tosin rinnan seudulta ajoviiman paine poistui.
Messuilla vertailin kumpaakin pyörää ja se Yamahan viimeistely näytti naurettavalta verrattuna KTM:ään. Esim Yamahassa oli jalkatapit yhtä leveällä kuin TA:ssa vaikka siihen ei olisi ollut edes mitään tarvetta. XT:ssä on vedetty pakari koneen alta, tuon muutostyö normaaliin maksaisi 700E. +Pohjapanssari ??E. PowerCommander?, Jonkunlainen pleksi? Tavarateline?
Vaikka XT on halpa niin noilla lisäyksillä sillä saa jo valmiin pyörän jo valmiilla alustalla eli KTM.
Riku
Vaikka XT on halpa niin noilla lisäyksillä sillä saa jo valmiin pyörän jo valmiilla alustalla eli KTM.
Riku
-
- Viestit: 1294
- Liittynyt: La Maalis 04, 2006 8:58 pm
- Pyörä: FE390,12GS
- Paikkakunta: Hamina
KTM:n ominaisuuksia etenemisen suhteen tuskin kiistää kukaan mutta kun toisessa vaakakupissa painaa myös lähes 100% käyttövarmuusvaatimus minimaalisella huoltotarpeella niin entäs sitten...? Taidan ajaa kuitenkin tuon afrikkalaisen matkamittarin ainakin kerran ympäri ja kompensoida ko. pyörän painon tuomat haittavaikutukset tekemällä koko talven lihaskuntoliikkeitä Vaikka kyllä toi XT voisi olla ainakin koeajon väärti, saksasta noita alkaa saamaan käytettynä kohtuuhintaan.Vaikka XT on halpa niin noilla lisäyksillä sillä saa jo valmiin pyörän jo valmiilla alustalla eli KTM
Varmaan, ee-speediltä noita saa uutena jo tarpeeksi halvalla. Mutta se lisäkilkkeiden tarve on hirvittävä tuohon pyörään (+iso tankki, +rysterit). Mutta jos meinaat vain kaupungissa kruisailla niin tervemenoa vaan.juha kirjoitti:ainakin koeajon väärti, saksasta noita alkaa saamaan käytettynä kohtuuhintaan.
Riku
Ee-speedillä näky olevan 8500 yammu, uuden ohv 9990e joten varmaan suoralla lähtee 9ke yammun "oikealta" maahantuojalta.RTJ kirjoitti:Varmaan, ee-speediltä noita saa uutena jo tarpeeksi halvalla. Mutta se lisäkilkkeiden tarve on hirvittävä tuohon pyörään (+iso tankki, +rysterit). Mutta jos meinaat vain kaupungissa kruisailla niin tervemenoa vaan.juha kirjoitti:ainakin koeajon väärti, saksasta noita alkaa saamaan käytettynä kohtuuhintaan.
Riku