Yamaha XT660R

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Xxx^
Viestit: 4
Liittynyt: To Heinä 27, 2006 3:55 pm

Yamaha XT660R

Viesti Kirjoittaja Xxx^ »

Morotus tännekkin, joo enska olis haussa lähinnä tarkoitus oli ajaa suurinmaksi osaksi soraa/asfalttia joskus poiketa ihan kunnolla pöpelikössäkin :)
Yammua kävin kokeilemassa ja tuntu ihan mukavalta ei värissyt eli matkaakin taitaa sekä hiekkamontulla vähä testasin niin vaikutti keula pehmeeltä/raskaalta.
Toinen mikä on vielä koeajamatta eli Ktm 640 adventure on vielä ajamatta mutta kuulopuheiden perusteella kevyempi ja kunnon alustalla.

Tähän vähän listata noita vaihtoehtoja ja plussia/miinuksia...

Yammu

+ Kestävä kone?
+ Ulkonäkö
+ Ruisku (varauksin)

- Paino

Ktm Adventure 640

+ Alusta
+ Kevyt
+ Tehokas

- Tärisee
- Ruma (kauneus on katsoja silmässä jne.... :) )
- Tekninen kestävyys?????
Avatar
AnttiL
Viestit: 3017
Liittynyt: Su Loka 30, 2005 12:51 am
Pyörä: exc
Paikkakunta: ROI

Viesti Kirjoittaja AnttiL »

Yammu

+ Kestävä kone
+ Ulkonäkö
+ Ruisku (varauksin)
+huollot kohtuullisin välein
+poltoainetalous
+hinta

- Paino
-ei asiaa varsinaisesti metsään/vaikeaan maastoon (vaan eipä kyllä adventurekaan ole sinne tarkoitettu/pysty yhtään parempaan, ehkä jopa päinvastoin, korjatkaa jos olen väärässä mutta jo etulokasuojan takia on pahimmat risukot ja suot kierrettävä tien kautta)
-varaosahinnat
antti
ristokot
Viestit: 102
Liittynyt: La Huhti 15, 2006 6:07 pm
Paikkakunta: Anjalankoski

Viesti Kirjoittaja ristokot »

Itselläni on tuo XT660R ja olen ollut ihan kohtuullisen tyytyväinen pyörään. Totta, että se on raskas vaativampaan ajoon, mutta kyllä sillä metsässäkin pääsee, jos ei pahimpia spooreja ajele.

Vakiorengastus on erinomainen paketti sora ja asfalttiteille ja koville alustoille, mutta ei sovi pehmeille alustoille, eikä märälle liukkaalle savelle, mutta uskon, että roisimmalla nappularenkaalla sielläkin pärjää.

Konehan on n. 50 heppainen laiskanlupsea "diesel", joka vääntää kohtuu hyvin, mutta ei ole mikään raketti. Olen jutellut useamman ihmisen kanssa ja ovat olleet sitä mieltä, että power commander antaisi lisää ajettavuutta vakiosäätöihin nähden, mutta toiset pitävät näitä moottorinohjausyksiköitä mahdollisina ongelmanaiheuttajina, mene ja tiedä. Jos etsit pyörää soratielle ja taajamaan ja haluat joskus poiketa polullekkin niin voin ihan vilpittömästi suositella jammua kohtuuhintaisena vaihtoehtona.

Lisävarusteina kannattaa ottaa ainakin kunnollinen pohjapanssari, sillä vesipumppu töröttää koneen kyljessä vahinkoalttiilla paikalla. 8) 8)
juha
Viestit: 344
Liittynyt: Pe Joulu 03, 2004 6:46 pm
Pyörä: Suzuki DL650
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja juha »

Mikä on xt:n polttoaineen kulutus sekalaisessa sora & asfalttipyörityksessä? Entä ajaako tuolla sujuvasti pitempää siivua asfaltilla eli onko vakiona minkäänlaista tuulisuojaa noista vähäisistä muoveista edessä? Jos tärinä ei ole kova niin hanuri ei varmaan puudu ennenkuin tankki tyhjenee...?
PasiPee
Viestit: 6
Liittynyt: Ti Elo 01, 2006 1:07 am
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja PasiPee »

Tuollainen peli sattui Saksan reissulla kyytiin nostettua männäviikolla.

Eka reissu mökille, siellä sorateitä ja takaisin kotipuoleen. Kulutus 3,83 litraa satkulla. Ja koska liikkellä oltiin ekaa kertaa uudella pyörällä, kahvaa myös käännettiin eli kohtalaisen pihi on.

Ei tärise, ainakaan 450 EXC:hen tottuneena. Kaikinpuolin modernin oloinen. Pieni pleksi ajovalon päällä ja melko leveä tankki suojaavat yllättävänkin hyvin ajoviimalta.

Jos ei halua säätää venttiileitä 15 tunnin välein vaan 20 000 kilsan välein, Yamaha XT660R tuntuisi olevan varteenotettava vaihtoehto.
Avatar
AnttiL
Viestit: 3017
Liittynyt: Su Loka 30, 2005 12:51 am
Pyörä: exc
Paikkakunta: ROI

Viesti Kirjoittaja AnttiL »

Kulutus 3,83 litraa satkulla
:shock:
Pienellä menee, vanhempi veli (TTR600) kuluttaa yli 1,5 kertaisesti jos vähänkään kääntää :twisted:
antti
PasiPee
Viestit: 6
Liittynyt: Ti Elo 01, 2006 1:07 am
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja PasiPee »

TT600R löytyy myös perheestä ja kulutus on tosiaan ihan eri luokkaa - ja muut ominaisuudet.

Näitä kahta pyörää kun ajaa peräjälkeen, niin ei voi olla kuin ihmettelemättä, kuinka kehitys menee eteenpäin.
ristokot
Viestit: 102
Liittynyt: La Huhti 15, 2006 6:07 pm
Paikkakunta: Anjalankoski

Viesti Kirjoittaja ristokot »

Polttoainetalous on ihan kohillaan. Sekalaisessa, mutta reippaassa ajossa noin viittä litraa on kulunut suht tasaisesti. Olen ajanut useampaan otteeseen noin 200 km siirtymiä ja ihan hyvin sillä jaksaa ajaa. Ajoviimaa on ja olen päätynyt siihen lopputulokseen, että se kuuluu asiaan. Kokeilin korkeampaa GIWI:n pleksiä, mutta minun pituiselle ajajalle (182 cm) normaalissa ajoasennossa tuuli osui tällä korkeammalla lärpättimellä juuri kypärään, joka aiheutti vain lisää melua. Tosin rinnan seudulta ajoviiman paine poistui.
Avatar
RTJ
Viestit: 1603
Liittynyt: Ti Syys 28, 2004 8:45 am
Pyörä: none
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja RTJ »

Messuilla vertailin kumpaakin pyörää ja se Yamahan viimeistely näytti naurettavalta verrattuna KTM:ään. Esim Yamahassa oli jalkatapit yhtä leveällä kuin TA:ssa vaikka siihen ei olisi ollut edes mitään tarvetta. XT:ssä on vedetty pakari koneen alta, tuon muutostyö normaaliin maksaisi 700E. +Pohjapanssari ??E. PowerCommander?, Jonkunlainen pleksi? Tavarateline?

Vaikka XT on halpa niin noilla lisäyksillä sillä saa jo valmiin pyörän jo valmiilla alustalla eli KTM.

Riku
LightSpeed
Viestit: 1295
Liittynyt: La Maalis 04, 2006 8:58 pm
Pyörä: FE390,12GS
Paikkakunta: Hamina

Viesti Kirjoittaja LightSpeed »

Muistaako joku lukeneensa itävallan tuotteiden suohon puskemisesta? :?:
juha
Viestit: 344
Liittynyt: Pe Joulu 03, 2004 6:46 pm
Pyörä: Suzuki DL650
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja juha »

Vaikka XT on halpa niin noilla lisäyksillä sillä saa jo valmiin pyörän jo valmiilla alustalla eli KTM
KTM:n ominaisuuksia etenemisen suhteen tuskin kiistää kukaan mutta kun toisessa vaakakupissa painaa myös lähes 100% käyttövarmuusvaatimus minimaalisella huoltotarpeella niin entäs sitten...? Taidan ajaa kuitenkin tuon afrikkalaisen matkamittarin ainakin kerran ympäri ja kompensoida ko. pyörän painon tuomat haittavaikutukset tekemällä koko talven lihaskuntoliikkeitä 8) Vaikka kyllä toi XT voisi olla ainakin koeajon väärti, saksasta noita alkaa saamaan käytettynä kohtuuhintaan.
Avatar
RTJ
Viestit: 1603
Liittynyt: Ti Syys 28, 2004 8:45 am
Pyörä: none
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja RTJ »

juha kirjoitti:ainakin koeajon väärti, saksasta noita alkaa saamaan käytettynä kohtuuhintaan.
Varmaan, ee-speediltä noita saa uutena jo tarpeeksi halvalla. Mutta se lisäkilkkeiden tarve on hirvittävä tuohon pyörään (+iso tankki, +rysterit). Mutta jos meinaat vain kaupungissa kruisailla niin tervemenoa vaan.

Riku
Xxx^
Viestit: 4
Liittynyt: To Heinä 27, 2006 3:55 pm

Viesti Kirjoittaja Xxx^ »

Eikös jammussa pysty säätämään ruiskua mittariston kautta? jolloin power commanderia ei pakosti tarvita. lisä kilkkeitä lyötyy ainakin yammun takalaukku ja korkeampi plexsi. Onko tietoa saako mistää isonpaa tankkia?
ristokot
Viestit: 102
Liittynyt: La Huhti 15, 2006 6:07 pm
Paikkakunta: Anjalankoski

Viesti Kirjoittaja ristokot »

KTM tietäjiltä kysyisin, että milläs hintaa tuollainen KTM LC 640 kaupasta todellisuudessa irtoaa, eli mikä on ns. nettohinta tuolle adventure mallille? Svh ja todellinen kauppahinta kun saattaa aina hiukan olla eri juttu. :?:
Xxx^
Viestit: 4
Liittynyt: To Heinä 27, 2006 3:55 pm

Viesti Kirjoittaja Xxx^ »

RTJ kirjoitti:
juha kirjoitti:ainakin koeajon väärti, saksasta noita alkaa saamaan käytettynä kohtuuhintaan.
Varmaan, ee-speediltä noita saa uutena jo tarpeeksi halvalla. Mutta se lisäkilkkeiden tarve on hirvittävä tuohon pyörään (+iso tankki, +rysterit). Mutta jos meinaat vain kaupungissa kruisailla niin tervemenoa vaan.

Riku
Ee-speedillä näky olevan 8500 yammu, uuden ohv 9990e joten varmaan suoralla lähtee 9ke yammun "oikealta" maahantuojalta.
Vastaa Viestiin