Niamolan Superi
Valvoja: Moderaattorit
-
- Viestit: 500
- Liittynyt: Ke Tammi 31, 2007 1:29 pm
- Pyörä: 890 Adventure R
- Paikkakunta: SASTAMALA
- Viesti:
Niamolan Superi
Pakko aloittaa ketju jo nyt, sillä yleensä pyörät muokkaantuu käytössäni niin nopeesti(ei aina parempaan suuntaan), jotta on hyvä saada talteen kuvia lähtökohdasta. Lähtökohtana väärin kohdeltu ruotsin tuliainen, jota ei liiemmin ole sen luonnollisiin maisemiin päästetty rypemään. Kuukausi sitten sen tuolta pohjois ruotsista kävin noutamassa.
Nyt tehtyä:
-Kaasuttimet säädetty pois saaste säädöistä
-Saastehärpäkkeet poistettu
-Kaikenmaailman matkankeskeytys anturit jalasta ja kytkimestä disabloitu
-Uusittu ketjut ja rattaat, syy:Oli vielä alkuperäiset ketjut, nyt kunnon DID:it
-Uudet misukan piikit alle ja rengaslukot siinä samalla, niille joutui reiätkin tekemään.
Juuri äskettäin rälläköin sivujalan topparista palan pois Timon ohjeen mukaisesti, jotta se tukee kosketuksissa nyt myös jalkatapin kiinnitys kohdasta.
Akran 2-1 titaanipönikkäkin on hommattu, mutta ennen katsastusta ei voi paikoilleen laittaa. Lisätankkikin täytyy valmistaa. Katsastus hoituu välipäivinä.
Tässä kuvat AHH niin neitseellisestä pelistä.
Nyt tehtyä:
-Kaasuttimet säädetty pois saaste säädöistä
-Saastehärpäkkeet poistettu
-Kaikenmaailman matkankeskeytys anturit jalasta ja kytkimestä disabloitu
-Uusittu ketjut ja rattaat, syy:Oli vielä alkuperäiset ketjut, nyt kunnon DID:it
-Uudet misukan piikit alle ja rengaslukot siinä samalla, niille joutui reiätkin tekemään.
Juuri äskettäin rälläköin sivujalan topparista palan pois Timon ohjeen mukaisesti, jotta se tukee kosketuksissa nyt myös jalkatapin kiinnitys kohdasta.
Akran 2-1 titaanipönikkäkin on hommattu, mutta ennen katsastusta ei voi paikoilleen laittaa. Lisätankkikin täytyy valmistaa. Katsastus hoituu välipäivinä.
Tässä kuvat AHH niin neitseellisestä pelistä.
-
- Viestit: 8361
- Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
- Pyörä: pyörätön
- Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Re: Niamolan Superi
Jaah, pitää varmaan alkaa seuraamaan Ruattin markkinoita kun Superi on välillä kummitellut mielessä, mutta en halua ryvetettyä mettäpeliä. Vähän ajettu, rypemätön/kaatamaton alkuperäiskuntoinen sievällä käytöllä ollut SE alkaa olla katoava luonnonvara joka voisi kelvata 690 tilalleNiamola kirjoitti:Tässä kuvat AHH niin neitseellisestä pelistä.
Kylätason kurapyöräilijä.
-
- Viestit: 500
- Liittynyt: Ke Tammi 31, 2007 1:29 pm
- Pyörä: 890 Adventure R
- Paikkakunta: SASTAMALA
- Viesti:
Re: Niamolan Superi
Jep, pääsee itse toteuttaan itseään paremmin. Tämä minun yksilö ei toivottavasti kauan ole enää rypemätön/kaatamaton, eihän sellaisella kehtaa edes ajaa.Koheltaja kirjoitti: Vähän ajettu, rypemätön/kaatamaton alkuperäiskuntoinen sievällä käytöllä ollut SE alkaa olla katoava luonnonvara
Tässä viime viestin jälkeen muistin tankorukkaset, nehän pitää olla. Eikun ompelukone pöydälle ja tekemään. Nyt ne on jo paikalla. Toimivat ja tilavat tuli tehtyä. Ulkonäkö on yhtä susiruma kuin kuskilla, joten sopii hyvin yhteen.
Kuvista näkyy muuten myös yksi jo aiemmin tekemäni muutos, eli kahden sormen jarru ja kytkin kahvat. Ne unohtuivat tuolta listasta.
Virheettömät kahvat oli rälläkälle helppo nakki. Ja nuo alumiini/muovi käsisuojat biltemasta, kun ei muitakaan ollut tarjolla.
- Kipa
- Viestit: 1974
- Liittynyt: Ti Syys 28, 2004 12:25 pm
- Pyörä: SE ja kolmipökö
- Paikkakunta: Hämeenperä
Re: Niamolan Superi
Jos on auringontarkka katastaja, niin sanomista saattaa tulla. SML:n alaisiin kisoihin noilla ei ole asiaa, pallukat päissä pitää/pitäisi olla.Niamola kirjoitti: Kuvista näkyy muuten myös yksi jo aiemmin tekemäni muutos, eli kahden sormen jarru ja kytkin kahvat. Ne unohtuivat tuolta listasta.
Virheettömät kahvat oli rälläkälle helppo nakki.
- taas kahden mopon taktiikalla -
-
- Viestit: 500
- Liittynyt: Ke Tammi 31, 2007 1:29 pm
- Pyörä: 890 Adventure R
- Paikkakunta: SASTAMALA
- Viesti:
Re: Niamolan Superi
Tarkoitus on ne pallukat noihin jossain vaiheessa Tigata kiinni. Mahtaako superiin sopivia kahden sormen varsia rahalla saadakaan?Kipa kirjoitti: Jos on auringontarkka katastaja, niin sanomista saattaa tulla. SML:n alaisiin kisoihin noilla ei ole asiaa, pallukat päissä pitää/pitäisi olla.
Ja en usko että ainakaan ennen maaliskuun loppua kisoja on tiedossa, jos silloinkaan
- mico
- Viestit: 1366
- Liittynyt: Ma Elo 22, 2011 10:28 pm
- Pyörä: KTM 990 Dakar 30th edition
- Paikkakunta: Pori
Re: Niamolan Superi
Eikös superissa oo samat kahvat kun 990/950 advessa?
Motomasa esitteli omaa kytkinkahvaansa adven ketjussa:
Motomasa esitteli omaa kytkinkahvaansa adven ketjussa:
- mico
- Viestit: 1366
- Liittynyt: Ma Elo 22, 2011 10:28 pm
- Pyörä: KTM 990 Dakar 30th edition
- Paikkakunta: Pori
Re: Niamolan Superi
Linkki tuohon ketjuun: http://www.matkaendurot.net/phpBB3/view ... start=2070
Re: Niamolan Superi
Housuissas on..Kipa kirjoitti: pallukat päissä.
..kukaan niitten perään enää kysele, eli joka tapauksessa yhtä hyödyttömät, nips pois vaan
Ja muuten, koska Adven, eli kaksilevyisen jarru on eri, on Jarrukahva myös.
Adven kahvasta saa "kaksisormiseksi" katkaisemalla paremman kuin SE:n omasta. Ainakin mun näpeilleni. Sen muoto jättää tilaa, eikä pää nipistä nimetöntä.
Niamolan Kottaraiselle onnellista matkaa. Pääseepä sekin kulkemaan luotu viimein "nostamaan ankkurin"
-
- Viestit: 8361
- Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
- Pyörä: pyörätön
- Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Re: Niamolan Superi
Ja jos niitä pallukoita kaipaa, ne voi tehdä joko kemiallisesta metallista, tai Bilteman muovailtavasta/värillisestä epoksimassasta. Toimii ja kestää molemmilla, pojan mopoissa testattu ja hyviksi todettu
Kylätason kurapyöräilijä.
Re: Niamolan Superi
Tää on varmasti joka suhteessa tyhmin ja kallein LC8:n lastentauti. Se tulee pahimmillaan tosi kalliiksi ja toisaalta vamman ennalta välttäminen ei maksa mitään.Niamola kirjoitti:rälläköin sivujalan topparista palan pois
Tai saahaan siihen uppoamaan vähän Dollareita, jos ostaa jonkun niistä lukuisista tarjolla olevista vammaltasuojautumispalikoista (ja jotka varmasti myös toimivat ja samalla lisäävät painoa).
Isku jalkaan vääntää ja repii lohkon kiinnitystä liian kovalla voimalla varsinkin kaatuessa, kun tälli tulee ihan jalan kärkeen. Woimavipu on vanha keksintö.
Vipusuhde, voiman suuntaa ja teho muuttuvat heti kun sipaisee topparin pois. Modauksen jälkeen vain tosi pieni voima vetää pultteja irti lohkosta.
Eikä ne sillain sieltä näköjään mihinkään liikahda.
Mopossani samainen vipu on jo hiertynyt lommolle ja mutkalle, mutta saakoon hälppiä kiveen huoletta jatkossakin.
Re: Niamolan Superi
Olis kans hyvä olla katsastuksessa paikallaan..Kaikenmaailman matkankeskeytys anturit jalasta
DR650 SEW+RM 250+Pappatunturi 1973+ Solifer SM 1980
Re: Niamolan Superi
Katsastusmiehiä on monenlaisia, mutta kaksi mopoa olen maahantuonut ja katsastuksessa ei ole katottu kuin rungon numero.JIIÄSSÄ kirjoitti:Olis kans hyvä olla katsastuksessa paikallaan..Kaikenmaailman matkankeskeytys anturit jalasta
Sami
-
- Viestit: 500
- Liittynyt: Ke Tammi 31, 2007 1:29 pm
- Pyörä: 890 Adventure R
- Paikkakunta: SASTAMALA
- Viesti:
Re: Niamolan Superi
Tankki täynnä, rengaspaineet 1,5 kilossa, iskunvaimennuksen ja jousituksen säädöt MX asetuksissa, ilmanpuhdistin uusittuna, öljyt vaihdettuna, ajokamat valmiiksi lajiteltuna, kuskin fiilikset pilvissä.. Tänään on SE päivä. SE nyt vielä peräluukussa ja lähtö tulli/konttorireissuun edessä. Muutama tunti vielä ja SE saa punakilvet taaksensa kilpaenduro tyyliin. Iltaan mennessä Micheliniä vi***taa varmasti.
- Dominator
- Viestit: 1674
- Liittynyt: To Touko 06, 2010 3:03 pm
- Pyörä: Hondat:CR250R, XR650L, XL1000V
- Paikkakunta: Manse
Re: Niamolan Superi
Toivottavasti SE menee läpi kontrollista! Saadaan sitten taas pitkästä aikaa seurata Niemolankin edesottamuksia
-
- Viestit: 500
- Liittynyt: Ke Tammi 31, 2007 1:29 pm
- Pyörä: 890 Adventure R
- Paikkakunta: SASTAMALA
- Viesti:
Re: Niamolan Superi
Katsastettu. Nyt vielä tullista ajolupa ja sitten konttorilta niiden punalappujen haku.