Pohjolan Kurapyöräilijät

Matkaendurofoorumi kaikille enduron ystäville!
Tänään on Ti Kesä 02, 2020 6:44 pm

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 224 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 15  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: Yamaha WR450
ViestiLähetetty: Ke Joulu 07, 2011 8:11 pm 
Avatar

Liittynyt: Ma Huhti 30, 2007 9:21 pm
Viestit: 1337
Pyörä: T7, DR8, DR-Z4
Sattui tuossa yamahan sivuilla vastaan uusi WR450F Ja tekstissä mainitaan, että ois tieliikenne hyväksytty vakio varusteisena. Tarkottaako tämä nyt sitten, että WR:n saa taas kilpiin? Hintaa en kyllä mopolle löytänyt.

_________________
RikuRoiske


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Yamaha WR450
ViestiLähetetty: Ke Joulu 07, 2011 8:19 pm 
Avatar

Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Viestit: 7589
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Pyörä: T7
Roiske kirjoitti:
Tarkottaako tämä nyt sitten, että WR:n saa taas kilpiin? Hintaa en kyllä mopolle löytänyt.


Jep, pieni erä on tulossa myyntiin kilpien kera. Hintaa ei osattu silloin syksyllä sanoa, karkea arvio jossain 11-12k paikkeilla.

_________________
Kylätason kurapyöräilijä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Yamaha WR450
ViestiLähetetty: Pe Huhti 13, 2012 8:26 pm 

Liittynyt: Ti Elo 11, 2009 3:41 pm
Viestit: 3
Pyörä: '08 te 610
Milläs tunneilla/kilometreillä kyseiseen pyörään on aiheellista vaihtaa kiertokankea ja mäntää sun muuta isompaa? Kiinnostais 610 husse mahdollisesti vaihtaa hieman kevyempään vehkeeseen.. Ja tiedän että riippuu käytöstä, joten ne vastatkoot kenellä tämmönen pyörä löytyy tai jos löytyy kaverilta jne. :D Ja jos vielä oletetaan että öljyt ja putsarit on hoidettu tunnollisesti. Eli paljon on tunteja kasassa ja minkälaista remppaa on perushuollon lisäksi tarvinnut tehdä?

Vaihtoehtoina tällä hetkellä oikeestaan joko tällainen jammu tai sitten 2-tahti..

Kiitti!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Yamaha WR450
ViestiLähetetty: La Huhti 14, 2012 4:53 pm 

Liittynyt: Pe Huhti 24, 2009 1:46 pm
Viestit: 173
Paikkakunta: Joensuu
Pyörä: Triumph tiger 800xcx
Roiske kirjoitti:
Sattui tuossa yamahan sivuilla vastaan uusi WR450F Ja tekstissä mainitaan, että ois tieliikenne hyväksytty vakio varusteisena. Tarkottaako tämä nyt sitten, että WR:n saa taas kilpiin? Hintaa en kyllä mopolle löytänyt.



11 478,80 (sis. autoveron 2088,80)

_________________
Älä mene sinne minne elämä sinua vie.
Vie sinä elämä sinne minne olet itse menossa.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Yamaha WR450
ViestiLähetetty: La Huhti 14, 2012 6:11 pm 
Avatar

Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Viestit: 7589
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Pyörä: T7
Vantaan Yamaha Centerissä näytti yksi 450WR oleva myynnissä

_________________
Kylätason kurapyöräilijä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Yamaha WR450
ViestiLähetetty: Su Huhti 15, 2012 2:09 pm 
Avatar

Liittynyt: Ma Huhti 30, 2007 9:21 pm
Viestit: 1337
Pyörä: T7, DR8, DR-Z4
Onkos näitä uusia WR:iä kukaan ostanu, onko kokemuksia tuosta laitteesta? Moottori varmaan vanha tuttu, mutta ruiskulla varustettuna ja istutettuna 250 runkoon.

_________________
RikuRoiske


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Yamaha WR450
ViestiLähetetty: Ti Syys 04, 2012 3:59 pm 
Avatar

Liittynyt: Ti Marras 02, 2004 4:00 pm
Viestit: 49
Pyörä: 3kpl
Roiske kirjoitti:
Onkos näitä uusia WR:iä kukaan ostanu, onko kokemuksia tuosta laitteesta? Moottori varmaan vanha tuttu, mutta ruiskulla varustettuna ja istutettuna 250 runkoon.


Jokusen viikon on nyt kyseinen pyörä ollut joten muutamia havaintoja tullut tehtyä. Jos nyt aloitetaan negatiivisilla:
1. Bensan kulutus. Reippaahkossa polku ja metsätieajelussa menee seitsemän litraa satasella. Alle 70km niin bensavalo syttyy. Tankki on 7.2l, joten toimintasäde on melko vaatimaton.
2. Kytkin. Ei kai tuo nyt suuremmin poikkea normi japsien vaijerikytkimistä, mutta eurooppalaisten merkkien nestekytkimet on aika paljon mukavampia käyttää. Ei tämä mitenkään hirmuisen raskas ole, yhdellä sormella pystyy normikäytössä operoimaan, mutta pahemmissa paikoissa aiheuttaa jo tuskaa jos joutuu kytkintä luistatella.
3. Käynnistyminen. Ajoittain joutuu startilla sahaamaan enemmän kuin huvituttaisi. Tästä ongelmasta lukenut muualtakin, mutta pätevää ratkaisua ei kai ole löytynyt. Ei nyt sinänsä mikään iso juttu, mutta ehkä jossain gncc-kisan lähtöviivalla muutaman sekunnin ylimääräinen sahailu voi harmittaa. Potkustarttikin onneksi löytyy jolla lähtee käyntiin helposti. Kuulemma. :roll:
4. Paino. Tämä nyt on vähän kaksipiippuinen asia. Testien mukaan tämä on kuutisen kiloa painavampi kuin luokan kevyin pyörä, ktm 450xc-w(vastannee euroopan exc:tä), mutta onko kotarikaan sitten erityisen kevyt? Niin, että sillä ajaisi mielikseen sellaista perinteistä suomienskaa? Voi olla, että olen tottunut liian helppoon ajeluun kun on aikaisemmin ollut metsäkäyttöön 2t pyöriä ja nyt crossi pikkunelari, koska tällaista isoa nelaria en puhtaaseen endurokäyttöön huolisi. Kyllähän tälläkin kovaa pääsee ja painosta nyt on haittaa lähinnä hitaammissa ja/tai oikein pattisissa paikoissa, mutta juuri sitähän semmoinen oikea enduro tapaa reippaanlaisesti sisältää?
Kilpipelille on kuitenkin vähän erilaiset kriteerit ja makkaranpaistosurautteluun tämä laite onkin äärimmäisen kevyt ja kisahenkinen. 8)
5. Mittarivaijeri etupyörästä. En tiedä miksi vihaan sitä niin paljon? Tuntuu täysin turhalta moiset ylimääräiset letkut kun fiksumpiakin keinoja nopeuden mittaamiseen olisi.

Jos nyt jotakin positiivistakin haetaan, niin:
1. Jousitus. Eipä osaa tällaiseen pyörään parempaa vaatia. Keulanakin nyt sama kybin 2-kammio kuin crosseissa ja tuntuu toimivan hienosti. Takaiskarikin ihan ok. Ehkä hieman lisää vaimennusta kaipaa kumpaankin suuntaan, mutta klikkereilla selvinnee. Säädöt vielä vähän vaiheessa.
2. Ajettavuus. Paha tästäkään mitään moitittavaa keksiä. Competition kitin asentamisen jälkeen moottorikin vetää tosi hienosti ja tasaisesti mitä se ei todellakaan vakio saastepömpeleillä tehnyt. Äänikin säilyi mukavan hiljaisena. Lisää voimaakin saisi helposti gytr:n ohjelmoitavalla eculla. Vakio eculla kierrosten rajoitin käsittääkseni 1500r/min aiemmin, mutta noilla huippukierrosten tehoilla ei ole mun ajotyylillä mitään merkitystä, joten jäänee laittamatta.
3. Yleinen laadukkuus. Sokea usko yamahan laatuun lieneekin suurin syy miksi tähän malliin päädyin. Usko on kova siihen, että esim. kotariin verrattuna ne muutamat lisäkilot on sijoitettu kestävyyden kannalta oikeisiin paikkoihin.


Tässä nyt ensihavaintoja kun ajettuna noin 700km. Lisää joskus myöhemmin, ehkä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Yamaha WR450
ViestiLähetetty: Ti Syys 04, 2012 5:30 pm 
Avatar

Liittynyt: Ma Kesä 06, 2011 1:13 pm
Viestit: 1510
Paikkakunta: Vihti
Pyörä: KTM 250 EXC 6D -17
Sami kirjoitti:
Tässä nyt ensihavaintoja kun ajettuna noin 700km. Lisää joskus myöhemmin, ehkä.


Mitenkäs tuommoinen ns. katulaillinen kisaenska etenee asfaltilla? Onko ihan tuskaa vai ajelisiko tuolla pidempääkin makkaranpaistoreissua? Entäs huoltovälit?

Olisihan se hienoa jos olisi kisaenska joka kestäisi myös maantieajossa, mutta kaikkea ei (kai) voi saada...

_________________
Joskus tuntuu, ettei minulla ole mitään järkevää sanottavaa, mutta sanon siltikin aina jotain...

KTM 250 EXC Six Days -17
KTM 350 EXC-F Six Days -15 (ex)
KTM 690 Enduro R -13 (ex)
Yamaha XT660Z Ténéré -09 (ex)
Yamaha DT125R -92 (ex)


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Yamaha WR450
ViestiLähetetty: Ti Syys 04, 2012 9:49 pm 
Avatar

Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Viestit: 7589
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Pyörä: T7
Tosta 450:stä oli juuri juttua paikallisen myyjän kanssa, kun ne tekisi siitä vastaavan paketin mikä on 250R verrattuna 250F:ään. Hieman matalaviritteisempi moottori pitemmällä huoltovälillä niin katukäyttöön sopiva makkaraenska olisi siinä. Tänään viimeksi tuli kateltua molempia, siinä ne vierekkäin odotti ostajaa 8)

_________________
Kylätason kurapyöräilijä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Yamaha WR450
ViestiLähetetty: Ti Syys 04, 2012 10:33 pm 
Avatar

Liittynyt: Ti Marras 02, 2004 4:00 pm
Viestit: 49
Pyörä: 3kpl
bisti kirjoitti:
Sami kirjoitti:
Tässä nyt ensihavaintoja kun ajettuna noin 700km. Lisää joskus myöhemmin, ehkä.


Mitenkäs tuommoinen ns. katulaillinen kisaenska etenee asfaltilla? Onko ihan tuskaa vai ajelisiko tuolla pidempääkin makkaranpaistoreissua? Entäs huoltovälit?

Olisihan se hienoa jos olisi kisaenska joka kestäisi myös maantieajossa, mutta kaikkea ei (kai) voi saada...


Vakiovälitys on niin pitkä, että sen puolesta maantiellä ajelee ihan mukavasti vaikka vaihteita on vain viisi. Vitonen käyttökelpoinen vasta 80km/h ylöspäin joten satanen menee ihan mukavasti. Moottorin tärinäkään ei ole paha, mutta nappularenkaat ja painavat orkkis rengaslukot toki viimeistelee ajo-ominaisuudet "kisaenskamaisiksi".

Jos huoltovälitaulukkoa oikein tulkitsin niin katukäytössä öljynvaihtoväli on 2000km ja venttiilien tarkistus 5000km. Männän, venttilien, nokkaketjun yms vaihdosta ei ole mitään mainintaa. Tuskin tässä kuitenkaan mitään ihmelaitetta on keksitty. Kisaenska joka pyörii loputtomiin pelkillä öljynvaihdoilla ja venttilien tarkistuksilla lienee edelleen mahdottomuus...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Yamaha WR450
ViestiLähetetty: Ti Syys 18, 2012 9:14 pm 
Avatar

Liittynyt: La Maalis 14, 2009 3:03 pm
Viestit: 622
Paikkakunta: Rovaniemi
Pyörä: KTM+Hondat+Suzuki
Onkos tuo 400WR minkälainen peli?
Tai tietääkö kukaan paljonko on paljon ajettu kyseisessä mopossa? kilometreissä...

_________________
It is good to have an end to journey toward;
but it is the journey that matters, in the end.
-Ernest Hemingway-


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Yamaha WR450
ViestiLähetetty: Ke Syys 19, 2012 1:20 pm 

Liittynyt: To Kesä 01, 2006 1:56 am
Viestit: 1201
Paikkakunta: hki
Pyörä: 610 "crate" exc
Koheltaja kirjoitti:
Tosta 450:stä oli juuri juttua paikallisen myyjän kanssa, kun ne tekisi siitä vastaavan paketin mikä on 250R verrattuna 250F:ään. Hieman matalaviritteisempi moottori pitemmällä huoltovälillä niin katukäyttöön sopiva makkaraenska olisi siinä. Tänään viimeksi tuli kateltua molempia, siinä ne vierekkäin odotti ostajaa 8)
Ainoa paikka mihin muutoksia tarvitaan on huoltomanuaalin kilometreihin nolla tai pari perään ja myisi kuin häkä :lol:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Yamaha WR450
ViestiLähetetty: Ke Syys 19, 2012 4:23 pm 

Liittynyt: Pe Touko 04, 2007 10:07 am
Viestit: 3722
Paikkakunta: Lempäälä
Pyörä: Yamaha ja TM
Vai 2000km öljynvaihtoväli... tää on vähän kuin yhden kisaenskan omisjan käsikirjasta bongattua: öljynvaihtoväli 20h ja männänvaihtoväli 40h - kriittinen lukija varmaan miettii toisenkin kerran vaihtasko itte männän joka toisella öljynvaihtokerralla vai vaihtasko öljyy vähän tiheempään ja pääsis männällä ehkä vähän pidempään :lol:

_________________
- tieto vähentää tuskaa
- Yamaha WR 450 EFI - 120,3 kg
- TM 100jE "rin-tin-tin"


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Yamaha WR450
ViestiLähetetty: La Marras 17, 2012 8:28 pm 
Avatar

Liittynyt: Ma Huhti 30, 2007 9:21 pm
Viestit: 1337
Pyörä: T7, DR8, DR-Z4
Käsittääkseni tämmöstä pyörää ei pitäisi kilvellisenä olla. Miten lie onnistunut?

_________________
RikuRoiske


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Yamaha WR450
ViestiLähetetty: Ma Marras 19, 2012 10:53 pm 

Liittynyt: Ti Elo 03, 2010 8:13 pm
Viestit: 196
Paikkakunta: Kontiolahti
Pyörä: Pegaso
Roiske kirjoitti:
Käsittääkseni tämmöstä pyörää ei pitäisi kilvellisenä olla. Miten lie onnistunut?

Meinasin käydä renkaita potkimassa mutta oli jo myyty (Roiske? :mrgreen: ), eikä myyjä jonka kanssa juttelin tuntunu ihmeitä tietävän tästä pyörästä. Ois siellä ollu -12 mallin koeajo pelinä ollu wr reiluun kymppitonniin...


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 224 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 15  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
POWERED_BY
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com