R1200GS
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
Re: R1200GS
Ei yhden naviliitännän takia kannata mitään Fuzeblockia hommata. Tavallinen rele hoitaa sen homman ihan yhtä hyvin.
Kunkusta sanottua:" Tämän tyyppisiä heppuja, jotka ovat omasta mielestään aina oikeassa on foorumit pullollaan. Pitäisi vaan vaieta tuollaiset häiriköt hiljaisiksi mutta kun ei voi."
Mulla on ollu nyt kaksi kesää Zumon virta otettu sieltä ylimääräisestä liittimestä. Ei ole ollut mitään ongelmaa virran kanssa.
Virta tulee päälle kun käynnistän pyörän ja sammuu, noin minuutin päästä sammutuksesta. Senpätakia ihmettelen noita puheita virran katoamisesta????? Pyörä on 04 mallin GS
Virta tulee päälle kun käynnistän pyörän ja sammuu, noin minuutin päästä sammutuksesta. Senpätakia ihmettelen noita puheita virran katoamisesta????? Pyörä on 04 mallin GS
Merkilliset ovat CAN-väylän tiet. 2011-mallissa homma vaan ei toimi ilman relettä. Voi olla että zumoissakin on eroja, erityisesti taksimiesten tietotoimiston mukaan 220:sessä on noita ongelmia, 550- ja 600:sessa ei niinkään. Sähköhommissa minä luotan releeseen ja ajohommissa kunnon urasyvyyteen. Kukin tyylillään!
--
- BMW R 1200 GS '11
- IBA SS1600K
ex: Harley- Davidson Night Rod Special '08
ex: Honda CBR 1100 XX Super Blackbird '00
--
A - D - DK - EST - F - FIN - IT - LT - LV - PL - SK - SLO - S - RU
- BMW R 1200 GS '11
- IBA SS1600K
ex: Harley- Davidson Night Rod Special '08
ex: Honda CBR 1100 XX Super Blackbird '00
--
A - D - DK - EST - F - FIN - IT - LT - LV - PL - SK - SLO - S - RU
Niin se minuakin ihmetytti nämä puheet ja kirjoittelut, mutta ensimmäisen virran päälle jäämisen jälkeen ei enään ihmetyttänyt ja jäämisiä tuli harvakseltaan aina vaan lisää!Gessumies kirjoitti:Mulla on ollu nyt kaksi kesää Zumon virta otettu sieltä ylimääräisestä liittimestä. Ei ole ollut mitään ongelmaa virran kanssa.
Navi oli silloin 550:pinen Zumo ja pyörä 05 vm.
Nyt virta tulee releenkautta suoraan akulta enkä ota väyläpistokkeelta virtaa, kuin Autocomille ja hienosti pelaa!
Pitäis kyllä koittaa miten pelaa nykyisen 660:pisen kanssa tuo pyörän oma navi pistoke??
Sylinen
Minulla on käytössä Zumo 660 ja telineenä BMW:n oma, se lisänäppäimellinen malli. Koska teline on BMW, siinä on tietenkin sopiva piuha johtosarjan naviliitäntään. Koska pyörän ajo/päiväajovalojen virta ohjataan virran ulosottopistorasian sähköstä, näen aina, miten systeemi katkaisee pistokkeelle tulevan virran. Ja kyllä, Zumo aiheuttaa noita kerrotun kaltaisia häiriöitä. Jos pyörän sammuttaa, mutta ei sammuta Zumoa erikseen sen virtanapista, joskus väylään jää virta päälle. Siitä ei ole yhtään havaintoa, että väylään jäisi virta päälle ilman telineeseen kytkettyä Zumoa. Myöskään siitä ei ole havaintoa, että virta voisi kytkeytyä väylään uudelleen omia aikojaan ja tyhjentää akkua.
Eli yhteenvetona kyllä niitä häiriöitä tuntuu joillakin kokoonpanoilla olevan, ei kyse mistään kuvitelmista ole.
Eli yhteenvetona kyllä niitä häiriöitä tuntuu joillakin kokoonpanoilla olevan, ei kyse mistään kuvitelmista ole.
Kunkusta sanottua:" Tämän tyyppisiä heppuja, jotka ovat omasta mielestään aina oikeassa on foorumit pullollaan. Pitäisi vaan vaieta tuollaiset häiriköt hiljaisiksi mutta kun ei voi."
-
GSR600
- Pyörä: BMW R 1200 GSA LC
Minulla on suoraan akulta kytkettynä Tom tomin navi eli pyörän seisoessa navi on aina ns. lataustilassa. Yli viikon seisokkeja ei tosin ole ollut mutta sinä aikana ei mitään ongelmia eli pyörä käynnistyy ongelmitta. Navi on tietenkin pääkytkimestä sammutettuna kun pyörä seisoo pidempään.
-
Blackbird
- Pyörä: R1200GS -13 & XX -04
Customoinniksihan tämä heti menee. Nyt kun on käsitelty plexit ja gepsit, niin mitäs aftermarket satulaa raati suosittelee. Tässä vakiossa puutuu persaus turhan nopeasti.
-
brahar
- Pyörä: T7 WR -22
Moi,
Onkohan joku päivittänyt gessun jousitusta Wilbersin palikoilla? Näyttäisivät olevan vain selkeästi edullisemmat kuin Öhlinsin vastaavat.
Pelkkää takapäätä ei kannattane päivittää, vai löytyykö siitä positiivisia kokemuksia?
t. Harri
Onkohan joku päivittänyt gessun jousitusta Wilbersin palikoilla? Näyttäisivät olevan vain selkeästi edullisemmat kuin Öhlinsin vastaavat.
Pelkkää takapäätä ei kannattane päivittää, vai löytyykö siitä positiivisia kokemuksia?
t. Harri
Onkos porukoilla tietoa pystyykö tätä Givin tai Kappan mallia asentamaan tuon Adven alkuperäisen plexituen kanssa, vaikka poraamalla itse tarvittavat kaksi reikää? Käykö mitoitus toisiinsa?mek kirjoitti:Givi Airflow (=Kappa Airstream). Tuolla on vielä tarjouksessa, Suomeen toimitettuna hieman rapiat 130 eur. Itse olen 188 ja pitkäselkäinen. Tuo Givi on erittäin hiljainen, selvästi hiljaisempi kuin GSA:n pleksi MRA:n spoilerilla. Tuota parempi voi kai olla vain lähes täyskatteen kokoinen Aero Flow, jolle tulee sitten hintaa viitisen sataa. Pieni ja hiljainen on MRA:n vario touring screen, mutta sen tuulen ja säänsuojaavuus ei ole kovin kaksinen.
Mulla on myös C3 -kypärä, kypärää vaihtamalla ei melu ainakaan vähene. Shoei Raid II oli selvästi meluisampi. Jos liikut Oulun seudulla, saa minun pyörää kokeilla.
Pääsin näkemään tänään vierestä kyseisen Givin airflow mallin ja se rupesi hiukan vaivaamaan, mutta mulla on Zumo 660 turhatekin telineillä kiinni tuossa lasiraudassa enkä millään viitsisi mulkata niitä uusiksi.
En löytänyt guukkelista mitään tietoa/kuvia erikseen Adveen tarkoitetusta mallista
Ja mites givi tai Kappa toimii tälläisella pitkällä kaverilla (195 cm) onko kokemuksia vai onko tälläisia kasvatuslaitoksen käyneitä muita?
Mek kertoo olevansa pitkäselkäinen, mutta mites korkealla se sun päälaki on penkistä pystytkö mittaamaan?
Onkos tuota Wundelin vastaavaa säädettävää käytössä?
Viimeksi muokannut IsoPoika, To Loka 25, 2012 9:50 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Sylinen
No kyllähän tuolla takapäällä saa jo ihmeitä oikaan. Minulla on takapäässä Öölissi kaikilla säädöillä ja Adven alkuperäinen edessä.brahar kirjoitti:Moi,
t. Harri
Sylinen
Minulla ollut yli 50000km Wilperi takana, alkuperäinen edessä. Ajattelin ostaa myös eteen vilperin heti kun on rahaa, mutta tämän verran se on viipynyt... Onhan Gessu noinkin ihan toista kuin alkuperäinen, kun takapää kantaa kuormansa kunnialla.
-
brahar
Moro,
Hyvä tietää, että toimii pelkän takapäänkin kanssa. Tarvis saada tosiaan vakautta mopoon varsinkin motarinopeuksille. Kun vielä meinaa ristiselkä kettuilla, niin olisi pop jos saisi säädettyä terävät iskut pois tai ainakin vähemmäksi. Tuppaa pitemmillä reissuilla vetämään selän täysin jumiin.
-h
Hyvä tietää, että toimii pelkän takapäänkin kanssa. Tarvis saada tosiaan vakautta mopoon varsinkin motarinopeuksille. Kun vielä meinaa ristiselkä kettuilla, niin olisi pop jos saisi säädettyä terävät iskut pois tai ainakin vähemmäksi. Tuppaa pitemmillä reissuilla vetämään selän täysin jumiin.
Olisi vissiin tarvinnut päivittää tuo pumppu jo aikaa sitten...Kunkku kirjoitti:Minulla ollut yli 50000km Wilperi takana, alkuperäinen edessä. Ajattelin ostaa myös eteen vilperin heti kun on rahaa, mutta tämän verran se on viipynyt... Onhan Gessu noinkin ihan toista kuin alkuperäinen, kun takapää kantaa kuormansa kunnialla.
-h
Mitä tarkoitat tällä vakauden hakemisella? Miten pyörä nyt käyttäytyy kovemmissa nopeuksissa?brahar kirjoitti:Moro,
Oma ainakin on suhteellisen vakaa <160km/h nopeuksissa (riippuen vähän paljonko bensaa tankissa/muuta kuormaa), sen jälkeen alkaa etupää olemaan *lennossa johonkin*.
https://www.juvander.me/ilpo
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FIN-F-FL-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT
M-MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
-
brahar
Moi,
Suurin syy on tuon ristiselän ongelmat pitemmillä vedoilla eli toiveissa vähentää nypytystä/iskuja alaselkään.
-h
Juu, lähinnä kyse olikin Gessun kotimaan nopeuksista. ;o) Kyllä omakin on suht vakaa noihin nopeuksiin asti, mutta aina voisi olla parempi. Oireet sinänsä ovat samat kuin sinullakin eli tuo etupää alkaa hakemaan ja tuntuu, että ajaa käärmeellä... Tosin sivulaukut/takalaukku tuntuvat pahentavan oireilua.juvander kirjoitti:
Mitä tarkoitat tällä vakauden hakemisella? Miten pyörä nyt käyttäytyy kovemmissa nopeuksissa?
Oma ainakin on suhteellisen vakaa <160km/h nopeuksissa (riippuen vähän paljonko bensaa tankissa/muuta kuormaa), sen jälkeen alkaa etupää olemaan *lennossa johonkin*.
Suurin syy on tuon ristiselän ongelmat pitemmillä vedoilla eli toiveissa vähentää nypytystä/iskuja alaselkään.
-h
Enpä tiedä löytyykö tuohon matoiluun varsinaista lääkettä, mutta tuo *nypytys* varmaan kyllä hoituu. Eihän nuo iskarit mitään ikuisia ole eli voihan olla että omasi on jo elinkaaren loppupäässä muutenkin...
Vaihdoin omaan LT:hen Öhlinsit sekä eteen että taakse ja ainakin siinä huomasi valtavan eron ajettavuudessa. Toki vaati pari ajokertaa että sai säädöt haettua paikalleen.
Vaihdoin omaan LT:hen Öhlinsit sekä eteen että taakse ja ainakin siinä huomasi valtavan eron ajettavuudessa. Toki vaati pari ajokertaa että sai säädöt haettua paikalleen.
https://www.juvander.me/ilpo