Suzuki DR-Z 400 S
Valvoja: Moderaattorit
Suzuki DR-Z 400 S
Talliin tuli vuoden 2006 mallia Suzuki DR-Z 400 S ja seuraavana iltana talliin ajon jälkeen pyörä näytti tältä kun pitäähän se pyörään tutustuminen aloittaa heti.
Ilmanputsari oli täysin likainen joten se piti puhdistaa. Etuvalon lasi oli halki ja näyttänyt jo vähän päästäneen vettä sisäänsä joten hommasin Nettimotosta Polisportin maskin ja siihen tallilta eri kavereilta hommasin xenon valojen osia niin että istutin maskiin xenon polttimon jossa on pitkä ja lyhyt erillisenä.
TTA:n vinkkien mukaan poistin jännitteensäätimeltä akulle menevän liittimen ja juotin piuhat yhteen. Kuumaliimalla vielä juotosten kotelonti ja kutissukkaa päälle. Pitäisi kestää.
Samalla ihmettelin että mikä on tämä liitin
Ilmanputsari oli täysin likainen joten se piti puhdistaa. Etuvalon lasi oli halki ja näyttänyt jo vähän päästäneen vettä sisäänsä joten hommasin Nettimotosta Polisportin maskin ja siihen tallilta eri kavereilta hommasin xenon valojen osia niin että istutin maskiin xenon polttimon jossa on pitkä ja lyhyt erillisenä.
TTA:n vinkkien mukaan poistin jännitteensäätimeltä akulle menevän liittimen ja juotin piuhat yhteen. Kuumaliimalla vielä juotosten kotelonti ja kutissukkaa päälle. Pitäisi kestää.
Samalla ihmettelin että mikä on tämä liitin
Re: Suzuki DR-Z 400 S
Toivottavasti AT meni hyvään kotiin, oli hieno peli!
-
- Viestit: 33
- Liittynyt: Ti Syys 22, 2009 12:03 pm
- Pyörä: Honda crf 250 R by SE-Team
- Paikkakunta: Vihtavuori
Re: Suzuki DR-Z 400 S
Onpa maskin takana hieno ajotakki myynnissä. Ja housut vielä kaupanpäälle.
t. Sojo
t. Sojo
Re: Suzuki DR-Z 400 S
Joo hieno takki ja vielä halvallaPikkusojo kirjoitti:Onpa maskin takana hieno ajotakki myynnissä. Ja housut vielä kaupanpäälle.
t. Sojo
Re: Suzuki DR-Z 400 S
Näitähän ei voi koskaan antaa olla sellaisenaan ja rakentelu on tässäkin taas alkanut. Ostin Keihinin kaasarin ja Stage 1:sen nokat. Ensimmäinen ihmettelyaihe/yhdistelytehtävä on yhdistellä vanhasta kaasarista letkun ja tilpehöörit Keihinin. Jonkin verran apua tarvitaan.
Vanha kaasari. Jotenkin vaikuttaisi että kuvan osat A ja B jäävät molemmat ilman paikkaa uudessa kaasarissa. Tuo L1 letkukiinnike oli letkulle joka näyttäisi menevän ilmansuodattimeen/tai johonkin ylivalumissäiliöön. L2 taas taisi olla joku ylivaluvan bensan vuotoletku.
Uuteen kaasariin sain sentäs bensaletkun kiinni (ainakin uskoisin) eli C1. No sillä jo kait saadaan bensansyöttö käyntiin kaasarille. Onko tuo ?1 merkattu joku ylivuotoventtiili vai mikä tuon virka on? Jotenkin näytti että ei siihen mitään letkuja tule kiinni.
Näitten voisi kuvitella olevan jotain ylivuotoletkujen paikkoja M1 ja M2 ?
Onko tuohon kysymysmerkillä merkitsemääni (siinä on kyllä kierteet) tarkoitus laittaa jotain?
Tuossa on sitten koneen puolelta kolme johtoa. Tuo letku 1 näyttäisi tulevan koneen etupuolelta jostain. Ei oikein selvinnyt mikä se letku on? Mhin tulee uuteen kaasariin kiinni? 2 on selkeästi bensan ylivuotoletku joka menee koneen alle. Tuleeko M1 vai M2 nippaan kiinni? Letku 3 joka näkyy vähän kumikurkun alta taitaa mennä ilmansuodattimeen vai onko myös joku ylivuotoletku? Mihin tuo menee vai onko myös ylimääräinen.
Trumper Talkin ohjeita tuli katsottua mutta näyttäisi olevan FCR MX kaasari siinä joka oli rakenteeltaan/letkulähdöiltään hieman erinäköinen.
Vanha kaasari. Jotenkin vaikuttaisi että kuvan osat A ja B jäävät molemmat ilman paikkaa uudessa kaasarissa. Tuo L1 letkukiinnike oli letkulle joka näyttäisi menevän ilmansuodattimeen/tai johonkin ylivalumissäiliöön. L2 taas taisi olla joku ylivaluvan bensan vuotoletku.
Uuteen kaasariin sain sentäs bensaletkun kiinni (ainakin uskoisin) eli C1. No sillä jo kait saadaan bensansyöttö käyntiin kaasarille. Onko tuo ?1 merkattu joku ylivuotoventtiili vai mikä tuon virka on? Jotenkin näytti että ei siihen mitään letkuja tule kiinni.
Näitten voisi kuvitella olevan jotain ylivuotoletkujen paikkoja M1 ja M2 ?
Onko tuohon kysymysmerkillä merkitsemääni (siinä on kyllä kierteet) tarkoitus laittaa jotain?
Tuossa on sitten koneen puolelta kolme johtoa. Tuo letku 1 näyttäisi tulevan koneen etupuolelta jostain. Ei oikein selvinnyt mikä se letku on? Mhin tulee uuteen kaasariin kiinni? 2 on selkeästi bensan ylivuotoletku joka menee koneen alle. Tuleeko M1 vai M2 nippaan kiinni? Letku 3 joka näkyy vähän kumikurkun alta taitaa mennä ilmansuodattimeen vai onko myös joku ylivuotoletku? Mihin tuo menee vai onko myös ylimääräinen.
Trumper Talkin ohjeita tuli katsottua mutta näyttäisi olevan FCR MX kaasari siinä joka oli rakenteeltaan/letkulähdöiltään hieman erinäköinen.
Re: Suzuki DR-Z 400 S
Alimmassa kuvassa on oikeastaan tärkeimmät. 1 on lisäilmansyöttö venttiilin alipaineletku. Se joutaa pois samoin kun tuo venttiili johon se menee kaikkiine letkuineen pois ja kanteen alumiinista tehty umpi laippa reijän tukkeeksi.
Ilmanputsarin kumikurkussa on muistaakseni 2 letkulähtöä jotka molemmat tulpattava. Vakiokaasarista ei käytetä muuta kuin tuo bensaletku ja ylivuotoletkut, jos ne käy. Yleensä noissa kaasareissa tulee omat ylivuotoletkut mukana. TPS:n ja solenoidiventtiilin sähköliittimet jää vapaaksi ja ne on hyvä suojata. Tuo pohjakupista alaspäin tuleva ruuvi on seosruuvi.
PS. Eikö tuon ois voinut pestä ensin, niin tulis vähemmän asennushiekkaa sekaan, suosittelen ennenkun venttiilikopan aukaiset.
Ilmanputsarin kumikurkussa on muistaakseni 2 letkulähtöä jotka molemmat tulpattava. Vakiokaasarista ei käytetä muuta kuin tuo bensaletku ja ylivuotoletkut, jos ne käy. Yleensä noissa kaasareissa tulee omat ylivuotoletkut mukana. TPS:n ja solenoidiventtiilin sähköliittimet jää vapaaksi ja ne on hyvä suojata. Tuo pohjakupista alaspäin tuleva ruuvi on seosruuvi.
PS. Eikö tuon ois voinut pestä ensin, niin tulis vähemmän asennushiekkaa sekaan, suosittelen ennenkun venttiilikopan aukaiset.
Re: Suzuki DR-Z 400 S
Juu niin olis tarkoitus tehdä kun laitan noita nokkia kiinni/koppaa aukaisen. Tietysti myös kunhan tuota kaasaria laitan kiinni niin pitää vähän putsailla pölyjä ja hiekkoja pois.PS. Eikö tuon ois voinut pestä ensin, niin tulis vähemmän asennushiekkaa sekaan, suosittelen ennenkun venttiilikopan aukaiset.
Eli tuo 1-letku joka menee tuohon mustaan koteloon on siis venttiili ja se menee venttiilikopan kanteen? Kaipa tuo selviää kun tuota vähän tutkii minne tuosta menee letkut.
Nuo ylivuotoletkut ovat siis ilmeisesti M1 ja M2 letkujen nipat ja muut letkut joko pois tai tulpataan?
Re: Suzuki DR-Z 400 S
Venttiililtä menee teräs putki kanteen, josta menee reikä pakokanavaan jonne tuo systeemi laskee raitista ilmaa pakokaasujen sekaan.
Ilmanputsarin kumikurkusta en nyt ole ihan varma oliko siinä kaksi vai yksi vapaaksi jäävää letkulähtöä, mutta ne kuitenkin tukkoon. Ylivuotoletkut on M1 ja M2.
Ilmanputsarin kumikurkusta en nyt ole ihan varma oliko siinä kaksi vai yksi vapaaksi jäävää letkulähtöä, mutta ne kuitenkin tukkoon. Ylivuotoletkut on M1 ja M2.
Re: Suzuki DR-Z 400 S
Kiitokset avusta ja neuvoista. Huomenna pitää ihmetellä lisää.
Re: Suzuki DR-Z 400 S
Älä Sami katkaise noita kannessa olevia pultteja.. Ovat jotain M4 ja ruostuneet.. V.. maisia poistaa kun ensin katkoo. Voitele jollain ennen kun yrität irroittaa.Roiske kirjoitti:Venttiililtä menee teräs putki kanteen, josta menee reikä pakokanavaan jonne tuo systeemi laskee raitista ilmaa pakokaasujen sekaan.
Ilmanputsarin kumikurkusta en nyt ole ihan varma oliko siinä kaksi vai yksi vapaaksi jäävää letkulähtöä, mutta ne kuitenkin tukkoon. Ylivuotoletkut on M1 ja M2.
Nimim. kokemusta on... siis huonoa
En ole puolesta enkä vastaan vaan pikemminkin päinvastoin
Re: Suzuki DR-Z 400 S
Eli pitääkö tuo musta venttiili kokonaisuudessaan ja metalliputki joka menee pyttyyn ottaa pois vai vain tuo mustassa muovi vai onko tuo metallia oleva venttiili pois ja siihen siis tuo laippa? Jos tuon ottaa myös tuon metalliputkieen pois niin sitten joutuu myös purkamaan syylärin pois.
Onko tuota laippaa syytä jotenkin tiivistää erikseen vai vain alumiinista sopivan kokoinen lätkä päälle?
Onko tuota laippaa syytä jotenkin tiivistää erikseen vai vain alumiinista sopivan kokoinen lätkä päälle?
Re: Suzuki DR-Z 400 S
Ei siitä muistaakseni tarvinnut syyläriä irroittaa, tosin jotain 7 vuotta aikaa kun nuo irti päästelin, joten ei täysin varmaa muistikuvaa enää ole. Itse laitoin kanteen n. 5mm paksuisen alumiinilaipan ja tiivisteliimaa väliin, hyvin on pitäny siitä lähtien.
Re: Suzuki DR-Z 400 S
Eli irrotit siis koko härpäkkeen metalliputkea myöten? Tiivistesilikonia itsekin ajattelin jos sellaisen lätkäisee alumiinilätkäänRoiske kirjoitti:Ei siitä muistaakseni tarvinnut syyläriä irroittaa, tosin jotain 7 vuotta aikaa kun nuo irti päästelin, joten ei täysin varmaa muistikuvaa enää ole. Itse laitoin kanteen n. 5mm paksuisen alumiinilaipan ja tiivisteliimaa väliin, hyvin on pitäny siitä lähtien.
Re: Suzuki DR-Z 400 S
Tuolta löytyi ohjeet tuon venttiilin poistoon.
http://www.thumpertalk.com/topic/518525 ... d-removal/
Kumma homma että tuota ei sinällään ole kuvaltu missään noissa FCR:n kaasarien asennusvinkeissä. Tosin taitaa olla vain pelkästään meidän EU viherpiipertäjien saama pakakoaasujen vähennystoiminto. Jenkkimallesisa tuota ei taida olla lainkaan.
http://www.thumpertalk.com/topic/518525 ... d-removal/
Kumma homma että tuota ei sinällään ole kuvaltu missään noissa FCR:n kaasarien asennusvinkeissä. Tosin taitaa olla vain pelkästään meidän EU viherpiipertäjien saama pakakoaasujen vähennystoiminto. Jenkkimallesisa tuota ei taida olla lainkaan.
Re: Suzuki DR-Z 400 S
Kaasari paikoillaan ja konekin käynnistyi kun kokeilin. Hieman mietin kun lueskelin noita Trumper talkin ohjeita että kaasuvaijereista se jossa on pieni kaari/mutka (ja hieman keltaisempi/kullitetumpi) tulisi alemmaksi. Kuitenkin tuossa Keinin kaasarissa joka itsellä on ne minusta piti laittaa juuri toisinpäin. Pitää se kait vielä tarkistaa huomenna uudestaan mutta kyllä tuo minusta aika selkeä oli. Muuten kaapelit pitäisi mennä ristikkäin/päällekkäin tuossa kaasupyörässä tai mikä tuo suomenkielinen termi tuolle throttle wheelille sitten onkin.