Bridgestone TW301/302 katunappulat

Keskustelua renkaista, vertailut, kimppatilaukset

Valvoja: Moderaattorit

Koheltaja
Viestit: 8361
Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla

Bridgestone TW301/302 katunappulat

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Kyseinen rengas näyttää olevan joissain pienemmissä katuenskoissa ensiasennusrenkaana, onko kellään kokemuksia renkaasta?

Olisi tarjolla pari sarjaa kohtuu hinnalla mutta en arvaa ostaa jos on kelvottomat. Kuvio näyttää hiekkatie kelpoiselta katurenkaalta, miten lie kumiseoksen laita?

Kuva
Kuva
Kylätason kurapyöräilijä.
ceevu
Viestit: 2004
Liittynyt: La Huhti 07, 2007 10:04 pm
Pyörä: 900ss elefant+fe 501 Husaberg +TE610
Paikkakunta: jokela

Re: Bridgestone TW301/302 katunappulat

Viesti Kirjoittaja ceevu »

noita minäkin olen kattellu,tai takasta oikeastaan.Jossain oli maininta kahdesta eri kumiseoksesta,joten pitäs kai kestääkin jotenkin.ei kokemuksia,vielä ainakaan.
jos sattuu olemaan 17 tuumaselle ylimääränen halpa kumi niin kelpaa testiin...
Avatar
petrij
Viestit: 108
Liittynyt: To Kesä 21, 2007 1:10 pm
Pyörä: RedHunter VH500
Paikkakunta: J:suu

Re: Bridgestone TW301/302 katunappulat

Viesti Kirjoittaja petrij »

- Asfaltilla noilla pärjää hyvin mutta ainakin takanakki irtoaa soralla äkkiarvaamatta.
(Ajoin apout 7,5 tuhatta WR:n ensiasennusrenkaina.)

PJ
SS125A -> CB100 -> CB350F -> GS450L -> HVA WR125 -> XJ750 -> K100RT -> YZ250 -> R-E G2 350 -> NX650 -> WR250R -> Ariel VH500
Koheltaja
Viestit: 8361
Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla

Re: Bridgestone TW301/302 katunappulat

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Mites märkäpito asfaltilla?
Kylätason kurapyöräilijä.
Avatar
AnttiL
Viestit: 3017
Liittynyt: Su Loka 30, 2005 12:51 am
Pyörä: exc
Paikkakunta: ROI

Re: Bridgestone TW301/302 katunappulat

Viesti Kirjoittaja AnttiL »

Täälläkin noita aikaisemmin kommentoitu jotta Trailwing pitäisi olla Deathwing, vaarallisiksi jotkut kehuneet ja ainakin drz:n alla tuntuivatkin melko arvaamattomilta ja liukkailta...no, vuosia aikaa tuosta.
antti
ceevu
Viestit: 2004
Liittynyt: La Huhti 07, 2007 10:04 pm
Pyörä: 900ss elefant+fe 501 Husaberg +TE610
Paikkakunta: jokela

Re: Bridgestone TW301/302 katunappulat

Viesti Kirjoittaja ceevu »

trailwingejä kun on niin monta numeroa/kuviota joten deathwingi ei kai ole yleisnimitys kaikille siltakiville kuitenkaan,tai ainakaan pitäis olla.Mullakin oli yks silosempi trailwingi(numero?) jolla ei ole varmasti asiaa mihinkään kovan hiekkatien tuolle puolen.
Koheltaja
Viestit: 8361
Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla

Re: Bridgestone TW301/302 katunappulat

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Advriderillä oli vähän juttua tosta renkaasta ja käsitin että pitäisi olla ihan ok rengas ilman kuolemansiipiä. Ei tunnu oikein juttua löytyvän noista renkaista joten kai se on sokkona ostettava jos renkaat on vielä tallella, alle vasta ensi kesänä.

http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=482878
Kylätason kurapyöräilijä.
Koheltaja
Viestit: 8361
Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla

Re: Bridgestone TW301/302 katunappulat

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Yksi TW302 takarengas oli näköjään ilmestynyt oven taakse, niitä ei sitten ollutkaan enempää jäljellä kun olisin haulunut myös etusen. Renkaan kuvio näyttää hyvältä ja näppituntumalla kumiseos elastiselta ja runko jäykältä, loput selviää ajamalla. Viikonlopuksi TKC eteen ja TW taakse ja reissuun, laitan ensi viikolla pientä palautetta renkaasta.
Kylätason kurapyöräilijä.
ceevu
Viestit: 2004
Liittynyt: La Huhti 07, 2007 10:04 pm
Pyörä: 900ss elefant+fe 501 Husaberg +TE610
Paikkakunta: jokela

Re: Bridgestone TW301/302 katunappulat

Viesti Kirjoittaja ceevu »

mielenkiinnolla odotellaan,vaikka tilasinkin mefon taakse,sen kerrotun märkäpidon olemattomuuden takia.
Koheltaja
Viestit: 8361
Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla

Re: Bridgestone TW301/302 katunappulat

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Eka rykäsy vedetty prikkestonella, sadekeliä ei tähän hätään ollut tarjolla mutta mutkaisella asfaltilla oli paljon kuivumattomia kohtia sateen jäljiltä. Oli siinä muutaman kerran pieru herkässä kun ajatteli että kohta irtoaa takapito mutta rengas ei reagoinut niihin millään tavalla vaikka välillä käytiin tiemerkintöjenkin päällä.

Asfaltilla suorastaan unohtaa että alla on jonkinlainen nappularengas, rengas on hiljainen ja käytös mutkaisella pikitiellä neutraalin hyvää, on kun katurenkaalla ajelisi. Renkaan reunimmaisten nappuloiden juuressa on vahvistus ja rengas ei ala huojumaan vaikka tuli välillä kantattua reunimmaisille nappuloille asti. Paineita kokeilin 1.5-2.5 baarin välillä ja kovin kummoisia eroja ei asfaltilla tullut renkaan käytökseen. Rengas lämpesi aika nopeasti paineista riippumatta ja varmaankin siksi pitoa oli pikitiellä riittävästi, mielenkiinnolla odotan viileneviä ilmoja ja sadekeliä jolloin renkaan pitää toimia myös kylmänä, vieläkö pitoa riittää vai muuttuuko rengas deathwingiksi.

Kuivalla/kostealla pikitiellä rengas jo näytti kyntensä, vielä kun pääsee märälle asfaltille ja hiekkateitä koluttua niin saa paremman yleiskuvan renkaan toiminnasta. Viikonlopun jälkeen lisää turinaa, jos ei tule pahempia ylläreitä takarenkaan kanssa 8)
Kylätason kurapyöräilijä.
Pate05
Viestit: 814
Liittynyt: Ke Kesä 30, 2010 11:36 pm
Pyörä: Felt
Paikkakunta: Karjaa

Re: Bridgestone TW301/302 katunappulat

Viesti Kirjoittaja Pate05 »

Koheltaja, mulla olis tallissa 90/90 21 etunen jolla ajettu n. 400km, jos sopii ja kiinnostaa niin ilmoittele. Paistovuotta en muista mutta ostin viime syksynä ja kilometrit ajoin keväällä.
Koheltaja
Viestit: 8361
Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla

Re: Bridgestone TW301/302 katunappulat

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Reissu tehty ja matkalle osui vähän kaikkea, pääsääntöisesti pikeä ja hiekkatietä sekä muutama kuraisempi mettätie, matkaa tuli vajaa 600km.

Asfaltti: Rengas toimii hyvin kuivalla assulla, pitoa riittää ja voi kantata oman uskalluksen mukaan reunimmaisille nappuloille asti. Rengas on vakaa ajettava, ei kiemurtele eikä tee muitakaan ylläreitä. Nappulat ei täristä eikä ulinakaan ole häiritsevän kovaa. Sateisella asfaltilla sama meno jatkuu, moneen kertaan tein tarkoituksella kovempia jarrutuksia takajarrulla että sai vähän tuntumaa renkaan pidosta/liukkaudesta. Pikkuhiljaa luotto renkaaseen kasvoi ja sillä tuli ajeltua samalla tavalla kuin TKC:llä tai K60:lla, varovaisen rohkeasti mutkiin ja mitään lipsumisia ei tullut koko reissun aikana. Rengaspaineet asfaltilla 2.5 baaria.

Hiekkatie: Kuivalla hiekkatiellä renkaan pito vaihtelee jonkin verran, riippuen minkälaista soraa on alla. Kovapohjainen hiekkatie on ehkä hankalin yhdistelmä, kovalla pohjalla pitää mutta kun mennään reunahiekalle niin pito karkaa ja sladit pitenee. Lanatulla tai pehmeämmällä hiekalla käytös on neutraalia ja mitään ylläreitä ei tullut, sama tilanne oli märällä hiekkatiellä. Renkaan kokonaispito hiekalla on aika lähellä TKC:n luokkaa, ehkä vähän herkemmin lähtee sladiin mutta siinäkään ei tule yllätyksiä. Rengas on laakerisoralla suuntavakaampi kuin TKC eikä kiemurtele samalla tavalla. Vauhdikkaamassa ajossa rengas lähtee helposti sladiin ja kaasun kanssa saa hyvin pidettyä renkaan pienessä luistossa. Rengaspaineet 1.2 baaria ja vanne ei pääse pyörähtämään vaikka ei ole rengaslukkoa.

Eturenkaana oli TKC, ja TW302 tuntui olevan hiekalla/asfaltilla aika hyvin balanssissa etusen kanssa, mutaisella mettätiellä etusesta karkaa ensin pito ja sen jälkeen nuljahtaa takarengas. Muutaman kerran jälkeen oppi varomaan mutaisempia paikkoja ja vihreää keskipolannetta. Kovin paljoa en kinttupolkuja ajellut kun ei kuskin tekniikka kestä rytkytystä ja kaatumisia vältellään, maasto ja muta/suo jätettiin kokonaan väliin kun en muutenkaan tykkää ajella niissä.

Ominaisuudet on aika lähellä TKC:tä, jossain kohtaa parempi ja jossain huonompi, mutta ero ei mielestäni ole suuren suuri. Normaalissa rauhallisessa ajossa TW toimii moitteetta niin asfaltilla kuin soralla, nopeassa sora ajelussa joutuu hieman olla tarkkana tien pinnasta mutta eihän tämä mikään enska/rallirengas olekkaan. Uudessa renkaassa oli nappuloilla pituutta 11mm ja vajaan 600 kilsan jälkeen pintaa keskellä 8mm, näyttäisi kuluvan samalla tavalla kuin TKC ja K60. Katsotaan vielä miten nopeasti rengas kuluu ja muuttuuko käytö kuika paljon kulumisen myötä, tähän mennessä TW takanen vaikuttaa lupaavalta yleisrenkaaksi.
Kylätason kurapyöräilijä.
ceevu
Viestit: 2004
Liittynyt: La Huhti 07, 2007 10:04 pm
Pyörä: 900ss elefant+fe 501 Husaberg +TE610
Paikkakunta: jokela

Re: Bridgestone TW301/302 katunappulat

Viesti Kirjoittaja ceevu »

kiitoksia,varsin perusteellinen yhteenveto,tietää vähän paremmin mitä odottaa. toi kulumisnopeus vähän yllättää,kun pitäis olla kovempaa kumia keskellä,pidentämässä käyttöikää. 8)
Koheltaja
Viestit: 8361
Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla

Re: Bridgestone TW301/302 katunappulat

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

No mua se ei yllättänyt, aika paljon tuli ajettua hiekalla eikä Kotarissa ole traction controllia, ja tolla renkaalla oli sairaan hauska ajaa sievässä luistossa :mrgreen:

Tuli myös ajettua pienillä paineilla pikisiirtymiä ja siinä varmaan lähty yksi siivu pinnasta pois. Pitää seurata kulumista, voi olla että kulumisen kanssa käy kuten TKC:n kanssa, alku pyöreys kuluu nopeasti ja sitten kuluminen hidastuu. Se mitä olen ulkomaan sivuilta löytänyt juttuja renkaasta niin noilla 600 kokoluokan reissuenskoilla takarengas on kestänyt 4000-6000km.
Kylätason kurapyöräilijä.
Koheltaja
Viestit: 8361
Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla

Re: Bridgestone TW301/302 katunappulat

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Tuhannen kilsaa takana eikä ole mitään ylläreitä tullut vastaan. Tai oikeastaan, sekin oli jo tiedossa, että ei ton tyyppinen rengas pidä kun tiellä/polulla on märkiä neulasia/lehtiä. Muuten rengas on toiminut moitteetta ja kuluminen on asettunut, nyt pintaa jäljellä 7mm. Jos ei mitään ylläreitä tule niin tiedän mitkä renkaat tilaan Mynetistä ensi kesäksi.
Kylätason kurapyöräilijä.
Vastaa Viestiin