Yamaha WR450

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Avatar
Roiske
Viestit: 1396
Liittynyt: Ma Huhti 30, 2007 9:21 pm
Pyörä: DR800, DR-Z400

Re: Yamaha WR450

Viesti Kirjoittaja Roiske »

Sattui tuossa yamahan sivuilla vastaan uusi WR450F Ja tekstissä mainitaan, että ois tieliikenne hyväksytty vakio varusteisena. Tarkottaako tämä nyt sitten, että WR:n saa taas kilpiin? Hintaa en kyllä mopolle löytänyt.
Koheltaja
Viestit: 8361
Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla

Re: Yamaha WR450

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Roiske kirjoitti:Tarkottaako tämä nyt sitten, että WR:n saa taas kilpiin? Hintaa en kyllä mopolle löytänyt.
Jep, pieni erä on tulossa myyntiin kilpien kera. Hintaa ei osattu silloin syksyllä sanoa, karkea arvio jossain 11-12k paikkeilla.
Kylätason kurapyöräilijä.
Tauno Palo
Viestit: 3
Liittynyt: Ti Elo 11, 2009 3:41 pm
Pyörä: '08 te 610

Re: Yamaha WR450

Viesti Kirjoittaja Tauno Palo »

Milläs tunneilla/kilometreillä kyseiseen pyörään on aiheellista vaihtaa kiertokankea ja mäntää sun muuta isompaa? Kiinnostais 610 husse mahdollisesti vaihtaa hieman kevyempään vehkeeseen.. Ja tiedän että riippuu käytöstä, joten ne vastatkoot kenellä tämmönen pyörä löytyy tai jos löytyy kaverilta jne. :D Ja jos vielä oletetaan että öljyt ja putsarit on hoidettu tunnollisesti. Eli paljon on tunteja kasassa ja minkälaista remppaa on perushuollon lisäksi tarvinnut tehdä?

Vaihtoehtoina tällä hetkellä oikeestaan joko tällainen jammu tai sitten 2-tahti..

Kiitti!
Lare
Viestit: 172
Liittynyt: Pe Huhti 24, 2009 1:46 pm
Pyörä: Triumph tiger 800xcx
Paikkakunta: Joensuu

Re: Yamaha WR450

Viesti Kirjoittaja Lare »

Roiske kirjoitti:Sattui tuossa yamahan sivuilla vastaan uusi WR450F Ja tekstissä mainitaan, että ois tieliikenne hyväksytty vakio varusteisena. Tarkottaako tämä nyt sitten, että WR:n saa taas kilpiin? Hintaa en kyllä mopolle löytänyt.

11 478,80 (sis. autoveron 2088,80)
Älä mene sinne minne elämä sinua vie.
Vie sinä elämä sinne minne olet itse menossa.
Koheltaja
Viestit: 8361
Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla

Re: Yamaha WR450

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Vantaan Yamaha Centerissä näytti yksi 450WR oleva myynnissä
Kylätason kurapyöräilijä.
Avatar
Roiske
Viestit: 1396
Liittynyt: Ma Huhti 30, 2007 9:21 pm
Pyörä: DR800, DR-Z400

Re: Yamaha WR450

Viesti Kirjoittaja Roiske »

Onkos näitä uusia WR:iä kukaan ostanu, onko kokemuksia tuosta laitteesta? Moottori varmaan vanha tuttu, mutta ruiskulla varustettuna ja istutettuna 250 runkoon.
Avatar
Sami
Viestit: 49
Liittynyt: Ti Marras 02, 2004 4:00 pm
Pyörä: 3kpl

Re: Yamaha WR450

Viesti Kirjoittaja Sami »

Roiske kirjoitti:Onkos näitä uusia WR:iä kukaan ostanu, onko kokemuksia tuosta laitteesta? Moottori varmaan vanha tuttu, mutta ruiskulla varustettuna ja istutettuna 250 runkoon.
Jokusen viikon on nyt kyseinen pyörä ollut joten muutamia havaintoja tullut tehtyä. Jos nyt aloitetaan negatiivisilla:
1. Bensan kulutus. Reippaahkossa polku ja metsätieajelussa menee seitsemän litraa satasella. Alle 70km niin bensavalo syttyy. Tankki on 7.2l, joten toimintasäde on melko vaatimaton.
2. Kytkin. Ei kai tuo nyt suuremmin poikkea normi japsien vaijerikytkimistä, mutta eurooppalaisten merkkien nestekytkimet on aika paljon mukavampia käyttää. Ei tämä mitenkään hirmuisen raskas ole, yhdellä sormella pystyy normikäytössä operoimaan, mutta pahemmissa paikoissa aiheuttaa jo tuskaa jos joutuu kytkintä luistatella.
3. Käynnistyminen. Ajoittain joutuu startilla sahaamaan enemmän kuin huvituttaisi. Tästä ongelmasta lukenut muualtakin, mutta pätevää ratkaisua ei kai ole löytynyt. Ei nyt sinänsä mikään iso juttu, mutta ehkä jossain gncc-kisan lähtöviivalla muutaman sekunnin ylimääräinen sahailu voi harmittaa. Potkustarttikin onneksi löytyy jolla lähtee käyntiin helposti. Kuulemma. :roll:
4. Paino. Tämä nyt on vähän kaksipiippuinen asia. Testien mukaan tämä on kuutisen kiloa painavampi kuin luokan kevyin pyörä, ktm 450xc-w(vastannee euroopan exc:tä), mutta onko kotarikaan sitten erityisen kevyt? Niin, että sillä ajaisi mielikseen sellaista perinteistä suomienskaa? Voi olla, että olen tottunut liian helppoon ajeluun kun on aikaisemmin ollut metsäkäyttöön 2t pyöriä ja nyt crossi pikkunelari, koska tällaista isoa nelaria en puhtaaseen endurokäyttöön huolisi. Kyllähän tälläkin kovaa pääsee ja painosta nyt on haittaa lähinnä hitaammissa ja/tai oikein pattisissa paikoissa, mutta juuri sitähän semmoinen oikea enduro tapaa reippaanlaisesti sisältää?
Kilpipelille on kuitenkin vähän erilaiset kriteerit ja makkaranpaistosurautteluun tämä laite onkin äärimmäisen kevyt ja kisahenkinen. 8)
5. Mittarivaijeri etupyörästä. En tiedä miksi vihaan sitä niin paljon? Tuntuu täysin turhalta moiset ylimääräiset letkut kun fiksumpiakin keinoja nopeuden mittaamiseen olisi.

Jos nyt jotakin positiivistakin haetaan, niin:
1. Jousitus. Eipä osaa tällaiseen pyörään parempaa vaatia. Keulanakin nyt sama kybin 2-kammio kuin crosseissa ja tuntuu toimivan hienosti. Takaiskarikin ihan ok. Ehkä hieman lisää vaimennusta kaipaa kumpaankin suuntaan, mutta klikkereilla selvinnee. Säädöt vielä vähän vaiheessa.
2. Ajettavuus. Paha tästäkään mitään moitittavaa keksiä. Competition kitin asentamisen jälkeen moottorikin vetää tosi hienosti ja tasaisesti mitä se ei todellakaan vakio saastepömpeleillä tehnyt. Äänikin säilyi mukavan hiljaisena. Lisää voimaakin saisi helposti gytr:n ohjelmoitavalla eculla. Vakio eculla kierrosten rajoitin käsittääkseni 1500r/min aiemmin, mutta noilla huippukierrosten tehoilla ei ole mun ajotyylillä mitään merkitystä, joten jäänee laittamatta.
3. Yleinen laadukkuus. Sokea usko yamahan laatuun lieneekin suurin syy miksi tähän malliin päädyin. Usko on kova siihen, että esim. kotariin verrattuna ne muutamat lisäkilot on sijoitettu kestävyyden kannalta oikeisiin paikkoihin.


Tässä nyt ensihavaintoja kun ajettuna noin 700km. Lisää joskus myöhemmin, ehkä.
Avatar
bisti
Viestit: 1514
Liittynyt: Ma Kesä 06, 2011 1:13 pm
Pyörä: KTM 350 EXC-F 2021
Paikkakunta: Vihti

Yamaha WR450

Viesti Kirjoittaja bisti »

Sami kirjoitti: Tässä nyt ensihavaintoja kun ajettuna noin 700km. Lisää joskus myöhemmin, ehkä.

Mitenkäs tuommoinen ns. katulaillinen kisaenska etenee asfaltilla? Onko ihan tuskaa vai ajelisiko tuolla pidempääkin makkaranpaistoreissua? Entäs huoltovälit?

Olisihan se hienoa jos olisi kisaenska joka kestäisi myös maantieajossa, mutta kaikkea ei (kai) voi saada...
Joskus tuntuu, ettei minulla ole mitään järkevää sanottavaa, mutta sanon siltikin aina jotain...
KTM 350 EXC-F -21
KTM 250 EXC Six Days -17 (ex)
KTM 350 EXC-F Six Days -15 (ex)
KTM 690 Enduro R -13 (ex)
Yamaha XT660Z Ténéré -09 (ex)
Yamaha DT125R -92 (ex)
Koheltaja
Viestit: 8361
Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla

Re: Yamaha WR450

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Tosta 450:stä oli juuri juttua paikallisen myyjän kanssa, kun ne tekisi siitä vastaavan paketin mikä on 250R verrattuna 250F:ään. Hieman matalaviritteisempi moottori pitemmällä huoltovälillä niin katukäyttöön sopiva makkaraenska olisi siinä. Tänään viimeksi tuli kateltua molempia, siinä ne vierekkäin odotti ostajaa 8)
Kylätason kurapyöräilijä.
Avatar
Sami
Viestit: 49
Liittynyt: Ti Marras 02, 2004 4:00 pm
Pyörä: 3kpl

Re: Yamaha WR450

Viesti Kirjoittaja Sami »

bisti kirjoitti:
Sami kirjoitti: Tässä nyt ensihavaintoja kun ajettuna noin 700km. Lisää joskus myöhemmin, ehkä.

Mitenkäs tuommoinen ns. katulaillinen kisaenska etenee asfaltilla? Onko ihan tuskaa vai ajelisiko tuolla pidempääkin makkaranpaistoreissua? Entäs huoltovälit?

Olisihan se hienoa jos olisi kisaenska joka kestäisi myös maantieajossa, mutta kaikkea ei (kai) voi saada...
Vakiovälitys on niin pitkä, että sen puolesta maantiellä ajelee ihan mukavasti vaikka vaihteita on vain viisi. Vitonen käyttökelpoinen vasta 80km/h ylöspäin joten satanen menee ihan mukavasti. Moottorin tärinäkään ei ole paha, mutta nappularenkaat ja painavat orkkis rengaslukot toki viimeistelee ajo-ominaisuudet "kisaenskamaisiksi".

Jos huoltovälitaulukkoa oikein tulkitsin niin katukäytössä öljynvaihtoväli on 2000km ja venttiilien tarkistus 5000km. Männän, venttilien, nokkaketjun yms vaihdosta ei ole mitään mainintaa. Tuskin tässä kuitenkaan mitään ihmelaitetta on keksitty. Kisaenska joka pyörii loputtomiin pelkillä öljynvaihdoilla ja venttilien tarkistuksilla lienee edelleen mahdottomuus...
Avatar
Muddy Waters
Viestit: 619
Liittynyt: La Maalis 14, 2009 3:03 pm
Pyörä: KTM+GSA
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Yamaha WR450

Viesti Kirjoittaja Muddy Waters »

Onkos tuo 400WR minkälainen peli?
Tai tietääkö kukaan paljonko on paljon ajettu kyseisessä mopossa? kilometreissä...
It is good to have an end to journey toward;
but it is the journey that matters, in the end.
-Ernest Hemingway-
meikä
Viestit: 1201
Liittynyt: To Kesä 01, 2006 1:56 am
Pyörä: 610 "crate" exc
Paikkakunta: hki

Re: Yamaha WR450

Viesti Kirjoittaja meikä »

Koheltaja kirjoitti:Tosta 450:stä oli juuri juttua paikallisen myyjän kanssa, kun ne tekisi siitä vastaavan paketin mikä on 250R verrattuna 250F:ään. Hieman matalaviritteisempi moottori pitemmällä huoltovälillä niin katukäyttöön sopiva makkaraenska olisi siinä. Tänään viimeksi tuli kateltua molempia, siinä ne vierekkäin odotti ostajaa 8)
Ainoa paikka mihin muutoksia tarvitaan on huoltomanuaalin kilometreihin nolla tai pari perään ja myisi kuin häkä :lol:
THA
Viestit: 3711
Liittynyt: Pe Touko 04, 2007 10:07 am
Pyörä: Yamaha ja TM
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Re: Yamaha WR450

Viesti Kirjoittaja THA »

Vai 2000km öljynvaihtoväli... tää on vähän kuin yhden kisaenskan omisjan käsikirjasta bongattua: öljynvaihtoväli 20h ja männänvaihtoväli 40h - kriittinen lukija varmaan miettii toisenkin kerran vaihtasko itte männän joka toisella öljynvaihtokerralla vai vaihtasko öljyy vähän tiheempään ja pääsis männällä ehkä vähän pidempään :lol:
- tieto vähentää tuskaa
- Yamaha WR 450 EFI - 120,3 kg
- TM 100jE "rin-tin-tin"
Avatar
Roiske
Viestit: 1396
Liittynyt: Ma Huhti 30, 2007 9:21 pm
Pyörä: DR800, DR-Z400

Re: Yamaha WR450

Viesti Kirjoittaja Roiske »

Käsittääkseni tämmöstä pyörää ei pitäisi kilvellisenä olla. Miten lie onnistunut?
MrX
Viestit: 193
Liittynyt: Ti Elo 03, 2010 8:13 pm
Pyörä: Pegaso
Paikkakunta: Kontiolahti

Re: Yamaha WR450

Viesti Kirjoittaja MrX »

Roiske kirjoitti:Käsittääkseni tämmöstä pyörää ei pitäisi kilvellisenä olla. Miten lie onnistunut?
Meinasin käydä renkaita potkimassa mutta oli jo myyty (Roiske? :mrgreen: ), eikä myyjä jonka kanssa juttelin tuntunu ihmeitä tietävän tästä pyörästä. Ois siellä ollu -12 mallin koeajo pelinä ollu wr reiluun kymppitonniin...
Vastaa Viestiin