Paistoleiman metsästys
Valvoja: Moderaattorit
Paistoleiman metsästys
Laitatin mopottimeen Metzeler Tourancet. Uudekseltaa ihmettelin, kun meno ei ole ihan niin "tasaista" kuin oottelin. Nyt takanakista löytyi nro-yhdistelmä 0309. Se oli erikseen siellä, erillään muista numeroista. Onkohan nuo perhanat tehty yli 3,5 vuotta sitten ... ?? 
Re: Paistoleiman metsästys
Sitähän nuo numerot juurikin tarkoittaa. Tosin kyllähän noita renkaita myydään vielä 5-v. vanhoinakin, jos on säilytetty oikein niin ei ne nyt ihan huonoja pitäisi olla.
Piti ihan käydä tarkistamassa, just äsken vaihdoin Tourancet uusiin Pilot Roadeihin. Nuo Tourancet oli -07 ja -08 mallisia. Kyllä ne melkoisen kovilta tuntui, mutta ei kumi kuitenkaan mitenkään murtuillut ollut ja ajossa olivat olleet tänä kesänä.
Piti ihan käydä tarkistamassa, just äsken vaihdoin Tourancet uusiin Pilot Roadeihin. Nuo Tourancet oli -07 ja -08 mallisia. Kyllä ne melkoisen kovilta tuntui, mutta ei kumi kuitenkaan mitenkään murtuillut ollut ja ajossa olivat olleet tänä kesänä.
https://www.juvander.me/ilpo
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FIN-F-FL-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT
M-MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FIN-F-FL-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT
M-MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
- Ilipo
- Pyörä: KTM 990 Adventure
Paistoleiman metsästys
Moi,
Paistoleima on yleensä sellaisen "ovaalin rinkulan" keskellä.
Se että voiko tuo vanheneminen vaikuttaa tuollatavalla onkin toinen väittely
Paistoleima on yleensä sellaisen "ovaalin rinkulan" keskellä.
Se että voiko tuo vanheneminen vaikuttaa tuollatavalla onkin toinen väittely
- mek
- Pyörä: V-Strom 800 DE
- Viesti:
Siltähän tuo vaikuttaa, linkissä"kartta" Mezelerin renkaiden merkinnöistä.iikhern kirjoitti:Laitatin mopottimeen Metzeler Tourancet. Uudekseltaa ihmettelin, kun meno ei ole ihan niin "tasaista" kuin oottelin. Nyt takanakista löytyi nro-yhdistelmä 0309. Se oli erikseen siellä, erillään muista numeroista. Onkohan nuo perhanat tehty yli 3,5 vuotta sitten ... ??
Tuo ikä voisi olla jo hyvä peruste vaatia vähintään hinnanalennusta, ellei peräti uusia, tuoreempia renkaita alle. Tosin nuo Allroad-kumit eivät kai "vanhene" yhtä nopeasti kuin sporttirenkaat.
Kiitos hyvistä vastauksista. Linkin kautta menin kartalle. Just siellä DOT merkintöjen jälkeen viimeisenä mulla nuo luvut on. Ei nuo huonot ole ajaa,mutta kun nimenomaan asentajan kans sovittiin,että laitetaan tuoreet. Taidanpa ottaa puhelun ... 
Ajossa ko.renkaat tuntuivat vielä "riittävän pitäviltä", eli toimivat tavallisessa cruisailussa, enemmänkin häiritsi "suora" takakumin keskikohta.juvander kirjoitti:Sitähän nuo numerot juurikin tarkoittaa. Tosin kyllähän noita renkaita myydään vielä 5-v. vanhoinakin, jos on säilytetty oikein niin ei ne nyt ihan huonoja pitäisi olla.
Jospa ne oli tuoreimmat mitä sillä oli...iikhern kirjoitti:Kiitos hyvistä vastauksista. Linkin kautta menin kartalle. Just siellä DOT merkintöjen jälkeen viimeisenä mulla nuo luvut on. Ei nuo huonot ole ajaa,mutta kun nimenomaan asentajan kans sovittiin,että laitetaan tuoreet. Taidanpa ottaa puhelun ...
Jospa ne oli tuoreimmat mitä sillä oli...
Voi toki olla näinkin, mutta epäilen kuiteskin ... olishan se ollut tietty correctia mainita asiasta, jos näin on ollut.
Ei vaan ikinä ole ennen "tarvinnut" leimoja renkaista etsiä. Nyt vaan ketjuja rasvatessa ja pultteja kiristellessä sattui mielenkiinto heräämään ...
Voi toki olla näinkin, mutta epäilen kuiteskin ... olishan se ollut tietty correctia mainita asiasta, jos näin on ollut.
Ei vaan ikinä ole ennen "tarvinnut" leimoja renkaista etsiä. Nyt vaan ketjuja rasvatessa ja pultteja kiristellessä sattui mielenkiinto heräämään ...
Höh, mistä te noita renkaita oikein ostatte. Nettikaupoista saa ainakin tuoreita renkaita.
Esim noi.
MynetMoto
Reifenversand
Mprengas-online
Rodamoto
Itse olen ostanut melkein kaikki renkaani Reifenversandilta tai Mprengas-onlineltä.
Meillä on kyllä kerholla renkaanvaihtokone, jolla renkaanvaihto on tosi helppo homma.
Pekka

Esim noi.
MynetMoto
Reifenversand
Mprengas-online
Rodamoto
Itse olen ostanut melkein kaikki renkaani Reifenversandilta tai Mprengas-onlineltä.
Meillä on kyllä kerholla renkaanvaihtokone, jolla renkaanvaihto on tosi helppo homma.
Pekka
-
garbonaare
- Pyörä: 1100gs
Mulle on kerrottu ettei paistopäivä liity milläänlailla renkaan nopeaan kuolemaan (Yli 300 euron Trellikka nastoilla), vaikka seuraava rengas kesti 2v pidempään. (200+euron Kings nastoilla ja runsaammilla maileilla)
Mullakin on crossi- ja enskarenkaista joskus lohkeillut paloja sieltä juuresta, jos on olleet vanhat renkaat ja vähällä käytöllä.
Tämä asia on nyt liikkeen ja asentajan kanssa sovittu. Lupasivat tulla vastaan.
Tämä asia on nyt liikkeen ja asentajan kanssa sovittu. Lupasivat tulla vastaan.
Myyjän tietäen tää oli kyllä hyvä heitto. Niin jutut aina muuttuu. Jälkimarkkinointi on tärkeää tämänpäivän kaupassa.garbonaare kirjoitti:Mulle on kerrottu ettei paistopäivä liity milläänlailla renkaan nopeaan kuolemaan (Yli 300 euron Trellikka nastoilla), vaikka seuraava rengas kesti 2v pidempään. (200+euron Kings nastoilla ja runsaammilla maileilla)
Mukava että päädyitte hyvään lopputulokseen. Täällä meillä Salossakin kaupat sujuu aina hyvin.
-
THA
- Pyörä: Yamaha ja TM
- Viesti:
Pitäis toki vertailal kahta rengasta keskenään jos ne on olleet samanlaisessa käytössä, samanlaisessa pyörässä, samalla nastalla jne., tietämättä sen kummemmin mistä kyse niin en kantaakaan ota, mutta oudolta kuulostaa. Nooh, niin tai näin, eri rengasvalmistajat antaa erilaisia suosituksia, eikä se ikä mitään katso vaan se säilytys. Muovisemmat kuolee nopeammin ja muutamaa merkkiä kohtaan itsellä melkosta vieroksuntaa. Kings merkkinä onkin sit melkoinen arvoitus, täsmälleen samalla leimalla varustetut renkaat saattaa olla aivan eri tuntuiset. Kuka osaa kertoa onko kyse säilytyksestä vai vaihteleeko laatu valmistuksessa erien sisälläkin? Sen verran iso valmistaja, että veikkaisin ensin mainittua - mulla esim. yksi kauan aikaa sitten temmiini varattu 19" Kings on edelleen pehmeä, sitkeä, leima 06 jtn ja vastaavasti töissä 10 leimalla samanlainen tosi jäykkä. Metzeler't tuntuu kyllä toimivan, ainakin asiallisesti säilytettyinä, niissä ongelmat on aiemmin olleet muualal ja nykysin näemmä rungoissa - vanha voikin olla parempi kuin uusi.
- tieto vähentää tuskaa
- Yamaha WR 450 EFI - 120,3 kg
- TM 100jE "rin-tin-tin"
- Yamaha WR 450 EFI - 120,3 kg
- TM 100jE "rin-tin-tin"
- kimmokekki
- Pyörä: KTM 530 exc-R
Renkaat tulisi säilyttää viileässä
Auringonvalolta suojattuna !
6 vuotta on renkaan max ikä
käytössä tai ei ...
2 ekaa numeroa on valmistus viikko
ja 2 perimmäistä vuosi ! Jos on vain 3
numeroa niin ne on viime vuosituhannelta !!
Itse menisin keskustelemaan tuntuvasta
Hyvityksestä tai kokonaan oikeasti
tuoreisiin vaihtamisesta kun nimenomaan
oot tuoreita pyytänyt
Auringonvalolta suojattuna !
6 vuotta on renkaan max ikä
käytössä tai ei ...
2 ekaa numeroa on valmistus viikko
ja 2 perimmäistä vuosi ! Jos on vain 3
numeroa niin ne on viime vuosituhannelta !!
Itse menisin keskustelemaan tuntuvasta
Hyvityksestä tai kokonaan oikeasti
tuoreisiin vaihtamisesta kun nimenomaan
oot tuoreita pyytänyt
Justiinsa tänään tuli Tourance-kerta paketissa. Paistoleima 1812, meleko tuoreet. Netistä tilattu ja kolmanneksen halvenmpaa kuin liikkeessä. En kyllä kivijalasta käy enään hakemassa, senverran vaivatonta ja halpaa tuo verkkokaupustelu on.