KTM 690 Enduro (/R)

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

kjooseppi
Viestit: 386
Liittynyt: Pe Huhti 04, 2008 1:47 pm
Pyörä: Specialized Enduro comp 29"
Paikkakunta: Kokkola

Re: KTM 690 Enduro (/R)

Viesti Kirjoittaja kjooseppi »

Ostin EVO1 ilmanoutsarisetin. Onko muilla ollut ongelmia kannen asentamisen kanssa? Etu "kynnet" eivät meinaa mahtua paikalleen ja kun sen viimein paikalleen saa niin jää kansi vähän kaarevaksi.


Toinen asia: Onko 690 R 2010 ollu jotain takaisinkutsuja kun tuntuu että nokkaketju kalkattaa aikalailla ja pyörällä ajettu vasta 3000km, lähinnä ketjun kiristäjää tuumailin. Kovan oloiset on mekaaniset äänet varsinkin tyhjäkäynnillä, muistelisin ettei edelliset kuusysikymppini olleet noin kalkattajia, vaan onko aika kullannut muistot.

Sitten minkä kartan olette laittaneet aavaralle putsarille ja Akran sliparille? (Olisko kotarin numeroa muistissa)?
Tohtorillako=)
Avatar
Sauli
Viestit: 735
Liittynyt: Ma Loka 24, 2005 9:59 am
Pyörä: 890 Adv R
Paikkakunta: Kouvola

Re: KTM 690 Enduro (/R)

Viesti Kirjoittaja Sauli »

kjooseppi kirjoitti:Ostin EVO1 ilmanoutsarisetin. Onko muilla ollut ongelmia kannen asentamisen kanssa? Etu "kynnet" eivät meinaa mahtua paikalleen ja kun sen viimein paikalleen saa niin jää kansi vähän kaarevaksi.


Toinen asia: Onko 690 R 2010 ollu jotain takaisinkutsuja kun tuntuu että nokkaketju kalkattaa aikalailla ja pyörällä ajettu vasta 3000km, lähinnä ketjun kiristäjää tuumailin. Kovan oloiset on mekaaniset äänet varsinkin tyhjäkäynnillä, muistelisin ettei edelliset kuusysikymppini olleet noin kalkattajia, vaan onko aika kullannut muistot.

Sitten minkä kartan olette laittaneet aavaralle putsarille ja Akran sliparille? (Olisko kotarin numeroa muistissa)?

EVO1 mappi "KM765EU0804132EPMap" ja "KM765EU0804132FIMap". Muistaakseni menee tuohon -10 vuotiseenkin. Kyllä tekee gutaa kaasun käytökselle. Kulutus himppasen kasvaa.
XT 125 > CBR 1000 F > RF 900 R > XT 600 tenere > TT 600 R > TTR 600 E > KTM: Adv 640 > 690 enduro > Adv 950 S > Adv 1190 R > Adv 990 > 690 Enduro R > 790 Adv R > 890 Adventure R >21> >23> >26>
Avatar
tertsu
Viestit: 2813
Liittynyt: Pe Loka 01, 2004 11:11 am
Pyörä: GGasGas EC450, KTM 990 S -07
Paikkakunta: Oulu

KTM 690 Enduro (/R)

Viesti Kirjoittaja tertsu »

kjooseppi kirjoitti:Ostin EVO1 ilmanoutsarisetin. Onko muilla ollut ongelmia kannen asentamisen kanssa? Etu "kynnet" eivät meinaa mahtua paikalleen ja kun sen viimein paikalleen saa niin jää kansi vähän kaarevaksi.
Sama juttu ja piti mattopuukolla veistää suodattimen etureunaa matalammaksi, että sai kannen paikallleen.
Kura lentää...
exorcist
Viestit: 15
Liittynyt: La Heinä 30, 2011 10:52 pm
Pyörä: KTM 690 Enduro R -10
Paikkakunta: Levi

Re: KTM 690 Enduro (/R)

Viesti Kirjoittaja exorcist »

Eilen juuri laitoin samaisen evo kannen, mapin ja foamifiltterin. Puukkoa piti näyttää filsun etureunalle ja on kyllä hankalaa materiaalia leikata. Käsin hiomallakin ensin koitin mutta ei siitä mitään tullu. Lukee muuten kannen mukana tulleissa papereissakin että jos käyttää foamia niin pitää madaltaa kymmenestä millistä kahdeksaan.

Mappina toimii KM765EU0804132 ja pakomölinää yrittää hillitä Wingssi isommalla killerillä, tosin yritykseksi jää ja myös imukorinat aika miehekkäät.

Tänään juurikin kuuntelin että kovimpa kalkattaa ja kilometrejä mittarissa karvan päälle 3000. Tuli mieleen, että kuuluisko ne kilinätkin nyt selvemmin tuon avoimen kannen kautta, en tiedä onko mahdollista mutta tulipa mieleen.

Ainakin vielä vaikuttaa tuo mappaus oikeinki onnistuneelta sijoitukselta.
Avatar
mattipoeka
Viestit: 327
Liittynyt: Su Heinä 24, 2011 11:59 am
Pyörä: 690 Enduro R/FE-350
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: KTM 690 Enduro (/R)

Viesti Kirjoittaja mattipoeka »

Pakko sanoa, että onhan tuo ihan ihana laite :D
--------
Mattipoeka

KTM 690 Enduro R 2012
Husqvarna FE 350 2014
--------
Ex. KTM 990 SM-T 2010
Ex. KTM 1190 RC8R Race Spec 2011
Ex. KTM 990 SuperDuke 2008
Ex. KTM 690 Enduro 2009
Ex. Husaberg TE 250 2T 2011
Avatar
Maikki_S
Viestit: 788
Liittynyt: Ke Heinä 04, 2007 4:13 pm
Pyörä: KTM 690R evo2
Paikkakunta: Salo

Re: KTM 690 Enduro (/R)

Viesti Kirjoittaja Maikki_S »

Mikä on tarvittava ketjun pituus 15 / 49 väleille?
Avatar
Sauli
Viestit: 735
Liittynyt: Ma Loka 24, 2005 9:59 am
Pyörä: 890 Adv R
Paikkakunta: Kouvola

Re: KTM 690 Enduro (/R)

Viesti Kirjoittaja Sauli »

Maikki_S kirjoitti:Mikä on tarvittava ketjun pituus 15 / 49 väleille?

Ei vastausta kysymykseen mutta jatkan eli noin iso takaratas, ottaako/särkeekö ketjusuojan?
XT 125 > CBR 1000 F > RF 900 R > XT 600 tenere > TT 600 R > TTR 600 E > KTM: Adv 640 > 690 enduro > Adv 950 S > Adv 1190 R > Adv 990 > 690 Enduro R > 790 Adv R > 890 Adventure R >21> >23> >26>
Avatar
Maikki_S
Viestit: 788
Liittynyt: Ke Heinä 04, 2007 4:13 pm
Pyörä: KTM 690R evo2
Paikkakunta: Salo

Re: KTM 690 Enduro (/R)

Viesti Kirjoittaja Maikki_S »

Ei ota kiinni. Mulla on noi välit.
Avatar
Timo Tasakaasu
Viestit: 914
Liittynyt: To Loka 21, 2004 9:13 am
Pyörä: 1190Adv, 660SMC
Paikkakunta: Somero

Re: KTM 690 Enduro (/R)

Viesti Kirjoittaja Timo Tasakaasu »

Juu ei ota ketjusuojaan, kun kaverin pyörään ison takarattaan ympäri ketjuja niittailin. Ketjuohjuriin alkoi 52-hampaisella jo aika ikävän näköisesti ottamaankin. Miten Maikki neljäysillä?

Edit: Siis ratas ei ota ohjuriin, mutta ketju joutuu tekemään mutkan ylöspäin kulkiessaan ohjurin läpi.
Ketjuöljyn tärkein tehtävä ei ole takavanteen puhtaanapito
Avatar
-jn-
Viestit: 546
Liittynyt: Ti Heinä 22, 2008 10:30 am
Pyörä: SE/EXC350/GS
Paikkakunta: Vihti

Re: KTM 690 Enduro (/R)

Viesti Kirjoittaja -jn- »

Timo Tasakaasu kirjoitti:Juu ei ota ketjusuojaan, kun kaverin pyörään ison takarattaan ympäri ketjuja niittailin. Ketjuohjuriin alkoi 52-hampaisella jo aika ikävän näköisesti ottamaankin. Miten Maikki neljäysillä?

Edit: Siis ratas ei ota ohjuriin, mutta ketju joutuu tekemään mutkan ylöspäin kulkiessaan ohjurin läpi.
Eikös ohjurissa ole korkeussäätöä niinkuin peinemmissä enduroissa ?
Tärkeintä ei ole päämäärä vaan liike ....

mopokuvia http://www.hobby.pic.fi/
Avatar
kirppu
Viestit: 279
Liittynyt: Ti Huhti 05, 2005 10:32 am
Pyörä: NN.
Paikkakunta: Kempele

Re: KTM 690 Enduro (/R)

Viesti Kirjoittaja kirppu »

-jn- kirjoitti:
Timo Tasakaasu kirjoitti:Juu ei ota ketjusuojaan, kun kaverin pyörään ison takarattaan ympäri ketjuja niittailin. Ketjuohjuriin alkoi 52-hampaisella jo aika ikävän näköisesti ottamaankin. Miten Maikki neljäysillä?

Edit: Siis ratas ei ota ohjuriin, mutta ketju joutuu tekemään mutkan ylöspäin kulkiessaan ohjurin läpi.
Eikös ohjurissa ole korkeussäätöä niinkuin peinemmissä enduroissa ?

On ainakin R:n ohjurissa kaksi asentoa korkeudelle eikä ota 50-hampaisellakaan kiinni ohjuriin.
ex. KTM 690R -09
ex. KTM 640 Adventure -04
ex. Yamaha 660 Tenere -94
Avatar
JiiPee
Viestit: 119
Liittynyt: Ke Maalis 16, 2005 9:30 am
Pyörä: 790 Rreissuenduro
Paikkakunta: Tampere

Re: KTM 690 Enduro (/R)

Viesti Kirjoittaja JiiPee »

Myös E:n ketjuohjurissa on aina ollut säätö. Mulla on 15-52 ja lyhentämätön eli 120 lenkkinen ketju.

En tiedä mikä pituus tarvitaan 15-49, ostan aina 120 pitkät ketjut vaikka toisessa 690:ssä on vakiovälit.

14 piikkistä eturatasta en enää käytä, se syö etuohjuria liian nopeasti.


- Jii
Avatar
Timo Tasakaasu
Viestit: 914
Liittynyt: To Loka 21, 2004 9:13 am
Pyörä: 1190Adv, 660SMC
Paikkakunta: Somero

Re: KTM 690 Enduro (/R)

Viesti Kirjoittaja Timo Tasakaasu »

JiiPee kirjoitti:Myös E:n ketjuohjurissa on aina ollut säätö. Mulla on 15-52 ja lyhentämätön eli 120 lenkkinen ketju.

En tiedä mikä pituus tarvitaan 15-49, ostan aina 120 pitkät ketjut vaikka toisessa 690:ssä on vakiovälit.

14 piikkistä eturatasta en enää käytä, se syö etuohjuria liian nopeasti.


- Jii
Oli tuossa joku säätö, soikeat reiät tai kahdet reiät. en muista ihan tarkkaan. Silti siinä hässäkässä tultiin siihen tulokseen ettei alkuperäinen ohjuri tässä tapauksessa 52-hampaisella toiminut. Pitänee käydä kaverilla vaikka autotalliolusilla ja tutkia asia uudestaan.
Ketjuöljyn tärkein tehtävä ei ole takavanteen puhtaanapito
Avatar
JiiPee
Viestit: 119
Liittynyt: Ke Maalis 16, 2005 9:30 am
Pyörä: 790 Rreissuenduro
Paikkakunta: Tampere

Re: KTM 690 Enduro (/R)

Viesti Kirjoittaja JiiPee »

Timo sää oot oikeassa. Kirjoitin vain että siinä ohjurissa on säätö.

Teoriassa 52 ratas ei toimi vaan oranssien ketjulenkkien maalit lähtee ulkoreunoilta
eli ohjurin alareuna ottaa kiinni ketjuun - sitten ohjuri mukautuu tilanteeseen.

Käytännössä tuo pelaa mainiosti, laitoin 52 rattaan jo ennen talvirallia ja
näillä väleillä saadaan tarkempi ohjattavuus kaasukahvasta.

Ai niin, mullahan on muokattu ohjuri joka syö myös takaratasta renkaan puolelta...

Joitakin 14-52 voi stressata matka-ajossa koska kierrokset on tapissa.



J
Avatar
Timo Tasakaasu
Viestit: 914
Liittynyt: To Loka 21, 2004 9:13 am
Pyörä: 1190Adv, 660SMC
Paikkakunta: Somero

Re: KTM 690 Enduro (/R)

Viesti Kirjoittaja Timo Tasakaasu »

JiiPee kirjoitti:Timo sää oot oikeassa. Kirjoitin vain että siinä ohjurissa on säätö.

Teoriassa 52 ratas ei toimi vaan oranssien ketjulenkkien maalit lähtee ulkoreunoilta
eli ohjurin alareuna ottaa kiinni ketjuun - sitten ohjuri mukautuu tilanteeseen.

Käytännössä tuo pelaa mainiosti, laitoin 52 rattaan jo ennen talvirallia ja
näillä väleillä saadaan tarkempi ohjattavuus kaasukahvasta.

Ai niin, mullahan on muokattu ohjuri joka syö myös takaratasta renkaan puolelta...

Joitakin 14-52 voi stressata matka-ajossa koska kierrokset on tapissa.



J
No voi perrrr... ja kaveri oli samalla ostanut sitten juurikin ne oranssit ketjutkin vielä. Ihan liikaa harmitti jo sekin, että lukkoa kiinni puristaessa siitä lukon sivulevystä lähti oranssi maali irti. Eihän niin tiukkaa levyä saa mitenkään paikoilleen ilman voimaa.

Tietysti se paine ketjuohjurin alareunaa vasten pienenee, kun kuski hyppää kyytiin ja ketjulinja jouston mukana muuttuu hieman ylemmäs. Vaikutus tosin on mitätön. Ja ainoastaan moottorijarrulla ketjut ovat alapuolelta tiukalla.
Ketjuöljyn tärkein tehtävä ei ole takavanteen puhtaanapito
Vastaa Viestiin