SM-enduro Jämsä 11.-12.8.2012

Racing Team Pohjolan Kurapyöräililjät, eli kisakeskustelut tänne.

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

THA
Viestit: 3711
Liittynyt: Pe Touko 04, 2007 10:07 am
Pyörä: Yamaha ja TM
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Re: SM-enduro Jämsä 11.-12.8.2012

Viesti Kirjoittaja THA »

säännöt tais nykyjään sanoo et 45min. ennen pitää olla ilmotauduttu ja 20min. ennen katsastettu, siis oma alähtöaikaa.
- tieto vähentää tuskaa
- Yamaha WR 450 EFI - 120,3 kg
- TM 100jE "rin-tin-tin"
Pikkusojo
Viestit: 33
Liittynyt: Ti Syys 22, 2009 12:03 pm
Pyörä: Honda crf 250 R by SE-Team
Paikkakunta: Vihtavuori

Re: SM-enduro Jämsä 11.-12.8.2012

Viesti Kirjoittaja Pikkusojo »

Jani M kirjoitti:Tuli näitä Jämsän kisan siirtymäreitin mäkiä käytyä tahkoamassa tamperelaisen iskuryhmän kanssa ja tämmöiselle harrastekuskille ainakin haastetta riittää! Kaikki päästiin ylös lopulta. Osa porukasta jopa kerrasta. Itsellä tarvittiin useampia yrityksiä ja työntämistäkin tuli harrastettua. Silvanin Petteri kävi näyttämässä mallisuorituksen ja se oli kyllä kerrassaan vaivavatonta menoa! Lokari1 taisi olla meillä oppaanakin hetken aikaa.
Missäs kohtaa tämä mäki sijaitsee ? Voisi tulla vaikka katsomaan kun selviäsi paikka vähän tarkemmin. Karttapaikalle linkkiä ...

terv: Sojo
Avatar
kurapyörä
Viestit: 1622
Liittynyt: La Heinä 23, 2005 12:32 pm
Pyörä: Varajeesus
Paikkakunta: Teisko

Re: SM-enduro Jämsä 11.-12.8.2012

Viesti Kirjoittaja kurapyörä »

Mihin aikaan nää kisat alkaa lauvantaina?

Edit löysinkin jo mihin aikaan alkaa klo 10 :twisted:
Kyllähän se siitä olisi pitänyt mennä lisää mutaa tekee gutaa..
Pöhlöjä videoita
http://www.youtube.com/user/arvaa03
Avatar
AnttiL
Viestit: 3017
Liittynyt: Su Loka 30, 2005 12:51 am
Pyörä: exc
Paikkakunta: ROI

Re: SM-enduro Jämsä 11.-12.8.2012

Viesti Kirjoittaja AnttiL »

Pahus, PKP porukkaa oli jopa palkintopallilla!
Hienosti ne vetää!!! Onnea vain sinne hämeeseen ja toivottavasti nähdään Tohmajärvellä.
antti
Avatar
jylppy
Viestit: 306
Liittynyt: Ma Kesä 02, 2008 3:47 pm
Pyörä: Husaberg 390
Paikkakunta: Lahti

Re: SM-enduro Jämsä 11.-12.8.2012

Viesti Kirjoittaja jylppy »

Joo, on se hurja ja vielä flunssasena pohti aamulla että lähteekö ollenkaan.
Itse olin lauantaina seuraamassa kisaa, uskomatonta menoa 2m päästä katsottuna. Ennen kolmos MK ta ollut mäki oli todella vaikea kolmen noin 30 - 40 cm kallioportaan takia. Siinä näki kyllä uskomattomia suorituksia, joku entinen trial mies veti koko mäen seisten keulapystyssä ylös, muutama tuli ylös parilla loikalla. 1/3 osa jäi jumiin.
Kyllä vähän semmoista puhetta oli että Tohmikselle tultais.
THA
Viestit: 3711
Liittynyt: Pe Touko 04, 2007 10:07 am
Pyörä: Yamaha ja TM
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Re: SM-enduro Jämsä 11.-12.8.2012

Viesti Kirjoittaja THA »

lokari1:n kyydillä tänään pois siirtymältä kilpailukeskukseen hakeen autoo... tuli yks kaatuminen liikaa, huono tuuri ja lytisty ylävesiletkun yhde syyläristä lontolle, vedet loris ulos. Ei sen puoleen, ei mun ajamisestakaan tänään mitään tullu, en osannu mitään, en sit yhtikäs mitään. Se nyt oli tiedossa et nelipuolikkaalla saa syherömmässä kilvanajon unohtaa, eikä mutka-ajo muutenkaan möröllä suju, mut kun en osannu kivikkookaan ajaa. No sit viimein Heräkulmalla sain otteen, mut se tuli liian myöhään. Videoita nyt kattellu ja tajunnu. Olin ma epsanjassa ajamassa, koko päivä 350:llä EXC-F:llä sekotti ajamisen omalla ihan totaalisesti ja tuli Heräkulmalle asti tosiaan kierreltyä kaikki kivet missä kotarin vakiokeula ei mulla espanassa toiminu, sekä lyötyä persettä penkkiin koko ajan. Mistään vaan ei tullu mitään, kaikki oli ajossa ihan sekasin ja videolla ei uskois et sama kuski ajaa siirtymän alussa/sitä ennen kun tuli vedet ulos. Pehmee hiekkakin oli ihan myrkkyä, vaikka just Pohjankankaalla sitä ajettiin, mut ku espanassa oli taas täysin erilaista.
Mun tän päivän vireelle oli ilman noita the mäkiäkin ihan tarpeeks nousuja, teen tästä kyl jonkun hupikoosteen ja laitan jakoon, huomenna varmaan naurattaa jo itteekin, nyt ei vielä yhtään!
- tieto vähentää tuskaa
- Yamaha WR 450 EFI - 120,3 kg
- TM 100jE "rin-tin-tin"
oppet
Viestit: 126
Liittynyt: Ke Syys 07, 2005 4:47 pm
Pyörä: TM300, BSA B50MX, Yamaha HL proggis

Re: SM-enduro Jämsä 11.-12.8.2012

Viesti Kirjoittaja oppet »

Kulkihan mullakin huonosti, vaan ei ehkä jäänny ekaks ja vikaks enduroks.
Olikohan tämä keskimääräistä rankempi vai kevyempi kisa? Mulla alko kunto loppua kivikossa aika pahasti. Ei vaan jaksanu enää seistä ja sit madeltiin.
THA
Viestit: 3711
Liittynyt: Pe Touko 04, 2007 10:07 am
Pyörä: Yamaha ja TM
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Re: SM-enduro Jämsä 11.-12.8.2012

Viesti Kirjoittaja THA »

Ääh, tännehän ne videolinkit mun piti laittaa, no tässä Mikon vauhtia
http://www.youtube.com/watch?v=qrINaR1-lns

Juu siis oli varmasti keskimäärästä rankempi kisa, pehmee hiekka on sitä rankempaa mitä hitaampi kuski ja nuo siirtymät minkä n. 2/3 pitkästä kerkisin kokee ennen syyläririkkoo niin oli suht kivisiä MUTTA ne oli kyl oikeesti viel helppoo kivikkoo. Tuolta ihan samoilta huudeilta löytyis paljon haastavampaakin - ehkä jos niitä olis ajettu, olis saanu kerättyä ittensä jo aikasemmin. Toki sit mikä kellekin rankkaa, mulle ei NORMAALISTI oo mäet ollu ongelma vaan isoin ollu muut niissä tulppana olevat, kivikko ei vuoskausiin, mutaspoori taas pahinta mahdollista myrkkyä ja vie voimat hetkessä ellei oo kasikympin kevyt ja matala mopo. Arvelisin et mutaspoori, kunhan ei oo juuttumissyvä, ei oo loppupeleis monellekaan niin totaalisen helvetillistä? Toisaalta kivikko yms. kova on kaikille tasapuolista, toki toi pehmee hiekkakin (niin mun inhokki kisoissa kun tars oikeesti mennä vaan tuppi nurin).

Enivei jos haluut noista jotain mielikuvaa niin pistä youtubessa hauksi SMK100cc ja sieltä kattelet esim. Riksu sanan sisältävät videot ja Mikko Ori, kato toi mun eilisen 7min. Jämsästä niin saat referenssin miltä näyttää kamerassa vs. todellisuus, Riksussa ja Orimattilassa yht. oli aika keskimääränen reitti muuten mut ne oli lähinnä ääripäät pätkien suhteen. Seinäjögi oli lähinnä keskiarvo, TuMK kisa sitä luokkaa tulossa, Rauma enempi Jämsän MK:t ja helpommat siirtymät (tai sit ne laittaa simk-pbmk-mantsmk tyyliin upotuksii siirtymil...)
- tieto vähentää tuskaa
- Yamaha WR 450 EFI - 120,3 kg
- TM 100jE "rin-tin-tin"
Avatar
AnttiL
Viestit: 3017
Liittynyt: Su Loka 30, 2005 12:51 am
Pyörä: exc
Paikkakunta: ROI

Re: SM-enduro Jämsä 11.-12.8.2012

Viesti Kirjoittaja AnttiL »

Tuossa THA:n videossa oleva kivikko ei ainakaan ruudulla näytä edes kivikolta jos vertaa vaikka mitä Seinäjoella oli, jo pelkästään se, että on voinut kiertää kivet... Eli voi olla pahempaakin kivikkoa kuin tuo, kelle se sitten on raskaampaa ja kelle helpompaa. Tuo kaatuiluvideo toisaalta näytti juuri sellaiselta missä minä viihtyisin eli missä vauhti ei nouse kovaksi vaikka taas video vääristää kyllä.
Hyviä sanallisia kommentteja tuossa äänittyneenä, pitää kyllä laittaa lapset nukkumaan ennen kuin katsoo tai varsinkaan kuuntelee :twisted: :P
antti
THA
Viestit: 3711
Liittynyt: Pe Touko 04, 2007 10:07 am
Pyörä: Yamaha ja TM
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Re: SM-enduro Jämsä 11.-12.8.2012

Viesti Kirjoittaja THA »

Niinpä Antti, niinpä, tosin se kiertely oli pelkkää kaatuilua, tai siis yleensä mopo vaan kaatui, eikä videolla edes näy kuin pysähtyminen. Mut jos katot loppuminuutit niin siinä yhdessä kohtaa on kommentti irronneista murkuloista, vilahtaa ohi mm. yks varsin ison kypärän kokonen ja vieressä sen monttu - yks ongelma on toki et juutuubi paskoo ton laadun, kun kivet käy epäteräviks, näyttää ne vielä pienemmiltä kuin suoraan kamerasta. Sen seinäjoen MK2:lla olleen kivikon oon ajanu itsekin, hyvin samanlaista. Ajoitteko siellä semmosen jyrkähkön mut lyhyen kallionousun kans?
- tieto vähentää tuskaa
- Yamaha WR 450 EFI - 120,3 kg
- TM 100jE "rin-tin-tin"
Avatar
Jukka
Site Admin
Viestit: 2805
Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 1:26 am
Pyörä: KTM 350 EXC-F
Paikkakunta: Tornio
Viesti:

Re: SM-enduro Jämsä 11.-12.8.2012

Viesti Kirjoittaja Jukka »

Minun silmään näytti kyllä melko kiviseltä tuoki, epäilen että yhtälainen tuskanhiki ois noussu kun Seinäjoellaki.
Huh.

THA, siellä ajettiin ennen MK2:sta siirtymällä (jota varmaan joskus on ajettu pätkänä?) lyhyt, jyrkkä kallionousu.
Sen jälkeen meni polku mihin sattu, moni eksy reitiltä hetkeksi sen jälkeen.

Onko siinä shercossa joku kalibrointi joka pitää tehdä määrävälein vaakatasossa, vai miten se nuin oli nutullaan siellä? =)
Hauska video!
Knowing is not enough; we must apply. Willing is not enough; we must do.
Bruce Lee
THA
Viestit: 3711
Liittynyt: Pe Touko 04, 2007 10:07 am
Pyörä: Yamaha ja TM
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Re: SM-enduro Jämsä 11.-12.8.2012

Viesti Kirjoittaja THA »

Heh ;) mut tuosta kalibroinnista tuli mieleen, nyt kun oot itsekin ruiskulla ajellu ja ehkä kerran kaatunukin (?) niin ootkos pistäny merkille kuin vaivatonta sen jälkeen on käynnistäminen! Kaasarikoneinen kun oikein sattuu lorottaa, saa sahata akun tyhjäks tai polkee ittensä uuvuksiin, ei tapahdu ruutalla ikinä!
- tieto vähentää tuskaa
- Yamaha WR 450 EFI - 120,3 kg
- TM 100jE "rin-tin-tin"
Avatar
Jukka
Site Admin
Viestit: 2805
Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 1:26 am
Pyörä: KTM 350 EXC-F
Paikkakunta: Tornio
Viesti:

Re: SM-enduro Jämsä 11.-12.8.2012

Viesti Kirjoittaja Jukka »

THA kirjoitti:Heh ;) mut tuosta kalibroinnista tuli mieleen, nyt kun oot itsekin ruiskulla ajellu ja ehkä kerran kaatunukin (?) niin ootkos pistäny merkille kuin vaivatonta sen jälkeen on käynnistäminen! Kaasarikoneinen kun oikein sattuu lorottaa, saa sahata akun tyhjäks tai polkee ittensä uuvuksiin, ei tapahdu ruutalla ikinä!
Kyllä vaan! Seinäjoellaki huomasin yhtäkkiä makaavani kivikossa, mopo 3 metrin päässä kylellään ja mulla kaasukahvan tuppi kädessä...
Mutta eipä siinä ollu ko jatkaa matkaa!
Knowing is not enough; we must apply. Willing is not enough; we must do.
Bruce Lee
Vastaa Viestiin