Vanhat viestit siivotaan

Tekniikka & Näperrys

Valvoja: Moderaattorit

Avatar
Jukka
Site Admin
Viestit: 2805
Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 1:26 am
Pyörä: KTM 350 EXC-F
Paikkakunta: Tornio
Viesti:

Vanhat viestit siivotaan

Viesti Kirjoittaja Jukka »

Meillä on noita liitetiedostoja 14 gigatavua... Mie koitan hillitä nousevia kustannuksia joten on kova halu poistaa niitä liitetiedostojakin.
Tästä syystä pistän automaattisiivouksen päälle 3kk vanhemmille viesteille tavaratori-osioon ja siivoa leikkikentältä vuotta vanhemmat viestit pois.

Voit osallistua talkoisiin siivoamalla omia yksityisviestejä sekä foorumipostauksia joita ei tarvi enää säilyttää!
Knowing is not enough; we must apply. Willing is not enough; we must do.
Bruce Lee
virta
Viestit: 855
Liittynyt: To Joulu 30, 2004 8:19 pm
Pyörä: -
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Vanhat viestit siivotaan

Viesti Kirjoittaja virta »

Tiedostojen säilyttäminen foorumilla on tosiaan aika turhaa. Esimerkiksi picasassa saa nykyään säilyttää rajoittamattoman määrän alle 2048px kokoisia kuvia. Niiden lataaminen palveluun onnistuu uusilla selaimilla ihan Drag&Drop toimintona vaikka työpöydältä.

Kuva

Ja linkki kuvaan löytyy kuvan ominaisuuksista. Huomaa raksittaa Image only (no link) sekä valita suurempi resoluutio dropdown valikosta. Kohta on alla merkattuna punaisella.

Kuva

Itse viestiin kuvalinkki copy-pastetaan img tägien väliin. Nappi img tägeihin löytyy tekstilaatikon yläpuolelta.

Kuva

Jos haluaa viestiin tarkemman resoluution kuvan voi linkissä olevan s800 (800pikseliä) korvata vaikka s1024:llä (1024pikseliä). Tuota isompia kuvia ei kannata foorumille linkittää koska eivät mahdu yleensä kannettavien tietokoneiden ruudulle kerralla.


Jos ja kun näitä kuvia on tänne vuosien mittaan paljon siirtänyt saattaa pois siirtämisessä kyllä mennä hetki.

Yksi kuva vie helposti muutaman sadan viestin tilan foorumilla. Eli viestejä en ensimmäiseksi lähtisi siivoamaan.

Siivosin omat kymmenkunta liitetiedosto kuvaa tuonne picasaan ja muokkasin vanhat postit uusille kuvalinkeille. Vei ehkä 10 minuuttia.

edit. picasan "vapaa" kuva kokoraja olikin 2048px
Viimeksi muokannut virta, Ke Elo 08, 2012 11:35 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- jani
Avatar
bisti
Viestit: 1514
Liittynyt: Ma Kesä 06, 2011 1:13 pm
Pyörä: KTM 350 EXC-F 2021
Paikkakunta: Vihti

Re: Vanhat viestit siivotaan

Viesti Kirjoittaja bisti »

Eikös tuolta "Testikuva" -ketjusta voisi poistaa kaikki viestit? Asiasisältö on pyöreä nolla, mutta joka viestissä on liitteenä joku kuva.
Joskus tuntuu, ettei minulla ole mitään järkevää sanottavaa, mutta sanon siltikin aina jotain...
KTM 350 EXC-F -21
KTM 250 EXC Six Days -17 (ex)
KTM 350 EXC-F Six Days -15 (ex)
KTM 690 Enduro R -13 (ex)
Yamaha XT660Z Ténéré -09 (ex)
Yamaha DT125R -92 (ex)
Avatar
Jukka
Site Admin
Viestit: 2805
Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 1:26 am
Pyörä: KTM 350 EXC-F
Paikkakunta: Tornio
Viesti:

Re: Vanhat viestit siivotaan

Viesti Kirjoittaja Jukka »

Kiitos vinkeistä!

Kaikki nuo tekniikka- ja pyörä- yms jutut aattelin säilyttää maailman tappiin, siellä on ajatonta tarinaa...
Knowing is not enough; we must apply. Willing is not enough; we must do.
Bruce Lee
Avatar
Jutale
Viestit: 1358
Liittynyt: To Marras 05, 2009 3:57 am
Pyörä: LC4 640 Adv / XTZ750 Super Tenere
Paikkakunta: Äänekoski

Re: Vanhat viestit siivotaan

Viesti Kirjoittaja Jutale »

Ahaa? Minä kun en näistä paljon tajua... Siis kuormittaako noi YKSITYISviestitkin tätä systeemiä mitä olen säilyttänyt tuolla henk.koht. postissa?? Niitä kun on aika ...usti tullu säilyteltyä liittyen tuohon tapahtuman järjestelyyn. Sieltä kun voi joskus jotain menneitä asioita tarkistella... On siellä kyllä varmaan 90% turhaakin. :oops:
...elo ilman enskaa on kuin masturbaatio ilman käsiä...
Korruptio
Viestit: 183
Liittynyt: Su Maalis 13, 2011 9:34 pm
Pyörä: KTM Adventure 990
Paikkakunta: Baltimore

Re: Vanhat viestit siivotaan

Viesti Kirjoittaja Korruptio »

Pelkkä teksti, forumin hymiöt, linkit toisille sivuille yms ei kuormita systeemiä paljoakaan. Keskivertoviestissä ei montaa sataa tai tuhatta merkkiä ole ja se pakkautuu todella hyvin. Binäärit (kuvat pääasiassa) kuormittaa sitten jo hyvin paljon enemmän. Yksi pienikin kuva vastaa kooltaan kymmeniä tuhansia tekstimuotoisia merkkejä ja kirjaimia (ts satoja tai jopa tuhansia viestejä) eivätkä kuvat oikein hyvin pienemmäksikään pakkaudu.

Olisiko Kurapyöräilijät Ry:n tai jonkun kannatusyhdistyksen perustamisen paikka ja sille jonkun euron vuosijäsenmaksu? Itse ainakin maksaisin mielelläni koska täältä on tullut oikeasti kavereita ja saatava tieto on asiaa eikä mitään amerikan bullshittiä. Yhdistyksen jäsenillähän olisi hyvä syy (pakolliset kokoukset) sitten aina kokoontua jonnekin paheksumaan ja juopottelemaan yhdessä...

Liitetiedostot voisi kyllä ottaa pois käytöstä mun puolesta ja käyttää vaikka noita ylläolevia ohjeita stickynä joka forumilla siitä miten kuvat liitetään.
Viimeksi muokannut Korruptio, Ke Elo 08, 2012 12:10 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
--Sent from my computer using a keyboard
Avatar
Pekkavee
Viestit: 4765
Liittynyt: Su Loka 10, 2004 9:04 pm
Pyörä: BMW R1100GS
Paikkakunta: Vantaa

Re: Vanhat viestit siivotaan

Viesti Kirjoittaja Pekkavee »

Poistelin noi kaikki yksityisviestini pois. Ne on jo hoidettu eikä niitä tarvita. Ei siinä kyllä kai montaa bittiä säästynyt, mutta on sitten muutenkin selvempi lista.

Pekka
:shock: :shock: :shock:
Avatar
gixxerman
Viestit: 4786
Liittynyt: Pe Kesä 23, 2006 5:57 pm
Pyörä: 4xtohtori
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Vanhat viestit siivotaan

Viesti Kirjoittaja gixxerman »

Olisiko Kurapyöräilijät Ry:n tai jonkun kannatusyhdistyksen perustamisen paikka ja sille jonkun euron vuosijäsenmaksu? Itse ainakin maksaisin mielelläni koska täältä on tullut oikeasti kavereita ja saatava tieto on asiaa eikä mitään amerikan bullshittiä. Yhdistyksen jäsenillähän olisi hyvä syy (pakolliset kokoukset) sitten aina kokoontua jonnekin paheksumaan ja juopottelemaan yhdessä...

Minä mielelläni ottaisin osaa sellaiseen,tämä on minulle ainakin aika tärkeä juttu,tämä foorumi.
Lähtisikö joku perustamaan sellaista täysin vapaaehtoispohjalta?
Mä tulen kaukaa,kauas menenkin,jää taakse asfaltin pätkä,ja silloin tiedän sen,mä riippuvainen ole en,kun tiellä luukutan prätkää.(Hannele Suominen)
Avatar
Rässi66
Viestit: 1085
Liittynyt: Ti Huhti 26, 2011 9:13 pm
Pyörä: Honda CR250R
Paikkakunta: Lempäälä

Re: Vanhat viestit siivotaan

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

Korruptio kirjoitti:Olisiko Kurapyöräilijät Ry:n tai jonkun kannatusyhdistyksen perustamisen paikka ...
Nyt menee vaaralliseksi, tuosta alkaa politikointi. Yksi menneisyyteni foorumi meni keskeltä halki valtapelin takia. Valistunut diktatuuri on toimiva internet-hallitusmuoto.
Rahaa kyllä voidaan kerätä, mutta siinäkin saa olla tarkkana verottajan takia.

Korruptio kirjoitti:Liitetiedostot voisi kyllä ottaa pois käytöstä...
Tässä olisi helppo ja nopea konsti säästää tilaa oikee huolella.
Joka urpo oppii upittaan kuvat ja linkittään ne, opinhan minäkin.
Avatar
t.t.tammi
Viestit: 2236
Liittynyt: Ke Kesä 13, 2007 10:22 pm
Pyörä: Pan European 1991
Paikkakunta: paimio
Viesti:

Re: Vanhat viestit siivotaan

Viesti Kirjoittaja t.t.tammi »

Rässi66 kirjoitti:
Korruptio kirjoitti:Liitetiedostot voisi kyllä ottaa pois käytöstä...
Tässä olisi helppo ja nopea konsti säästää tilaa oikee huolella.
Joka urpo oppii upittaan kuvat ja linkittään ne, opinhan minäkin.
Toi olis melkein järkevintä. Saako tuon tehtyy siten että vanhat kuvat kumminkin jää muttei uusii enää pystyis liittään? On meinaan aika paljon tekniikkakuvii tai kuvarasteja mistä olis ihan hyötyykin.
Teemu Paimiosta
"epäonnistumisen vaara on olemassa kun kyvytön ohjaa halutonta tekeen viratonta hommaa...."
Mopo-/ajelukuvia:Onedrive ja vimeo
gff-3
Viestit: 673
Liittynyt: Ke Loka 26, 2011 4:59 pm
Pyörä: '15 250 EXC-F SixDays
Paikkakunta: Keskeinen Uusimaa

Re: Vanhat viestit siivotaan

Viesti Kirjoittaja gff-3 »

Mites olis joku Kurapyöräilyn Tuki ry ja toimintana siis vain tukeminen, ei foorumin pyöritys jne. Tuelta sitten tukea foorumin kustannuksiin ja vaikkapa tapahtumiinkin (esmes maastoajokurssi). Jos tuki yhdistys alkaa politikoimaan tai muuten ryppyilemään niin pitäköön tunkkinsa ja foorumi jatkaa omin avuin kuten ennen wanhaan.

Toki ko. muotoinen yhdistys tarvitsee sitten muutaman innokkaan pyörittäjän.
Avatar
Jukka
Site Admin
Viestit: 2805
Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 1:26 am
Pyörä: KTM 350 EXC-F
Paikkakunta: Tornio
Viesti:

Re: Vanhat viestit siivotaan

Viesti Kirjoittaja Jukka »

Mulla on uusi hostingpalvelu kiikarissa, joka pudottaisi kuluja mukavasti. Siinä vain on käsittämättön 10 gigan tilarajoitus per asiakas!
Enempää ei siis myydäkään.
Katsotaan josko siitä päästäis yli... Mutta siinä kuitenkin perimmäinen syy tälle liitetiedostojahdille.

sivun alalaidassa olevat houkuttelevat tarjoukset tuovat mukavasti tukea ylläpitomaksuihin. Jos ne houkuttelisivat vielä aavistuksen enemmän porukkaa
ja mie vielä saisin hosting-palvelun halvemmaksi niin homma pyörisi melkein jo sillä, tietysti paitakaupat yms auttavat kovasti!

Mieltä lämmittää nähdä että foorumille on aina vaan ja uudestaan tilausta! =)
Knowing is not enough; we must apply. Willing is not enough; we must do.
Bruce Lee
Avatar
x-mean
Viestit: 1165
Liittynyt: Ti Marras 20, 2007 6:28 pm
Pyörä: sattuman kaupalla

Re: Vanhat viestit siivotaan

Viesti Kirjoittaja x-mean »

Muutenkin olis hyvä jos omia viestejä pystyisi kattavammin poistelemaan.
Joskushan esim myynti-ilmot jää turhaan roikkumaan ja odottamaan poistoa.
(siis jos viestiin on kommentoitu,sitä ei voi poistaa kokonaan)
Foorumin "sekakäyttäjä"
Marko Hemmilä
Site Admin
Viestit: 2640
Liittynyt: La Syys 25, 2004 11:45 pm
Pyörä: R1200GS, 1290 Super Duke GT
Paikkakunta: München, Saksa
Viesti:

Re: Vanhat viestit siivotaan

Viesti Kirjoittaja Marko Hemmilä »

x-mean kirjoitti:Muutenkin olis hyvä jos omia viestejä pystyisi kattavammin poistelemaan.
Joskushan esim myynti-ilmot jää turhaan roikkumaan ja odottamaan poistoa.
(siis jos viestiin on kommentoitu,sitä ei voi poistaa kokonaan)
Minä oon koittanut aiemmin poistaa aina noin 3-4kk:n välein noita vanhoja myynti-ilmoituksia, mutta näin reissulla ollessa ei oikein aikaa siihen ole.

Mun mielestä olis tosiaan paras että tänne ei pystyisi tallettamaan kuvia ollenkaan vaan olisi juurikin tuollainen Picasa tms kädestäpitäen sticky ohjeena kuvien linkittämiseen.

Ehkä noita vanhoja kuvia vois myös siirtää ja linkittää samalla tavalla?
Avatar
timo
Viestit: 3012
Liittynyt: Ke Syys 29, 2004 9:23 am
Pyörä: PELTOKYRPIÄINEN
Paikkakunta: Sarkola

Re: Vanhat viestit siivotaan

Viesti Kirjoittaja timo »

YV:n poisto yksitellen on työlästä. Onko vinkkiä, miten sais vaikka 100kpl kerralla pois, tai vaikka kaikki?
Vastaa Viestiin