tässä ketjussa on jo paljon über- hyödyllistä infoa. Kysyisin silti, mikäli saan vanhan pyöräni kaupan, että onko uuteen 2013 malliin tulossa myös uutta hipo-osaa keulaan tai muuallekin? Tässä olisi ESA, jolla välttyy Öhlens vekslaukselta.
Ja onko mielestänne sekalaiseen käyttöön tulevassa pyörässä jotain, mihin TÄYTYY se touhutonni varata ihan väkisellä? ; ) Nyt sieltä olisi tulossa sivulaukut ja kuvan panssarointi sekä karkeampi rengastus. Niin, ja mahdollisesti tehdasvarusteinen vanne-ketjurasvari!
Vakioalusta pysynee kutakuinkin samana, ainakin ulkoisesti. Se mitä sisukaluille on tehty niin en osaa sanoa. Säätöjä ei ainakaan ole enempää kuin ennenkään.
Vakiosatula on omasta mielestä aivan hanurista, joten sille tekisin jotain. Mulla on Touratechin penkki ja oon tykänny. Nämä ovat kuitenkin makuasioita.
Vakioalusta pysynee kutakuinkin samana, ainakin ulkoisesti. Se mitä sisukaluille on tehty niin en osaa sanoa. Säätöjä ei ainakaan ole enempää kuin ennenkään.
Vakiosatula on omasta mielestä aivan hanurista, joten sille tekisin jotain. Mulla on Touratechin penkki ja oon tykänny. Nämä ovat kuitenkin makuasioita.
-Ilkka
Kiitos kommenteista, sitä Comfort satulaa maalailin listalle. On hieman muotoillumpi, joskin matalaa satulaa 40 mm korkeampi. Itselläni on pittuutta 1800 mm jenkkitukassa, joten koeajosatulan perusteella ei olisi tarvetta mennä yhtään lähemmäs rapaa.
Ja onko mielestänne sekalaiseen käyttöön tulevassa pyörässä jotain, mihin TÄYTYY se touhutonni varata ihan väkisellä? ; ) Nyt sieltä olisi tulossa sivulaukut ja kuvan panssarointi sekä karkeampi rengastus. Niin, ja mahdollisesti tehdasvarusteinen vanne-ketjurasvari!
Danke!
Kuvan pyörästä puuttuu kahvasuojat ja navigaattori vähentää U-käännöksiä metsäteillä.
Danke!
Kuvan pyörästä puuttuu kahvasuojat ja navigaattori vähentää U-käännöksiä metsäteillä.
Kyllä, kiitos huomiosta. Jäi mainitsematta, mutta ovat myös "panssarointi"paketissa mukana. Näin aluksi tarjouksessa mainitut;
"Terve, laskin tarjouksen 2013 F800GS:tä sivulaukuilla, pohjapanssarilla, käsisuojilla ja ESA/Luistonestolla...snip" Tuohon tulisi siis päälle vielä se comfort-istuin, puhelin-navi-kotelo ja ketjurasvari. Mitenköhän se on hihnaan tottuneelle, rutiruti vaiko?
Monet ovat käyneet paljolti keskustelua korkeammasta visiiristä, vanteista ja lisätankeistakin. Tällä hetkellä itselläni on ainoastaan uimapuku stongassa tuulenhalkojana. Näitä lueskellessa.
Ja jottei elämä menisi liian helpoksi, niin voi jättää Bemarin alkuperäiset raudat, suojat ja panssarit kauppaan ja ruveta ihmettelemään mitä esim SW-Motechilta tai Adventure Specsiltä löytyy
Mulla on Bemarin alkuperäisinä lisukkeina pohjapanssari, ledivilkut, ajotietokone ja keskiseisontatuki. Loput olen keräillyt tarvikkeina.
En tiedä mitä tuo Bemarin ketjurasvari maksaa, mutta kyseessä lienee Scott-Oiler. Jos hinta on luokkaa 200€ niin kannatta tutkailla mitä muuta tuohon hintaan saa. Itse laitoin Pro-Oilerin ja OSCOja olen näissä myös nähnyt...
tässä ketjussa on jo paljon über- hyödyllistä infoa. Kysyisin silti, mikäli saan vanhan pyöräni kaupan, että onko uuteen 2013 malliin tulossa myös uutta hipo-osaa keulaan tai muuallekin? Tässä olisi ESA, jolla välttyy Öhlens vekslaukselta.
Milloin tätä uutta ESA:lla varustettua mallia saa kilpiin?
Onko kellään sama kokemukset kuin minua, että F8GS on hidas kaareissa? Kaverit ajaa melkein yhdellä kädellä perässä kun yritän pysyä tiellä gessuilla. Tosiaan kysellä on painoero 40-50kg pyöristä, mutta johtuuko se vain siitä? Vai johtuuko se takaiskarista, mulla on vielä alkuperäinen mikä toimii suht hyvä muuten. Onko kukaan pääsyt vertailemaan KTM 990 kanssa?
Kyllä Kotari on huomattavasti helpompi ajaa kuin tuo 8GS. Siihenkun vielä lisää tuon Kotarin voiman niin eiköhän siinä ole pari hyvää selitystä... Tällä mä ainakin selitän itselleni sen miksi Kotkat pakenee horisonttiin
Milloin tätä uutta ESA:lla varustettua mallia saa kilpiin?
Moi, maahantuoja ei ole vielä vahvistanut tarkkaa toimitusaikaa, mutta heti kun olen saanut tarjoukseeni täsmennykset, voin törkkiä siitä tiedon tänne.
Ilipo kirjoitti:Ja jottei elämä menisi liian helpoksi, niin voi jättää Bemarin alkuperäiset raudat, suojat ja panssarit kauppaan ja ruveta ihmettelemään mitä esim SW-Motechilta tai Adventure Specsiltä löytyy
Mulla on Bemarin alkuperäisinä lisukkeina pohjapanssari, ledivilkut, ajotietokone ja keskiseisontatuki. Loput olen keräillyt tarvikkeina.
En tiedä mitä tuo Bemarin ketjurasvari maksaa, mutta kyseessä lienee Scott-Oiler. Jos hinta on luokkaa 200€ niin kannatta tutkailla mitä muuta tuohon hintaan saa. Itse laitoin Pro-Oilerin ja OSCOja olen näissä myös nähnyt...
-Ilkka
Hyvä, kiitos vinkistä. Dudkaillaanpa. Rasvarin valmistajasta ei ole tietoa vielä, oli tiskillä ns. myyntipuheena. Tietoja odotellessa on hyvin aikaa (öh, mun mielestä..) selata eri osatoimittajien laareja.
Ilipo kirjoitti:Kyllä Kotari on huomattavasti helpompi ajaa kuin tuo 8GS. Siihenkun vielä lisää tuon Kotarin voiman niin eiköhän siinä ole pari hyvää selitystä... Tällä mä ainakin selitän itselleni sen miksi Kotkat pakenee horisonttiin
Kyllä tolla 8GS:kin pääsee, ei ne kotkat viime vkl kauas päässet vaikka niitä 4 kpl edessä meni. Käytännön suorituskyky eroa ei hirveesti tule esim SE:hen, mutta vaatii huomattavasti aktiivisempaa ajotapaa, kun SE.
petev kirjoitti:
Käytännön suorituskyky eroa ei hirveesti tule esim SE:hen, mutta vaatii huomattavasti aktiivisempaa ajotapaa, kun SE.
Just tämän takia Kotka on mun mielestä helpompi ajaa. Perän saa irti huomattavasti helpommin kuin 8Gessulla... Tai sitten mulla on vaan semmonen ajotapa
petev kirjoitti:
Käytännön suorituskyky eroa ei hirveesti tule esim SE:hen, mutta vaatii huomattavasti aktiivisempaa ajotapaa, kun SE.
Just tämän takia Kotka on mun mielestä helpompi ajaa. Perän saa irti huomattavasti helpommin kuin 8Gessulla... Tai sitten mulla on vaan semmonen ajotapa
Tämä pitää täysin paikkansa, kotkassa on alavääntöä todella paljon enemmän.
ps. Kokeiltiin kiihtyvyyttä 50-150 kmh, gs jää pari pyöränmittaa, mutta vaatii toki kierrokisia, alakierroksilla gs on aika aneeminen, mutta etenee sillai vaivattomasti ja ei värise