Yamaha WR450
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
Yamaha WR450
Tuollainen peli vähän kiinnostaisi... Onkos se ihan oikea enduro vai onko kyeessä samanlainen leikkikalu kuin esim XR400 honda? Vakiona tehoa ainakin on kovin vaatimattomasti mutta sitä lienee saatavilla lisää? Edelleen se kaunis ajatus täydellisestä kisaenskasta/supermotosta luotettavalla suht huoltovapaalla tekniikalla olis märkä uni.
-
- Viestit: 225
- Liittynyt: Ma Tammi 03, 2005 11:00 am
- Paikkakunta: VILPPULA
Jousitus on aika löysä,lyö helposti pohjaan crossiradalla. Tehoja on mielestäni todellakin riittävästi ja on silti tehokas äänenvaimennus. Ei kaikki sitä kisaenskana pidä mutta on kumminkin toista luokkaa kuin XR. Öljynvaihtoväli on 1000 km eli ei tiekäytössä mikään paras mahdollinen. Kyllä soratieajoon pitäis olla väh.600 cc.
-
- Viestit: 44
- Liittynyt: Su Loka 16, 2005 4:50 pm
- Pyörä: G650 XChallenge
- Paikkakunta: Kempele
savusalon pyörä
Paljonko tuolla savusalon vekottimella oli hintapyyntö?
Pyörähän on varmasti ihan hyvä peli, jos olet ajatellut huomattavasti urheilullisempaa ajoa, kuin perus enduroilla mennään. Jos suunnittelet pitempiä, kuin 60km yhtäjaksoisia ajeluja maanteitä pitkin ei ko. pyörä välttämättä ole mukavin ajaa. Jos vaakakupissa taas painaa pienehköt soratiet, metsäautotiet ja hiekkatiet sekä crossiradat sekä unohtamatta talvella jäätä ja joitain metsäteitä niin hyvä peli varmasti. No jos on tarpeeksi urheiluhenkeä, niin miksi pari kertaa vuodessa ei tekis "pitempää" lenkkiä. Itse ajelin kevättalvella Oulusta kaikkia mahdollisia pikkuteitä pitkin rukalle ja takaisin viikonloppuna. Tiesi kyllä sunnuntaina loppumatkasta, että ajeltu on. Viimeiset 50 km piti ajaa seisaaltaan, kun perse oli niin uskomattoman hellä.
Jos päädyt nuihin kisaenskoihin, niin mieti ja katsele olisiko KTM varteenotettava vaihtoehto. Alkuperäisosat meinaan on yhtä halpoja, kuin tarvike, jos ei halvempiakin sekä paras saatavuus.
Öljynvaihtoväli n. 15h johtuen kireästä koneesta ja ainoastaan n. 1l öljytilavuudesta. Vaihtoonhan ei mene kuin 5-10min.
Venttiilin välykset tarkistetaan n. 40-50h välein ja harvemmin pitää säätää.
Mäntä ja joitain laakereita olisi hyvä vaihtaa viimeistään 100h kohdalla.
Omalla pyörälläni olen ajanut 65h ja mittarissa on 3400km.
Jos päädyt nuihin kisaenskoihin, niin mieti ja katsele olisiko KTM varteenotettava vaihtoehto. Alkuperäisosat meinaan on yhtä halpoja, kuin tarvike, jos ei halvempiakin sekä paras saatavuus.
Öljynvaihtoväli n. 15h johtuen kireästä koneesta ja ainoastaan n. 1l öljytilavuudesta. Vaihtoonhan ei mene kuin 5-10min.
Venttiilin välykset tarkistetaan n. 40-50h välein ja harvemmin pitää säätää.
Mäntä ja joitain laakereita olisi hyvä vaihtaa viimeistään 100h kohdalla.
Omalla pyörälläni olen ajanut 65h ja mittarissa on 3400km.
-
- Viestit: 225
- Liittynyt: Ma Tammi 03, 2005 11:00 am
- Paikkakunta: VILPPULA
Racingbikesidecar-nimiseen liikkeeseen kun yksi tuttu soitteli kun olis vaihtanut WR:n SXC:hen niin eivät siellä pitäneet jammua kisapyöränä.Itse olen jopa ajanutkin jonkun kisan WR:llä eikä ne huonot sijoitukset olleet pyörän vika vaan kuskin. Mulla on 03 mallin WR ollut uudesta saakka ja kaikki viat mitä siihen on tullut on ollut itse aiheutettuja esim. huohotinletku saattaa jäätyä talvella spooriajossa umpeen. Sen pää kannattaa siirtää korkeammalle ja viiltää siihen puukolla reilu viilto että paineet pääsee pihalle.Mulla se jääty umpeen ja pullautti sen manuaalisen puolipuristimen sulkutulpan pihalle ja tietenkin vähän öljyä. Nokka-akseleihin tuli pieniä naarmuja laakeripintoihin mutta ei mitään hälyttävää. Venttiilejä ei tarvi kovin usein säätää mikä on hyvä asia koska ne on palasäätöiset eli työläs. Loppukommenttina voisin sanoa että mielestäni on harrastajalle oiva peli tämä WR.Hesio kirjoitti:Mikä on kisaenska,jos WR ei sitä ole?marko.virkajarvi kirjoitti:Ei kaikki sitä kisaenskana pidä
Onhan EXC:kin jousitus vakiona niin löysä et ei sillä crossiradalla pärjää.
Noh selviää yleensä, suositus venojen tarkastukselle 500km, säätötarvetta kuitenkin on aika harvoin, 2000-3000km.Juppe kirjoitti:Selviääkö öjynvaihdosta ilman venttiilien säätöä? Aika kohtuullisen tiheä väli kyllä on... Löysä alusta on vaan plussaa enskahommissa. Nim. Crossilla enskaa ajanut.
Mikä se kisaenska kenenkin mielestä on, ei välttämättä kilpailevan merkin kauppiaan mielestä.
Viimeksi muokannut Kossu, Ke Kesä 28, 2006 8:40 am. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Tuo plugin putoaminen on ominaisuus, ei vika. Nuo taitaa ajanmittaan pudota kaikista oli sitä painetta koneessa eli ei. Hassua on se että jamulta tuota plugia ei saanut varaosana, uuden kannen mukana kyllä olisi kuulemma saanut. Kumikaupasta löyty metritavarana sopevaa kumitankoa. Tuohon kannattaa viritellä semmonen pikku peltilipare pitämään kumin paikoillaan.marko.virkajarvi kirjoitti: Mulla on 03 mallin WR ollut uudesta saakka ja kaikki viat mitä siihen on tullut on ollut itse aiheutettuja esim. huohotinletku saattaa jäätyä talvella spooriajossa umpeen. Sen pää kannattaa siirtää korkeammalle ja viiltää siihen puukolla reilu viilto että paineet pääsee pihalle.Mulla se jääty umpeen ja pullautti sen manuaalisen puolipuristimen sulkutulpan pihalle ja tietenkin vähän öljyä. Nokka-akseleihin tuli pieniä naarmuja laakeripintoihin mutta ei mitään hälyttävää. Venttiilejä ei tarvi kovin usein säätää mikä on hyvä asia koska ne on palasäätöiset eli työläs. Loppukommenttina voisin sanoa että mielestäni on harrastajalle oiva peli tämä WR.
Työläs on suhteellinen käsite, ruuvisäätöä joutuu yleensä rukaamaan sitten tiheämpään kuin palasäädöllä olevaa, pitemmässä juoksussa ruuvisäätö on siis jopa enemmän aikaavievä systeemi.